/spanien/bilbao/forum/433.aspx/spanien/bilbao/forum/433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Teodoro
2005-08-22 23:12
Neeeeeej! Amorebieta får inte plats i första truppen...HAN SOM VARIT SÅÅ BRA! Endast Ibon Gutierrez, mkt bra innermitt får vara kvar...Hahaha, Del Horno skada Ljungberg, fan va skönt!
Real Betis Joaquins Skruvdobb
2005-08-22 15:52
Ämne: Ett fyrfaldigt leve ....
Håller med dig. Valencia - Betis är inte heller någon dålig match. Men icke! Alltid samma lag och samma snack om Henrik Larsson.
Athletic oskar
2005-08-19 10:47
Ingen trodde väl på allvar att TV4 skulle välja bort Barca o Real M i första omgången... Synd däremot att det är derby i första omgången.

Formen ser inte allt för bra ut... Förlusterna kommer på rad nu.. Lite oroande att Guererro gör mål...

Var inte arga på TV4. Så många matcher som vi fick se förra säsongen räcker npg för att fylla Bilbao kvoten även denna säsong.... Några (4) matcher lär det ju bli ändå...

Bra tillfälle att bättra på spanskan genom att lyssna på webradion

Aupa!
Athletic Kuba
2005-08-18 22:16
Ett fyrfaldigt leve för TV4, som insett att alla föredrar sketna matcher mellan nykomlingar och Barcelona resp. Real Madrid framför ett hett derby i Baskien!

De leve, hipp hipp
Hurra!
Hurra!
Hurra!
Hurra!
Real Sociedad Txuri Urdin
2005-08-18 21:41
Har ni sett att dom inte visar derbyt??? TV4-text. Jag blir så jävla förbannad! Speciellt när jag ser vilka skitmatcher de visar.

Så sätt igång och maila amatörerna på TV4. Nu!
Athletic Kuba
2005-08-18 16:32
Du menar att han inte ser bollen? ;-)
Real Sociedad H Leibratt
2005-08-18 10:14
Kuba: Tror Julen skulle behöva klippa sig. Det måste vara Paul McCartneyfrisyren som är hans största problem och som reducerar hans spelarförmåga för närvarande.
Athletic Kuba
2005-08-17 17:35
Tror och hoppas att Guerrero kan få en nytändning med Mendilibar som tränare. Men det blir väl för Mendi att försöka fixa till det läckande försvaret till premiären.
Pedroyeste
2005-08-17 17:33
Inte bra med så många insläppta mål även om det rör sig om träningsmatcher. Hade hoppats att det var slut på svängdörrarna efter förra säsongen men tji fick jag. En liten ursäkt finns dock i att lagetsåg långt ifrån ordinarie ut. Kul att Guerrero fick göra mål igen(spelade på topp igår) han kanske är tillbaka i gammal fin form efter ett par minst sagt mediokra år. Aupa!!!
Athletic Kuba
2005-08-17 07:20
Två gånger torsk i Trofeo Colombino. Och sex insläppta mål på de två matcherna. Hurra...

Återstående träningsmatch är mot Palermo innan vi börjar uppladdningen inför premiären/derbyt den 28:e.

Aupa!
Athletic Joseba
2005-08-16 12:27
Håller med om att det är trevligt med Athletic-spelare i landslag och att återväxten är god.

Nu får vi bara hoppas på att dom kan leverera i klubblaget också. Inte alltid lika säkert.
Har någon förresten koll på hur Athletic spelat på försäsongen jämfört med förra året. Taktik etc. resultaten tyder väl lite på att man inte helt fått ihop"hela paketet" inför den väntande säsongen. Man får verkligen hoppas att det inte tar för lång tid att få ihop laget med ny coach och hela baletten. Det brukar ju alltid bli en del ändringar med ny ledning av laget.
Pedroyeste
2005-08-15 22:01
AAAHHH, vi går en ljus framtid till mötes. 3 spelare med i u-21. Murillo, Amorebieta och Llorente !!!1 Kul Kul
Real Madrid UGE
2005-08-15 00:27
Arratsaldeon på er allihop. jag är ny här men kul att det finns en sida.
Athletic Thomas74
2005-08-12 08:39
Ämne: Sjuuuuuuukt cool ny ....
Her har jeg kjøpt den lyseblå 3.trøya. Mye billigere enn på Athletic sin shop. De har ikke fått inn 2.trøya enda.

http://www.soccer-spain.com/ssshop/shopwindow.html
pedroyeste
2005-08-12 00:02
Boka upp mig på en tröja också, var i Barcelona i våras och såg Athletic. Fanns inte en tröja i hela jävla Barcelona, skandal !!!!
Athletic Kuba
2005-08-11 19:51
Joseba, du har fått PM. För väldigt länge sen... ;-)
Athletic Kuba
2005-08-11 19:50
Eventuellt kommer jag kunna fixa tröjor till förmånligt pris. Men inget är klart ännu.
Athletic oskar
2005-08-11 15:03
Joseba// Ett bra tips är att åka ner och se en match i Bilbao och samtidigt köpa in tröjan. Det blir bara marginellt dyrare men mycket trevligare.

Tyvärr så lär inte TV4+ visa något annat än Barca och Real Madrid i premiären... om de nu inte visar tre matcher... Juve lär åxå synas i TV4 rätt mycket...

Aupa!
Athletic Joseba
2005-08-11 14:34
Sjuuuuuuukt cool ny tröja. Vill ha!!!
Trist att fraktpriserna är så psycho-dyra från officiella shopen. Någon som har ett annat tips?

Säsongen startar annars med ett rätt tungt derby. Det borde ju öka chanserna för att få se sitt Athletic redan i första omgången.
Athletic Kuba
2005-08-10 12:56
Lite märkligt att nya admin inte är anpassat för att skriva på svenska... Och bilder i artiklarna funkar inte heller. Jag blir tokig...
Mallorca Ekim
2005-08-09 17:31
Lejontröjan är rätt fet, alltså. Ser enormt tung ut och den är väldigt elegant.

Liiiiiite bättre än er ketchup-tröja, i alla fall:)
Athletic Kuba
2005-08-09 15:46
Nä, Lamikiz överlever nog den tröjan... :-)
Athletic oskar
2005-08-09 15:20
Nu har jag sett den. Lite besviken faktiskt då den inte är helsvart... eller den är ju det men det är ett lejon på den.. ganska stort åxå.. vitt tryck spana in på deras officiella sida Men rätt kul ändå.

Den kommer nog inte att innebära någon presidentavgång som den nästan klassisska UEFA tröjan gjorde.

Aupa!
Athletic oskar
2005-08-09 15:08
Llorente är stekhet!! Hur många mål har han gjort i försäsongen nu? 10...? Ser fram emot att se honom i höst!!

Lite oroande att TV4+ har rättigheter till La Liga nu. Det känns som om det kan komma att gå ut över Athletic... Färre matcher att vänta på TV..

Jag vill ha den svarta tröjan nu! osedd!

Aupa!
pedroyeste
2005-08-09 12:15
Svarta andratröjor i år!!! Presenteras idag!!!
Låter nice...
Kharles_den_konservative
2005-08-07 14:04
Nej, jag menar att jag känner folk som känner folk.. ;-)~

(för övrigt är nya formatet här på SF ren och skär skit..)
Iñigo
2005-08-06 23:12
Sporting Gijon-1; Athletic-2(Llorente)
Athletic Kuba
2005-08-05 11:45
Du menar alltså att en ostmacka + läsk skulle få dig att bli Athleticzale? Är Barcelonalojaliteten inte större än så? ;)
Barcelona Kharles
2005-08-05 01:18
Ostmacka? Hmm.. Ingår gratis läsk?
Athletic Kuba
2005-08-04 20:54
Den tappra skara känd som Athletic Fans Suedia har fått ännu en medlem, nämligen Björn Friman från Mariannelund. Välkommen!

Nu är vi alltså 28 medlemmar. Den som blir medlem nummer 30 får en ostmacka av mig vid tillfälle.
Annons: