/spanien/bilbao/forum/421.aspx/spanien/bilbao/forum/421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pedroyeste
2006-01-21 18:58
Bra sagt av Etxeberria!
Athletic Kuba
2006-01-20 23:14
Det är knappt så man tror det är sant... :)
-=Robinhos PedaLadaS=-
2006-01-20 23:14
Har blivit mycket Bilbao på TV den senaste tiden...bra för er!
Athletic Kuba
2006-01-19 20:26
Nämen?!? Wow! :)
Athletic Teodoro
2006-01-19 17:47
Dax att ladda upp rejääält!!!

Söndag 21.00 Real Sociedad - Athletic Bilbao!!
TV4+ !!! VIIIIIIINST
Athletic Kuba
2006-01-19 14:49
Så Tarantino återvänder till Soria. Som Pedroyeste säger: kanske lika bra det. Förhoppningsvis kan han göra ett nytt försök att ta en plats i Athletics trupp när han kommer tillbaka.

Inlägg nummer 1500! :)
pedroyeste
2006-01-18 23:07
Ämne: Tarantino har blivit....
Kanske lika bra det, han har ju inte varit helt lyckad. har betämt för mig att han blivit utvisad i de två matchern han deltagit i!
Athletic Teodoro
2006-01-18 22:17
Tarantino har blivit utlånad till Numancia.
Athletic Teodoro
2006-01-18 22:03
Zander skriver öljande:
"Men oberoende av eventuella bestraffningar, så är de stora förlorarna alla fans med brustna illusioner, FC Barcelona, Athletic Club de Bilbao, Spanien och i slutändan fotbollen som sådan."

Måste då säga att jag är stolt över hur mina lejon spelade då de kämpade tappert mot världens bästa lag på bortaplan. Visst var det småfult, men så ska det vara i de här matcherna.
Athletic Teodoro
2006-01-18 21:55
Ämne: Ämne: Fedorov....
Ja du Fedorov. Det hoppas jag, annars kommer inte min dröm att gå i uppfyllelse!!!
Athletic Kuba
2006-01-18 21:39
När man spelar med Barakaldo (Segunda B) på CM/FM (underbart spel), så kan man enbart ha basker i laget. Huruvida de har en sådan policy "på riktigt" vet jag inte.

Jag skulle gärna jobba med en artikel om spelarpolicyn, men i nuläget hinner jag tyvärr inte.

Edit: Lizarazu är ju född i Baskien. I de delar som Frankrike gör anspråk på.
Stainiel
2006-01-18 21:36
Ämne: Skulle tro att 99% a....
Jag tror på Llorente. Han är född -85 eller nått. Dessvärre kommer han inte bli stjärna (som Etxeberria) "illa kvickt".
Barcelona Holländaren
2006-01-18 21:13
Skulle tro att 99% av alla inläggen här handlar om spelarpolicyn i er klubb, men det är inte så märkligt när det ju faktiskt är såpass intressant som det är.. hade varit skapligt med en lång och historisk artikel om det.

Antar att en del av er Athletic-fans är lite rädda för framtiden, det gäller nog att det kommer fram en ny bra baskisk anfallare illa kvickt...
Barcelona Bob
2006-01-18 20:58
Som Barcelonasupporter ser jag ju självklart gärna Barca så ofta som möjligt, men jag kan hålla med om att nån vecka skulle man kunna visa några andra matcher (Barcelonas matcher ser ju även ofta likadana ut allihopa med utspelade motståndare). När de struntar i klassiska matcher och visar barca mot nåt bottengäng istället så blir jag lite irriterad. Det blir också tråkigt i längden när studion och kommentatorerna "håller" på Barca. Ser helst de bästa matcherna, inte de bästa lagen varje vecka med opartiska kommentatorer.
Real Madrid Figo#7
2006-01-18 20:20
Ämne: Ämne: Fedorov....
jag tror inte det...
Real Madrid Fedorov
2006-01-18 20:03
Ämne: Fedorov

Ja, ex. L....
Kharles

Tack.Undrar om det finns ngn motsvarande klubb
i Frankrike dvs som bara spelar med baskier?
Barcelona Kharles
2006-01-18 19:52
Fedorov

Ja, ex. Lizarazu.
Real Madrid Fedorov
2006-01-18 18:35
Ämne: Fedorov

Jag är oe....TEODORO

Naturligtvis har scouterna gjort ett mycket bra
jobb under åren.
Mitt inlägg är mestadels att ses som lite humor.
Jag har en fråga;
Har baskier födda i utlandet eller en kille med ngn baskisk far eller mor rätt att spela för er klubb?

Vill gärna ha ett svar.
Real Madrid Figo#7
2006-01-18 17:17
ED DA´ MAN
hehehhehe "dåliga förlorare" det kom ju från rätt käft!!
Athletic Kuba
2006-01-18 17:01
Ja där satte du minsann huvet på spiken... Kan du lämna oss ifred nu?
Barcelona ED DA´ MAN
2006-01-18 16:24
Verkar som ni är dåliga förlorare bara!!! Vi vann fair and square.
Athletic Kuba
2006-01-18 15:57
Ämne: Varför hyser alltid ....
TV4 ger intrycket att de inte har någon som helst koll på några förutom Real Madrid och Barcelona. Det är dåligt när de är de enda i Sverige som visar spansk fotboll. Sen är det alltid kul att retas lite med dem... ;)
Stainiel
2006-01-18 15:41
Jay_C
Jag håller med dig, och förstår tv4, men jag tycker det handlar om respekt också. Som Per skriver i sin krönika bryr sig kommentatorerna knappt om måtståndarna. Eller ens vet nått om dem. Man kan visa Barcelona, men måste man heja på Barcelona?
När det gäller Real tycker jag inte kommentatorerna hejar på dem, men lägger för mycket kraft på lagets misslyckanden.

Skillnaden heter ju förstås världsbänkisen Henke.

Edit: Men ibland blir det ju lite fel, när de väljer bort ett Baskienderby i förmån till typ Cadiz-Barcelona.
Edit igen: Föresten så har jag för mig att Tv4 inte bestämmer själva vad de ska visa.
Barcelona Jay_C
2006-01-18 15:32
Varför hyser alltid Athletic redaktionen så mycket agg mot tv4? Det är väl ganska självklart att de visar de matcher som riktar sig till en bredare publik. För att de ska kunna visa spansk fotboll på svensk tv måste deras sändningar vara lönsamma. Jag är bara glad för att någon äntligen börjat visa la liga på svensk tv.
Athletic Kuba
2006-01-18 12:29
Jag har redan förklarat diskussionen som avslutad och alla som är läskunniga har kunnat se att jag tidigare skrev: "Eventuella följande inlägg som handlar om att jag skulle vara en rasist och annat skitprat kommer att raderas."

Ni får en chans till.
Barcelona binojd
2006-01-18 10:53
Han ska ha uttalat sig om Eto'os spottloska på presskonferensen efter matchen och på samma sätt som Bibeln kan tolkas precis hur som helst beroende på vem som läser den, så har Clementes uttalande förvrängts och förvridits in absurdum.

Ja just det ja, om det kommer från dom egna leden så har dom "förvrängts och förvridits in absurdum"

Länktips: Alla Lika !
Barcelona tarrak
2006-01-18 01:00
Ok! Då ber jag Pedroyeste så hemskt mycket om ursäkt för att jag kallade honom för lögnare. Anledningen var att jag kollade i Aftonbladet från måndagen där "min" version stog.
Valencia El Guiri
2006-01-18 00:39
Ämne: Pedroyeste/ Varför l....
tarrak//

Citat från länkad artikel i AB:
"Spotta på någon, det är något som jag trodde bara folk som precis kom ned från träden gjorde".

Sen finns det fler översättningar på hans uttalande samt många fria tolkningar på innebörden av denna mening.
Barcelona tarrak
2006-01-17 23:41
Pedroyeste/ Varför ljuger du? Så här citeras han i Aftonbladet: "Spottar gör bara de som klättrar ned från träden".
Pedroyeste
2006-01-17 23:30
Ämne: Vet inte vem som är ....
Hehehehe... den om Deco var riktigt rolig :) för du skämtade väl?
Annons: