/spanien/bilbao/forum/418.aspx/spanien/bilbao/forum/418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pedroyeste
2006-02-26 19:42
FFFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNA!!!
Det är inte sant, vilken mardröm!!
Missad straff i 91a minuten av Orbaiz!!
Vilken jävla otur :(
Atlético Andero
2006-02-26 11:37
Lycka till mot Villarreal!
skyblooz
2006-02-26 05:46
Magnus Hedman´s kommentar under Athletic-RealM: "När föräldrarna beter sig som odjur blir barnen likadana det är hemskt att se". Angående den hetska stämningen på San Mames, ja visst vill vi att världsfotbollen och publiken ska uppföra sig som de gör på örjansvall eller dylikt i hederliga sverige dvs sitta på arslet och säga jaa när de blir mål. I-D-I-O-T! även taktiskt inept som "expert"kommentator..Tv4 är ett skämt!(förutom Kåmark) Det värsta är ändå att vanliga svenssons knappast reagerar när de visas Barca o Real vecka efter vecka-"det är ju braaa lag" bläää

Ignorance is bliss.

Saken blir inte bättre av att han tog ner skyblues till ettan nästan på egen hand den gode Hedman, allmänt känd som "Dracula" i Coventry då han var "extremely afraid of CROSSES".

Aupa Atletik
X´et
2006-02-25 14:49
Jag såg att man på TV4+ imorgon återigen försöker klämma in tre matcher på tiden av två. Man stympar alltså två matcher delvis. Tycker ni som jag att detta är kass så maila till tv4 o klaga. Två hela matcher är ju bättre än tre halva.

sporten@tv4.se
Athletic Teodoro
2006-02-24 14:13
Är ni som jag? Funderar ni också över statistiklistan? Vem har spelat mest, vem har gjort mest mål? Flest varningar? Då har JAG svaren på ERA funderingar!

Här följer listan vi alla vill veta!

Mest speltid:
Orbaiz, Gurpegui och Prieto har startat i 23 av 24 matcher och ligger högst på listan i speltid. Orbaiz ligger först med 2.095 minuter, tätt följd av Gurpequi med sina 2.022. Sedan ligger Prieto(1.955) och Iraola(1.910) närmst. Iraola är förövrigt den enda spelaren som deltagit i alla 24 spelade matcher.

Mållistan:
Ingen har passerat 5 målsbarriären än(!). Ännu en anledning till varför vi ligger där vi ligger?
På 4 mål hittar vi Etxeberria, sedan följer det 3 spelare på 3 mål, de är Prieto(!), Urzaiz och Aduriz. 5 spelare på 2 mål(Iraola, Orbaiz, Gurpegi, Lacruz, Llorente. På 1 mål hittar vi Casas, Dañobeitia och YESTE!!!.

Varningsligan är nog roligaste läsningen.
Leder gör Orbaiz på 8 gula kort, därefter följer Gurpegi(7), Lacruz(6). På 5 varnignar har vi tre spelare Prieto, Yeste och Amorebieta (redan?). Men det roliga med listan är nog Bermeosonen Tarantino som på 3 matcher har hunnit med 3 gula och 2 röda...!!!... Kanske för att han är Bermean?
Athletic Teodoro
2006-02-24 13:15
Liten uppdatering om våra utlånade spelare och hur det hittills gått för dem...:
Arriaga är utlånad till Eibar och har efter 15 matcher fortfarande inte nätat.

Azkorra, som befinner sig hos Numancia har lyckats däremot med det. Ett mål på 16 matcher, men lyckades inte ta sig in i startelvan mot Xerez senast.

Moya har haft det sparsamt med speltid i Terrassa men var med i startelvan senast mot Logroñés.

Solabarrieta som ckså befinner sig i Eibar blev kallad till matchen mot Gimnastica men spelade inte. Annars har han spelat 17 matcher utan mål.

För vår korte 4:e målvakt som debuterade förra säsongen går det på halvfart i Real Uníon 2 divison A. 4 matcher spelade och 6 insläppta mål.

Javi González, som lånades ut i Januari till Ashdod från Israel, har spelat 4 matcher totalt och var med i startelvan mot Beitar Jerusalem, men han har inte nätat...

För våra två spelare som startade i Athletics första lag men sedermera utlånade till Numancia har spelat 4 respektive 3 matcher. Jag talar förstås om Tarantino och Ibon Gutierrez.

Så går det och förhoppningsvis lossnar det snart för en eller 4 spelare.

Aupa Mutilak!!!

Athletic Teodoro
2006-02-24 00:17
Descansa en paz "Zarra"...
Barcelona Messi
2006-02-23 21:40
Athleticlegenden Telmo Zarraonandia gick bort tidigare idag. "Zarra" tillbringade 16 säsonger i Athletic och vann Pichichi-trofén hela sex gånger. "Zarra" gjorde 251 mål på 277 matcher för Athletic och 20 mål på 20 landskamper för Spanien.

Telmo Zarraonandia blev 85 år gammal.

Vila i frid
Athletic Teodoro
2006-02-22 19:14
Tjabba Tjena Hallå! Så, äntligen har man fått tillbaka datorn. Å då må ja seje, VI VANN!!! Esssparrago Urrzaiz! Allas vår favorit!
Jaha, kul Kuba,,,Vilken är det? Iríbar eller Hemma??? Nej, nu ska jag vidare. Har måånga hemsidor att läsa!
Aupa Mutilak!!!
aduritzfan
2006-02-20 13:23
otrooooligt skönt med en seger.
Måtte detta nu vara vändningen.
X´et
2006-02-19 20:00
Hehe! klart man kan spela bollen framåt, syftade på ett inlägg längre ner, där motståndarförsvaret är överspelat. Otroligt viktig seger, hurra för Urzaiz.
Athletic Kuba
2006-02-19 19:03
Otroligt viktig seger!!! Urzaiz med vänstern och 1-0 till Athletic!
Iñigo
2006-02-19 18:55
Victoryyyy 0-1 Urzaiz
stockholmare
2006-02-18 21:52
Kommentaren till offsiden om att "man kan till och med spela bollen framåt", kan ha varit den mest korkade jag läst på svenska fans.
Pedroyeste
2006-02-18 14:24
Mycket Athleticfans i Santander på söndag, gratisbussar till alla supporters som betalas ur spelarna och ledningens egna fickor. Det är stort!
Athletic Kuba
2006-02-17 13:20
Då är även El Presidente Athleticfan på riktigt, då jag idag fick en fin Athletictröja på posten. :)
Cani_2
2006-02-14 22:35
Ingen som har en fungerande länk till matchen?

X ´et
2006-02-13 11:16
Är det inte så att det är spelarens position när bollen slås som är avgörande, är han bakom bollen i passningsögonblicket så är det ej offside.
Man kan alltså till och med spela bollen framåt.
Real Madrid King_raul
2006-02-13 10:16
var får ni offsiden ifrån, bollen spelas ju snett inåt bakåt, kan ni inte offsideregler här?
Det är inte bara att man är förbi sista backen, spelas bollen bakåt blir det ingen offside.
X´et
2006-02-13 09:02
Fortsatt tungt för Los Leones : (
Clemente få försöka gnugga försvarsspelet.
Att hamna i tidigt underläg i match efter match
se jag som ett värre problem än målskyttet, och
antagligen lättare att ordna till.

Barcelona Schubert
2006-02-12 14:16
Ämne: Eftersom bollen pass....
Precis, ej offside.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-12 12:53
Pedroyeste: Jo det är ju klart att du vill få till det till straff när ni ligger under. Det var verkligen inte straff i mina och andras ögon. Jag vet inte vad du hade sett i den situationen som du ville ha till straff.
Ni har otur nu bara, om ni lyckas ta ledningen tror jag ni kan göra en bättre match än denna.
Real Madrid Chrissan
2006-02-12 12:04
Eftersom bollen passas bakåt till Raul Bravo är det inte offside. Sådana är reglerna.
Athletic Kuba
2006-02-12 10:36
Spontant kändes det inte som att det var straff, men reprisbilderna fick en att börja undra. Hur som helst är det försent nu ändå. Bara att se framåt mot matchen mot Racing.

Aupa Athletic!
Pedroyeste
2006-02-12 01:32
Vem bryr sig om det var offside eller inte, matchen var ju redan avgjord men var det straff tidigare i matchen?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-12 00:51
Knappast solklar offside. Se länk.
Jag postar också målet när den finns på video.
Real Madrid Fedorov
2006-02-12 00:42
Jag tycker ni gjorde en bra match.Kämpade och slet som ni alltid gör.
Men var finns kvalitén?
Ni måste prestera bättre i anfallen.
Jag tycker det saknades kvalité.
Er publik är ju helvild.Underbar inramning.
Man tackar för sånt när man sitter framför tv:n men tror sig vara på plats!

Lycka till under våren!
Jag älskar när vi spelar till den grad att det faktiskt är i klass med El Classico.
EL gordo))
2006-02-12 00:42
Hur kan man säga att det INTE var offside??! Det var ju en självklar offside.

Hasta luego.
-=Robinhos PedaLadaS=-
2006-02-12 00:37
Mycket "HET" match på San Mames men också mycket underhållande, får väl tacka er att inte något föremål träffade Casillas. Skämt åsido det var bra spel av er också men bara till straffområdet och sen så var det stopp, synd att ni bara kan värva basker för då finns det inte mycket att göra åt saken.

Förövrigt så skullejag sakna er ifall ni åkte ut ur primeran. Har alltid diggat Athletic Bilbao och ni är en av mina favoritklubbar i Spanien, Respekt till er. Lova att ni inte åker ut :-(

Lycka till i fortsättningen....
Pedroyeste
2006-02-12 00:34
Ämne: Varför, VARFÖR sålde....
Självklar för att vi skulle få in 150 mille till att spendera på nya sköna förstärkningar ;)
Annons: