/spanien/bilbao/forum/416.aspx/spanien/bilbao/forum/416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MR.Boff
2006-03-15 20:21
Yeste måste kliva fram nu, han har inte spelat på topp senaste tiden och det är dags. Han är en världstjärna men han har tyvärr inte bevisat det. Skärpning asså, grabben har så mycket potential men han använder inte det! Vi ska inte ligga så långt nere i tabellen! dags att resa sig och kriga för laget och folket!
Athletic Kuba
2006-03-15 19:40
Amorebietas andra gula blev tydligen upphävt av tävlingskommitén, så han lär kunna vara med mot Celta.
Athletic Teodoro
2006-03-15 18:24
Amorebieta och Yeste har haft små skavanker men är nu spelklara, Luis Prieto är "tocado" och tränar itne för fullt. Etxebe är tillbaka, och som alla vet så är Orbaiz borta...Amorebieta fick ju rött, han borde väl också vara avstängd?
Barcelona MR.Boff
2006-03-15 14:34
Lafuente
Iraola-Murillo-Prieto-Casas
Etxeberria-Orbaiz-Tiko-Yeste
Urzaiz-Llorente

Athletic tiopepe
2006-03-15 10:51
Ämne: tiopepe///

Jo du ....
Det är säkert en och annan som inte kan vara med på grund av skador, men jag tror inte att någon är avstängd på grund av skador. ;-)

hemliga språkpolisen
Celta Vigo SUPER-C
2006-03-14 22:55
tiopepe///

Jo du min herre, det finns visst ett par spelare som inte kan medverka i matchen mot Celta. En av dem är Orbaiz, och någon till är det/blir det, hoppas jag i alla fall :)
Athletic tiopepe
2006-03-14 17:21
Det är ingen som är avstängd för skador i nuläget. :-D
Tipparen
2006-03-14 14:17
Hur ser skade-avstägningsläget ut i Bilbao!
Pedroyeste
2006-03-14 13:32
Ämne: TV4

Pedroyeste, j....
Självklart har du rätt men det har ju hänt förr att man ratat "oviktigare" matcher förr oavsett vilken tid de spelats. :)
Athletic tiopepe
2006-03-14 09:14
TV4

Pedroyeste, jag tror inte att TV4 själva bestämmer vilka matcher som ska visas. Jag tror att den saken bestäms i Spanien. Jag tror att det är så här, någon som vet får gärna berätta:

Normal matchtid är söndag 17:00.
Ett antal matcher väljs ut en vecka innan för TV-visning. De spelas på lördag och söndag kväll (lördag 1800, 2000 och 2200, söndag 1900 och 2100).

Vilka som väljer ut dessa matcher vet jag inte. Min gissning är det TV-bolag som sitter på rättigheterna. Vilka kriterier man väljer efter vet jag inte heller, men topplagen och storstadslagen är ofta med. (Barcelona och Real Madrid är ALLTID med, rätta mig om jag har fel.) Jag tror att man gör en avvägning mellan vilka matcher som får flest tittare och kanske att La Liga har ett ord med i laget också så att alla lagen visas i TV någon gång.

I alla fall tycker jag att det är dags för en samling i Stockholm på söndag kväll.
Celta Vigo SUPER-C
2006-03-14 06:59
Hej

Vilka spelare är skadade eller kan inte medverka i matchen mot oss Celtinhas för Er på Söndag ???

I Celta kommer Sergio och Contreras Inte kunna spela, Hur är det hos Er ????

Tack
Pedroyeste
2006-03-13 23:20
OI! mina vänner.... Tv4 gör det iggen :)
21:00 Celta -Athletic tjohooooo :) :)
Äntligen har dom förstått ;)
Athletic Kuba
2006-03-13 20:05
Tiko har inte bara snygga sideburns!
Barcelona MR.Boff
2006-03-13 17:01
Vem tar han om sidan? inget händer asså. Skulle vara roligt att läsa om matcherna o eventuellt spelarbetygen.
Barcelona Itom
2006-03-13 01:32
gora!
1oggy
2006-03-12 22:31
Tikoooooo en stramare i krysset månne? Skööönt med en man mindre hela matchen...
Stainiel
2006-03-12 21:14
JA!
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-12 20:41
Hmmm, ska bli kul att möta ett av mina andra favoritlag.
Fan, förlora nu.

Jag tror faktiskt på Celta men jag är ej säker. Clemente mixtrar alldelles för mycker och frågan är om han inte borde avgå snart. Visserligen får han ju bara köpa baskiska spelare men min mormor hade kunnat träna bättre(om jag hade hjälpt henne med typ allt)
Pedroyeste
2006-03-12 20:08
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!
Barcelona MR.Boff
2006-03-12 18:18
Hur många Bilbao fans finns det på Svenskafans?
Pedroyeste
2006-03-06 19:28
Men Aduriz var direkt dålig igår förutom målet då, som ju i och för sig var ett självmål ;)
bilbo stockholm
2006-03-06 11:18
Nästa positiva grej är ju faktiskt att Aduritz verkar het. Han kan göra tillräckligt bra för att hjälpa till att hålla oss kvar.
Att försvaret är en katastrof är ju en annan sak.
Pedroyeste
2006-03-05 22:17
oi igen... glömde en grej... positiv faktiskt... tyckte att Yeste var helt ok idag :)
Alltid något!
Pedroyeste
2006-03-05 22:15
Jahaa var ska man börja, 1-2 mot Sevilla borta låter kanske inte så illa men med tanke på att vi spelar med en man mer i dryga 50 minuter och inte skapar en enda kvalificerad målchans under den tiden är det inget annat än en stor skandal. Att det dåliga spelet grundar sig i det osäkra försvaret behöver man väl inte vara något geni för lista ut men varför starta med 9!! defensiva spelare när vi ändå släpper in enkla mål är för mig en gåta? Varför låta Etxeberria, Danobeitia samt Urzaiz sitta på bänken är helt otroligt. Clemente mixtrar med laget så mycket att varenda spelare ser så vilsen ut att så fort den får bollen skickar man den så högt och långt som möjligt utan adress. När också sevilla får en spelare utvisad efter 40 minuter trodde åtminstone jag att Clemente skulle gör 2 offensiva byten i paus och statsa på att ta hem alla 3 poängen, men icke! Fegspelet fortsatte och så kom också målet i arslet som ett brev på posten. Då vaknar Clemente till och byter in Etxe men då är vi redan i situationen då Sevilla kan krypa hem och bevaka sin ledning, varför inte försöka spela offensivt så länge det står
1-1 och det fortfarande finns ytor att spela på.....??? För mig är den här matchen helt klart en coachingförlust som Clemente får ta på sig och en sak ska vi ha jävligt klart för oss, fortsätter vi spela så här kommer jag att få åka och titta på Athletic i segunda!
Go Natt !
Barcelona MR.Boff
2006-03-05 19:42
Varför är inte Yeste med i landslaget? Har inte tänkt på det men killen har potential att spela där.
Atlético Andero
2006-03-05 10:06
Lycka till mot Sevilla!
Athletic Teodoro
2006-03-02 19:21
Fernando Llorente har nu mottagit priset för näst bästa målskytt i Under 20-VM.
-=Robinhos PedaLadaS=-
2006-03-02 16:10
Saknar er i 10-toppen, hoppas ni kommer igen..
Athletic Teodoro
2006-03-01 20:06
Liten rapport från Athletics senaste träning:

Clemente har mixtrat lite under träning och prövat sig på att använda Casas som vänstermitt. Och skulle man välja att använda den uppställning som tränades mot Sevilla så skulle den se följande ut:
Lafuente
Expósito, Ustaritz, Prieto, Amorebieta
Orbaiz , Gurpegi
Iraola Yeste Casas
Aduriz
Atlético Jesus Gil
2006-03-01 11:46
tjena grabbar om ni vil se när vi äter upp marängerna hjälp oss att klaga på tv4 som valt att visa Barca. Tack från alla Atletico-bröder
Annons: