/spanien/bilbao/forum/413.aspx/spanien/bilbao/forum/413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2006-05-09 18:43
Inte bra att Clemente inte blir kvar men jag tror att förväntningarna inför nästa säsong blir lägre ställda och att det bör vara accptabelt för en ny tränare att bygga från grunden och se till att grunden är ett bra försvarsspel.

Jag tror docka det är viktigare med en eller ett par bättre backar till nästa säsong. Jag fortsätter att tjata om att Gurpegui skall spela mittback och att Lacruz skall spela i B-laget på sin höjd... En ny ytterback behövs således...

Att spela en av Spaniens bästa yttermittfältare på topp är inte heller något jag önskar se nästa säsong. Yeste skall spela ytter och inget annat.

Jag hoppas åxå att det spelas med en rak back linje med 4 spelare, två defensiva innermittar varav Orbaiz är en. Två offensiva yttermittfältare, Extebe och Yeste samt två sköna forwards där Aduriz står för snabbhet och djupledsspel och fyrtornet Llorente röjer väg..

Ett klassiskt 442_def med Yeste i en ganska fri roll där mhan likaväl kan spela off innermitt. Men för det krävs det att vi hittar en ny Del Horno. En stabil ytterback som kan fylla på som en femte mittfältare på kanten.

Jag önskar att vi vinner ligan.

Aupa!
Real Betis Halllo
2006-05-09 17:59
KUL att både BETIS och ATLETIC kunde hålla sig kvar för de e två lag som ska vara i primera division. Väl mött nästa år!!!
GRATTIS!!
Athletic Teodoro
2006-05-09 17:22
Clemente skall avgå. Varför har jag inte hört än, men snacket går kring Lotina eller Vazques som ny tränare...Mer vet jag inte, inväntar spansk medias texter.
JaPaL(Är igentligen Bilbao supporter)
2006-05-09 16:46
Hej!
Varför ska Clemente avgå? han var ju skitbra, min favorit faktist, är våran president så dum att han inte vill ha kvar en bra tränare, lämnar han för en annan klubb isåfall vilken klubb?
Vill veta vart denna tränare går.
Real Madrid [Becks ý Robinho]
2006-05-09 15:29
Helt underbart att ni inte åkte ur! Såg matchen och höll på att bryta tummarna när Orbaiz sköt straffen! HÄRLIGT:D
Real Madrid Huusmann
2006-05-09 13:23
riktigt kul att ha er kvar!
Real Madrid Chrissan
2006-05-09 12:40
Grattis till fortsatt spel i la liga!
Athletic oskar
2006-05-08 14:16
Det var en riktig ångestkväll som avslutning på en riktig ångest säsong.

Då Alaves hade förlorat stort tidigare på kvällen så var jag rätt säker på att vi var klara pga grymt mycket bättre målskillnad. Självklart hade jag glömt bort att man i Spanien räknar inbördes möten och inte målskillnad så det blev ett otäckt uppvaknande framför TV4+ vid 21.00

Frälsningen blev en kass match på ett halvfullt Riazor där Athletic verkade mer än väl tyngda av stundens allvar.

Den första kvarten var jobbigt seg och man väntade bara på att något av de många misstag som Athleticspelarna gjorde skulle resultera i ett baklängesmål. Så blev åxå fallet och det kändes som att uppförsbacken blev likt en målgång i Vuelta España på Alto d'Anglero inte långt ifrån händelsernas centrum.

Två saker vände matchen.
1. Vältimat byte av Clemente. Extebe på plan ger laget möjlighet att flytta upp i banan. Han håller i bollen, spelar smart och faller lätt och skapar andrum för laget. (sorry jag hatar filmare, men idag känns det ändå bra..) Dessutom gav det mer boll till Yeste som jag tycker kommer bort i forwardsrollen.

2. Deportivo slutade att spela helt och hållet. Jag tror att Athletic fick sportdryck i pausen och Depo fick "sportdryck" om ni förstår vad jag menar. Depo var nu lika sega som Athletic var i första halvlek.

Att det var bildavbrott precis vid kvitteringen var ganska talande för säsongen. Famlandes i mörkret klarade vi oss kvar..

Straffen var odiskutabel och fasansfull. Länge sedan jag var så nervös.. Att sedan kommentatorn skriker "han räddar" när jag håller händerna för ansiktet gjorde inte stuationen bättre. (nej jag vågade inte titta).

VI ÄR KVAR!

Aupa!
skyblooz
2006-05-08 13:00
Härligt Atletik!!!!!
Då får de plocka nåra spelare av Alaves om de åker ur...
Barcelona Schubert
2006-05-08 01:59
Grattis! Bilbao förtjänar att vara kvar i La Liga.
Pedroyeste
2006-05-08 00:17
Fy fan vad jag skka sova skkkööööööööööönt :)
Athletic Teodoro
2006-05-07 23:40
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAAAAAAA
Las Palmas Joel (Osa-red)
2006-05-07 23:20
Härligt härligt. Trevligt att se er i ligan även nästa säsong. Väl mötta då!
CARLOSSS
2006-05-07 22:57
TACK FÖR DET, OCH GRATTIS TILL ER

CELTA I UEFA !
Iñigo
2006-05-07 22:56
Next year in "Primera" again, Aupa Athletic
Athletic Kuba
2006-05-07 22:52
Nej, om du läser lite längre ner så ser du att inbördes möten räknas före målskillnad.

Men skit samma... Underbar seger!!!
Athletic tiopepe
2006-05-07 22:52
Kalmar vinner, Athletic vinner och solen har skinit hela helgen. :)
lllloooloo
2006-05-07 22:26
varför är man orolig för att bilbao ska åka ut ligan? om bilbao inte tar en enda poäng mer i ligan, och alaves tar maximala tre, så hamnar ju båda på 39p, och då räknas väl målskillnad, där bilbao har 9 mål upp till alaves?!
Athletic Kuba
2006-05-07 22:01
Lite kuriosa är att Athletic inte släppt in några mål i de ligamatcher man vunnit den här säsongen. Alltså talar det mot en seger på Riazor...
Athletic Kuba
2006-05-07 21:58
Inbördes möten räknas före målskillnad, ja.
carlosss
2006-05-07 21:57
pedroyeste///

det stämmer, att omni hamnar på samma poäng som alaves, då är alaves vidare till spel i nästa säsongs la liga, och ni får minnst ett år i helvetet.

därför hoppas jag ni kan utjämna mot depor, då räddar ni er själva, och celta är officielt klart då för uefa-spel.

men tyvärr som det ser ut ny har ni verkligen problem, jag ser matchen och jag ser ingenting efter de första 45 minuterna som talar för en kvittering.

Möta barcelona kan väll inte vara så kul med kniven på strupen i sista mgången, fixa EN ynka poäng idagggg !

men jag hooppas på Er !!!!
Pedroyeste
2006-05-07 21:50
Verkar som jag ropade hej innan vi var över bäcken... en liten fågel viskade i mitt öra att på samma poäng räknas inbördes möten som vi i så fall är sämre än Alaves...
Kan någon bekräfta?
carlossss
2006-05-07 20:36
ta en pinne åtminstone, då kan celta andas lugnt inför sista omgången.

tar ni en poäng minnst, då är celta klara officielt för Uefa !

komigen nu
Pedroyeste
2006-05-07 19:24
Alaves förlorade med 3-0 idag och det ger följande förutsättningar. Vinst eller oavgjort ikväll och allt är klart Los leones spelar i högsta ligan nästa år också. Förlust idag och förutsättningaran är fortfarande goda... Med bara -9 jämfört med Alaves -20 i målskillnad har vi en bra chans även om vi förlora mot Barca nästa vecka!
Så jag sticker ut hakan och säger att vi redan är KLARA :)

AUPA!
Atlético Andero
2006-05-07 12:18
Lycka till mot Deportivo!
Robinhos Pedaladas
2006-05-07 08:46
*^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^*

För alla er som älskar fotboll!

En av de största fotbollsprofilerna lägger skorna på hyllan efter VM vid namnet Zinedine Zidane. Han har gett oss alla fotbollsälskare många magiska stunder att njuta av och nu går han av stapeln som en av de största legenderna i fotbollens historia. Älskar ni fotboll så sätt på TV4+ kl 19.00 för då kommer Zidane att hyllas med sin sista match på Santiago Bernabeu, rykterna säger att en stor gala väntar.

THANKS FOR ALL THE MEMORIES, ZIZOU....

*^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^^*~~**^*
Pedroyeste
2006-05-05 17:17
Ojojoj, snyggt snyggt och snyggt! Tycker helt ärligt att Llorente borde få fler chanser. Är nästan lika bra på huvet som Urzaiz och dessutom bättre med boll och defenitivt snabbare. Killen kan gå riktigt långt med rätt utveckling.
Zaragoza Magnus Zaragoza.Red
2006-05-05 14:53
(Länktips) Inget dåligt nummer av Llorente, kan man inte stoppa honom där så förtjänar man fan inte att vinna.
Athletic Teodoro
2006-05-03 23:39
Scotch, Scotch, scotch, going down my belly! skönt kösnt sönt
!
Zaragoza Magnus Zaragoza.Red
2006-05-03 21:58
men snälla, det är inte sant.

:D jaja, grattis. hoppas ni slipper segundan
Annons: