/spanien/bilbao/forum/411.aspx/spanien/bilbao/forum/411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2006-07-08 01:21
Wow, that was unexpected! Keep the news coming Iñigo! Your help here is appreciated!

Undrar hur länge Sarriugarte kommer vara tränare. Jag gissar på tre matcher... Med Lamikiz på presidentposten tycks allt kunna hända...
Iñigo
2006-07-07 23:37
And the winner is.... Felix Sarriugarte, coach of Athletic B, is the new coach
Iñigo
2006-07-07 00:32
Clemente out, perhaps Lotina new Athletic coach, tomorrow more news
Athletic Pedroyeste
2006-07-07 00:30
Shit ! Clemente fick sparken! Ajajaja inte bra för klubben med så här mycket turbulens...
Athletic Kuba
2006-07-06 21:59
Tja, en av de uppflyttade ynglingarna från Bilbao Athletic är ju född i Mexico. Kände bara för att flika in det... :)

Baskien till VM 2010!
Athletic Teodoro
2006-07-06 16:58
Av allt att doma sa har Clemente gjort sitt i klubben.
Efter att ha riktat kritik mot ledningen pga deras varvningar sa har Lamikiz kallat till mote dar man troligtvis bestammer sig for att avskeda Clemente.
Athletic Thomas74
2006-07-05 12:13
Nå kan jeg ikke spansk, men jeg vil tro denne Higuaín er basker.
Euskaltel Euskadi (sykkel) har jo også kun baskere på laget. Den ene av dem heter Unai Extebarria og han er fra Venezuela, men som sagt basker..........
Athletic oskar
2006-07-04 17:32
Den som det spekuleras om från Sydamerik är Gonzalo Gerardo Higuaín (River Plate).

Denna spekulation har öppnat en debatt angående de begränsningar för klubben som deras filosofi innebär, om jag förstod artikeln rätt i Marca på länken ovan.

I ligaavslutningen i Argentina gjorde han två av målen i 3-0 segern mot Olimpo de Bahía Blanca.

Aupa
Martin F
2006-07-04 11:35
Nyförvärv från sydamerika? Har inte klubben bara spelare från baskien?
Athletic oskar
2006-07-04 09:54
Sitter med morgonkaffet och hostar till precis som du Pedroyeste.. Inte varje år som Athletic spenderar miljoner på nyförvärv. Pengar som vanligtvis plöjs ner i träningsanläggningar, utveckling av unga spelare samt långa sköna kontrakt med de spelare som vi tagit fram.

Nu är det istället rena rama circus RMA, med flera nyförvärv varav ett par dessutom med transfersumma.. Dessutom ryktas det om spelare från sydamerika.. Ingen ide att ens hälla upp kaffe innan man scannar av nätet varje morgon.

Nog känns det spännande med lite nytt blod i truppen.

Om Javi Martínez kan användas som en Viera/Boateng(!) spelare känns det som en vettig del i laget att förstärka. Gurpegui skall spela mittback så snart som möjligt. Där är han bra. Frågan är dock om en 18 åring utan erfarenhet är en förstärkning direkt men tillsammans med Orbaiz kan det bli riktigt bra!

Jag har dock sett försvaret som lagets svagaste länk vill nog gärna se ytterligare ett nyförvärv i backlinjen. När Aitor Ocio inte blev det perfekta nyförvärv som jag hade hoppats på så känns det som om vi skall lägga nästa påse pengar på en erfaren mittback.

Hur som helst så skall det bli spänannde att se hur säsongen utvecklar sig. Personligen anser jag att det är svårt att värva sig till framgång. Oavsett om det är miljarder (RMA/BAR)eller miljoner som spenderas. Ett väl sammansvettsat lag med ett eller ett par nyförvärv brukar vara bättre...

AUPA!
Athletic Pedroyeste
2006-07-03 22:46
6 miljoner Euro är idag cirka 55 miljoner svenkar riksdaler och också den summa Athletic väljer att lägga på en 17 åring som inte gjort sin debut i La liga än! Fågel eller fisk, det får vi se men jag satte verkligen kaffet i halsen när jag läste om övergången. Tänkte att det nu hade slagit över fullständigt på vår kritiserade president hade mardrömmar om hur Lamikiz stod och skrattade åt mig då Athletic ramlade ner i segunda! Sköljde av mig kallsvetten och gav mig ut i internetdjungeln för att ta reda på vem nu denna 17 åriga guldgosse igentligen var.
Javier Martínez Aginaga, 1988-09-02(herregud)189cm, 79kg. Där har ni faktan, nu till snacket.

Martinez är en tvåvägs-spelare på det centrala mittfätet(Gerrard, Vieira, mfl), Stark, tvåfotad och med god teknik. Hårt arbetande i defensiven men samtidigt målfarlig... låter ganska komplett om ni frågar mig! Förra säsongen(Osasuna B) spelade han bakom anfallarna men hans bästa position ska tydligen vara något mer defensiv.
Båda Osasunas gamle samt nya tränare har lovordat Martinez med uttalanden som: Att han har en än ljusare framtid än Raul Garcia, att han är lika bra som tex Iniesta eller Cesc och att nuvarande Osasunatränaren hade tänkt använda Martinez i startelvan.Dessutom har flera scouter rekomenderat köp till vilket pris som helst.
Inte illa för en 17 åring!

Stort tack till Txupa som givit det mesta av informationen!

Mardrömmen är borta, istället ser jag Yeste och grabbarna åka hyllningståg genom Bilbaos gator och ta mig tusan ser det inte ut som det står 2007 på bucklan! :)

AUPA!

Athletic Teodoro
2006-07-02 16:25
Haha! Needa, vissa ar bara pa latsidan o semestrar i Euskadi!
Javi Martínez skrev pa idag, han kommer att ansluta till traningslagret i Benasque...Aven Del Horno ar med dar!
Athletic Pedroyeste
2006-07-01 23:28
Gabilondo klar för Athletic!! Presenterades idag!!
Lycka till!
Athletic Pedroyeste
2006-07-01 02:02
Verkar som Athletic-influensan slagit hårt denna sommar... eller har vi bara medgångssupportrar?
Athletic Pedroyeste
2006-07-01 02:02
Verkar som Osasunas lovande 17 åring är på väg till Athletic för den ringa summan av 6 miljoner Euro!!!!!!!!
Athletic Pedroyeste
2006-06-25 12:26
Igor Gabilondo, vänsterbreddare från Real Sociedad väntas skriva på ett 3-årskontrakt med Athletic inom kort då han tackat nej till färlängning av sitt nuvarande kontrakt.
Athletic Kuba
2006-06-09 17:13
Grattis Teo!
Athletic oskar
2006-06-09 14:17
Jag gick ut en sväng från jobbet där var det fullt med lastbilar med sköna studenter på flaken. På en av bilarna vajade en vacker Athletic flagga! Sjukt märkligt...

Stolt som jag är så finns nu bilden i min mobil...

Teodoro/ Det lär knappast varit du för ditt inlägg korrelerar rätt exakt med mitt möte med flaggbilen utanför TGI Fridays på Hamngatan....
Grattis hur som helst till studenten och att du är en av dem som justerar åldern uppåt...

Själv är jag 28år (Det är så lågt som jag vågar gå) och född 1971.

Aupa
Athletic Teodoro
2006-06-09 14:08
Hallå! Uppskattat! Ber om ursäkt ännu en gång och grattar mig själv, FÖR IDAG HAR JAG TAGIT STUDENTEN!
Athletic Pedroyeste
2006-06-09 13:33
Själv är jag 22år och född 1976! ;)
Athletic oskar
2006-06-09 11:29
Synd på Ocio....

Lite som på krogen härinne. Alla ljuger om sin ålder. Junisarna vill vara äldre och vi gamla gubbar vill vara yngre... Fungerar ganska bra där i alla fall så all respekt för för Teo!

Aupa!
Athletic Pedroyeste
2006-06-08 21:55
Ämne: Ocio klar!!! :)....
Oj då.... lite tidig där ;)
Athletic Teodoro
2006-06-08 20:14
meh hallå, min katt sprang på fyra knappen...
Valencia Aimarinho
2006-06-08 20:11
Haha!
Såg nu att det redan var skrivet men aja.. det är värt att påpekas ;D
Athletic Kuba
2006-06-08 19:39
Teo har IG i matte... ;)
Valencia Aimarinho
2006-06-08 17:24
INte för att vara petig men: Född 19 januari 1979 (24 år gammal).
Barcelona Sonde
2006-06-08 17:21
Jag måste starkt ifrågasätta att man kan vara 24 år om man är född 1979.
Athletic oskar
2006-06-08 15:40
Lite fakta om Sarriegi. Ser ut att mest ha spelat mittback i år.

Spelade 33 matcher för Alaves fick 7 varningar och ett rött kort.

Född 1979. 183cm/85kg

Har spelat i
99/00 Alaves B
00/02 Alaves
02/03 Eibar
03/06 Alaves

Känns skönt med lite nya rutinerade innerbackar. Lite av årets panik tycker jag orsakades just av ett riktigt darrigt försvar. Inte för att vi släppte in xtremt mycket mål men det var rikigt virrigt i många av de matcher jag såg.

Orbaiz o Gurpegui som def innermittar och Yeste o Extebe som sköna yttrar och med Aduriz/Llorente på topp så ser det ju ganska bra ut inför nästa säsong!

Jag önskar mig ett AIK-L på mitten med Extebe i fri roll och övrga tre mer centrala... snälla tränaren (vem det nu blir)

Aupa
Iñigo
2006-06-07 20:18
Josu Sarriegi defender from deportivo Alaves, new Athletic player for the next four years
Athletic Pedroyeste
2006-06-06 17:39
Ocio klar!!! :)
Annons: