/spanien/bilbao/forum/408.aspx/spanien/bilbao/forum/408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Pedroyeste
2006-08-27 18:41
För er som är nyfikna på kvällens resultat kan jag erbjuda en video med höjdpunkter från framtiden....

Följ länken!

AUPA ATHHLETIC!
Athletic Oxyyy
2006-08-27 17:49
jag undrar hur pass bra yeste är?

Har aldrig sett han spela, bara hört mycket om honom.
Nacho
2006-08-27 09:11
Vi måste vinna ikväll.Aupa Athletic!!!
Real Madrid AckeDman
2006-08-27 01:48
Ok... det var allt jag ville veta.
Athletic Kuba
2006-08-26 14:38
Nej, det stämmer inte att tränaren skulle uttalat sig rasistiskt om Eto'o. Det omtalade uttalandet var om Eto'os agerande då han spottade på en Athleticspelare och handlade inte om personen Eto'o. Även om vissa tolkat det så.

Dessutom är Athletic en klubb som länge arbetat aktivt mot rasism.

En mörkhyad spelare som är född i Baskien skulle säkerligen vara lika välkommen i Athletic som en vit spelare född i Baskien.
Real Madrid AckeDman
2006-08-26 14:06
Jag undrar vad som händer ifall någon som är väldigt mörkhyad men vars familj lev i Bilbao i 100 år skulle vara med i truppen... skulle folket protestera? skulle dom acceptera personen? Handlar det om att bevara kultur? Handlar det om att ta försöka hålla en viss traditionell liten småstadsklubbskänsla eller är det kanske bara att man vill vara unik från dom andra lagen i La Liga?

Om jag kommer ihåg rätt så var det en stor del av dom baskiska supportrarna OCH till och med tränaren som uttalat sig rasistiskt till Samuel Eto'o. Nu jag är personligen en Real Madrid supporter och hatar Barca men det är ändå obekvämt att höra sånt från en spansk klubb i högsta divisionen.
Athletic oskar
2006-08-26 01:08
jag tror att Orbaiz är skadad...

och jag tror att baskpolicyn är mer som om släkten är från baskien än tvärt om. en bask i argentina har en son som spelar i argentina, han kan värvas av bilbao. att bli bask, i detta sammanhang, tar nog en generation eller två.

ingen vet hur som helst för det fins inga xakta regler, tror jag...

ATHLeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC
Real Madrid AckeDman
2006-08-25 19:18
Jag undrar en sak angående policyn om att bara värva spelare från Baskien. Ska personen vara född i Baskien eller vad är det som gäller? Isåfall kan det ju vara så att en afrikan vars föräldrar kom från Afrika men är född i Baskien skulle kunna ta plats i truppen... era tankar?
Athletic Pedroyeste
2006-08-25 14:18
Ehh, glömde Aranzubia ;)
Athletic Pedroyeste
2006-08-25 14:17
2 dagar kvar.... ser riktigt spännande ut! :)
Hoppas Tiko får en ärlig chans i år!

Här har ni min önskeuppställning:

Iraola, Sarriegi, Prieto, Casas
Tiko, Martinez, Orbaiz
Etxeberria, Aduriz, Yeste
Real Madrid DIVIDE ET IMPERA
2006-08-25 13:54
Vet någon om det fins någon dröm 11 för spanska ligan?
Athletic Kuba
2006-08-24 18:52
Pub i Göteborg!
Athletic oskar
2006-08-24 14:37
TV4s hemsida (se länk)

Blir nog som vanligt, soffa i förorten..

AUPA
Athletic tiopepe
2006-08-23 22:29
Ämne: TV4 har köpt rättigh....Jaså, var läser du det?
I och för sig sannolikt. Det är ju baskderby! Jag ser nu också att det är den matchen som går 21:00. Och det är ju normalt bara en match som gör.
Pub i Stockholm?
Athletic oskar
2006-08-23 20:23
TV4 har köpt rättigheterna i 3 år!

Athletic på TV4+ på söndag!!!

ATHLEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC!
Athletic Kuba
2006-08-23 15:36
Sarriugarte presenterades som ny tränare i början på juli.
Mallorca Bravo_Per
2006-08-23 14:56
Kanon!

Nagon som vet vilken manad Sarriugarte tog over?
Athletic oskar
2006-08-23 13:28
Ämne: Finns det nagonstans....På startsidan hittar du lite info om Silly Season. Inte helt uppdaterad tyvärr.

Jag gör en liten sammanfattning.

Ny tränare:
Félix Sarriugarte

Spelare IN:
6. Josu SARRIEGI Zumarraga (Alavés)
11. Igor GABILONDO del Campo (R. Socidad)
24. JAVIER MARTíNES Aginaga (Osasuna B)

Spelare UT:
Escalona
Karanka
Mari Lacruz
Filipe
Bordas
Julen Guerrero

Avstängd 21 månader
Gurpegi

Avstängningen på Gurpegi samt avsaknaden av ytterligare en back är det som stör i laget. Vi försökte värva Aitor Ocio från Sevilla vilket hade varit en strålande förstärkning av Athletics defensiv. Nu blev det Sarriegi istället.

Vävningen av Javi Martínes från Osasuna sticker ut som den mest spektakulära. En 17 åring från Osasuna som aldrig spelat i La Liga. En tvåvägsspelare på mittfältare som imponerat under försäsongen.

De som lämnat klubben var inte ordinarie förra säsongen. Ikonen Julen Guerrero gjorde mest inhopp.

Du har ju ett par dagar på dig för efterforskningar. Lag 1-4 kommer väl på lördag...

AUPA ATHLETIC
Mallorca Bravo_Per
2006-08-23 12:29
Finns det nagonstans dar jag kan hitta en lista over alla overgangar Bilbao gjort under sommaren?
Athletic oskar
2006-08-23 09:35
Kul med genomgång av lagen på startsidan. Synd att de missade Gabilondons övergång till oss.

Många stora spelare har varit under 1.70. Pele, Maradona, Kevin Keegan mfl

Kommer inte på så många bra långa spelare...

Unga spelare gillar jag däremot. Spelande ytterbackar likaså!

Aupa
Athletic Pedroyeste
2006-08-23 00:29
Athletic har La ligas yngsta och längsta trupp!
Bra eller dåligt?
Vem vet....
Athletic Pedroyeste
2006-08-23 00:04
Amorebieta har förvisso ett stort hjärta(och ett coolt namn) men nån större fotbollspelare blir han nog tyvärr inte. Själv lägger jag större vikt vid spel MED boll än utan då det gäller ytterbackar, Iraola är ju ett lysande exempel.
Ustaritz tror jag med på , han imponerade stort på mig i våras.
Athletic Pedroyeste
2006-08-23 00:02
Ämne: Pedroyeste: Om du ma....
Ska försöka hinna med det innan söndag...
:)
Athletic bost
2006-08-22 21:06
Jag läste just det här på Sportbladet:

"Någon svenskt tv-avtal för spanska Primera Division är inte klart. Blir avtal klart kommer matchen Athletic Bilbao–Real Sociedad att sändas med avspark 21.00. Detta oavsett vilken kanal som köper rättigheterna."

Då vore det ju fint om det kunde bli i en kanal som man redan har...
Athletic oskar
2006-08-22 15:34
En spelare som Amorebieta bör vara ordinarie i alla lag bara på att han har ett coolt namn..

Tippar 2-2 till söndagens premiär.

Fick svar från tittarombudsmannen på TV4 idag. "förhanling pågår" var det enda som stod...

Känns kört för helgen tyvärr.. men jag fortsätter att hålla tummarna!

Aupa Athletic
Athletic Kuba
2006-08-22 13:34
Pedroyeste: Om du mailar din tänkta spelargenomgång till mig så kan jag lägga upp den som artikel på sidan. Givetvis med ofantliga mängder cred till dig. :)
Athletic Kuba
2006-08-22 13:33
Lirade inte Amorebieta på vänsterkanten förra säsongen med hyfsat resultat? Dessutom borde Ustaritz på allvar kunna konkurrera om en plats i mittförsvaret.
Athletic Pedroyeste
2006-08-22 00:01
Tror Iraola får spela högerback och Duon Sarriegi-Prieto tycker jag verkar helt ok däremot är vänsterbacksplatsen rena katastrofen. trodde att Casas skulle funka bra efter Del Horno lämnat oss men ack så fel...

Det "nya" spelsystemet tycker jag verkar intressant, 3 st centralt(mer eller mindre) spelande mittfältare i form av Orbaiz tillsammans med några ur gänget Garmendia, Martinez, Gabilondo, Murillo eller Tiko.
Anfallet bestående av Aduriz(llorente), Yeste och Etxeberria ska skifta positioner så mycket det bara går för att förvirra? motståndarförsvararna tills dom springer i cirklar...?

Sen hoppas jag att Tiko kommer upp i gammal fin form och Urzaiz som supersub låter inte dumt men tillåt mig tvivla... tycker han såg riktgit seg ut i våras..
Athletic Kuba
2006-08-21 23:27
Mitt dåliga arbete på sidan kan förklaras med jobb, jobb och åter jobb... :(
Athletic oskar
2006-08-21 20:59
Pedroyeste -- Vi får verkligen hoppas att TV4+ sänder La Liga ANNARS lär det bli lugnt härinne..

För att prata lite om laget så är jag rädd att försvaret blir lika skakigt denna säsong. Vi saknar stabila backar och Sarriegi, Prieto och Casas är inte namn som skrämmer.. Jag hoppas verkligen att Sarriegi är bra!

På mitten har vi bra spelare rakt över. Fler alternativ på de flesta platser. Irraola, Orbaiz, Yeste, Gabilondo.

Matchen på mitten blir kanske mellan Javi Martines och Garmendia. Det skall bli kul att se(?) om Garmendia kan ta med sig målsinnet från Athletic B där han gjorde 11 mål på 22 matcher förra året och lyckas Javi Martines infria de högt ställda förväntningarna?

Anfallet ser bra ut tycker jag. Aduriz, Extebe (lika mycket mittfältare) och Llorente. Kan gamlingen Urzaiz bli en supersub!?

Målvakterna är en gåta men jag tror att de färgades av den osäkra backlinjen förra säsongen. Jag gilla Aranzubia bäst men han är svag i luften.

Aupa Athletic!!!
Annons: