/spanien/bilbao/forum/405.aspx/spanien/bilbao/forum/405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2006-09-16 10:45
Eftersom det mycket riktigt inte har något med Athletic att göra så svarar jag dig via PM. Ta helst sådana frågor via PM också.
Villarreal David.O
2006-09-16 10:02
Det här har inget om Athletic att göra men jag har en fråga till Kuba.

Har St. Pauli och Hapoel Tel-Aviv något samarbete/vänskap?

Se länk, vad jag hittade i Ultras Hapoels fotogalleri.
Athletic Joseba
2006-09-16 01:06
Det jag är mest rädd för är att vi varken får se några linjer i spelet eller några poäng. Tror dock att det är grymt viktigt för det här unga laget att få med sig så mkt poäng som möjligt i början. En trea på söndag skulle ge lite arbetsro och självförtroende. Men skulle såklart inte bli ledsen av lite bra spel också. Laget har mycket potential på sikt men det kan bli väldigt mycket stress om vi inte tar poäng.
Athletic Pedroyeste
2006-09-16 01:06
Toppen med en träningsrapport...
mer sånt.. :)

Håller med oskar, skulle nästan kunna tappa poäng bara jag får lite goda intentioner om bra spel så är jag nöjd...
Athletic oskar
2006-09-15 23:02
Träningsrapport, så snyggt Teodoro! Jag känner mig ompysslad!

3-0 ger 30x pengarna på Unibet.....

Jag håller dock inte med om att 3 poäng är viktigast. Jag vill se bra spel! Det var länge sedan nu och utan bra spel kan vi sitta här och hoppas hela säsongen...

AUPA!
Athletic Joseba
2006-09-15 16:33
Haha, ja alla sätt är bra utom dom dåliga. Håller med om att poäng är prio 1, det jag går runt och är rädd för är hönsgård utan poäng och då kan man ju likaväl vara ute på stan och ragga på dumma blondiner om det är den kombinationen som sökes.

Kom på det i efterhand det här med Veland men orkade inte ändra så jag får väl sätta mig själv i dum blondin facket också.
Athletic Kuba
2006-09-15 15:57
Veland har, såvitt jag sett, jagat norska fans på andra sidor på SF också. Så jag tror inte han är Athleticfan...

Även om det vore trevligt med lite ordnat spel, så känns det som att det gärna får vara hönsgård på söndag bara vi gör fler mål än motståndarna. Virrigheten kan kanske skapa förvirring även hos motståndarlaget...
Athletic Joseba
2006-09-15 15:38
Intressant mejladress för en Athletic supporter. Kuba, hur var det nu det här med den etniska definitionen av en bask ;)
Träningsrapporten från Teo kändes inte helt 100. Just nu känns det som att vi inte har några linjer i anfallsspelet och virrigt försvarsspel. Det blir kriga kriga på söndag som gäller. Hoppas på några positiva besked iaf.
Veland.
2006-09-15 14:20
Hei.

Jeg søker NORSKE supportere av Athletic Bilbao. Hvis det finnes noen, vær vennligst å skriv en mail til meg.

villarreal_riquelme@hotmail.com.
Athletic Kuba
2006-09-15 10:20
Idag fyller Tiko 30 år! Hoppas att han ger sig själv en födelsedagspresent i efterskott i form av ett hattrick mot Atlético! :)
Athletic Kuba
2006-09-14 19:30
Känns som att jag upprepar mig, men en bask är en bask! Två länder gör anspråk på delar av Baskien, Spanien och Frankrike. Oavsett om en person är född i Bilbao eller Bayonne så är han/hon född i Baskien och därmed bask, oavsett vad det står i personens pass.

Därmed hoppas jag kunna lämna denna fråga därhän och inrikta diskussionerna på detta forum till att handla om Athletic Club!
Barcelona Forca_Blaugrana
2006-09-14 19:02
Hejsan allihopa!

Då är allting färdigt för min del av Svenskafans, jag har fixat till min sida och jag hoppas att vi kan få några trevliga pratstunder här inne på detta forumet och alla andras.

Anledningen till detta besöket nu är en fråga till Kuba:

Räknas basker i Frankrike som basker, eller är dem "franska basker"? Räknas det som samma folkslag, baskerna i "Spanska" Baskien och "Franska" Baskien eller är det två helt olika folkslag.

Athletic Joseba
2006-09-13 21:46
Kanske inte är helt fel med en sådan telefonsignal. Kan inte påstå att man gråter efter halvtidsrapporterna från Lyon även om det väldigt sällan hjälper Athletic när Real förlorar så mår man ju som sagt inte dåligt av det
Athletic Kuba
2006-09-13 18:38
Röster i Bilbao talar redan om att Lamikiz bör ringa Belgrad och be Clemente komma tillbaka... Jag tror han kommer vid jul... :)
Athletic Joseba
2006-09-13 17:27
tjoho, där fick du användning för din smidiga faq, jävligt nervigt inför söndagen annars, inte direkt döden om vi tappar poäng men om vi gör det så ska det iaf vara lite goda intentioner i spelet annars går jag ett steg närmare sammanbrottet(och det är ju lite onödigt efter bara tre matcher)
Athletic Kuba
2006-09-13 09:43
Ämne: Jag undrar bara en s....
En bask är en bask, oavsett i vilken liga han spelar. Läs FAQ:n istället...
Athletic bost
2006-09-12 23:45
Överklagan av Fernando Torres avstängning gick igenom, så han är med på söndag.

Uppdatering:
Han kommer vara avstängd, men av ett annat skäl.
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-09-12 23:43
Jag undrar bara en sak:

Får ni lov att köpa baskiska spelare utomlands, exempelvis om en baskisk spelar spelar i Frankrike, får ni då lov att köpa denna spelaren? Enligt er policy, då...
Pedroyeste1
2006-09-12 00:16
Precis som Oskar skriver var inte matchen så ojämn som siffrorna visar. Athletic öppnade bäst och borde haft 2-0 innan 10 minuter hade passerat. Gabilondo sköt i stolpen i helt öppet läge och därefter gjorde Doblas en kanonräddning på Yestes målförsök. Betis första mål var ett riktigt skitmål, efter en hörna studsar bollen 17 gånger på olika ben och letar sig till slut fram till Juanito som löst tofflar in 1-0... Inte speciellt rättvist för tillfället.
Därefter tog Betis över spelet något och Maldonado(som jag varnade för i Aupapanelen) hade riktig lekstuga med Casas i första halvlek och nämnde Casas fick också lämna plan i halvlek(eller så var han redan vid korvkiosken) till förmån åt Amorebieta. Maldonado gjorde ett riktigt konstnummer då han klackade med sig bollen förbi Sarriegi(tror jag för casas var nog redan bortfintad) på vänsterkanten och spelade in bollen till en helt rent stående Edu som lätt petade bollen över mållinjen. Efter det försökte Athletic få lite mer tryck och bytte också in Urzaiz!!??? och Tiko utan nämnvärt resultat.
Betis gjorde sen ytterliggare ett mål till i slutminuterna och matchen var givetvis över...

Vi vann hörnorna samt hade fler eller åtminstone lika många målchanser(kvaliten ej bedömd) och kanske hade ett mål i början ändrat matchbilden men vem vet. Javi Martinez gjorde en bra match så länge han orkade annars verkade det vara ganska slätstruket. Enligt vissa källor(Har alltid velat skriva så ;) ) Spelade Athletic utan klara taktiska linjer och såg ut att vara i dålig fysisk form!!! Usch tycker det låter precis som förra säsongen men skam den som ger sig!!

AUPA
Athletic Joseba
2006-09-11 22:25
MISÄR!!!
Har inte fått nån ordning på hur matchen var men 3-0 är inga tillfälligheter. Förstår heller ännu inte tränarens intentioner med spelet och uppställningen. Hoppas det klarnar lite och lossnar lite i och med matchen på söndag.
Athletic Kuba
2006-09-11 22:01
Jag har inte kunnat skriva någon matchrapport idag pga att jag helt enkelt inte varit hemma på hela dagen. Dessvärre kommer jag inte att vara hemma imorgon heller, så jag ber övriga redaktionsmedlemmar att göra en insats...
Athletic Teodoro
2006-09-11 16:01
8 Oktober blir det åka av! Euskadi skall spela mot Catalunya!

Aupa Euskadi, auuuuupa euuuuuskadi!
Athletic oskar
2006-09-11 12:16
Efter att ha läst matchrapporten (av Betis redaktionen) samt kollat av statistiken på Athletics hemsida så ser det ut som om vi hade en rejäl portion oflyt. Vi kanske inte skulle ha vunnit men vi skapade nästan lika mycket som Betis och ett oavgjort resultat eller en uddamålsförlust hade kanske varit mer talande.

Låt oss nu glädja oss med att vi får se matchen mot Atletico på söndag klockan 19:00 i TV4+

Mot den första 3 poängaren!!

Aupa
Athletic Kuba
2006-09-10 22:13
Ajajaj, det här var inte bra! Hård strid i källar'n i år igen?
Athletic oskar
2006-09-10 21:06
Vilken tung start på ligan. Skitmatch hemma i premiären och sedan en stor förlust borta.. Inte kul och nu blir det viktigt med vinst hemma mot Atletico!!
Athletic Pedroyeste
2006-09-10 21:02
*Kraftuttryck*

Ändrat eftersom det pajar forumets layout. /Admin
Athletic oskar
2006-09-10 19:52
Nu blir det svårt. Spelar vi lika lysande som i premiären kanske...?

Ser inte ut som om Real Socidad glänser idag heller...

Pedroyeste, skön länk la ostia!
Athletic Kuba
2006-09-10 19:21
Fan, direkt när man slog på webradion så gjorde Betis mål...

Aupa Athletic!
Athletic Pedroyeste
2006-09-10 19:09
Följ länken och njut över vinsten mot Betis ;)
Athletic oskar
2006-09-10 14:39
Förutom att jag av misstag satt Yeste på fel kant (så lång var inte fiestan så jag kan skylla på den idag..) så är det nästan samma mittfält som förra matchen. 433/451 är ju nästan samma uppställning.. Dra ner Javí och upp Yeste o Extebe så är det 433 igen.

Även om vi startar 433/451 idag så tror jag det blir mer som 442 med extebe mer forward och Yeste mer yttermitt.

Enda förändring på mitten är Murillo som har ersatt Gabilondo.

(Jag som var stornöjd med min grafiska uppställning...)
Annons: