/spanien/bilbao/forum/403.aspx/spanien/bilbao/forum/403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Pedroyeste
2006-09-25 14:54
Ustaritz, Marinez och Garmendia var våra bästa spelare igår! Roligt men också lite oroande när det hela tiden verkar vara ungtupparna och inte de etablerade spelarna som övertygar. Ska man klara sig i Primera krävs också att våra stjärnor börjar leverera. Härligt att äntligen Iraola får chansen högre upp i banan, tydligen skapade han mer från sin högerkant igår än vad tidigare spelare på den positionen klarat av på samtliga 3 inledande matcherna! Sorgligt nog gick Amorebieta sönder tidigt i matchen och missar troligen matchen mot Barcelona nästa helg. Känns inte bra att ha en felplacerad Exposito mot yrvädret Messi på vänsterkanten, kan bli riktigt otäckt! Tror Amorebieta hade skrämt skiten ur snorungen om han hade kunnat spela. Tror att mittlåset med Orbaiz och Martinez kan bli oerhört starkt i vinter!! Positivt positivt!! :)
AUPA AUPA AUPA AUPA
Athletic oskar
2006-09-25 09:54
Nya spelare in i startelvan igår:
Lafuente, Amorebieta, Orbaiz, Ustaritz och Garmendia.

Laget såg ut så här:
Lafuente; Murillo, Sarriegui, Ustaritz, Amorebieta (Expósito, m. 18); Orbaiz, Javi Martínez; Iraola, Yeste (Prieto, m. 86), Garmendia (Llorente, m. 68); y Aduriz.

Ett par saker känns ok. Orbaiz tillbaka, Javi Marinez spelar 90 min igen och det är fler dåliga lag i serien... Stackars Real Socidad, ingen kul inledning för dem heller...

"The only way is up!"
Athletic Pedroyeste
2006-09-24 22:06
Ajajaja... 0-0 är visserligen en poäng men med Aduriz och Murillo utvisade ser det inte bra ut inför matchen mot Barca i nästa omgång... eller det är kanske det det gör? Äntligen kanske Llorente får chansen från start, han kan ju göra mål mot barca :) Dessutom slipper vi ju Murillo! :)
Athletic oskar
2006-09-24 20:26
- endirecto
- Onda Madrid

För den som vill lyssna direkt i radio.

På www.fotball4less.com finns matchen för den som vill streama.

0-0 just nu.
Athletic oskar
2006-09-24 19:43
Vi börjar producera efter första segern. Producerar inte spelarna gör inte vi det heller. Ingen inför rapport, ingen matchrapport och ingen AuPanel.

Den svenska supporterklubbens protest mot den maktgalna presidenten!
Athletic Kuba
2006-09-24 19:28
"Men, var f** är införrapporten?!?"

Jag har varit bortrest i helgen och tyvärr inte kunnat skriva någon införrapport till kvällens match. Tydligen har ingen av mina redaktionskollegor heller kunnat det. Så kan det gå...
Athletic oskar
2006-09-24 19:24
Om Athletic visar 10% av den viljan och kraften som Samuel Sanches visade på dagens linjelopp i Cykel VM så vinner vi matchen lätt. Kan inte förstå att spelare på elitnivå kan spela som helljus paralyserade harar i flera säsonger..

Visa lite vilja ikväll, det är allt jag begär!!!

Är det någon som skall se streama matchen?

AthleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC!
Athletic Pedroyeste
2006-09-23 01:29
http://www.myp2p.eu/Matches/Match6.htm
Athletic oskar
2006-09-22 21:42
Kan inte vara lätt för TV4... Nyckfulla spanska speltider, precis som vanligt!!

Vänta bara tills du åkt ner till Bilbao för att se en lördagsmatch och det plötsligt är en söndagsmatch... Flyg aldrig dit efter torsdag och aldrig hem innan måndag.. ;-)
Athletic bost
2006-09-22 13:14
Athletic-Barcelona (som spelas 22.00 den 30 september) borde visas i TV4+. Den matchen får de inte flytta omkring i sista minuten.

Off topic:
Idag 22 september har Bilbo (och Frodo) födelsedag i Sagan om ringen.
Athletic tiopepe
2006-09-22 12:07
Ja, nu har Sport-Expressen plockat bort matchen ur sin tablå.
Athletic oskar
2006-09-22 11:13
Det är TV4 som har ett finger med i spelet där. Kolla in loggan så ser man att det är samma koncern. De har dessutom redan sänt de flesta av Barcas matcher i höst. Så det lär bli fler.

Kontentan är hur som helst att vi får se fler matcher varje helg. Om de nu inte börjar dra ner på antalet matcher i TV4+ vilket man redan sätt tendenser till...
Athletic oskar
2006-09-22 11:10
Kul!! Nu gäller det bara att hitta någon som har den kanalen...

The only way is up, Bilbo!
Athletic tiopepe
2006-09-22 11:10
Ämne: Ämne: Vad säg....
Ja, Sportexpressen har en brasklapp om att det råder oklarheter om tidpunkten. Men är det inte underbart att vi får se fler matcher från La Liga, och därmed Athleti oftare?

Jag har letat på Sportexpressens hemsida om detta är något de tänker köra med eller om det är en engångsföreteelse, men hittar inget. Så jag utgår ifrån att vi får se mer av La Liga och Athletic i höst.
Athletic bost
2006-09-22 11:00
Ämne: Vad sägs om detta. T....
Men på www.athletic-club.es, www.aupaathletic.com och www.lfp.es så står det att matchen går på söndag klockan åtta.
Athletic tiopepe
2006-09-22 10:28
Vad sägs om detta. TV-kanalen Sport-Expressen börjar visa matcher från La Liga. Getafe-Athletic på lördag klockan åtta!
Athletic Kuba
2006-09-19 12:32
Du kan nog räkna med en jättevinst för er om Athletics spel inte blir bättre...
Getafe Feyenoord&AJA
2006-09-19 09:56
Ser fram emot matchen 24/7, båda lagen behöver poäng! Tror på en knapp vinst åt oss ;)
Athletic Pedroyeste
2006-09-19 01:28
Lamikiz måste avgå!! Sen han tillträdde har det gått käpprätt åt helvete, konstiga spelarköp, märkliga tränarval och ekonomiska blunders!!! Skulle inte förvåna mig om han snart står och hånskrattar i Real Madrids kostym! Tror fan den jävlen är en infiltratör!!
Athletic Teodoro
2006-09-18 23:18
Säkra röster säger att Lamikiz och styrelsen redan avgått, frågan är om tränaren också får gå?

Om två omgångar så möter vi Barca...
Athletic bost
2006-09-18 21:55
Kort lektion i baskiska:
Lamikiz kanpora!=Ut med Lamikiz!

De orden ger nästan 10000 träffar på Google.
Athletic bost
2006-09-18 21:38
Vad jag förstår så har klubbens styrelse haft och skall ha möten de närmaste dagarna. Gårdagens talkörer verkar ha skakat dem. Några gissningar om vad de kommer fram till?
Athletic Kuba
2006-09-18 16:02
Det är bra, Oskar. Man ska se det positiva. :)
Athletic oskar
2006-09-18 13:27
Sammandrag från igår.

Det var ju i alla fall en snygg reducering..

Aupa
Athletic Pedroyeste
2006-09-18 13:00
Våra trogna supportrar i katedralen vände igår vreden mot "teaterbalkongen" där Lamikiz försökte verka oberörd. Från den 36e minuten och framåt skanderades det för Lamikiz avgång, börjar det äntligen närma sig slutet för vår idiotiska president? jag hoppas verkligen att det blir så!
Canalathletic beskriver att Athletic spelade utan hjärta, energi, liv och utan en klar spelidé! Det värsta är ju att just dom orden har varit dom som beskrivit Athletic bäst de senaste åren. Utan hjärta, energi och liv är vi nog tyvärr ett lag för segunda :(

Ni får en chans till att återupprätta hedern innan jag sneglar på segunda, se till och ta den!

AUPA!
Athletic oskar
2006-09-18 09:01
Två bra saker med matchen igår

1. Vi slapp se den.
2. Javí gjorde sitt första La Liga mål.

Annars suger vi rejält!

Extebe bänkad... Om det var ett drag för att höja motivationen i truppen så blev det ju inte riktigt bra. Skulle de bänkat någon så är det Yeste..

Mr Quuk - Svårt att se varför ilskan svämmade över här på små lintotter mm. Min teori är att alla i Sverige var arga för att vi inte fick se matchen. Likt en arg förälder tog man då ut sin ilska på älsta barnet... Missa inte Getafe-Athletic i helgen nu! (Matchen hela madrid kommer att prata om...)

Känner mig lite fånig men jag har fått en gammal slagdänga på hjärnan "The only way is up"..

Aupa Athletic!

P.s Lycka till i fortsättningen rödvita vänner i Madrid!
Athletic Joseba
2006-09-18 01:09
ja du greeneyes, hört talas om svensk laptop???
Atlético greeneyes_x
2006-09-18 00:44
Tack för matchen.. synd att vi hittar formen på eran bekostnad bara.. har alltid gillat Bilbao lite.. kämpaandan i Bilbao laget kan flera lag i Spanien lära sig av.. inte just denna match.. men allmänt..

Mr Quuk:
Sen när finns det ÅÄÖ på tangentborden nere i Madrid? hahahah!! är det varmt där?? eller hur realistisk är egentligen Backpacker 3..
HAHAHAHa!!!
Athletic Pedroyeste
2006-09-18 00:36
Är bedrövad över att behöva skriva detta men har skannat runt olika Athletic forum under kvällen för att få en bild av matchen. Många och då menar jag många beskriver matchen som den sämsta Athletic presterat någonsin på San Mames! Vad sägs om kommentarer som: horrible, sad, discouraging,pathetic! Spelare som är trötta efter 20 minuter, en tränare som ändrar spelsystem flera gånger under matchen, , murillo som spelfördelare och Urzaiz från start!!!
Varför, Varför! vad har hänt med laget som så sent som för 2 år sedan spelade Uefacupen med i stort sett samma trupp!!!???? Lamikiz har förstört allt!! Må djävulen ta honom! Go natt! :(
Athletic Teodoro
2006-09-17 23:13
Nej alltså, nu är allt verkligen skit! Förlust och alliansen har vunnit! Världen är skev!!!

BTW, tack för den fina responsen.
Annons: