/spanien/bilbao/forum/394.aspx/spanien/bilbao/forum/394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2006-12-03 18:59
varken Ronaldo eller Urzaiz från start. Ryktet säger att de skall värma upp tillsammans.. Hoppas att både Mané och Capello har koll på att de måste ropa in dem minst 20 minuter innan matchslut så de hinner upp till mittplan innan slutsignalen.. :-)

Nu tar vi dem!!
Athletic oskar
2006-12-03 15:43
Zizou// Vi är bättre än de flesta lag!!

Hade jag kunnat så hade jag ändrat tips till 0-3 för med tjockisen ute på plan lär Ert anfall gå i baklås. Till och med Urzaiz är snabbare än Ronaldo.. rotfl
Athletic Kuba
2006-12-03 15:04
Det kallas optimism... ;)
Real Madrid Zizou[v]-
2006-12-03 15:03
Vad är det för tipp resultat jag ser?
0-2
2-4
1-3

Ähh,skojjar bara lite,längtar tills ikväll och hoppas på en bra match =)

Tycker även att ni är bättre än ett botten lag!
Athletic Kuba
2006-12-03 14:04
KungYeste: Word!
Athletic Teodoro
2006-12-03 11:03
Vakna idag med en sån där känsla att någonting stort kommer att händad idag. Vet inte om det är matchen eller något annat, MEN SKÖNT KÄNNS DET!!!
Athletic KungYeste
2006-12-03 03:12
AUPA!!! Ner med Francos marionetter i pisserännan!
Athletic Kuba
2006-12-02 15:57
Innan folk börjar kalla mig för analfabet: Madril är baskisk stavning.
Athletic oskar
2006-12-01 22:53
Kanske kan man hoppas på ett godkännt mål från halva plan av Iraola..

AUPA ATHLETIIIIIIIIIC!
Athletic Kuba
2006-12-01 22:36
Vi går för seger på söndag! Krossa Madril!
Athletic oskar
2006-12-01 07:53
Ustariz skadad och en månad kvar till Mendietas eventuella ankomst. Mané´s startelva ser så bra ut det kan bli idag.

Rykten säger att Urziz skall sitta brevid Cassano längst upp i frysboxen på Bernabeu.. :-)
Athletic Kuba
2006-11-30 22:46
Mer om Ustariz på länken.
Athletic Kuba
2006-11-30 22:45
Ustariz är skadad, blir väl borta drygt en månad vad det verkar.
Athletic oskar
2006-11-30 22:36
Byt in Ustariz som mittback istället för Sarriegi och Mendieta istället för Javí.. annars ser det riktigt bra ut!
Athletic Teodoro
2006-11-30 22:16
Lafuente; Iraola, Prieto, Sarriegi, Expósito; Javi Martínez, Orbaiz; Etxeberria, Yeste, Gabilondo; och Aduriz....Vad sägs? Det är i alla fall den elva Mané tränade med idag under hans första träning som huvudansvarig för första laget...
Athletic oskar
2006-11-30 19:58
Jag längtar så till Bilbao, avis!!!!

Kuba// visst är det roande att läsa storlagens silly säsong. Visst har det för en stund spridit sig hit men nog är det så att det är med all rätt. Vi behöver en eller ett par bra värvningar i januari. Trots att jag tycker att vi har ett ungt och mycket lovande lag så inser även jag att rutin behövs i det här läget.

In med Gaixka!
Athletic Teodoro
2006-11-30 17:46
Kära vänner! Ser att ni talar om resor, skulle vilja sukta er lite och berätta att den 13 december så bär det iväg till vårat underbara lags hemstad, BILBAO!

Jag har tittat upp möjligheter för att bevittna våran lejon live och på plats. Den 20 december möter vi inga mindre än Zaragoza, ska göra allt för att se den och jag ska även försöka få med mig en kamera!
Athletic oskar
2006-11-30 13:21
12 december är jag i gbg.

Mot CL!!
Athletic Kuba
2006-11-30 13:15
Ser att flertalet av de röstande på förstasidan tror att vi kommer att knipa andraplatsen i ligan och därmed CL-spel. Inte illa!
Athletic Kuba
2006-11-30 13:06
Ska vårt forum också invaderas av FM-spelare som tror att man kan och bör värva allt som rör sig? De värsta skräckexemplen på det är Real Madrids och Barcelonas forum... Deras snack under silly season är humor på hög nivå!

Men visst, FM är ett skitroligt spel! Personligen är jag mest nöjd med att jag lyckades få både Raul Garcia och Xabi Alonso till Athletic. Men det är just var det är: ett spel, fjärran från den bistra verkligheten...

Oskar: Om Manne lyckas klona Orbaiz ska jag bygga ett altare och börja dyrka honom. När var det du skulle till Göteborg, förresten?
Athletic oskar
2006-11-30 09:41
Tomten leverar!!

Aupa Tomten!

(ps, snälla tomten glöm inte att titta längst ner på önskelistan.. Jag har varit jättesnäll!!)
Athletic KungYeste
2006-11-30 02:10
Mendieta verkar mycket aktuell för spel i Athletic :)
Athletic KungYeste
2006-11-29 23:47
Manuel Delgado var tillbaks och tränade laget idag.... Minst lika viktigt som Manés ankomst är Delagados återkomst som fystränare. :)

AUPA MANUEL!
Athletic oskar
2006-11-29 19:15
FM? FootballManager..? Gamla CM? Spelindustrins bästa gåva till fotbollsnördarna.. I like, a lot..

Vi skall inte värva oss ur "krisen" vi ska spela oss ur krisen. Visst, en eller två värvningar skulle vara bra. Vi behöver rutin och stabilitet. Jag skulle gärna klona Orbaiz åxå och skicka upp Javí Martines bänken. (vilket jag åxå tror att Manne komemr att göra)

Det viktiga är att han skapar ett grundspel och det tror jag att han har alla förutssättningar att göra. Tar man Aleves till UEFA cupfinal så är det inte på superstars utan på spelidé.

Jag spelade förövrigt Alaves i CM flera gånger och det gick åt pipan varje gång så laget var inte så fantastiskt då. Det byggde dessutom på bra försvarsspel om man nu bortser från själva finalen som var en av de bättre finaler jag någonsin sett!

På söndag vinner vi!!
FMnörd
2006-11-29 18:04
jag sitter och kör FM:P och jag ser några spelare som egentligen är basker men det står inte att de är det, här är några
Ivan Campo-Bolton(KÖP)
John Ugarte-Crewe
Lilian Laslandes-Bordeaux(KÖP?)
Pantxi Sirieix-Toulouse
Javier López Vallejo-Recreativo(KÖP?)
Jesus Unanua-Alicante
Katxorro-Elche
Unai Bergara-Lleida
JulenLegend
2006-11-29 17:08
Ämne: Varför Extebe suttit....
kan du skriva det på det där forumet:) tror inte att de bryr sej så mycket om att han har spelat i real sociedad tidigare!, och de med svennis:)
Athletic oskar
2006-11-29 16:52
Varför Extebe suttit på bänken är en gåta. jag är rätt säker på att han spelar från start på söndag.

Bixente kommer aldrig tillbaka. Jag vill ha Aranzabal och/eller del Horno!

gaixka från start i vår!
Real Madrid Zizou[v]-
2006-11-28 22:29
Lycka till på Söndag =)
Celta Vigo Diego Placente
2006-11-28 16:12
Mané vore ett bra val.

Ingen chans att Lizarazu kommer tillbaks till er.

Varför sitter Exteberria på bänken? enligt mig är han en av ligans bästa högermittf, och även bättre än Yeste.
JulenLegend
2006-11-28 15:36
Japp, Laslandes är bask och verkar vara i form... tränaren Mane är väll hyfsad efter hans framgångar i Alaves men han verkar inte ha, som nån skrev, nog med respekt, jag tycker nästan att Svennis skulle vara perfekt för Bilbao ojdå jag skrev mycket mer på backarna jag skriver om mittbackarna och så sedan är väldigt medveten om det mesta, interessant om Lizarazu, ifall det är så, tycker jag inte att han förtjanar att spela på San Mames...
Annons: