/spanien/bilbao/forum/392.aspx/spanien/bilbao/forum/392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2006-12-05 18:39
Är det någon som tror att Athletic har en egen guldgruva?!? Mendieta, visst. Campo, knappast.
Athletic oskar
2006-12-05 16:58
1. Har vi några pengar? har vi inte missat ett par försäsongsvärvningar på grund av ekonomiska villkor?
2. Julen är väl inte att betrakta som defensiv.. .-)
3. Murillo är ok men tillsammans med Javí lär det inte esn skrämma Gymnasterna..

Med Urzaiz i laget är ju 32 år ingen ålder..
Mendieta och Campo! Vore kul men det är inte troligt.
JulenLegend
2006-12-05 16:22
ioförsej så har vi backar som kan spela där, men de suger, förutom murillo han är duktig
JulenLegend
2006-12-05 16:20
hmm det finns faktiskt många mer alternativ, idiakez i southampton, aranburu, en spelare jag gillar-domingo nagore, mikel alonso, puñal, raul garcia kanske jag e överoptimistisk på, speciellt ifall vi ska ha aranzabal och ocio, och ifall det är 5 millar vi ska betala för campo så finns det inte en chans att vi köper honom, speciellt med tanke på att hans kontrakt gårut efter säsongen... sen kan man ju kolla ifall det finns något sätt att få tillbaka gutierrez från castellon, men en ny måste in, inget snack om saken...julen guerrero:P?! alla dessa är jävligt duktiga... förresten det var ett skämt men nu när jag tänker på det, julen guerrero spelade ju för inte så länge sen, och nu är transferfönstret stängt o vi står med javi martinez som den enda defensiva mittfältaren i iallafall a-laget, så vem vet...
förresten vad stog det i artikeln om vales:P?
KungYeste1
2006-12-05 13:16
Orbaiz, Orbaiz ,Orbaiz.... vilken mardröm 6-8 månader utan motorn och ledaren på plan. För första gången börjar jag oroligt fundera på om vi kommer att klara att hålla oss uppe i Primera.
Förstärkningar behövs och det med råge, för mig är det självklart att vi behöver värva 2 centrala mittfältare. En för att ta upp Orbaiz plats och en för att avlasta unge Martinez. Så vad har vi att välja på? Vi tar dom en och en.
Troligast först:

1. Mendieta, en spelare jag önskat i många år men som Athletic gång på gång tackat nej till.
3 gånger har Athletic blivit erbjudna att köpa honom men tackat nej. Lite väl gammal igentligen men tror ändå att han kan göra underverk med sin rutin och speluppfattning. Athletic är Mendietas pappas(tror han är död)) favoritlag och hans högsta önskan var att se sin son i Athletics tröja. Hoppas det blir sant.

2. Ivan Campo, det ryktas om en övergång men prislappen på 5 miljoner euro kanske skrämmer bort Athletic då Campo inte heller är någon ungdom. För min del ser jag hellre Mendieta som i mitt tycke är mer lik Orbaiz än Campo.

3.Arteta, knappast möjligt då han är en av Evertons viktigaste spelare. Hade dock varit en drömvärvning.

4. Xabi Alonso, hehehe apropå drömvärvningar... heheheh, ne glöm det..

5. Sen har vi ju ett par alternativ på hemmaplan också som ev kan bli aktuella.Ibon Gutiérrez, Endika Bordas, Aritz López och Solabarrieta är alla aktuella men är för min del ingen förstärkning så jag hoppas på de 2 första alternativen.

De två 32 åringarna hade varit perfekt, Mendieta som motorn och Campo och J.Martinez som krigarna!! Hoppas Hoppas !!

AUPA AUPA AUPA
Athletic oskar
2006-12-04 21:09
gammal länk om min namne
JulenLegend
2006-12-04 18:43
Kan nån säga vad som hände med oskar vales, en spelare ja gillade jävligt mycket...
Athletic oskar
2006-12-04 17:57
Han känns ju mycket intressantare nu med Orbaiz & Gurpegi borta.

Får han spela något i Boro? Vill han spela för athletic. Finns det någon risk att Valencia nyper honom åxå tror Ni

Hur är det med Del Horno egentligen. Skadad fortfarande eller?

Jag gillar Mané!
Athletic Kuba
2006-12-04 17:11
Inte bra alls att redan bli av med bästa spelaren! Athletics officiella hemsida meddelar att Orbaiz blir borta 6-8 månader och alltså missar resten av säsongen. Vågar man hoppas på Mendieta?
Athletic Kuba
2006-12-04 17:07
Nu drog SRyC på sig en månads spärr. Så det kan gå...
Akram (Real Redaktionen)
2006-12-04 17:00
oskar

Exakt. Ni är alltför bra för att ligga så långt ner i tabellen. Hoppas Orbaiz tillfriskar snart.

Redaktionen

Spärra Sergio Ramos y Cicci på livstid. Inte bara från forumet utan från hela SF.
Athletic oskar
2006-12-04 16:36
Orbaiz borta resten av säsongen. Nu blir det rikigt tufft tyvärr.

Domaren var inte bra men sluta prata om det. Det ger ingenting.

I det ämnet kan jag skvallra om att Athletic överklagar det röda kortet som Aduriz fick.

Nu behövs Mendieta mer än någonsin. Tur att Javí var bra igår.

Undrar hur stämningen varit på reals forum om vi satt 2-0 i inledningen av andra. Då hade vi vunnit.

Jag mår egentligen bara bra efter den här matchen. Vi stod upp bra mot ett av ligans bästa lag men hade de små marginalerna mot oss.

Hoppas bara att vi kan spela lika inspirerat mot ligans alla blaha gäng. Recre, espanyol, levante, gimnastik mfl. Allt för många gånger har man sett Athletic spela bra mot storlag och kasst mot små lag.. Kanske iofs det enda som gör oss till ett storlag idag.. .-)

Iraola var kul att se igår!
Real Madrid Akram
2006-12-04 16:18
Vad tror ni egentligen? Vi vann matchen, ni fick en man utvisad och vi klagar ändå på domaren. Tror ni det är något av en hobby vi har att klaga på domaren eller?

Jo, just det, Ronaldo var väldigt klart offisde medan er spelare "kanske" var offside.

Personligen blir jag förbannad när spelare i Madrid filmar till sig frisparkar eller spelar fult men man blir förundrad över hur ni försöker försvara era spelares beteende. Lågt.

Och domaren var riktigt dålig igår, det säger jag trots att vi vann och ni fick en man utvisad. Han var usel, hade ingen kontroll på matchen över huvdtaget.

Synd med Orbaiz skada förresten, svårt att klara sig utan lagets bästa spelare i sex månader.
Athletic Kuba
2006-12-04 14:07
Ziganda: En av två är inte så illa...
Ziganda
2006-12-04 07:28
Jo, Akram, ajg förstår att du anser att domaren var dålig.
Håller man på Madrid så är ju kravet på domaren minst en straff och en utvisning för motståndarlaget. Så jag förstår att du är arg.

Däremot tycker jag det vore kul att föra en sansad diskussion om flera situationer, spelbild osv... men det är ju oftast hopplöst.
Angående offside, går att diskutera om Bilbaospelaren på verkar spelet, kan ha varit så att han gjorde det, och då ska det vara offside. Däremot såg Ronaldo ut att vara väldigt klart offside vid kvitteringsmålet (även om det var ett jävlit snyggt mål, så bör ju offside gälla även i i Madrid när Madrid ligger under).
Real Madrid Akram
2006-12-04 02:00
Kuba

Ska hålla mig kortfattad, domaren var sjuk i huvudet. Bilbaospelarna filmade hela tiden. Han friade när han skulle blåsa och blåste när han skulle fria.

Sen så var ert mål offside, klart och tydligt.

Tycker dock att er första halvlek vittnade om att ni är ett bättre lag än tabellen visar för tillfället.
Athletic Kuba
2006-12-03 22:22
Reyes spårade ur rejält ikväll. Hade han inte blivit utbytt i halvtid så hade säkert inte bara Aduriz blivit utvisad...

Allmänt gnälligt annars i Real. Spelarna verkade duktigt förvånade över att kapningar i parti och minut faktiskt gav frispark till motståndarna. Men i andra halvlek såg det ut som att domaren ändå fått några buntar euro i present av hemmalaget...

Håller med Oskar om att Orbaiz skadesituation är mycket oroväckande! Kom tillbaka snart, Pablo!

Gabilondo borde ha gjort minst ett mål. Casillas är en riktig jävel på att slänga ut benen...

Men nu måste vi ta Recre! Aupa!
Athletic oskar
2006-12-03 21:47
Ziganda // Självklart bara spekulation angående Orbaiz, men han sjönk ihop helt oattackerad innan Real gjorde sitt bortdömda 1-1 mål. Såg INTE bra ut..

Vi får glädja oss åt att Yeste kan vara med mot Recreativo!! (om han nu inte fick en avstängning pga sitt gula kort..)

Intressant att se statistiken i första när Real hade orsakat 12 frisparkar och athletic tre. Var var korten då..? Jag brukar inte gnälla på domaren, det ger liksom ingenting för någon. vi blir arga, spelarna likaså och domaren blir ledsen.. (nyttofaktor -100%) men man blir lite trött när vi gör de bästa 20 minuterna mot Barca, och sågas av ett tveksamt kort. Vi gör de bästa 45 mot Real och sågas igen av två tveksamma kort..

Nu ville de plötsligt inte ha Higuain på Reals forum. jag tror han är lite bask så han kommer att komplettera Mendieta bra efter nyår.

Boost // jag blir arg om du får rätt..
Athletic KungYeste
2006-12-03 21:45
Är faktiskt imponerad av tränare Mané, känndes faktikst som ett helt nytt lag i första halvlek. Högre utgångsposition i banan, aggressivare press på bollhållare och ett tydligare försök att hålla bollen på backen. Detta efter bara EN vecka, hoppas utvecklingen går vidare åt samma håll. Hade det inte varit för Orbaiz skada hade jag trott på en spikrak uppgång i tabellen.

Med lite tur och en konsekvent domare hade vi fått med oss minst en poäng idag, men har blivit van vid dessa "hedersamma" förluster där individer avgör matcherna på ett eller annat sätt och då menar jag inte bara domarna. Förra veckan bjöd ju ex Lafuente på en riktig tabbe...

AUPA MANÉ
Ziganda
2006-12-03 21:37
Åtrigen ett hån, och återigen en tung skada. Stämmer det att Orbaiz är borta hela säsongen? Ofattbart tungt i så fall.

Anledningen att byta ut Yeste måste ju vara att han inte skulle få sitt andra gula, o åka ut. Nu var det ju mindre taktiskt...
L0S MERENGUES
2006-12-03 21:22
Vill bara tillägga en sak. Ni stod upp mycket bättre mot oss på Bernabeu idag än vad Barcelona gjorde när vi mötte dom. På Barcas forum kan man känna avundsjuka när fans skriver att vi vann en knapp seger mot ett skitlag som Bilbao, inget att oroa sig för och att Madrid inte imponerar.

Hehe, fjantigt var ordet. Ni har bara Baskiska spelare och kämpar för Baskien. Men vad gör Katalonien?

Jo dom fuskar och tar in en häst med kanintänder och en andra massa filmare och kataloniens stolthet, OLEGUER får nöta bänk.

Ni spelar med heder..!
Athletic oskar
2006-12-03 21:16
1-1 var åxå offside.. :-D (mål är mål och det är just de som räknas..)

Visst f-n var det en bra match och med lite tur hade vi tagit tre poäng. En kvittering hade inte varit orättvis.

Madrid är dock grymma, jag tror de vinner LaLiga rätt lätt faktiskt..

Iraola är grym, nästan lika viktig som Orbaiz. Urzaiz suger, blev han verkligen inbytt...?

Jag gillar Javí mer och mer. Han blir bara äldre, mer rutinerd och vågar ta för sig mer och mer...
Orbaiz skadad och Murrilo avstängd. 4-4-2 läge nästa helg..?

Lafuente
Iraola, Prieto, Ustariz, Expósito
Extebe, Yeste, Javí, Gabilondo
Aduriz, Llorent
L0S MERENGUES
2006-12-03 21:07
Vilken kamp, vilken intensitet, VILKEN MATCH!

Det här var absolut en av la ligas bästa forbollsmatcher om inte den bästa. Ni stod upp väldigt bra faktiskt och spelade bollen som inget annat lag i La liga gjort tidigare på Santiago Bernabeus gräs. Hur kan ni ligga så långt ner?

Men iallafall, tack för en god match och lycka till i framtiden. Diggar verkligen ert lag.

HALA MADRID 4-ever!
Spanien neo
2006-12-03 21:05
0-1 mål va klar offside....
Athletic oskar
2006-12-03 20:58
fan vad bra vi är!!

såååå småååå marginaler. vi kunde tagit 3p idag.

orbaiz borta resten av säsongen svider rejält mycket mer än missad poäng idag.

Diarra skulle haft ett gult i slutet om nu Aduriz skulle ha det i det läget

Extebe regerar

Hur skadad är Yeste? Ingen vettig tränare hade bytt ut honom annars.

Märkte Ni att vi höll i bollen idag? Inga rensningar, inga onödiga dribblingar utan säkra passningar

Jag gillar Manne!!!

Nu vinner vi mot recre på söndag!!!

AUPA HERMANOS!
JulenLegend
2006-12-03 20:55
Och vi har förlorat mot ett gäng äckliga wannabe-italienare...
JulenLegend
2006-12-03 20:50
jaha vad ska man säga, domarn avgör matchen bilbao spelar ut real... domarn erkänner jo på nåt vis på det sättet som han vinklade sig åt bilbao i slutet men de vart ju aldeles för sent...
Athletic KungYeste
2006-12-03 20:43
Francos ande vilar fortfarande tungt över den spanska domarkåren!
Barcelona Ravo
2006-12-03 19:43
krossa dem nu :) skulle vara snyggt om det andra frisparken gick in. Hur nära som helst :D!
Celta Vigo Lazlo
2006-12-03 19:39
Härligt! Hoppas ni håller detta.

Såg ni Casillas: "Eyyy domaren kolla på mig, jag försökar dra uppmarksamhet från mitt misstag!!"
Annons: