/spanien/bilbao/forum/391.aspx/spanien/bilbao/forum/391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2006-12-10 16:51
Fast matchen är ju idag... ;) Avspark om 9 minuter!
JulenLegend
2006-12-10 15:04
jag är 100% på att vi vinner imorrn, jag är 110% på att vår policy aldrig ändras, det var den som fick mej att älska Athletic...!
Villarreal **Riquelme**
2006-12-10 11:29
NI HAR ETT GRYMT SPELSTARKT LAG WOOOOOW!!!! hoppas att ni vinner matchen:)
Athletic oskar
2006-12-10 09:31
Nu är jag registrerad på La Catedral..

Har precis presenterat en alternativ startelva till i kväll.. Det blir 442!

Vilken match igår kväll. Vilket Tifo. vilka mål. Fotboll är härligt!!
Athletic Kuba
2006-12-10 00:09
JulenLegend: Ja, det är skillnad på små och stora bokstäver i koden.
Athletic oskar
2006-12-09 21:07
JulenLegend / Kanske blir Dialog här ändå!!

Kuba / om du bara godkänner min nya login så kommer jag snart att skriva för mycketm för ofta där åxå..

Är faktiskt lite nervös inför imorgon. Känns som en mycket viktig match.

Jag har inte glömt hur bra vi spelade förra veckan. Hoppas bara att spelarna bär med sig känslan av att dominera spelet, hålla bollen inom laget och jobba stenhårt.

Några domedagsprofter här inne verkar redan ha glömt...

AUPA ATHLEtIC!!
Villarreal Lalat
2006-12-09 20:00
Sökes:

En som kan en hel del om Baskien. Behöver det till en artikel. :-)

Mail/MSN: jonizzon@hotmail.com
JulenLegend
2006-12-09 19:24
de va ett helvete att få till den där koden, har försökt 9 ggr misslyckat alla 9 men jag har perfekt syn ch skriver in exakt rättbokstäver/siffror hela tiden, ska man ha små/stora bokstäver vid vissa tillfällen?
Athletic oskar
2006-12-09 16:36
1. Vi åker inte ur.
2. Jag tror aldrig att Athletic ändrar sin policy (se nedan)
2. Real Sociedad har en liknande policy. Peña Håkan Mild!

I kväll visar det sig om Real är ett blivande mästarlag eller inte. Riktigt kul skall det bli att se matchen ikväll!
L0S MERENGUES
2006-12-09 15:18
Om ert lag åker ner i Segunda kommer vi att sakna en STOR profil i La Liga och då tror jag att Athletic skulle börja fundera på sin policy.

En eventuell lösning vore att ni bara fick ha ett antal utländska spelare ex 3 i ert lag och resten ska vara basker. Vad tycker ni om det?
Athletic oskar
2006-12-09 10:52
så många logins, så många koder, så många platser, så mycket att läsa..

informationssamhället jagar mig.. :-)
Athletic Kuba
2006-12-09 10:51
Orkar du inte regga dig på La Catedral? ;)

Pratet här kommer väl förhoppningsvis att fortsätta, men på det andra forumet kan man ha lite mer strukturerade diskussioner. Om man vill...
Athletic oskar
2006-12-09 10:44
shit, vem skall jag prata med här nu då... :-(

Monologen fortsätter.. :-)
Athletic Kuba
2006-12-08 23:09
Uppmaning till samtliga: gå in på länken här ovanför och snacka loss!
Barcelona Juaníto
2006-12-08 17:32
Descans en pau Aitor!
Athletic Kuba
2006-12-08 16:17
Dagens tanke skickas till minnet av Aitor Zabaleta, Real Sociedad-supportern som för åtta år sedan idag mördades av nazister i Madrid.

Aitor, gogoan zaitugu!
Athletic oskar
2006-12-08 15:08
Kim / Personligen hoppas jag att Athletic aldrig överger sin policy. Jag tycker att det är mäktigt att laget spelat i primeran i alla säsonger. Visst innebär att det en risk att spelarunderlaget är mindre än för andra klubbar. Samtidigt tycker inte jag att den risken är större än att lag värvar för mycket, för dåligt och helt utan strategi.

I en perfekt värld där klubbledningen agerar exemplariskt skulle såklart det vara bättre med ett större universum för Atheltic. jag tror dock att andra lag i La Liga, tex Levante, Recreativo, Gimnastic mfl i realiteten har en så liten del av det större spelarutbudet att de de facto har färre alternativ än Athletic då Athletic har ett av Spaniens starkaste varumärken.

Jag är stolt över att hålla på ett lag som Athletic och det beror till stor del över deras lokala synsätt.

Många ropar nu på att Athletics dagar i La Liga är räknade. Jag tror inte det.

Många förundras över det svenska landlagets framgångar i fotbollsslutspelen. Vi når ofta topp 16 eller bättre. Sverige har ett ganska begränsat utbud av spelare men vi har en grundidé om hur fotboll skall spelas och har genom ungdomsåren blivit inskolade i det svenska spelsystemet.

Många ropar att vi måste ändra spelsystemet i Svenska landslaget för att anpassa oss till den moderna fotbollen. Jag tror inte på det.

Appropå att ha svårt att värva sig till framgång så gäller det ju i allra högsta grad de andra två superklassiska klubbarna i La Liga. Barcelonas försök att bara köpa offensiva spelare var ett riktigt fiasko för 4-5 år sedan. Reals strategi att köpa etablerade världsstjärnor var lika fiaskoartad för ett par säsonger sedan...
Barcelona Kim
2006-12-08 14:18
Skulle ni, som den anrika klubb ni är, försvinna, så är jag rädd att vi inte talar om Segunda i ett år, utan att det kan bli en väldigt lång vistelse söder om rampljuset.
Athletic Kuba
2006-12-08 14:08
God morgon! Ja, jag vaknade för 20 minuter sen...

Håller med Jkpg:s egen Fran Yeste i det han skriver här nedanför.

Hemmamatch mot Recre till helgen, det har nog ingen missat. Nu MÅSTE vi bara vinna! Aupa!!
Athletic KungYeste
2006-12-08 13:55
Ämne: Tråkigt att läsa om ....
Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att bryta denna fantastiska policy vilka spelare som än var aktuella för klubben. Detta är något som gör oss unika i fotbollsvärlden och skall absolut inte förstöras även om det skulle tvinga ner oss i Segunda ett år.
Barcelona Kim
2006-12-08 13:31
Tråkigt att läsa om Orbaiz, mycket tråkigt.

Får jag bara fråga er inbitna supportrar hur ni ställer er till policyn att bara använda basker i laget? Skulle ni kunna tänka er att bryta denna gamla regel för att exempelvis kunna hålla er kvar i högsta divisionen, om det skulle bli nödvändigt? Jag är bara nyfiken på hur hårt ni håller på nationalismen inom laget.
Johan Rick
2006-12-06 19:19
Oskar/ Ja en rejäl satsning kanske är just vad som krävs... Kanske även en tränare som kan få laget att fungera optimalt och se vilka värvningar som behövs?? Ps. Arsenal ikväll? Adebayor från start nätar och avgör?
Athletic oskar
2006-12-06 18:03
Tiko var glänsande i säsongsinledningen för ett par år sedan. Avgjorde i premiären har jag för mig, borta mot Real Sociedad. de gånger han spelade förra säsongen var han inte övertygande men men var det..

Jag tror och hoppas att Gaixka ser en utmaning i Athletic och att han har fyllt på bankkontot de senaste säsongerna. Jag håller definitivt med om att han passerade Zenit ungefär samtidigt som han lämnade Valencia (som förövrigt åxå ser ut att ha passerat zenit)
Athletic AC
2006-12-06 13:14
Det ekonomiska är/har väl aldrig varit något problem för oss? Jag säger bara: Roberto Ríos!!!

Midds lär ju tacka oss om vi räddar dem från Gaizkas kontrakt. Dock är jag beredd att chansa med honom, även om han dalat år för år sen transfern till Lazio, då jag hellre ser honom än Ivan Campo. Frågan är bara om lusten att spela fotboll igen är starkare än tjockleken på lönekuvertet då han lär få gå ner drastiskt i lön vid en eventuell övergång till oss.
Snacka om att avstängningen på Gurpegi svider nu... Hur länge är Tiko skadad? Personligen tycker jag att han inte fått chanserna han förtjänat tidigare, så det känns ju lite surt att han är borta nu.
Athletic oskar
2006-12-06 12:27
Kungen/ Jag sa bara att "Det är inte en klubb som panikvärvar sig ur svåra situationer." Dessutom i kombination med att jag tror att kassakistan är ganska tom. Därför tror jag inte på flera värvningar. jag ser gärna tre, fyra kvalitetsvärvningar däremot.

Johan/ hade Athletic varit noterade hade kursen sjunkit som en sten just nu och jag hade argumenterat mig trött för att få tillstånd en nyemmision för att resa nytt kapital till värvningar och bygge av ny stadio.
Johan Rick
2006-12-06 10:30
Intressant match mot Real i söndags. Såg bra ut länge, trots förlust skall Athletic ha stort cred för insatsen tycker jag!! Ps. Oskar, hoppas inte förlusten svider alltför hårt. Det allmänna börshumöret verkar iallafall inte tagit stryk... =)
Athletic KungYeste
2006-12-06 01:08
Håller med angående tränarvalen men vad gäller spelarvärvningar tycker jag att du har fel. Självklart ska det inte handla om panikvärvningar men med det katastrofala bortfallet på det centrala mittfältet(Gurpegi, Orbaiz och Tiko) måste det absolut värvas 2 kvalitets-spelare. Tänk på att Martinez bara är 18 år och en så ung spelare i den positionen behöver vila, både fysiskt och psykiskt.
Athletic oskar
2006-12-05 21:27
Vi måste komma ihåg grunden i Athletic. Det är inte en klubb som panikvärvar sig ur svåra situationer. Jag tror inte på multipla värvningar. Det kan bli en men thats it.

Däremot är jag enormt kritisk till hur de hanterar tränarfrågan år efter år. Det luktar lite Patrik Englund, Hasse Eklund i deras senaste satsningar. Är det någostans Athletic skall satsa långsiktigt så är det på tränarsidan.

Jag gillar Manés meritlita, jag gillar det jag såg i söndags. Hur långt kontrakt skrev vi? Hoppas vi inte paniksparkar honom åxå i vår.

Appropå pengar så betalar vi nu 4 tränares löner, varav 3 inte är kvar? lite Dusan Uhrin varning om man fortsätter att koppla till Gnaget..

det är kanske där spelarbudgeten plöjs in just nu..!?

AUpA AThLEtIC!
Athletic KungYeste
2006-12-05 20:46
Julenlegend...
idiakez i southampton, aranburu, en spelare jag gillar-domingo nagore, mikel alonso, puñal, raul garcia... är antingen inte bra nog eller helt omöjliga att lösa från respektive lag. Defenitivt kan man nog räkna bort köp från konkurrerande lag i Primera. Gutierrez har bara startat 2 eller 3 matcher i Castellon och gjorde väl knappast någon större succe när han fick chansen i Athletic heller så han kan vi glömma han med.

Tror nog att vi får rikta in oss på Mendieta och möjligen Solabarrieta och varför inte förstärka anfallet med Joseba Llorente, själv har jag nämligen fått nog av Urzaiz!

Är nog beredd att hålla med Oskar om pengafrågan, pengar finns men är vi villiga att spendera 40-50 miljoner på en 32 åring som snart är gratis?
Athletic oskar
2006-12-05 19:47
jag undrar just hur finanserna ser ut!? någon som vet?

Vad kostade Javí, typ 50 MSEK har jag för mig. Budgeten är nog rätt så fylld..

Det som talar för Mendieta är att han inte får spela i Boro och att han inte ingår i tränarens framtidsplaner. Det som talar emot är att kontraktet är till 2009 (se länk).

När det gäller Ivan Campo så lär kontraktet gå ut i vår men han verkar ha mer speltid. Ligger tvåa i den interna skytteligan med sina 3 mål. jag såg en halvlek med Bolton för ca en månad sedan och jag var ganska impad av Campo kommer jag ihåg.
Annons: