/spanien/bilbao/forum/387.aspx/spanien/bilbao/forum/387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2007-01-30 08:42
Med ett lag fullt av utlänningar och med en inställning som verkar ganska negativ till de egna talangerna så känns det som om ett Baskiskt derby inte är lika viktigt för Real Sociedads spelare som det är för Athletic.

Det är i de lokala matcherna mot Real Sociedad, Alaves och Osasuna som spelarna och klubben verkligen vill visa att det är bäst att spela med egna produkter.

Real Sociedad har under transferfönstret värvat ytterligare två utländska spelare, den brasilianska anfallaren, Savio och den argentisnka försvararen Victor Lopez. De har även värvat den 24 åriga anfallaren Germán Herrera från Gremio. De har dessutom lånat ut tre inhemska spelare till segunda och segunda B lag. Daniel Cifuentes till Ponferradina, Imanol Agirretxe till Castellón samt Oskitz Estefanía till Eldense.

Med två dagar kvar på transferfönstret så har Athletic lyckats sälja Solabarrieta till Atletico samt ge Javi Gonzalez Orbaiz tröja. En javí som jag älskade att hata förra säsongen då han var direkt upphov till de flesta baklängesmål.. ;-)

Undrar just om det blir någon värvning innan fönstret slår igen!? Risken är att vi blir rejält kölhalade om/när Mendieta skriver på för Real Sociedad idag..!?
Athletic toreadore
2007-01-29 20:33
Ja, jeg er stor fan af Lowe. Sjældent er man ude for en sportsskribent, der har så godt øje for sprog og detaljer og drama. Slutningen siger alt:

"When the final whistle went, their white-clad ballboys sprinted onto the pitch like an army of mini lab technicians, desperate to get a shirt and pat the players on the back. The Athletic players."

Selvom det er godt for os, er dette et meget trist billede for Txuri-Urdin .
Athletic oskar
2007-01-29 19:59
bra blogg!
Athletic toreadore
2007-01-29 16:51
Sid Lowe i dag om Sociedad og Athletic
Athletic oskar
2007-01-29 13:00
De har ju köpt rätt mycket nu åxå så de har säkert ett par spelare som de måste släppa till våren även om de inte åker ner.

Jag tror faktiskt att de inte åker ur.

AUPA!
Athletic toreadore
2007-01-29 12:47
Supert klip oskar.
Nu kan vi jo snart lave en liste over de Sociedad-spillere vi skal have til næste sæson :)
Athletic oskar
2007-01-29 10:13
6 sköna minuters sammanndrag på länken.

aranzubia var grym igår. Förutom en liten utflykt i slutet av matchen.

iraola var het. vilken vilja på 2-0 målet, grymt! inte långt borta att han gjorde ett mål till i slutet. Snyggt framspelad av Llornte.

Jag glömde tippa men jag hade 1-1 som tanke så det gjorde ju inget. Snyggt tippat Kuba!
Athletic tiopepe
2007-01-29 09:27
Jösses Kuba. Nu leder du tipsligan ordentligt!
Athletic oskar
2007-01-28 21:46
Vilken seger! När det behövdes som mest!! Nu känns det lite lättare inför fortsättnignen. Inte kul för Real Sociedad, de får de riktigt tufft nu.

Spännande och se om Mendieta skriver under för Real Sociedad imorgon.

Nästa match är ännu viktigare! Hoppas att vi kan ta med oss viljan från derbyt och tvåla dit Betis nästa helg. De brukar vara riktigt roliga matcher att se men vi vinner alltför sällan mot dem...

AUPA!!!
Athletic Kuba
2007-01-28 18:44
Andoni Iraola for president! Två baljor mot Real Sociedad, starkt jobbat!
Barcelona Saviola #22
2007-01-28 13:16
mitt bidrag!
Losleo
2007-01-28 12:29
Siempre_Madridista : De flesta Athletic fansen tycker väldigt illa om Real, Real fansen tycker inte heller om Athletic, har för mig att det har sitt utsprung från Francos tid, det är inte särskilt många som ´hatar´ Barca, men personligen skulle jag säga att jag hatar både Real och Barca, lag som köper sig till framgång och får en massa ungar här i Sverige att respektera spelare som kostar 400 miljoner kronor, sånt förstör fotboll enligt mig:)
Förresten tycker jag inte om Atletico heller så det är verkligen inget personligt...
Att GURPE ska spela? helt fantastiskt, en av ligans fysiskt bäste spelare, mycket bättre än Medieta, Campo, Lopez Garai, och kanske bättre än Orbaiz, det skulle vara det bästa alternativet efter kanske att få Xabi Alonso gratis eller nåt åt det hållet!
Athletic toreadore
2007-01-28 12:16
Ikke at jeg på nogen måde er repræsentativ, men jeg tror næsten jeg foragter Barcelona mere end Real. At ikke kunne lide FCB kan snart sammenlignes med at slå et barn i den brede befolkning. For kun afstumpede individer kan ikke lide Unicef og Ronaldinhos driblerier. Real Madrid er inde i en god udvikling synes jeg, med afviklingen af Galacticos. Så lige nu er Barcelona hadet mere end Real. Men det kan hurtigt vende hvis I køber Cristiano Ronaldo.
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-01-28 09:52
Aloha!!
jag håller på med en statistik som baseras på ämnet Real Madrid hat!!! Vad säger ni om d ämnet. Hatar ni Athletic fans Real Madrid mer än ett annat Primera lag eller ?? Och Vilket lag vill ni hellre lyckas i ligan mellan Real Och Barca?? Är oerhört tacksam om jag fick veta det, för jag håller på med o skriva en artikel om det.
Athletic oskar
2007-01-27 09:59
Javí är skadad, höger vrist, och det är tveksamt om han kan starta i söndagens derby.

Då straffmissen mot Villareal kostade oss en viktig poäng så är det inte troligt att Yeste är den som kliver fram till punkten om vi får straff på söndag. Mané väljer nämligen mellan tre spelare, Yeste, Aduriz och Javí. Då Javí lär missa matchen och Yeste får ta på sig den missade poängen mot Villareal så ser det ut som om Aduriz tar straffarna på söndag.

Ingen vild gissning att vi får se Aduriz från start således.

Frågan är om Mané väljer att fortsätta med 4-4-2 spelet eller om han går tillbaks till 4-2-3-1? De matcher som spelats med 4-4-2 har inte varit så framgångsrika resultatmässigt med Mané var väldigt nöjd med spelet borta mot Levante.

Aupa!
Athletic oskar
2007-01-24 13:34
Tack!!
Athletic Teodoro
2007-01-23 23:39
grattis Oskar!!!
losleo
2007-01-21 20:59
0-0 snacka om plattmatch
Athletic toreadore
2007-01-21 17:21
javi involveret i begge chancer indtil videre. influenzaen har ikke slået ham ud.
Athletic oskar
2007-01-21 14:24
Här är truppen till dagens match. Det är samtliga friska spelare i truppen plus Gaizka Bergara.

Aranzubia, Alba.

Expósito, Bergara, Sarriegi, Amorebieta, Casas, Zubiaurre.

Murillo, Iturriaga, Iraola, Garmendia, Gabilondo, Yeste, Javi Martínez.

Llorente, Dañobeitia, Urzaiz, Aduriz.

De skadade's gäng: Lafuente, Ustaritz, Prieto, Orbaiz, Tiko, Etxeberria.

Javi Martínez har haft influensa i veckan. Troligen smittad av straffmissaren, Yeste... Om jag var Mané skulle jag bänka honom och spela Gabilondo-Yeste-Aduriz/Garmendia

Usch vad viktig dagens match är!!
Athletic oskar
2007-01-20 16:31
Kunde inte låta bli :-D
Han har förövrigt suttit på bänken en match redan. Jag har för mig att det var 0-0 matchen mot Zaragoza.

Det verkar ju som om det blir det närmsta en värvning vi kommer.

Man ska inte måla f*n på väggen men om vi inte tar ganska bra med poäng i de nästkommande 3 matcherna så timar det läskigt väl med att transferfönstret stänger igen.. Då kan vi ropa på förstärkningar bäst vi vill.

Förövrigt är jag rätt nöjd med laget vi har just nu. Med Murrilo har vi tre def. innermittar. i försvaret bör Ustariz vara spelbar inom 2-3 veckor och Prieto likaså. Framåt har vi inga större problem som jag ser det med Yeste, extebe, garmendia, Gabilondo, Aduriz och Urzaiz. Till och med den nu djupfrysta Llorente kan ju faktisk lite han med.
Athletic toreadore
2007-01-20 13:49
Gaizka med på træningslejr. Hvor tabloid! :)
Athletic tiopepe
2007-01-19 10:56
Grattis Kuba!
losleo
2007-01-18 18:04
grattis från mig också förresten Kuba:P
losleo
2007-01-18 18:02
toreadore- i juli, 6 miljoner euro på Javimar, 1 million euro på Sarriegi ryktas det om, sen finns det ju Aduriz, och Exposito, bortsett från det finns det inte många, men vi hade ju den tiden på slutet av -90 början av 2000talet då vi handlade relativt mycket några exempel
Roberto Rios, Tiko, Orbaiz, Merino, Ezquerro, Javi Gonzalez, Lacruz, Sivori, Lasa, Nagore, Imaz Garmendia, Jose Mari, Lizarazu, Urzaiz, och Etxebe, ok nu tog jag med nästan alla som kostade pengar från och med 95, men jag tror att styrelsen är rädd för att göra såna här misstag, jag menar titta på hälften av spelarna var ju flopp...:P
Athletic toreadore
2007-01-18 10:07
"löjligt", haha. Økonomien må da være til, at vi kan give mere end "löjliga" tilbud. Hvornår har klubben sidst lavet en millionsigning? Nærigpinde.
Athletic oskar
2007-01-17 19:39
Campo har nu officiellt tackat nej till Bilbao. Han avfärdade kontaraktet och kallade det löjligt. Inte helt nöjd med pengarna som Athletic erbjöd således..

Kuba - Grattis!
Athletic toreadore
2007-01-17 09:19
Også et stort tillykke fra la penas nyeste medlem!
Athletic KungYeste
2007-01-16 23:16
Stort grattis gamle man ;)
Athletic Kuba
2007-01-16 17:05
"Parenteskungen" och den notoriske feltipparen Kuba fyller idag 24 år. Grattis till mig...
Annons: