/spanien/bilbao/forum/386.aspx/spanien/bilbao/forum/386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-02-06 00:22
Arrrrggghhhhhh fffaaaaannnnnn!

Må de spanska domarna brinna i helvetet(ursäkta)
har precis sett höjdpunkterna från matchen och räknar till 7!!! ja SJU straffsituationer...

4 st Handbollar
Urzaiz neddragen på inlägg
Llorente nedriven
Urzaiz hockeytacklad... vilket ju ledde till straffen..

7 !!! Rätta mig om jag har fel för jag orkar nämligen inte se en gång till utan att jag skadar nån.

Med lite objektiva ögon kan man kanske räkna bort 2 eller 3 situationer men då återstår det ändå 3 eller 4 straffar vi borde fått.. lägg därtill ett maskande och filmande Betis... fy fan vad man blir förbannad..

Athletic KungYeste
2007-02-06 00:06
Ämne: vi skall inte åka ur....
Håller med helt och hållet, i vissa fall kan det vara bra att åka ur men inte för Athletic!

Vi har för tillfället La Ligas yngsta trupp och den mår absolut INTE bra av att åka ur.
Real Betis Johnston
2007-02-05 23:11
Grabbar, kom igen. Nog lite för tidigt att börja snacka om att åka ur?

NI får inte åka ur
Athletic oskar
2007-02-05 20:57
vi skall inte åka ur!!!!

Jag ser INGET positivt i det.
losleo
2007-02-05 16:38
Men ifall vi åker ut kan i och för sig vara bra för framtiden, för vi skulle nog bli tvugna att sälja några spelare och få lite pengar, sen kan de yngsta utvecklas mycket snabbare i Segunda, ifall vi går upp direkt kan det vara väldigt positivt, men de e väldigt tveksamt att vi ska åka ut, trots att vi tapppar form, man kan ju lätt säga att statisken talar för oss och med så trogna fans blir det svårt att åka ut...
Athletic toreadore
2007-02-05 15:05
Er helt sikker på vi nok skal klare den, Nastic, Real Sociedad (desværre) og Levante ryger ned, til trods for alle tre holds fine resultater i går. Jeg så Real Sociedads kamp til og fra, og lige så forsigtige de var i forsvar, lige så impotente var de i angreb.

Nogen der har et link til målene. Det fra sidste uge, har man åbenbart ikke længere rettigheder til, vhis man bor udenfor Spanien.
Athletic oskar
2007-02-05 14:41
Håller med om att det vore roligt att läsa fler medlemmars åsikter här.

Fatta mod, tyck till och sprid Er kunskap till oss alla!!

Vi har många lag i botten i år. Oerhört jämt, som vanligt. Vi vinner i madrid!

Aupa!
Athletic KungYeste
2007-02-05 11:56
Med tanke på intresset i det här forumet verkar det vara många som räknar med Segunda nästa säsong...

40 medlemmar och så få som uttrycker sig är dåligt...
Athletic KungYeste
2007-02-04 21:41
Mycket oförtjänt resultat idag och som det brukar när vi möter Betis... Doblas gör sin livs match mot just oss... vet inte för vilken gång i ordningen :(

Det rapporteras också om en lam domare och väldigt mycket mygel och filmningar från Betsispelarna...

Med Atletico borta nästa söndag börjar iallafall jag få segunda-hicka...

Dessutom verkar de flesta i botten vara i god form och de flesta förutom vi plockade poäng denna omgång..

Vill inte låta pessimistisk men att avstå från att värva i vinter kan bli förödande..

losleo
2007-02-04 13:20
Urzaiz, Yeste, så är det väl? ibland har Aranzubia vart det
Athletic toreadore
2007-02-04 11:58
Kom på et tilsyneladende lidt dumt spørgsmål. Hvem er egentlig anfører (captain) for os for tiden?
Athletic KungYeste
2007-02-04 01:58
Llorente stod för vinstmålet för reserverna i mötet med Baskonia!
Athletic Kuba
2007-02-03 20:24
Jodå, på Athletics hemsida finns en Oskar Tabuenka som spelat i klubben. Försvarare som på åtta säsonger (90-91 - 97-98) spelade 117 matcher och gjorde sju mål.
Athletic oskar
2007-02-03 18:56
Vet inte om min namne spelat i Athletic men han är en grym kommentator. Baskiens svar på Lasse Granqvist...! :-o

Kul åxå att en av de på Marca.com som följer Athletic är en kille som heter Oscar...

egenkär... :-D

Prieto lär sitta på bänken imorgon
Javí González lär inte starta, hoppas jag..
Garmendia är skadad tyvärr och Aduriz lär ta hans plats
Gabilondo är småskadad och väntas starta på bänken.
Sarriegi och Amorebieta har 4 varningar och riskerar avstängning så Prieto´s återkomst känns viktig!
Reserverna slog Baskonia i en träningsmatch i lördags. De som spelade var:
Alba;
Zubiaurre, Anaitz Arbilla, Bergara, Javi González;
Gurpegi, Iturriaga;
Dañobeitia, Javi Martínez, Gabilondo;
Llorente

/Oskartxo
Athletic KungYeste
2007-02-03 18:09
Ämne: jag vill åxå se matc....
Japp tyvärr ingen stream denna helg :(
losleo
2007-02-03 16:22
Oskar Tabuenka, han som snackar i radion, har inte han spelat i Athletic i början på 90 talet?
Athletic toreadore
2007-02-03 15:15
´Ser desværre ud til at eneste streamede kampe med baskisk islæt bliver Real Sociedads kamp mod Sevilla og Osasunas mod Barcelona. Trist.
Athletic oskar
2007-02-03 13:02
jag vill åxå se matchen. KungYeste brukar ha koll på stream alternativ.

För dig som kan spanska kan jag rekomendera radion på länken ovan. Det är en helt partisk kommentator.. :-)

Lycka till i matchen!
Athletic oskar
2007-02-03 12:59
Ytterligare en viktig streckmatch för lejonen! Jag tippar med hjärtat. Hjärnan säger att det blir en riktigt tuff match men visst borde derbyt dränerat kraft för Betis. Vi får se om vår derbyseger ger laget det självförtroende som de behöver!

Aupa!
Athletic KungYeste
2007-02-03 12:51
Ett Betis i försvarskris och med lite trötta ben från torsdagens cupderby gästar på söndagen
San Mames. Ett mycket bra läge för Athletic att rycka lite i botten och börja blicka uppåt i den superjömna tabellen :)
Athletic KungYeste
2007-02-03 12:48
Ämne: Querido Bilbaososos!....
Försök igen på svenska så kanske du kan få lite reaktioner..
Athletic KungYeste
2007-02-03 12:47
Ämne: AFS har ännu några n....
Då blir det förhoppningsvis lite mer fart både här och i La Catedral forumet :)
Real Betis Betis Abbis
2007-02-03 12:39
Querido Bilbaososos! Sabes algun "stream" para nuestro partido? Me gustaria ver el partido!

Buen suerte

Beti man qué pierda
Athletic Kuba
2007-02-03 12:30
AFS har ännu några nya medlemmar: Sarah Melin, Unai Viguri del Hierro, Leo Vigerust och Kasper Eriksen. De två första bor i Haag, Leo i Stockholm och Kasper i Nexö på Bornholm.

Det gör att vi nu passerat 40-strecket! Tjoho!
losleo
2007-02-01 20:39
Dessutom lär Erreala gå in i en seriös ekonomisk kris ifall de inte klarar det här, så många skitspelare, så många utlånade som de betalar löner åt, och de kommer behöva rea ut en massa spelare, skulle tippa att halva deras B lag flyttas upp ifall de åker ut, bara så ni vet ekonomin hos de ser redan dålig ut.
losleo
2007-01-31 16:55
Kuba Athletic rekryterar också unga spelare så det är inte bara vår förtjänst vad jag menar är rättare sagt nu behöver vi inte lägga ner 10 gånger så mycket i en krissituation nu kan vi handla in spelare som Aranburu, jag tar tillbaka Xabi Prieto, men Aranburu skulle kunna spela ensam innermittfältare, och jag tror att många mer hade fått chansen i ett rotations-system med honom och vi har tänkt sälja Lafuente, gör vi det kan det vara bra att ha 2 klassmålvakter, och på anfallsidan har vi en ända spelare som gör mål i Bilbao Athletic och Baskonia, så vi behöver en ung och lovande anfallare vare sig han är från Donostia, Osasuna eller BA...
Athletic toreadore
2007-01-31 11:25
Så meget som vi traditionelt satser la cantera, ville jeg ikke have noget som helst problem med for en gangs skyld at hente noget etableret materiale, tværtimod. Det er ikke forbudt bare en gang imellem at tage den nemme løsning, og i vores situation synes jeg ikke rigtigt vi kan tillade os andet.

Lad os gå på strandhugst!
Athletic Kuba
2007-01-30 21:46
Vill ha? Om Real Sociedad åker ur skulle jag ha större respekt för nämnda spelare om de stannade i Erreala för att spela upp laget i Primera División igen istället för att fly till Bizkaia. Ser hellre uppflyttade spelare från Bilbao Athletic än inhandlade "färdiga" spelare från Donostia.
losleo
2007-01-30 17:45
Vilka spelare vill ni ha från Donostia nästa säsong:D?!
Jag vill ha:
Riesgo, Aranburu, Xabi Prieto, och framför allt den mycket lovande mittbacken Mikel Gonzalez.
Sen kanske en av deras lovande anfallare det vill säga antingen Agirretxe, Estefania, eller Diaz de Cerio...
Jag vet det är för många men ja hoppas på några av dem.
Athletic toreadore
2007-01-30 12:03
Uden at have talt efter, er det jo i hvert fald meget kendetegnende, som en skriver i en kommentar, at der er flere Gizpucanos på Athletics hold end på Sociedads. Ikke at jeg på den baggrund vil fordømme Sociedad, enhver må klare sig som de nu bedst kan, men i Sociedads tilfælde klarer de sig bare ikke særligt godt.
Annons: