/spanien/bilbao/forum/384.aspx/spanien/bilbao/forum/384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2007-02-15 11:37
50 för Zubi... Är han värd det? det lär tiden utvisa..!

50 för Javí... Är han värd det? kanske..

Jag hade hellre sett Ocio åxå..

Santi kom hem!!
losleo
2007-02-15 00:00
Ezquerro slutar i Barca efter säsongen, jag tror att han skulle passa bra, trots att många inte tycker om honom, jag blev besviken över att vi köpte Gabi när vi kunde fått Santi för praktiskt taget ingenting, han är efterallt den bästa Baskiska vänstermittfältaren, Del Horno är också inom räckhåll, vi borde köpt honom innan säsongen men det blev det inget av, tror priset var 4 miljoner euro, det var vad vi hade behövt betala, vi hade fått 12 miljoner bara säsongen innan, men Lamikiz var sig själv. Vi slarvade bort Ocio igen, jag hade gärna sätt de 3 helre än Sarriegi, han har vart duktig trots allt men inte Ocio klass, Gabilondo, skitspelare oftast, och Javi Casas, som oftast spelar som en 12åring... vi hade fått de för drygt 40 miljoner... eftersom vi "köpte" Zubi för 50 så fanns de ekonomiska förutsättningarna
Deportivo Fabian N
2007-02-14 22:01
Kuba//

Trevlig intervju, även om jag tycker det var påfallande få parenteser i svaren. Har kungen abdikerat? ;-)
Athletic oskar
2007-02-14 21:43
1999 var jag på Camp Nou och såg Barca-Athletic. Efter 25 minuter stod det 4-0 och matchen var stendöd. Mäktig upplevelse men ingen rolig match.. Känns som om det kan ble en upprepning i år..

Athletic har dock en märklig förmåga att spela bra i matcher mot bra motstånd. Det är som om äran sätts på spel så mycket mer mot lag som Barca och Real. Kanske kan vi smyga till oss en poäng.. evig optimist.

Samma vecka som jag såg Athletic på Camp Nou så spelade AIK där. Tisdag eller onsdag i CL. 5-0 blev det i den matchen. Jag kom alltså hem till Stockholm med 0-9 på två matcher, sedan har jag inte vågat planera in någon mer resa till Barca..

Men vädret var bra!

Kuba - Kul intervju!!
Athletic bost
2007-02-14 21:16
Kuba - kul med intervjun.

Synd att man inte har kunnat behålla flytet som fanns före jul den senaste tiden. Om jag läser tabellen rätt är vi ligans sämsta hemmalag, det måste man stoppa.

Mötet mot Bartzelona den 25e blir 21.00, så det blir nog en tv-match det också.
Athletic oskar
2007-02-14 19:48
Kuba // Enda vintervärvningen i Athletic så jag fortsätter att vara ödmjuk.. !

losleo // Det känns verkligen som om alla lag kan slå alla men runt 1p per omgång brukar alltid räcka.

baskonia/ varmt välkommen!! Anfallet är verkligen vårt stora problem. Men anfallet består av hela laget! Senast vi var rikigt bra hade vi Exteberria och Ezquerro som kantspringare med speed. Urzaiz med tyngd som topp och två riktigt bra ytterbackar som fyllde på i anfall efter anfall i Del Horno och Iraola. Yeste serverade alla mackor.

I år saknar vi 3 av 4 av de snabba kantspringarna. Extebe är skadad ofta dessutom. Gabilondo är en rejäl besvikelse, syns sällan i matcherna. Javí Martinez är inte snabb. Yeste står alltid still och Iraola är gömd i mitten. Casas är rejält långsam och Expósito ser man sällan i offensiven.

En ny anfallare, javisst men det behövs mer för att skapa ett bra anfall.

Urzaiz - Pensionista - är det bästa alternativet idag. Det säger allt..

Visst smärtar det att se Del Horno och Ezquerro nöta bänk i andra La Liga lag..

Skall vi greja det här så tror jag att vi måste fortsätta att gnugga fasta situationer. Yeste o iraola och mycket folk i boxen.

Aupa!
Athletic Kuba
2007-02-14 19:28
Ongi etorri, Baskonia! Elfsborgare, vad det verkar på din profil. Skoj med en Athletizale från Göteborg! Är du med i AFS?
losleo
2007-02-14 18:26
Oskar: kanske lite mer poäng:P skitlagen tar ju så mycket på sistonde...
losleo
2007-02-14 18:17
Välkommen Baskonia! Jag håller med vårt mittfält är grymt trots att det är sjukt mycket skador hela tiden men det har öppnat för unga spelare så jag klagar inte.

Vi behöver en ny anfallare, det solklara alternativet är skytteliga ledaren i Segunda, Joseba Llorente som smällt in 13 på 22 matcher den här säsongen, jag var säker på att vi skulle göra nåt åt honom i vintras, men än så länge har det inte ens ryktats om honom, och han spelar kvar, jag hoppas att han fortsätter göra mål och att hans lag, Valladolid inte går upp för det öppnar åt att de blir tvungna att sälja honom, ifall vi inte gör något åt det är det skandal, Urzaiz är antagligen inne i sin sista säsong (definitivt kvalité mässigt) och de andra gör nästan inga mål. Aduriz och Llorente spelade tillsammans i Valladolid där de gjorde väldigt mycket mål tillsammans, anledningen att vi värvade Aduriz var för att han är fostrad i Lezama, medans Joseba är från Erreala.

Efter honom finns det ett ända alternativ, Juan "Bolo" Perez. Han har spelat i Athletic tidigare, men såldes efter att vår gode vän Zubizarreta inte tyckte att han var bra nog, det var dessutom hans beslut att släppa Ocio:) Bolo har gjort 7 mål på 15 matcher den här säsongen i Segunda laget Numancia som antagligen inte går upp han är dessutom 32 bast så ifall klubben vill köpa honom kommer de få honom billigt för att han älskar Athletic och vill gärna återvända, tror inte att Numancia kan kräva mer än en halv miljon Euros eller nåt åt det hållet. Han är 1.88 cm, alltså exakt lika lång som Isma, och jag måste säga att de två är otroligt lika varran i spelstilen, men Bolo är bättre.

Jag tror inte att Athletic kommer hålla sig kvar i Primera ifall de använder sig med Aduriz som ensam anfallare, han sumpade 4-5 klara målchanser mot Atletico (hans födelsedag) och han faller otroligt lätt, dålig balans, men ifall vi handlar in Joseba Ll kommer de 2 att göra åtminstone 20 mål tillsammans per säsong.

Vi har en lovande anfallare i hela de 3 första lagen, Aimar Cid, spelar i Baskonia och har gjort 11 mål på 22 matcher, förra säsongen blev det 10 på 36, 19 år gammal.
Athletic Baskonia
2007-02-14 17:40
Mitt första inlägg härinne.

Hmm. Ser mörkt ut. Vi har så som jag ser det ett stort problem och det är snabbhet framåt. Trots skadorna kan vi packa mittfältet väl och hålla hyfsat tätt även mot bra lag. Vilket skulle kunna göra att vi kan kontra oss kvar. Problemet är att Llorente, Urzaiz och Aduriz alla är för statiska för den typen av spel. Att de dessutom tappat eller saknar den riktiga killer-instinkten framför mål gör det än knepigare att se lösningen.

Kvaliteten när vi har alla friska räcker för att föra matcher mot de flesta lag, men när det nu gäller att kavla upp ärmarna och spela med taggarna utåt krävs speed.

Känns som att det är oerhört viktigt att hålla sig kvar just i år. De förändrade reglerna uefa klubbat (med krav på successivt fler och fler spelare från den egna organisationen) borde passa Athletic som handen i handsken. Men var finns de vesselsnabba baskiska anfallarna?
Athletic Kuba
2007-02-14 13:23
Oskar är den bästa värvning jag nånsin gjort... :-)
Athletic oskar
2007-02-13 16:16
15-20 poäng är vad vi behöver för att klara oss kvar.

De matcher som jag listade nedan är där vi skall samla lejonparten (!). Självklart skall vi plocka pinnar i andra matcher åxå losleo!

Aupa
losleo
2007-02-12 16:23
Ämne: Ja nu är vi i proble....
fast vi kan max får 15 poäng och det tvivlar jag riktigt mycket på, har vi inte mött depor borta? oavsett så tror jag på en max 10 poäng under de matcherna och det vore ju hyfsat...
Athletic oskar
2007-02-12 09:36
tack.

Visst var det i andra halvlek som problemen började. I första var det bara Torres som var vaken. Casas var fortfarande inne i djupsömn..

Båda lagen hade två dåliga försvar men mest orolig blev jag av Athletics katastrofala anfallsspel. De chanser vi skapade i första var uteslutande på fasta situationer. I andra skapade vi ingenting, inte nåt, så lite som möjligt.... Ren katastrof faktiskt!

Fortfarande arg.. lite vilja, fart under fötterna, kan man väl ändå begära!?

Bäst i Athletic var.... domaren! Vi skulle oroat oss mer för våra egna spelare än domaren innan matchen.

Det enda som var kul igår var att Zubiaurre debuterade.

Det kan inte bli sämre på Söndag!
Athletic toreadore
2007-02-12 09:28
oerhört bra matchrapport, oskar.

jeg synes nu ikke det var så sort i sort. 1. halvleg havde vi styr på det, og den nye firebackkæde klarede det godt synes jeg. det afsluttende indtryk var dog dårligt.
Athletic oskar
2007-02-12 07:43
Ja nu är vi i problem. Två svåra matcher dessutom som väntar. Det som oroar mig mest är spelet. Det är ok att förlora mot Betis när man tokdominerar men att spela så dåligt som igår. Det ger mig ångest! Krampaktigt och återigen helt utan fantasi och framförallt rörelse.

Jag vet att vi är bättre, hoppas att spelarna kommer ihåg det med.

Det är inte borta mot Atl Madrid vi skall ta våra poäng om vi kämpar för kontraktet. Vi har de flesta bottenlagen kvar att möta en gång till denna säsong.

Gimnastic hemma
celta hemma
depo borta
osasuna hemma
espanyol hemma

det är där vi skall samla ihop de 15-18 poäng som behövs för att klara kontraktet.

Vi klarar det här!
Athletic KungYeste
2007-02-12 01:05
Pinsamt mina vännner, idag såg vi som ett lag för segunda...
Athletic toreadore
2007-02-11 22:24
Aupa Zubiaurre! Halvandet års mareridt er forbi!
Athletic Sotilas
2007-02-11 22:01
komigen nu Bilbao!
Athletic Athletic Bilbao
2007-02-11 21:00
Nu kör vi. Poäng mot Atlético Madrid är godkännt.
Athletic oskar
2007-02-11 18:28
Kanske Aduriz får starta idag för det är hans födelsedag...! Han fyller 26 år idag.

Trots allt snack om pensionären så hoppas jag på Urzaiz (förlåt mig ismael) från start..
Athletic oskar
2007-02-11 12:26
En alternativ lösning på mittbacksproblematiken som diskutteras i spanien nu är att flytta in Expósito i mitten och spela Javí på högerkanten.

Casas lär inte vara ett alternativ.

Aupa!
Athletic oskar
2007-02-11 08:40
Kul om Bergara är bra.

Jag tycker att Ustariz visade på kvalitet de matcher jag såg i höstas

Sarriegi har blivit bättre ju längre säsongen gått. Han är trots allt ny i Athletic.

AUPA!
losleo
2007-02-10 17:52
kungyeste: nu är du lite hård, han var skitkass i början men nu är han en av mina favoriter, han vill vinna matcherna, ibland lite för mycket för att vara mittback, men med Prieto och han har vi ett högklassigt mittbackspar! förresten ska blir riktigt kul o se Vergara eller Anaitz debutera!!
Celta Vigo Diego Placente
2007-02-10 12:24
3-1 Hattrick av Urzais, alla på nick!
Athletic oskar
2007-02-10 11:38
Samma domare som blåste straff för Deportivo med en minuts fördröjning för ett par säsonger sedan på Riazor. Athletic spelarna var nog lika förvånade som jag när domaren blåste av mitt i en kontring..

Vi kommer att göra tre spelmål imorgon så domaren spelar mindre roll!

Jag är med på chatten men för kvällstrött för att sitta på krogen klockan 22:30 en söndag.. Nästa lördagsmatch skall jag vara med!!

/trötter
Athletic KungYeste
2007-02-10 10:30
Hoppas det kan bli lite inför-snack på MSN eller La Catedral innan matchen imorrn!
Tufft blir det sannerligen och jag är ganska övertygad om att vi kommer att släppa in mål bara att hoppas att vi trycker dit några också.

Jag la upp länken på höjdpunkterna från söndagens match på Betisforumet här om dagen men än så länge har ingen kommenterat den eller domarens insats i skandalmatchen. Lite lustigt, undrar hur reaktionen hade varit om situationen varit den motsatta. Det man inte ser finns inte eller...

Kan också meddela att domarn som skulle dömt morgondagens match har bytts/ersatts av en ny...
Tur är väl det då Pino Zamorano har ett kaklat Atletico emblem på botten av hans pool!

AUPA ATHLETIC!
Athletic KungYeste
2007-02-10 00:18
Skadorna i backlinjen ser som sagt ut att bli fler och fler, av alla borde ju Sarri var den som borde bli skadad då han är den största enskilda orsaken till medparten av baklängesmålen!
Athletic oskar
2007-02-09 14:35
inte jag.. sorry..
Athletic tiopepe
2007-02-09 12:18
Ämne: Matchen på söndag kv....
Då tycker jag att det är hög tid för en pubsamling i Stockholm! Vilka hakar på?
Annons: