/spanien/bilbao/forum/382.aspx/spanien/bilbao/forum/382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético sunisa
2007-02-26 09:41
För att Bilbao skall klara sig så måste Yeste och Iraola komma igång. Håller med Nilzoniz om Yeste, han måste i vilket fall kämpa.Bilbao måste bara tillhöra La Liga nästa säsong.
Barcelona Nilzoniz
2007-02-26 06:53
Yeste är i sina bästa år och helt klart är det "gnistan" och inte fysiken som saknas. Lite väl bekväm och känner sig alltför given? Våga bänka stjärnorna.
Athletic KungYeste
2007-02-26 00:24
Ämne: Eran lagkapten Yeste....
Du har rätt, tyvärr verkar det som han bara duger på fasta situationer nu för tiden :(

Ingen rolig syn som sagt men vad hade hänt om inte Amorebieta oturligt hade rullat in bollen i egen kasse?? Fram tills dess skapade Barcelona NADA... och vi var defenitivt med i matchen men tyvärr verkar vi vika ner oss alldeles för lätt så fort vi får ett mål i baken.

Nu krävs det seger mot Gimnastic hemma på San Mames om jag inte skall börja bli riktigt orolig..

AUPA!
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-02-25 23:33
Eran lagkapten Yeste gjorde den sämsta insatsen jag sett. Hade mycket stora förväntningar på han innan matchen och tyckte han höll i bollen för länge i vissa situationer.
Athletic Kuba
2007-02-25 23:06
Hatten av för Aranzubia som plockar ner hästansiktet på jorden.
Athletic oskar
2007-02-25 23:00
matchrapport.

arg.
Real Madrid --baloo--
2007-02-25 21:57
Ni kan vända!!!
Så illa är det inte*ni har kommit rätt in.
Sevilla larsbw(Sevilla-Red.)
2007-02-25 21:17
Fran Yeste är på väg uppåt i form tror jag minsann.. Underbar lirare.
Sevilla larsbw(Sevilla-Red.)
2007-02-25 21:04
Nu smäller det. Ikväll är jag lite bask! Däng till de där stroppiga katalanerna nu.
Athletic KungYeste
2007-02-25 18:21
Härligt med match ikväll igen :)
Är det nån gång vi skall besegra Barcelon på Nou Camp så är det ikväll, förhoppningsvis slipper vi Etoo och om vi dessutom kan ligga lika tätt på Ronaldinho och Messi som Liverpool gjorde tror jag att vi har en bra chans! Lyckas vi dessutom göra första målet kan vi nog räkna med att favören av hemmaplan försvinner rätt snabbt och de vita näsdukarna kommer att hängas ut för vädring och det är verkligen till vår fördel :)

1-1 tor jag men med en gnutta tur tror jag att iv kan bärga alla 3 poängen!

AUPA!
Athletic Kuba
2007-02-25 12:16
Ämne: hoppas ni tar poäng ....
Moget nick. Verkligen.
Atlético hata barcelona,hata katalonien , hata ronaldinho
2007-02-25 00:19
hoppas ni tar poäng imorrn
Athletic losleo
2007-02-24 21:38
Ok, jag vill verkligen inte att Athletic skall förknippas med ETA det är de verkligen inte, visst de flesta ETA anhängarna är Athletic supportrar för att de bara använder sig av Basker, fallet med Bix Lizzy är tragiskt, självklart ska man få spela åt sitt hemland ifall man vill, han gillade ju Athletic, det var därför han anslöt sig till oss, även ifall han inte var överbetygande tycker jag att det är synd, jag känner hans bror Peyo Lizarazu som säger att det var förjävligt för hela familjen, men det har löst sig nu, turligtvis för oss blev det här inte så extremt uppmärksammat i media, det ger ju oss bara ett dåligt rykte, ETA har aldrig och kommer aldrig någonsin att samarbeta med ETA, ETA är en idiotorganisation som tror att våld löser problem...
Athletic toreadore
2007-02-24 17:15
Ganske drøjt ETA-stunt i forbindelse med Lizarazu i sin tid. Nederen organisation. Nogen der ved hvor stærk indflydelse de har på Athletic?
Athletic losleo
2007-02-23 18:56
Ämne: ja, Bixente Lizarazu....Absolut inte, det är tyvärr bara FM som har fått det att se ut som det, våra största löften heter Javi Martinez, Fernando Amorebieta, Beñat Etxebarria, Markel Susaeta, och den näst bäste efter Javimar, Joseba Garmendia, du kan nog räkna med att få se Javi Martinez i Spanska landslaget om ett par år :)
Athletic Kuba
2007-02-22 23:07
Ämne: ja, Bixente Lizarazu....
Störst framtidslöfte är nog Javi Martínez. Han är ju bra redan nu som 18-åring. Llorente är visserligen lovande, men han är inte känd för att jobba särskilt hårt...
Barcelona Ghazza
2007-02-22 22:55
Tja, ni har ett gott självförtroende iallafall. :) Lycka till.
Deportivo kls
2007-02-22 22:36
ja, Bixente Lizarazu var det jag menade.
vilka spelare skulle ni ranka som era största framtidslöften? är det Gutierrez och Llorente?
Athletic oskar
2007-02-22 22:30
Jag är forfarande arg om du tänker på Higuain som värvades av Real Madrid förra månaden. Jag blev aldrig riktigt klok på om han var bask men det spekulerades i en övergång till Ahletic i somras.

Eller funderar du på Bixente Lizarazu kanske?
Athletic Kuba
2007-02-22 22:28
Du tänker förmodligen på Bixente Lizarazu som gjorde en säsong i Athletic på 90-talet. Ryktet säger att han kom på kant med ETA och därför stack till Bayern München.
Deportivo kls
2007-02-22 22:24
vad hände när ni värvade han fransk/baskiska killen? (kommer inte ihåg hans namn) blev inte fansen as arga?
Athletic Kuba
2007-02-21 21:36
Atlético Madrid brukar ha för vana att sparka Barcelonastjärt. Ytterligare en som inte kan se skillnad på ATHLETIC och ATLÉTICO?
Athletic oskar
2007-02-21 20:50
hahaha
Athletic losleo
2007-02-21 16:55
super_marco; en vinst på 6 år är inte lätt
super_marco
2007-02-20 21:53
Vilken tid spelas matchen mot Barcelona?

Ni brukar ju ha lätt för dom, hoppas det fortsätter :)
Athletic KungYeste
2007-02-19 23:55
Ämne: TV4+ match på söndag....Det kan vi nog räkna med :)

Någon som har koll på Barcas avstängningar?
Deco lär ju vara borta, några mer?
Ska vi nån gång slå Barca borta så är det nu!
Athletic oskar
2007-02-19 21:12
TV4+ match på söndag troligen! :-D
Athletic oskar
2007-02-19 14:50
Sammandrag från matchen.
Athletic oskar
2007-02-19 11:57
tack kungen ronaldo! (byta nick?)

San Mamés kan koka men det kan åxå vara rätt tyst. Spanien har en helt annan läktarkultur än vad vi är vana vid i Sverige. om man jämför med råsunda där klacken ofta är 5-7000 personer i en publik på ca 20k så är klacken på San Mamés ett par hundra personer av de dryga 30k som alltid är där. EDIT: och så ser de ut på de flesta arenor i Spanien. Kolla in Camp Nou tex... DÄR kan det vara riktigt tyst..

Det innebär att spelet måste vara på topp eller matchen av klassisk vikt osv för att alla på arenan skall stämma upp i ramsor och sång. En dålig match kan det vara knäpp tyst. typ Racin' 0-2 eller nåt...

Men när allt stämmer så är det sång från alla 35k!! det är mäktigt!!!!
Real Madrid Kungen Ronaldo
2007-02-19 11:37
Grattis på segern igår killar!
Annons: