/spanien/bilbao/forum/381.aspx/spanien/bilbao/forum/381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-03-09 02:15
Arnena påminnner mycket om Allianz arena och skall tydligen blinka/blixtra när Athletic gör mål!!!???

Ganska häftig men inte speciellt Athletic-ig..
Athletic losleo
2007-03-08 17:05
Prieto is back!
Athletic toreadore
2007-03-08 13:00
Men ligefrem sprudlende glad ser Ana Urquijo ikke ligefrem ud på første billede :)
Athletic Teodoro
2007-03-08 12:51
Jag kan gladeligen hänvisa eder alla till länken, där ni kan åskåda våran nya arena! O den är inte så lite arena!!!
Athletic toreadore
2007-03-08 12:34
ser ud til at vore bønner bliver hørt og javi g. vil blive klar til at erstatte Casas på søndag. en klar gevinst.
Athletic KungYeste
2007-03-08 12:32
Kan också meddela den goda nyheten att Tikos rehabilitering går bättre än planerat och att han förhoppningsvis står till förfogande i slutspurten av La Liga!

AUPA TIKO!
Athletic KungYeste
2007-03-08 12:29
Vi får hoppas att Celta tar ut sig i dagens uefacupmatch och är lagom möra tills på söndag :)

Athletic losleo
2007-03-06 18:23
Den funkar också, men Yeste på kanten är aldeles för stillastående och långsamt. Sarriegi, visst han kan spela varje match men gör ofta självmål, och slarvar, helst skulle man ju ha Ustaritz där... Nästan alla som följer matcherna är ju riktigt besvikna på Casas, han kommer inte vara ordinarie nästa säsong ifall det inte blir Segunda, men positivt är att vi har 2 duktiga vänsterbackar på lån, Moya och Tarantino, de 3 skulle kunna rotera och ifall man gör så under 1 säsong är jag säker på att vi hittar den rätta ifall inte Del Horno kommer tillbaka, mest tror jag på Moya, sett honom spela några minuter men han påminner lite om Del Horno, stark men rörlig. Tarantino är lite tveksam för hans karriär är lite på nedgång på grund av skador, och i hans 3 matcher åt a laget har det blivit 2 röda:D
Athletic KungYeste
2007-03-06 12:48
Ämne: Japp, jag tror att M....
Ser nog hellre Aduriz längst upp och Urzaiz på bänken men Etxeberria måste defenitivt komma in från start. Den svåra nöten att knäcka är den besvärliga vänsterkanten, kanske kan Zubiarre vara lösningen... kanske inte.. själv tycker jag nog att det behövs en vänsterfot men Casas verkar ju för tillfället ha 2 högerfötter så Amorebieta passar nog bättre trots att han varit grym i mitten.

-----------------Aranzubia------------------------
-Zubiarre----Prieto-----Sarriegi------Amorebieta--
-------------Iraola-----Murillo------------------
Etxeberria-----------Yeste---------------Garmendia
-------------------Aduriz------------------------

Alternativt byte på Garmendia och Yeste.!
Athletic losleo
2007-03-05 22:36
Japp, jag tror att Mané är rätt man för Athletic, och jag tror faktiskt att han gjort mycket bättre än de flesta kunde ha gjort, visst han borde väl ha värvat nån spelare men av dem det stod emellan, Campo hade nog inte hjälpt mycket, Murillo har vart grym, Mendieta kanske hade hjälpt lite men jag tror att det var bäst för moralen utan honom.

Det enda klara misstaget vi kan säga att han gjort är att han har låtit spelare spela på fel position i väldigt många matcher i stället för att ge unga spelare eller Zubiaurre chansen nu när Casas är Casastrofal! Men det kommer antagligen, han vet att våra spelare har högt potential. Hoppas han bänkar Yeste och Casas mot Celta så de vet att det finns konkurrens om platserna och inte tar något för givet, och fan vad jag hoppas att Prieto, nyckeln i vårt försvar kommer tillbaka! Hoppas vi ställer upp så här nästa match:
-------------------Aranzubia-------------------
Unai-----------Prieto----Amorebieta--------Zubi
-------------Iraola---------Murillo------------
Etxebe----------Garmendia/Yeste----------Aduriz
---------------------Isma----------------------
Det ser rätt lovande ut för min del!
Athletic Kuba
2007-03-05 21:36
losleo: Klart nåt måste göras och jag hoppas verkligen inte att Athleticledningen tänkte lösa det genom att plocka in sjunde tränaren på en vecka...
Athletic toreadore
2007-03-05 09:52
"Højdepunkter" fra i går. Jeg har ikke kigget på dem, men I er mere end velkomne til at se apokalypsen ved selvsyn.
Athletic losleo
2007-03-05 01:26
Kuba: Något måste göras, och ifall det inte går åt för mycket pengar är det bättre än att byta tränare 1000 gånger, spelarna som jag skrev upp ser jag inget i, eller Alba har jag ju inte sett men tror knappast att han gör någon nytta... Vi får inte åka ut så enkelt är det! Det här är i alla fall inte dåliga värvningar ifall ni vill veta hur många spelare vi fått ifrån andra klubbar sen 1990 så är det upp emot 400 spelare, då räknar jag med alla lagen, så tekniskt sett så är vi ett köplag. Då ser jag inget fel med att köpa tillbaka ett par spelare istället för att vara för stolta för det...
Atlético chelsea
2007-03-05 00:14
vad f*n håller ni på med förlora hemma mot gimnsatic kom igen nu ni får inte åka ut
Athletic Kuba
2007-03-04 22:20
En av de viktigaste matcherna för säsongen och spelarna viker ner sig TOTALT! Var finns stoltheten och viljan att hålla laget kvar där de hör hemma?

losleo: Att köpa sig till framgång funkar kanske på Football Manager...
Athletic losleo
2007-03-04 20:05
Då vill jag också nämna att Gorka, Del Horno, Ocio och Ezquerro alla har spelat här med åtmindstone hyfsad lycka.
Athletic losleo
2007-03-04 20:00
Ut med:
Lafuente, Tiko, Casas, Llorente, Sarriegi, Gabilondo, Javi Gonzalez, Alba, Urzaiz och Iturriaga.
In med:
Del Horno, Joseba LL, Arteta, Gorka, Ocio och Ezquerro.
Eller vad tycker ni? Utesluter Xabi Alonso. Jag kan nämna det antagliga priset på samtliga.
Ocio och Ezquerro gratis. Del Horno, mellan 2-5 miljoner euro. Arteta 5 miljoner. Joseba Llorente, antagligen 4 miljoner. Gorka, bytes mot Lafuente och en liten summa 500 000 möjligvis.
Totalt(max):
14 500 000, Det vill säga nästan beloppet vi har handlat för den här säsongen.

EDIT: Inklusive det vi "får" för de jag vill se lämna klubben. Antagligen 3-4 miljoner EURO.
Athletic KungYeste
2007-03-04 18:45
Adios Primera, segunda here we come... Hoppas spelare och ledare skäms för detta är total katastrof. Att vägra värva i vinter visat sig ha varit idiotiskt och inte nog med kvällens resultat går åt helvete, för att strö lite extra salt i såren kan jag också meddela att Yeste blivit skadad!
Deportivo Anders#4
2007-03-04 10:43
Teodoro - Låter kanon. Vi får se om han kommmer tillbaka.
Athletic Chauzu 3
2007-03-04 09:24
Ska bli kul nu mot Gimnástic. Hoppas vi vinner så att inte Mallorca har chansen att spurta ifrån oss lite.
Athletic Teodoro
2007-03-03 19:35
Anders#4:
Jag kan svara på det där med "storhetsvansinne"... Del Horno sa innan övergången till Valencia att han gärna skulle gå till Athletic igen, han till och med tränade med Athletic i somras, då han var "skadad" och inte kunde följa med Chelsea på träningsläger.

Nu är det jag säger rent hypotetiskt, men jag tror att Del Horno skulle stornjuta av att komma tillbaka!
Deportivo Anders#4
2007-03-03 17:19
Vad jag menar är att många spelare lätt kan få storhetsvansinne när det spelar med de "större" lagen och då inte vill gå tillbaka till ett "mindre" lag. Men å andra sidan så känner jag ju inte Del Horno och skulle givetvis bli själaglad om han gick till Athletic.

Aha, Ezquerro är med andra ord en quitter. Stör mig på såna argument. Men å andra sidan är det ju inte ovanligt att spelare saknar solidaritet med moderklubben...
Athletic losleo
2007-03-03 16:16
Anders: Del Horno vet att han kan göra oss mäktiga igen! Dessutom såldes han ju av Chelsea för nästan inget, fotbollsmässigt dårå, och i Valencia har han bara vart skadad.

Ezquerro sa att han ville vinna titlar men trodde inte att det var en möjlighet i Athletic, sanningen är att det hade varit en möjlighet ifall vi hade haft kvar han och Del Horno, men....
Deportivo Anders#4
2007-03-03 15:47
Del Horno vore en kanonvärvning. Frågan är bara om han vill återvända till "lilla" Athletic nu när han har lirat i Chelsea och Valencia?

Mitt minne är kort. Vad var det Ezquerro sa om Athletic när han drog till Barca?
Athletic losleo
2007-03-02 00:48
Jag har goda nyheter angående Tarantino, Pampin, Angulo, och Moya, alla fyra gör skitbra ifrån sig i sina lag!
Athletic losleo
2007-02-28 20:17
Ja, Del Horno hade varit bäst men det ska mycket till ekonomiskt för att få tillbaka honom, men vem vet ifall han inte riktigt lyckas komma in i Valencia's första 11a kanske det är dags (igen) att plocka hem honom, för vänsterbacksplatsen är ett hål i laget skulle jag kalla det, inget framåt, lite bakåt, och framförallt ingen konkurrens, Casas har inte det som krävs helt enkelt.

Teodoro: Som jag minns det var det inte så att han var inhoppare, i alla fall inte de 2 sista säsongerna, han fick ofta gå ut med några minuter kvar men sällan att han hoppade in. Visst han ville vinna grejer nu har han gjort det (fyra titlar) och jag tror han fattar att det bästa han kunde ha gjort var att stanna här där han hade en plats och att man måste förlåta ibland, speciellt i dagsläget. Del Horno vill nog komma hem, det är bara en fråga om pengar, varav mycket har gått åt det här året på spelare (140 000 000) så ekonomin är väl inte riktigt som den ska, dessutom ska vi bygga ny arena, det är inte billigt räkna med nånstans mellan 500 000 000-1 000 000 000 kronor så vi får nog hålla oss till våra egna talanger i nåt decennium till:) fast vi har ett antal riktigt lovande där så det är inget att vara rädd för...
Athletic Teodoro
2007-02-28 14:53
Alltså, hatten av för delar av Ezquerros tid.

Men jag vill minnas att Ezquerro inte var titulär vid många, många tillfällen. Skon klämmer inte i Ezquerro, utan Del Horno... Del Horno och Yeste kompletterade varann så pass bra att de fick namnet "Zipi y Zape", de var helt enkelt asgrymma.

Nu ska jag inte ta ifrån Ezquerro något, för att som många riktigt säger så gav han djup i anfallet när han spelade. Men, jag vill tillägga att han inte var en ordinarie spelare, han var mer inhoppare än titulär!

Plus att alla de fula saker han sa om Athletic vid hans övergång till Barca måste tas till tanken, så gör man bara inte! Inte om man är Athletic-spelare!!!
Athletic oskar
2007-02-26 21:37
ingen var bra igår. Bergara inkluderad. Han slapp iallafall hamna i fokus.

Yeste är grym men inte nu. så sabla oinspirerad. han måste kavla upp ärmarna och börja kämpa.

Ezquerro vill jag ha tillbaks!!! med han i laget får vi tillbaks lite av den snabbhet som vi nu saknar.

Del Horno får gärna komma hemma åxå..

Men nu måste vi lösa den här situationen utan dem. 14-16 poäng till på 14 matcher. Inte omöjligt. 4 segrar och två oavgjorda. så har vi 40 pinnar.. vilket borde räcka. Vi har ett rätt ok program tycker jag:

Athletic-Gimnastic måste var 3p
Celta-Atheltic 1p
Athletic-Osasuna kan vara 3p av tradition
Racing-Athletic 1p kanske
Athletic-Valencia 0
Athletic-Espanyol bör vara 3p
Sevilla-Athletic 0
Athletic-Real Madrid 0
Recreativo-athletic 1p kanske
Athletic-Depor 3p kanske
Zaragoza-Atheltic 0p
Athletic-Mallorca 3p kanske
Villareal-Athletic 0p
Atheletic-Levante 3p

Jag får det till högst 21p av 42p kvar att spela om.

vi har ett par nyckelmatcher varav 4 väldigt intressanta i rad nu. Vi har egentligen samtliga bottenkonkurenter kvar hemma förutom Celta.

Jag vill inte leva på kniven i sista hemma mot Levante. Då blir det jobbigt.

3p hemma mot Mallis, Nástic, Levante och Espanyol borde vi väl kunna hoppas på. Plus några bonuspinnar här och där

Nu skrämmer vi spöket!!
Athletic losleo
2007-02-26 21:09
Ghazza; Jag vill ha tillbaka honom men de flesta tycker nog tvärtemot:( Sluta snacka skit om Yeste! Utan honom hade vi åkt ut för ett tag sen, det är han som har tagit Guerrero's plats. Han är grym visst han e stillastående men han är ofta välplacerad så det spelar nästan ingen roll, ifall vi åker ut försvinner han (600 000 i veckan) :( Men jag måste få reda, hur var Vergara igår?! Fan kommer inte ihåg nåt från matchen, Jag hade gärna sett Iraola som högerback och att de tar bart Casas, han gör verkligen aldrig grymma insatser, fan vad vi hade behövt Orbaiz eller Gurpegi, som nyligen skrev på nytt, jag fattar inte att inget händer med hans avstängning, finns inte ett enda bevis bara en möjlighet! Vi kanske borde skriva på nån lista där man vill få bort hans avstängning?
Barcelona Ghazza
2007-02-26 10:36
Vore tråkigt om Bilbao åkte ur. Det är lite av en kult inom spansk fotboll. Ni får gärna värva tillbaka Ezquerro, kanske han skulle kunna rädda er?
Annons: