/spanien/bilbao/forum/380.aspx/spanien/bilbao/forum/380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2007-03-17 16:11
Kan du ge dig på! tröjan är redan på, flaggan skall upp och halsdukarna uppradade på golvet framför TVn!

Nu skall jag skrika så det hörs hela vägen till San Mamés!

Kul att de kör klubbhymnen innan. Lite som Roma, Roma Roma eller varför inte när solen stiger över Råsunda. Borde lyfta vilken spelare som helst men framför allt en spelare i en klubb som Athletic!!

Jag misstänker snabba byten om det inte går vår väg. Att ha Aduriz, Extebe och Garmendia på bänken känns inte helt ok om det nu blir så. Jag har en liten känsla av att det kan bli Aduriz från start ändå, ev åxå Extebe..
Athletic KungYeste
2007-03-17 15:48
Hoppas alla sitter bänkade framför tvn ikväll!
Athletic oskar
2007-03-17 14:28
vV behöver allt stöd vi kan få just nu! Tack Senken!
Atlético senken
2007-03-17 13:42
Vill se Aduriz från start ! ruskigt bra enligt mig själv ! :)

Lycka till mot Osasuna ikväll, ska heja fram er=)

Aupa !
Athletic KungYeste
2007-03-15 00:09
Ämne: Ämne: Oavsett....
Etxe har tillsammans med Yeste varit mina stora favoriter i många år men har varit lite besivken på honom(och laget för övrigt också) de sneaste säsongerna då jag tycker att han har sett lite för bekväm ut. En annan oroande grej som jag tagit upp tidigare är hur tidigt en spelares karriär börjar dala i Athletic. Kolla Guerrero, Yeste, Etxeberria, Tiko med flera... spelare om borde vara på sin absoluta topp just nu men som hade sin toppar i karriären för flera år sedan.
Är det brist på utveckling eller brist på motivation? Oroande är det iallafall...
Athletic losleo
2007-03-14 21:18
Ämne: Oavsett om är Extebe....
Jag håller med till 200% Etxebe är kungen och han tillhör fortfarande de bästa yttermittfältarna i världen, sant han borde starta varenda match istället för att Iraola eller Javimar ska behöva spela helt ur position. Han har ju gått ner sig rätt mycket efter att Joaquin tog platsen i landslaget, han lär knappast få tillbaka den i och med att Joaquin är väl 23 år medans han blir 30... Men att vi inte använder honom är riktigt idiotiskt, tänk också på vad han tjänar, ifall jag tittar tillbaka 2-3 år så var de flesta storklubbarna ute efter honom och 2001 var det bud på vad jag har för mig 25 miljoner euro ifrån ingen mindre än Manchester United, det bevisar hur bra han är, dessutom klagar jag inte ett dugg på det han har presterat den här säsongen.

Men det värsta är väl ändå när han på sport expressen säger "konstigt att Atletico Bilbao har så många SPANSKA spelare"...
Celta Vigo Diego Placente
2007-03-14 12:45
oskar//

Det beror ju på att han inte fått spela från start så ofta som han borde. Han känner inte tränarens förtroende, men ändå, en säsong...
Athletic oskar
2007-03-13 22:09
Mitt inlägg från 26/2 med (facit uppdatering):

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Men nu måste vi lösa den här situationen utan dem. 14-16 poäng till på 14 matcher. Inte omöjligt. 4 segrar och två oavgjorda. så har vi 40 pinnar.. vilket borde räcka. Vi har ett rätt ok program tycker jag:

Athletic-Gimnastic måste var 3p (facit 0p)
Celta-Atheltic 1p (facit 1p)
Athletic-Osasuna kan vara 3p av tradition
Racing-Athletic 1p kanske
Athletic-Valencia 0
Athletic-Espanyol bör vara 3p
Sevilla-Athletic 0
Athletic-Real Madrid 0
Recreativo-athletic 1p kanske
Athletic-Depor 3p kanske
Zaragoza-Atheltic 0p
Athletic-Mallorca 3p kanske
Villareal-Athletic 0p
Atheletic-Levante 3p

Jag får det till högst 21p av 42p kvar att spela om. (facit 1p av 6p)

vi har ett par nyckelmatcher varav 4 väldigt intressanta i rad nu. Vi har egentligen samtliga bottenkonkurenter kvar hemma förutom Celta.

Jag vill inte leva på kniven i sista hemma mot Levante. Då blir det jobbigt.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Athletic oskar
2007-03-13 22:06
all respekt för fotbollskanalen!

om TV4/text och SVT/text bara kunde skriva ATH BILBAO i matchrapporteringen på 377f så skulle jag vara stornöjd. (jag spyr på atl bilbao som det alltid står..)

De är ju rejält duktiga på att säga Athletic i TV4 nu!

Det är dock flera redaktioner här som skriver Bilbao i sina artiklar fortfarande... :-)

Diego - den här säsongen..tyvärr! Skrolla ner lite så har vi en genomgång av matcherna för Athletic och den förväntade poängskörden.

Aup Aleti!
2007-03-13 21:41
fotbollsanalen... det kan missuppfattas:)
Athletic Kuba
2007-03-13 21:38
Senaste stavningen av vårt lag på fotbollsanalen.se (ja, jag vet vad jag skrev...) har blivit Atlethic. Kul att de försöker...
2007-03-13 19:26
Oavsett om är Exteberria så vore ett svin så föreslår jag att man spelar med honom ändå så länge han gör det bästa för laget. Redan när han stack från Real Soci var han en grym spelare. Enligt mig är det fel att alla favoriserar Yeste när Exteberria är kungen... Jag menar, när gjorde egentligen Exterberria en dålig säsong?

Atheltic Bilbao - Celta verkar ha varit en rejält intressant match. Nerver in i det sista. Tyvärr blev det en förlust för båda lagen. Snacka också om att en match kan vända... tänk vad annorlundas Celtas säsonge vore utan honom.

Både Real Sociedad OCH Nastic van.. Åtminstone Nastic börjar bli ett hot. hur ser Bilbaos spelschema ut i framtiden? Vilka har de redan mött i andra rundan av säsongen? Om de inte har ett behagligt spelschema finna chansen att Gimnastic tar siug förbi, då de redan har mött några av de bättre lagen.
Deportivo Anders#4
2007-03-13 18:56
Iofs... Men Osasuna är ändå Osasuna och jag har stor respekt för dem.
Athletic Kuba
2007-03-12 22:22
Osasuna brukar väl få stora skälvan på San Mamés. Vem minns inte när Athletic vände 0-3 till 4-3 på en halvtimme 2005...

edit: Dessutom åkte Osasuna på en redig käftsmäll när Valencia kvitterade söndagens match i 92:a minuten...
Deportivo Anders#4
2007-03-12 18:46
Jepp, men det blir tufft. Nu i efterhand grämer man sig över att det ändå inte blev tre poäng mot Vigo. Känns på förhand som att det var en enklare match än kommande match mot Osasuna.
Athletic toreadore
2007-03-12 13:46
Ämne: Ämne: Enligt ....
Det er jo i sådanne kampe, hvor vi har en chance at klubben skal sælges for et mainstream-publikum. I Danmark vises kun Athletics kampe, når vi tilfældigvis skal spille mod enten FC Barcelona eller Real Madrid, og her plejer vi altid at halse rundt som statister - ikke noget der skaber nye fans. I er heldige at I har TV4, I har bare at være taknemmelige :)
Athletic KungYeste
2007-03-12 13:15
Ämne: Enligt athlteic-club....
Skall bli riktigt kul med Athletic på tv igen... tror jag :(

Dags att bryta den usla tv4-trenden innan resten av fotbollssverige tror att vi är europas mest värdelösa lag lag ;)
Athletic oskar
2007-03-12 12:22
matchsammandrag
Athletic toreadore
2007-03-12 10:42
Hvad skete for Danobeitia? Får højst overraskende chancen fra start for første gang i månedsvis (hvis ikke nogensinde) men bliver alligevel pillet ud i pausenn? Var han lige så dårlig som han plejer at være?
Athletic oskar
2007-03-11 20:50
Enligt athlteic-club.net skall matchen mot Osasuna spelas på lördag klockan 22:00 vilket borde innebära att vi kan följa matchen i TV4+
Athletic oskar
2007-03-11 19:59
skön poäng med tanke påa tt vi hamnade i underläge! Blott den andra poängen då vi släppt in första målet..

Jag håller med Anders#4 om att det är farligt att bänka Extebe MEN om han tar det på rätt sätt så kommer han extra laddad till nästa match! Han har haft problem med skador nästan hela säsongen och har inte varit att känna igen formmässigt de gånger han spelat.

Hoppas verkligen att inte Aduriz är för illa skadad nu när skadelistan faktiskt börjar se kort ut..

har inte osasuna en Uefa cup match i vekcan att fokusera på...?

Vi knapade in på lagen framför idag! Levante och Mallorca har vi kvar hemma! (som om det vore en fördel.. :-D)

grattis åxå till Real Sociedad som äntligen tog 3 poäng!

nastic verkar ha hittat formen kryss hemma mot Valencia, 3 onödiga poäng mot oss och nu 3 till hemma mot Sevilla. Jag känner flåset..

Aupa!
Athletic KungYeste
2007-03-11 19:31
Lite mer pesimisstig nu när jag läst några korta matchrapporter...

Tydligen en riktigt dålig första halvlek och sen spelar vi åtrigen ett bra tag med en man mer utan att kunna avgöra, lägg också därtill att Celta spelat Uefa-cup i torsdags och att turen inte infinner sig heller. Sarriegei (vem annars) nickar i stolpen i 94e minuten... herregud hur många poäng har karln kostat oss, självmål och missade öppna lägen till förbannelse...
Deportivo Anders#4
2007-03-11 19:18
Det måste ske en vändning nästa helg. Ligan är jämn och det är långt ifrån kört men förlorar vi mot Osasuna så blir gapet oroväckande stort.

Etxe är en spelare som man tror har potentialen att lyfta laget i sådana här krissituationer och Mane spelar ett farligt spel.
Athletic KungYeste
2007-03-11 19:01
1-1 känns väl helt ok när inget av lagen ovanför oss lyckades vinna men nu börjar det bli dags att vinna på hemmaplan om det skall bli nåt Primera nästa säsong!

Aduriz verkar blivit skadad och vi får hoppas det inte är allvarligt, noterbart är också att Danobeitia fick starta på högerkanten istället för Etxeberria! Kan det vara så att tränare Mané och Etxe inte riktigt drar jämnt månne?

Derby nästa helg och jag tror och hoppas att det kan bli en vändning om nu bara den lilla turen kan vara med oss!

AUPA!
Deportivo Anders#4
2007-03-11 18:56
Ändå ok med ett oavgjort resultat med tanke på att Athletiv låg under.
Athletic Teodoro
2007-03-11 17:48
Faaaaaan, slut på första halvlek och vi ligger redan under och allt ser nattsvart ut....
Deportivo Anders#4
2007-03-11 17:11
Allvarligt har Athletic ens råd med arenan?
Athletic losleo
2007-03-10 00:49
Det är riktigt bra nyheter alltså...
Våran bästa försvarare, bortsett från Iraola.
Athletic KungYeste
2007-03-09 02:17
Verkar som Celtas dåliga hemmafacit blev än sämre ikväll... 0-1 till Bremen tror jag det slutade, hoppas bara trenden håller i sig :)
Athletic KungYeste
2007-03-09 02:16
Ämne: Prieto is back!....
Oj vad viktigt..
Annons: