/spanien/bilbao/forum/379.aspx/spanien/bilbao/forum/379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kritoz
2007-03-19 15:55
Tjena alla härliga, goa och extremt entusiastiska Athletic fanz! Varma hälsningar till era alla.

Vi får inte ge upp hoppet, det ska vi aldrig överge! Det finns fortfarande matcher och poäng att kriga om, än är det inte över! Gårdagens resultat möjliggör att vi fortfarande har häng i tabellen!

Vi ska fortsätta vara fast förankrade i primära, idag imorrn och för all framtid!
Athletic losleo
2007-03-18 21:09
Jag håller med dig. Yeste behöver klasspelare för att fungera och han tappade väldigt mycket efter Valverde, Ezquerro, och Del Horno försvann, och det är just därför jag anser att det borde köpas in 2-5 klass spelare, och då snackar jag inte om det gamla vanliga, typ Gabilondo, Zubi, Alba, och Sarriegi (som i och för sig har varit nödvändig efter att vi sålde Lacruz) men vi hade fått Ocio ifall styrelsen hade varit mer givmildig med lönerna, tex gjort sig av med några av de äldre som vi inte använder... Jag tror och vet att klubben kommer värva inför nästa säsong, det vet vi alla. Då ser jag hellre att vi går för nån av de 5 stora:
Llorente, Ocio, Arteta, Del Horno, Raul Garcia
Jag räknar givetvis inte med Xabi Alonso.
3 av de där spelarna skulle definitivt göra oss till ett top 10 lag, vi kanske inte behöver Ocio eftersom att Prieto och Ustaritz är friska nu och Amorebieta (bortsett från igår) har varit grymma. Raul Garcia kanske inte är särskilt taggad på att byta ner sig, möjligtvis det samma med Arteta alternativt Del Horno, men skulle vi få Del Horno på lån och signa Joseba Llorente, har vi då täckt de största hålen i laget, kanske också vänstermittfältaren... kan jag förvänt mej en UEFA-Cup plats nästa säsong, gärna också att vi får bort några av de äldre, ruttnande spelarna:P
Athletic KungYeste
2007-03-18 17:16
Ämne: Ifall vi åker ut vil....
Håller till viss del med dig ang din kritik av Yeste men han står absolut inte ensam i båten. Dessutom var han en av de bättre i går och också en av de få som slet och sprang...

En annan sak att ta i beräkning är att en spelartyp lik Yeste har väldigt svårt att glänsa i ett lag i motgång och där det mer handlar om tjongbollar och kämparanda än skönspel. Tror inte att ex Deco hade varit bättre än Yeste i dagens Ahtletic. Yeste hade sin storhetstid under Valverde och när laget gick bra, högt tempo och ett härligt kortpassningspel.

Jag är helt övertygad om att Yeste kommer tillbaks i gammal god form så fort Athletic får lite lugn och ro i tabellen och inte måste spela med kniven på strupen hela tiden.

AUPA YESTE!
Athletic losleo
2007-03-18 14:00
Ifall vi åker ut vill jag nog helst inte ha de överbetalda spelarna som tex Yeste, Lafuente, Tiko, Urzaiz, alla de tjänar bättre i veckand än vad de flesta i Sverige tjänar per år... Jag räknar inte med Etxe för han är för viktig, vi har en styrelse som är helt galen, hur kan en EGEN produkt tjäna 600000 veckan när han har noll entusiasm, då snackar jag om Yeste, jag hoppas och tror att han kommer belastas för mycket ifall vi åker ut, men mest skyller jag på Lamikiz, misstagen han gjorde, Clemente blev sparkad för att han ville köpa lite spelare, sen anställer han en 40 åring som inte var särskilt duktig som spelare, eller tränare, det finns helt enkelt väldigt många anledningar till våra nederlag mest skador...
Athletic oskar
2007-03-18 11:40
Har jag lite tur så sitter jag på San Mamés just den matchen! Om den spelas på lördagen. Hoppas det.

Det är inte kört men det ser inte bra ut. Mané coachar konstigt.

Vi behöver ytterligare något eller några lag som hamnar i svacka. Vi är inne i en nu och bör ju, rent sannolikhetsmässigt, inte stanna i den resten av säsongen. Däremot kan ju Betis trilla in i en igen eller varför inte Levante!?

Esperanza!
L0S MERENGUES
2007-03-18 10:58
Grabbar jag diggar ert lag, er policy och den extra själen ni ger när ni spelar i la liga. Ni får inte helt enkelt åka ut ur ligan för FÖRSTA gången i dess historia. Kom igen nu, ryck upp er för ni ska vara kvar i ligan, det finns inget annat som gäller, det är nästan så att jag hoppas Real Madrid förlorar mot er på San Mnámes så ni får vara kvar :)

HaLa MaDrid!
Barcelona Nilzoniz
2007-03-18 10:51
Som sagt; det är nu dags att ställa in sig på Segunda för första gången någonsin. Hoppas Yeste stannar...känns tveksamt.
Athletic toreadore
2007-03-18 10:26
Højdepunter for dem der ikke så kampen og dem der kan holde det ud
Athletic Baskonia
2007-03-18 00:15
Fy fan vilken kramp. Det finns absolut inget självförtroende, absolut ingen geist och inget flyt överhuvudtaget. Att studsa tillbaka med två raka segrar mot Racing och Valencia är mer eller mindre ett måste för att skapa någon form av positiv trend inför avslutningen. Men det känns oerhört avlägset.
Athletic KungYeste
2007-03-18 00:08
Väntar med en recension av spelet tills imorgon då jag lugnat mig lite... fan hade stora förhoppninga när Mané tog över men snacka om ballong som sprack...

Den som kan förklara för mig varför J.M blir tvungen att spela ytter match efter match ska fan få nåt fint av mig....

BLIR BARA SÅ JÄVLA LEDSEN!
Athletic toreadore
2007-03-17 23:55
"¡A Segunda, oé! ¡A Segunda, oé!".
Athletic oskar
2007-03-17 23:52
Vi blir inte ett topplag nästa år

i segunda ens.

fan vad vi suger

allt är fel

vi åker ur

go natt
Athletic KungYeste
2007-03-17 23:41
Patetiskt.........

Domarn bjuder på ett och vi bjuder på 2... snacka om att spela ner sig själva till segunda..
Sista matchen jag ser i år, alltför plågsamt och dessutom livsfarligt för människorna runt omkring mig. I den här matchen gör vi alla fel som går att göra om man bortser från första 15 minutrarna i andra halvlek då man faktikst kunde skåda mer en 2 kortpassningar i rad!

Aranzubia---- nja inte mycket att säga om men kan knappast lastas för nån av målen.

Exposito----- hyfsad

Sarriegi----- Vad gör karln på 0-3...

Amorebieta---- katastrof idag

Iraola------ osynlig

Itturriaga---- ehhh va han me

Javi M------ inte hans fel att Manne spelar han på fel position

Gabilondo----- ehhh har han någonsin varit bra?

Yeste---- hurra bästa matchen på länge(vilket inte säger speccielllt mycket) och då byts han u halleluja

Aduriz----- oj vad ensam och inte så bra att hämta boll vid egen backlinje när man är ensam forward!

Mané --------------sämre än mendilibar!

TOTAL KATASTROF

baserat på dagens match är jag villig att sätta hela min förmögenhet på att vi åker ner...

go natt!
Athletic KungYeste
2007-03-17 23:41
Patetiskt.........

Domarn bjuder på ett och vi bjuder på 2... snacka om att spela ner sig själva till segunda..
Sista matchen jag ser i år, alltför plågsamt och dessutom livsfarligt för människorna runt omkring mig. I den här matchen gör vi alla fel som går att göra om man bortser från första 15 minutrarna i andra halvlek då man faktikst kunde skåda mer en 2 kortpassningar i rad!

Aranzubia---- nja inte mycket att säga om men kan knappast lastas för nån av målen.

Exposito----- hyfsad

Sarriegi----- Vad gör karln på 0-3...

Amorebieta---- katastrof idag

Iraola------ osynlig

Itturriaga---- ehhh va han me

Javi M------ inte hans fel att Manne spelar han på fel position

Gabilondo----- ehhh har han någonsin varit bra?

Yeste---- hurra bästa matchen på länge(vilket inte säger speccielllt mycket) och då byts han u halleluja

Aduriz----- oj vad ensam och inte så bra att hämta boll vid egen backlinje när man är ensam forward!

Mané --------------sämre än mendilibar!

TOTAL KATASTROF

baserat på dagens match är jag villig att sätta hela min förmögenhet på att vi åker ner...

go natt!
Luleå värvarbasen
2007-03-17 23:35
3 mål kan man aldrig vända på 1 period!
Luleå värvarbasen
2007-03-17 23:35
Nä man måste ha ett lag för att vända underläge
Athletic bost
2007-03-17 23:29
Fyra mål på 20 minuter nu?
Luleå värvarbasen
2007-03-17 23:06
Asså måste bara säga en sak..första centern som ni har är ju bara för dålig i offensiv zon..ni har varken en bra center eller ett fungerade power play. Dessutom saknar ni nästan helt spelskickliga backar. Är det ekonomin som brister eller vadå?
Vår förstafemma:
Renberg-Bartecko-Surovy
Obsut-Saravo
Luleå värvarbasen
2007-03-17 22:59
Athletic oskar
2007-03-17 22:50
Får vi se Extebe och Garmendia från start i andra?

Gabilondo är osynlig

men vi springer i alla fall idag!

2p har vi tagit på hela säsongen när vi hamnat i underläge...

Athletic oskar
2007-03-17 22:32
antingen vänder vi det här eller så åker vi ur.
Athletic bost
2007-03-17 22:30
Straff? Nej!

Tungt... :-(
Atlético zoran
2007-03-17 21:59
Jag älskar samtliga Baskien-derbyn! Det är alltid riktigt nice att sitta och titta på de.
Athletic oskar
2007-03-17 21:44
Ser ut att bli Aduriz från start! Ser ut som magkänslan var rätt (se 16:11:56)
Athletic oskar
2007-03-17 21:41
nu har vi bränt 100mln på javimar och Zubiaurre
nu skall vi bygga en ny arena för 1,5 mdr

vet inte om vi kan värva något
inte så säker på att vi skall värva oss ur det här.

vi har ligans yngsta lag och är vi lite smarta så räcker ett par spelare varje år. det vi skall ha och framförallt behålla är rutin. Ocio hade varit drömen i år. Det är min dröm inför nästa säsong åxå..

jag återkommer i ärendet någon gång i slutet av maj. då vet vi vad vi skall fokusera på..

hoppas Garmendia får sändningstid idag!!

AtleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC!

AUP!
Athletic losleo
2007-03-17 21:05
Ni har det kul ser jag:) Racing har vart riktigt duktiga i år så den matchen lär bli väldigt svår, anledningen till deras framgång, de har köpt tillbaka de gamla favoriterna Colsa, Muntitidis och Alfaro, och lånat/köpt spelare från de större lagen, och framför allt köpt Zigic. Jag hoppas att vi gör detsamma nästa säsong, allstå tillbaka med Del Horno, Ocio och Ezquerro, och gå för en av de följande; Arteta, Llorente eller "out of vår league" Xabi Alonso:P
Athletic oskar
2007-03-17 20:40
Racing spöade Valencia på Mestalla. Vi får väl hoppas att de kommer pumpade med övermod till matchen om två veckor.. Eller så vet de hur bra de verkligen är och kör över oss åxå.. hua

Mallorca ser ut att plocka 3p åxå hemma mot Betis..

nej nu vill jag ha kvällens tre poäng!!
Athletic KungYeste
2007-03-17 18:42
Ämne: Den jag har på mig k....
Nää fy fan... jag letade som en idiot på El Corte Ingles också!!! Satan... det suger att beställa från soccer-spain.. nästan 900 spänn.. men den som vill vara fin får lida pin! :)
Athletic oskar
2007-03-17 18:26
Den jag har på mig köpte min fru faktiskt i Barcelona i höstas. På "den engelska kotten", El Corte Ingles vid Plaza Cataluña.

GORA ATLETI!!!
Athletic KungYeste
2007-03-17 18:20
Är laddad som fan också, ingen tröja tyvärr men mössa och halsdukar skall absolut upp :)

Tröjan har jag lovat mig själv att köpa så fort det blir klart att vi håller oss kvar i Primera! Letade Athletic-tröja i Barcelona för ett par år sedan men det var lögn i helvete att få tag i nån. Pakistanierna (jag Pakistanier i varje affär)hade bara Madrid och Barca -tröjor.... Athletic shirt?
Sorry dont understand.... gomorron :)

Inte ens utanför nou camp sålde de Athletic-tröjor trots att lejonen spelade.... Skandal!

Annons: