/spanien/bilbao/forum/376.aspx/spanien/bilbao/forum/376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid mali
2007-04-30 13:55
Det va alltid roligt att möta er och tack för en god match.
Må ni stanna i La Liga, skulle kännas skumt att se er i Segunda..
Lycka till och kriga till sista minut! (:
Barcelona Nilzoniz
2007-04-29 21:46
Verkar bli stryk idag igen... tja, nu börjar det bli nervöst i botten igen.
Athletic losleo
2007-04-29 13:27
Fy fan äcklig människa, Han kan ju inte ett skit om Athletic, jag såg Valencia matchen och det var fan i mig så som att domaren var på vår sida. Villar är väl den förste Baskiske presidenten, antagligen har alla innan honom vart Real Madrid fans eller nåt sånt, så fort det går bra för de små vill någon fälla dom, men Erik Niva är väl precis lika utvecklings störd som alla hans kollegor...
Athletic KungYeste
2007-04-27 12:17
Läs det själva och bilda er egna uppfattning...

Hehehe ganska kul att han skriver att Valencia borde haft 2 ganska klara straffar och att Athletic fick en "hel räcka tveksamma frisparkar"???

Officiell statistik på frisparkar lyder:
13 - 28!!!

Alltså fick Valencia mer än dubbelt så många frisparkar med sig än Athletic och dessutom tilldelades båda lagen 3 varningar, vet inte hur många "en hel räcka" innebär men med matchen i minne och en koll på statistiken visar ju i princip motsatsen mot vad Erik Niva skriver.

Löjligt löjligt men tyvärr vanligare och vanligare, dettta gör ju att ialla fall jag tappade allt(det lilla) förtroende för tidigare och framtida artiklar från Farmen-Eriks sida...

AUPA!

Athletic KungYeste
2007-04-27 11:53
Förresten,var det någon mer än jag som läste Erik Nivas pinsamma artikel ang Athletics påstådda "domarfusk" härom dagen? Illa illa, märkligt att skriva något sånt då han uppenbarligen inte kan ha sett matchen...
Real Madrid Akram
2007-04-27 10:42
Otroligt viktig match nu i helgen, må bästa lag vinna. Jag tror att Real Madrid kommer känna sig väldigt välkomna i Baskien...och jag tror även på jultomten.

Hoppas ni klarar er kvar i Primera!!!
Athletic KungYeste
2007-04-26 11:08
Tror på seger i mötet mot Marängerna och grundar det på ett par saker, först och främst har vi ju börjat vinna hemma på San Mames som är otroligt viktigt för ett lag i Athletics situation. Det andra stavas ETXEBERRIA!! Kungen är tillbaka på allvar och ser otroligt spelsugen ut :)
Om Yeste lyfter sig ett snäpp till är fortsatt spel i Primera ett faktum... bara ett litet krux, vi får ABSOLUT inte släppa in första målet för då verkar det som hela porslins-självförtroendet splittras i tusen bitar och försvaret försvaret läcker som ett såll!
2-0 Yeste och Etxeberria förstås ;)

Hoppas vi får se Tiko på bänken igen :)

AUPA!
Barcelona Nilzoniz
2007-04-22 21:18
Illa, illa. Tungt som äckligt regn.
Athletic Teodoro
2007-04-20 20:11
weeeeho!
Athletic oskar
2007-04-17 18:40
Ämne: JÄVLA GYTT, hoppas v....
Francisco Javier Yeste Navarro du har råkat ta fel lagtröja. Gå in på din profil och ändra till Athletics.

Aupa Athletic!
Athletic KungYeste
2007-04-17 00:59
Tv4+ på söndag kl 19:00!

AUPA!
Real Madrid Francisco Javier Yeste Navarro
2007-04-16 22:43
JÄVLA GYTT, hoppas verkligen Bilbao klarar sig kvar. Yeste är KUNG!!!!
Athletic oskar
2007-04-16 19:53
Sammandrag på länken
Athletic Kuba
2007-04-15 22:12
Skallen lever! Aupa Urzaiz!!!
Athletic oskar
2007-04-15 21:50
målen

en riktig groda på 0-1
Athletic KungYeste
2007-04-15 20:55
Härligt, härligt :)

2 raka, det är man inte särsklit bortskämd med!
Urzaiz visar återigen att gammal är äldst, borde vara dags att herr Llorente lär sig en smula...

Skall bli härligt att bänka sig framför tvn om 2 veckor och se Athletic göra pulver av marängerna :)
Barcelona Nilzoniz
2007-04-15 20:45
Ja, nu börjar man känna en försiktig optimism vad gäller undvikande av nedflyttning. Fan vad fint med seger!
Athletic bost
2007-04-15 19:24
Härligt sportdygn för mig: först SM-guld för Modo, sedan seger för Sirius hemma mot Ljungskile i premiären och så Athleticpoäng.

Tunga matcher nu, men det kanske går vägen den här säsongen också?
Athletic oskar
2007-04-15 18:59
Sköna poäng!! säsongens första vändning!!
Celta vann men Levante förlorade!

Strecket fortfarande läskigt nära..

Två riktigt tuffa matcher nu..

AUPA!
Athletic Kritoz
2007-04-15 18:56
Härligt med ännu en välförtjänt vinst! Men våra konkurrenter var inte sämre i deras respektive matcher!

Aupa BILBAO!
Athletic oskar
2007-04-15 17:25
0-1 efter 3 minuter
iraola på mitten då ustariz inte klarade det till startelvan.

kanske läge att vända ett underläge..

yeste på bänken
Athletic oskar
2007-04-15 08:12
Jag hoppas att vi slipper skakiga debutanter i laget nu när det börjar dra ihop sig. Iturriaga, Beñat och Perez får gärna sitta kvar på bänken hur bra de än må vara.

Ustariz är med i truppen så han spelar nog.

Hoppas däremot att Yeste är med från start och att de senaste matcherna som inhoppare har gett honom lite klassisk "djävlarannamma" inställning.

Hoppas vi kliver upp och sätter press på segerusiga Espanyol spelare. Vi skall plocka ner dem på jorden efter UEFA vinsten.

På tal om UEFA-cupen
Semifinalen mellan Osasuna och Sevilla spelas 26/4 och 3/5. Vi möter Sevilla 22/4. Det borde vara till vår fördel.

Appropå fördel..

Domarna dömer till Racings fördel. Det var två riktigt feldömda straffar igår kväll som avgjorde matchen mot Real Madrid. Jag undrar om de har blandat ihop matcherna? Det är om två veckor som Real Madrid kommer till San Mamés..

EDIT: Real Sociedad vann borta mot Betis igår. Jag börjar känna flåset från Donostia.. Betis börjar dessutom komma i slagläge för oss, om vi vinner ikväll det vill säga...

AUPA
Athletic losleo
2007-04-14 18:59
Fasiken vad mycket skador, men vi har bra backup på de positionerna: Iturriaga, Iraola, Murillo, Beñat, Iñigo Perez, etc. inga större problem, antagligen skönt för Javímar att vila några matcher...
Espanyol citoc
2007-04-13 00:01
Ska bli intressant att följa denna intressanta drabbning. Hoppas att ni hänger kvar.
Han Yeste är en duktig spelare...
Athletic KungYeste
2007-04-11 23:29
Ang anklagelserna att domarna favoriserar oss måste vara ett riktigt dåligt aprilskämt... om vi tar matchen häromsistens mot Valencia fick vi dubbelt så många frisparkar emot oss än Valencia och dettta är på hemmaplan i en match som varken vara ful eller speciellt hård... otroligt och tro mig det är väldigt ovanligt att skillnaden är så stor..

Förlustmatchen hemma mot Betis där jag och en oparatisk kompis räknade till 6 klara straffar och otaliga märkliga fördelar för Betis är bara ytterliggare ett exempel på att det måste vara ett skämt....

Tillåt mig skratta hahahahahahahahah
Athletic daniel_yeste
2007-04-11 21:41
Tack så mycket för informationen!
Athletic Kuba
2007-04-11 20:49
Ämne: finns det någon anna....
Ja, på Soccer Spain (länk här ovanför) kan man inhandla Iribartröjan för stabila 59 euro + frakt.
Athletic daniel_yeste
2007-04-11 18:43
finns det någon annan sida än athletics hemsida som man kan köpa den svarta tröjan?
Athletic losleo
2007-04-11 04:08
Är det ett skämt eller? Visst Villar är Bask, och ifall han håller på Athletic, det är som att säga att UEFA inte fick ha en president från Europa, men som vanligt skall det vara Spanien som gaddar ihop sig mot Baskien i varenda överklagelse vi gör, varenda j*vla gång slutar det med favör åt de lag som inte är Basker, finns 1000 exempel, på senaste tiden;
Gurpegi avstängd 2 år utan bevis.
Damlaget fråntas 3 poäng från en match pga ett felaktigt domslut, jag har aldrig hört talas om att ett lag fått poängavdrag för felaktiga domslut trots att vi ser såna i varenda match.
Alla överklagelser vi gjort i år när Murillo och Aduriz blivit utvisade vad har vi fått då: AVSLAG.
Jag hatar att säga så här eftersom att det känns jävligt barnsligt men det finns bara ett ord för allt det här, RASISM. Jag vet att det låter larvigt men vi kan sitta och jämföra så otroligt mycket som har gått igenom.
Jag hoppas verkligen att Athletic får byta till England eller nåt där vi i alla fall antagligen slipper bli utsatta för sådana felaktiga domslut.
Det finns inte särskilt många som bryr sig om Athletic åker ut eller icke, men det hade det varit ifall t ex Barca eller Real Madrid. Sanningen är att vi varken har någon särskild makt eller inflytande på Spanska Fotbollsförbundet.

Är det någon som har den där match sammanfattningen ifrån Betis matchen då domarna "helt och hållet favoriserar oss" Men det är väl solklart de som sett de flesta av våra matcher lär väl skydda oss i ett sånt här läge, lägg för övrigt märke till att Quique (oerhört ouppskattad inom Valencia) är den förste (vad jag vet) som klagat på det här, vad händer då, jo självklart startas en utredning! Jag hoppas att nån orkar läsa det där...

Joseba Llorente måste vi köpa jag har bett om det sen i vintras! Finns ingen bättre Baskisk anfallare (varken för tillfället eller potentiellt sett) han har rätt mycket av allt, en ung Urzaiz, som jag tror lätt kan bli lika bra som Isma var under sina bästa år. 15 mål har det blivit för Llorente som var skadad ett litet tag nyligen och därför missat ett antal matcher men är på väg tillbaka, men med 3 säsonger i rad där han är den enda av samtliga Baskiska anfallare som uppnått 2 siffrigt måltal, det bör räcka för ett kontrakt, väldigt illa av Mané att inte köpa honom under januari. Vi får väl hoppas till sommarn!
Athletic oskar
2007-04-10 21:34
Ny tränare i Celta: Superdivan Hristo Stoichkov

Frågan är om inte Celta också håller på Athletic..

Han var bra på att kicka boll men som tränare för Bulgarien var han en fullständig katastrof och det enda man kände igen sedan storhetstiden var hans gnällande. Divan gnällde på allt och alla som ledare för ett Bulgarien på nedgång. Jag undrar hur han reagerar om det blir förlust i derbyt på lördag..
Annons: