/spanien/bilbao/forum/371.aspx/spanien/bilbao/forum/371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-06-25 23:27
Ämne: Jag vill gärna avskr....
Ehh tror att det kallas silly season av en anledning ;)

Avskriv gärna ryktena när de är bekräftade och tills dess kan du väl låta oss spekulera och drömma lite:)

Och som jag sa är Almunia i Bilbao och det är så rätt det kan bli ;)
Athletic losleo
2007-06-25 23:17
Jag vill gärna avskriva båda rykterna, höst osannolikt att Almunia kommer, och Kepa, kommer aldrig med tanke på att han inte ens är Bask:P Tro inte på allt ni läser, anledningen till att Almunia är i Bilbao, är förvisso att en av kandidaterna, som antagligen inte är något vidare populär efter det han konstaterade, sa att han skulle värva Almunia, men jag tror att det har skrämt bort flera röster, speciellt med tanke på att en viss Gorka Iraizoz är bättre och vill till Athletic, det är ett rykte ni kan värdera högt!

Tro hellre att vi köper Joseba Llorente (vilket vi med största sannolikhet inte gör) än att Kepa kommer. Som det ser ut nu har vi våra anfallare inför nästa säsong, Llorente, Aduriz, Etxeberria, Ion Veléz, Urko Arroyo, Raul Salcedo, Aimar Cid, Dañobeitia... vi har våra anfallare;)
Athletic Teodoro
2007-06-25 22:19
OBS OBS! Marca skriver idagens nummer att Kepa Blanco, Sevillas tredjeanfallre har öppnat dörrarna till en möjlig övergång till Athletic....?!?!
Är han Urzaizs ersättare????
Athletic KungYeste
2007-06-25 21:47
Almunia är i Bilbao....
Athletic oskar
2007-06-25 20:18
Läs om valet på länken.
Real Madrid Realsoniox
2007-06-25 16:30
E de inte nytt presidentval snart?
Athletic oskar
2007-06-25 12:33
Kul att du uppskattar det vi gör Exteberria!!

jag håller med om att David Lopéz känns som en bra värvning. Börjar kännas lite fullt på kanterna nu. Speciellt om Xabi Prieto skulle välja Athletic åxå.

Kan du spela på topp Exteberria? Kan behövas!
Athletic daniel_yeste
2007-06-25 09:32
finns det någonstans på internet där man kan se vilka samtliga spelare i la liga och segunda som är från baskien?
Athletic Etxeberria
2007-06-25 08:28
Måste bara säga att ni i redaktionen gör ett mycket bra jobb! Det är så kul att läsa om mitt favoritlag på svenska...

För övrigt kommer David Lopez bli en mycket bra förstärkning tror jag!!
Athletic losleo
2007-06-24 22:42
Väldigt kul, jag nämnde Iñigo Vélez, som nu lämnar klubben till fördel av nyuppflyttade Murcia, det lär inte dröja länge förrän rykten om Dañobeitia kommer, han är utanför laget och kommer att lånas ut, ifall Eibar inte kan få nåt bättre anser jag att vi borde låta honom flytta några mil öst under nästa säsong, hur som helst Aupa Eibar, 2 lag i Primera, 3 i Segunda, skulle vara kul och se 5 lag i Primera, Eibar blir svårt men Alaves och Real Sociedad är klart bra nog!
Athletic oskar
2007-06-24 20:06
2-0 till Eibar efter 35 minuter!
Alña och Romo målskyttar

Edit: Halvtid nu. 2-0 Bra spel av Eibar.

Edit2: 10 minuter kvar och Rayo pressar.

Edit3: Slut 2-0! Eibar till segunda A!!
Athletic oskar
2007-06-24 15:45
matchen börjar 19:30 ikväll.

spännande!
Athletic losleo
2007-06-24 15:09
Ja, nu får man hoppas att Eibar går upp dom har många interessanta spelare, en av riktigt hög kvalité, Iñigo Veléz, anfallare som har varit skadad men håller riktigt hög klass, gör hyfsat mycket mål och är utan tvekan stjärnan i laget. 1.91 cm lång bra på huvudet, fina avslut, och fin teknik. 25 år gammal men blomstrade inte förrens den här säsongen, innan dess har han spelat i Espanyols B-lag och våran fd samarbets klubb Aurrera Vitoria.
Dom spelarna man skulle kunna komma ihåg med ett hyfsat fotbolls sinne är vänsterbacken Manel och Jaime och Javi Gurrutxaga som alla var viktiga spelare i Real Oviedo när de spelade i Primera, förstnämnde har även spelat med 3 andra lag i Primera bl a Deportivo. Ander Alaña, Julen Gonzalo, och David Asensio var alla lovande spelare i BA.
Värda att nämna är även Lluis Codina och löftet Xabier Eizagirre.
Athletic oskar
2007-06-24 10:01
Inget fel på Extebe! Nästa baskiska superstjärna är Garmendia!

Den här helgen avgörs kvalet till Segundan. Åtta lag slåss om fyra platser. Av Baskiskt intresse så spelar Eibar idag mot Rayo. De förllorade i Madrid med 1-0 och behöver därför vinna idag med 2-0 eller bättre.

Redan igår blev Racing de Ferrol klara för Segunda.

Matcherna
Eibar-Rayo 0-1
Alicante-Ferrol 0-2 1-0
Sevilla At-Burgos 0-0
Huesca-Córdoba 0-2

(Sevilla Atlético Club)

Jag håller tummarna för att Eibar tar sig upp till Segunadan och gör sällskap med de övriga Baskiska lagen, Alavés och Real Sociedad.

Edit: losleo du har mail..
Athletic losleo
2007-06-23 21:00
Nej Oskar:P De ända Baskerna i hans kalibrer är Xabi Alonso och Joseba Etxeberria nu för tiden:P
Athletic oskar
2007-06-23 20:48
han borde byta klubb. han har stannat i utvecklingen.. är han bask? :-D
Nacho
2007-06-23 18:35
Det hela handlar om Fernando Torres. Det kan du själv läsa i artiklen "Torres till Inter?".
Athletic oskar
2007-06-23 18:14
vi skulle aldrig gett atletico en uppsättning rödvita tröjor för sådär 80 år sedan.. fortfarande förvirring...

undrar vem "honom" är...
Nacho
2007-06-23 17:09
Psycadelica//

Det var en från Atletico Madrid redaktionen som skrev det..
Barcelona Psycadelica
2007-06-23 14:54
"Personligen skulle det också kännas kul att få se honom Inter om han lämnar, då jag är Inter fan."

Herregud vad korkat sagt av er redaktionsmedlem.

Athletic oskar
2007-06-23 08:38
Jag tror att Espanyols målvakt Gorka Iraizoz skriver på för oss snart. Han har mest suttit på bänken den här säsongen.

Det sabla presidentvalet sätter hela klubben på spel. De lovar det ena och det andra. Just nu måste det vara fokus på nästa säsong och vad vi gjort fel de senaste säsongerna. Istället är det rena Barca/RealM kampanjerna som det verkar..
Athletic AC
2007-06-22 23:38
Almunia?!?! Får jag välja mellan Almunia och Aranzubia ska jag erkänna att jag väljer Aranzubia 365 dagar av 365 möjliga...
Athletic oskar
2007-06-22 20:54
PÅ en presskonferens idag öppnade Urzaiz dörren för en fortsättning av karriären. Dock inte i Athletic.

Han har anbud från fler Segunda klubbar men det troliga är att han spelar vidare i England eller ev i USA. Kanske kan han vara den som Beckham skall ställa in siktet på.
Athletic Teodoro
2007-06-22 11:56
Och David Lopez ligger nära en övergång redan idag till Athletic!!!
Athletic Teodoro
2007-06-22 11:55
Arsenals keeper Almunia, navarreño, är en del i kandidat Macuas PR för att vinna! Alltså, vinner Macua valet kan vi se Almunia som målvakt i Athletic.
Athletic KungYeste
2007-06-21 23:18
Om jag ser rätt på de halvtaskiga bilderna från youtube verkar Aduriz haft en riktigt fin match...
Valencia J.T-Ayala; 2000-2007
2007-06-21 22:08
Ismael Urzaiz lägger av, en spelare som man minns..
När man hör hans namn, så kommer ett leende fram..
Skarp i skyttet hela karriären.
Athletic oskar
2007-06-21 21:59
Kolla in sammandraget från landskampen i Venezuela i natt.

1. Kul att vi vann!
2. Kolla in frisparksvarianten som de gör 3-4 på. Riktigt listig!!
3. Ruggigt nära kvittering i matchens sista sekund.

Läste sportbladet idag. Där det var en som klankade ner på TV4s sändning från dammatchen igår kväll. Skrev att kommentatorererna inte kunde den oskrivna regeln om att vara tyst efter ett mål till dess att reprisen visas. Fattade inte riktigt om det var ironi. Kollar aldrig damfotboll och läser nästan lika sällan sprotbladet.

Hur som helst kunde kommentatorn i Venexuela inte den regeln heller. Sköna goooooools utlovas!
Athletic oskar
2007-06-21 21:05
inte för att min baskiska är något att skryta med men bakalao är nog inte mål. snarare ett glädjeutryck format av en speciell radioreporter. Jag kan ha fel men jag har för mig att det var den förklaringen jag fick i april när jag var där.

bakalao är klippfisk men även techno i översättning.

kul klipp hur som helst!
Athletic losleo
2007-06-21 19:21
Man faller nästan i tårar asså:(
Eskerrik asko Isma! Jag kommer aldrig att glömma honom, det är inte lika jobbigt som när Julen la av men det här svider lite, nu kommer Joseba ska ni se! Bakalao=Mål på Baskiska....
Iturriaga är inget speciellt...
Annons: