/spanien/bilbao/forum/370.aspx/spanien/bilbao/forum/370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-06-28 22:28
Hahaha härligt att ha dig tillbaka, allmän begäran nu fattar jag inget ;)

Vi har saknat dina bitska och roliga kommentarer, från och med nu förväntar jag... eller vänta, kräver jag lite mer engagemang här inne! :)
Athletic Kuba
2007-06-28 22:24
Tjena gänget! På allmän begäran skriver jag ett inlägg... På tal om silly season: jag är fortfarande förvånad över att inte samtliga Real Sociedadspelare bytt blåvitt mot rödvitt (även om jag hoppas för Errealas skull att några stannar...) och Santi Ezkerro kan fortfarande dra åt helvete. Så, nu var det sagt.
Athletic KungYeste
2007-06-28 22:17
Ämne: Jag mener att ganska....
Mycket mycket tråkigt...
Athletic oskar
2007-06-28 20:38
Jag mener att ganska få här har någon koll på hans kvaliteter. Inget annat. Men som du skriver så är rapporterna positiva från den gångna säsongen. Segt som attan att en lovande 18 åring lämnar klubben när vi har problem på just den positionen.

Mycket tråkigt att spelare dessutom väljer den engelska ligan framför den spanska. märkligt faktiskt.
kerzhakov
2007-06-28 19:09
oskar// vaddå tro ni inte han kan bli nåt, de ja ha hört e att han e en av spaniens största backtalanger....
Athletic oskar
2007-06-28 17:42
no probs! Ingen storfräsare de värvar heller...
kerzhakov
2007-06-28 15:46
oskar // förlåt va lite stressad när ja skrev de..:)
Athletic oskar
2007-06-28 15:28
Lite fakta om Mikel på länken.

Tvivlar på om någon här har sett honom spela.

född 1989 och spelade 27 matcher för Juvenil A den här säsongen. Googla på honom och se om du kan få fram mer.

Trist att vi blir av med våra ungdomar innan de ens har gått igenom hela ungdomsverksamheten..

Capello till Athletic...?

"Kan Ni inte svara Jonte R" hade ju låtit lite trevligare.. :-D
kerzhakov
2007-06-28 13:22
svara på Jonte R då!!
Athletic KungYeste
2007-06-28 12:53
Ämne: Det håller jag med o....
Tarantino kan vi glömma då han har skrivit på för Elche :(
Athletic KungYeste
2007-06-28 12:51
Ämne: På tal om vänsterbac....
Märkligt att man släpper en ungdomslandslags-spelare som har en position i laget där vi verkligen behöver förstärkning..
Athletic A Hedman
2007-06-28 12:09
På tal om vänsterbackar. Tydligen ett framtidsnamn som lämnar, se länken.
Barcelona Jonte R
2007-06-28 08:57
Mikel San Jose ryktas vara på väg till Liverpool, är det någon av er som kan ge en beskrivning av spelaren?
Athletic losleo
2007-06-28 00:31
Det håller jag med om, vänsterbacksplatsen är inte den viktigaste, men det är riktigt viktigt att ha en fotbollspelare på den positionen, dvs inte någon som Casas, Del Horno rykterna börjar faktiskt bli rätt heta, skulle inte förvåna mig om han gick. Ifall ni kommer ihåg vår vän Francisco Javier Tarantino som fick 2 röda kort på 2 matcher för några säsonger sedan, hur som helst har han gjort en väldigt bra säsong i Numancia där han varit utlånad, jag skulle bli väldigt glad om han blomstrade, om vi sätter det i den här ordningen
1. Helst ser jag Del Horno återvända
2. Om inte det ser jag gärna Tarantino på den platsen
3. Ifall han är bra på försäsongen så väntar vi med att handla, jag vill inte handla i onödan
4. Men å andra sidan ser jag hellre Koi eller Garrido än Casas som vänsterback nästa säsong.
5. Dessutom med Del Horno får vi en chans att avsluta det Valverde påbörjade, vilket var mycket lovande.

Garmendia är en innermittfältare, absolut, men det är också Yeste och att bänka Yeste är inte särskilt klokt, han kan vara en nyckelspelare hos oss tills han är 35, tills dess ser jag hellre Garmendia på någon av kanterna alltså en spelare som tar över efter dessa 3, det kan betyda en 20 matcher per säsong tills Etxebe ger sig, eller att han blir bättre än någon av dom, i det fallet tycker jag inte att vi behöver Ezquerro som bara skulle ta speltid ifrån honom, tänk även på att vi har Gabilondo, Tiko och Iraola som kan ersätta ifall det skulle bli som i år dessutom har vi Angulo, García, Gorroño, Dañobeitia och Susaeta alla knackandes på dörren.
Athletic KungYeste
2007-06-27 23:49
Ämne: Ezquerro är redan bä....
Jo visst har det nämnts en del vänsterbackar men det borde vara prioritet nr 1 vilket det tydligen inte är. Del Horno vore ju en våt dröm att få tillbaks men det skall nog mycke till innan han skriver på. Bäste polaren Yeste lockar nog en del samt faktumet att Carboni i Valencia var den som stöttade honom mest, nu är han borta. Vem vet kanske får vi se Yeste och Del horno på puben i höst igen ;)

Vad gäller Garmendia ser jag honom mer som ett alternativ i mitten då jag tycker att han inte är en ren kantspelare.
Grejen med Ezquerro är kanske inte heller att han skall spela all 38 matcherna utan som en rotationsspelare vilket ju skulle passa en 31 åring perfekt. Dessutom behöver vi väl inte köpa honom, han går väl på free transfer?
Athletic losleo
2007-06-27 22:36
Ämne: Jag gillade Ezquerro....
Grejen är den att ifall vi har dessa spelare har vi inte en enda huvudstark spelare, det gör att vi förlorar väldigt mycket på fasta situationer, därför ska vi ha:
David Lopez-Yeste-Etxebe
Llorente-Aduriz

Tänk även på att ifall vi signar Ezquerro hamnar Garmendia längre från startelvan.
Athletic losleo
2007-06-27 22:33
350 000 invånare
Athletic losleo
2007-06-27 22:32
Ezquerro är redan bättre än Casas, och är nog det på vänsterbacksplatsen åxå^^ Han har säkert lite driv kvar och kan bli en hyfsad värvning, men å andra sidan handlar det inte bara om det ytliga. Vad vet vi om Santi
1. Sättet han lämnade oss på har betydigt väldigt mycket för klubbens nederlag, hade han inte lämnat oss hade vi inte varit där vi är idag, dessutom skrev han på för Barca för att han ville "vinna saker" nu har han vunnit rätt mycket, men var det värt det? Hur många matcher spelade han? Han kunde säkert ha vunnit något hos oss åxå, men det trodde han inte, han svek oss i ärans namn och borde ej hyllas för den företeelsen!
2. Visst han är en rätt duktig fotbollspelare, men hur konstruktivt är det för vår klubb att köpa in en 31åring som förhindrar möjligheter för de yngre och såna som kan bli mycket bättre än honom.
3. Han är inte direkt någon stjärna heller.

Ang. Angulo så vet vi inte mycket, jag har bara sett en film på youtube av honom, där är han i och för sig jä*ligt grym, men det sägs att han haft en bra säsong, han kan dessutom ge hopp åt andra spelare som börjar åldras lite och är utlånade som Angulo (fyller 24) ifall han kan bevisa att det går att komma tillbaka efter lån vid den åldern och att man har nåt att spela för är det mycket bra!
Det snackas faktiskt rätt mycket om vänsterbacksplatsen, Del Horno, Garrido och Koi har alla nämnts!
Nacho
2007-06-27 22:27
liten off-topic fråga,

Hur många invånare har staden Bilbao?
Athletic Etxeberria
2007-06-27 22:17
Jag gillade Ezquerro starkt när han spelade med oss förut, så han ser jag gärna i laget igen.

Varför inte Ezquerro som vänsterytter och David Lopez på högern? Sen kan Etxeberria spela på topp tillsammans med Aduriz... Yeste får lira offensiv innermittfältare.. Ojojoj vad offensivt det här blev.. Känns kanske inte som det är offensiven som är problemet för oss.. :)
Athletic KungYeste
2007-06-27 18:43
Ämne: Nej, dom är två väld....
Ezquerro som vänsterback kanske vore nåt, frågan är om han skulle göra det sämre än Casas ;)

Tror nog att Ezquerro har några mål i sig och skulle nog vara oerhört revanchsugen efter ett par år i Barcelona där han ju också har fått träna med världens bästa fotbollsspelare. Tror nog att han är bättre än när han lämnade oss.

Allra helst hade jag nog velat se Etxeberria på vänsterkanten och David Lopez på högerkanten. Etxeberria testades ju ganska framgångsrikt på vänsterkanten på försäsongsturnén 2005 men var tillbaka på högerkanten vid säsongsstarten. Ett spännande alternativ tycker jag.

Har svårt att se Angulo ta en plats i startelvan...

En fråga som ju många glömmer är ju kanske den viktigaste... varför pratas det inte om något nyförvärv på vänsterbacksplatsen!!!!??? Förutom Ezquerro då ;)

losleo, ironin gick fram tro mig... jag är uppvuxen i den ironiska generationen :)
Athletic losleo
2007-06-27 17:14
Nej, dom är två väldigt olika spelare, men å andra sidan så finns det inte plats för Ezquerro, han kan ju inte spela vänsterback, och som forward är jag tveksam faktiskt. Känns som en meningslös värvning, glöm inte Angulo som åxå är vänstermittfältare.

Jag håller med Kepa är att gå över gränsen, mitt tidigare inlägg var ironiskt.
Athletic KungYeste
2007-06-27 15:07
Ämne: Född och uppvuxen ut....
Vad gäller Kepa tycker jag att man gått för långt ang. värvningspolicyn då vi i så fall snart har spelare i klubben där deras enda anknytning är att de kan säga hej på Baskiska.
Athletic KungYeste
2007-06-27 14:59
Ämne: Född och uppvuxen ut....
Du kan ju knappast jämföra Ezquerro med David Lopez... de två är väldigt skillda spelartyper och själv skulle jag gärna se Ezquerro i Athletic-tröjan igen. Målskyttar är alltid välkomna, sen finns det ju spelare man hellre vill se än Ezquerro men J.Llorente verkar inte av någon konstig anledning vara aktuell.
AUPA!
Athletic losleo
2007-06-26 23:39
Född och uppvuxen utanför Baskien, aldrig spelat i Baskien, duger detta? Men nu ryktas det ju om att han har försökt ändra sin födelsestad XD helt sjukt, ifall han går ut med att han är villig att gå så pass långt för att signa för oss, är med på att ha en låg lön, och han dessutom har en Baskisk morsa tycker jag vi kan töja lite, annars ALDRIG!
Jag vill helst inte se Ezquerro, jag har velat under våra kristider på vänsterkanten men nu har vi redan David López, den som tycker att Ezquerro är bättre än David Lopez och Etxebe, han kan inte mycket fotboll...
Athletic Teodoro
2007-06-26 22:36
Ryktet om Kepa fortsätter och de sägs att Macua, som ställer upp i valet, är den som tar med sig Kepa om han vinner. Och Kepas mamma är vizcaina...om ni inte visste...

Edit: Och ni som itne vet de heller så är Kepa den baskiska motsvarigheten till spanska namnet Pedro.
Barcelona Nilzoniz
2007-06-26 18:18
Härligt om Ezquerro kommer tillbaka med sin humor och skicklighet; han har aldrig fått chansen i Barca tycker jag. Egentligen är han, som vi vet, riktigt bra.
Real Madrid Realsoniox
2007-06-26 16:40
En fråga. kommer Bask-traditionen vara för evigt?

De e stort att de alltid funkat
Athletic losleo
2007-06-26 13:51
Jajo:P Jag vet inte ifall det stämmer med tanke på tribalfootballs livliga fantasi men ifall det stämmer så har vi gjort första idiotvärvningen för säsongen, kan bli ett par 2-3-4-5-6 till...
Athletic KungYeste
2007-06-26 12:56
Ezquerro verkar vara på väg tillbaks :)
Annons: