/spanien/bilbao/forum/368.aspx/spanien/bilbao/forum/368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-07-12 22:39
Macua ny President :(
Athletic oskar
2007-07-12 15:41
runt klockan 22-23 ikväll så skall resultatet av valet vara klart.
Athletic oskar
2007-07-12 11:02
Om trenden mellan de båda undersökningarna håller sig så skulle valet sluta så här:

34,0 - den sista mohiknanen
28,7 - Erkoreka
20,8 - Gonzáles
16,4 - blankröster

Jag tror därimot inte att ytterligare 7,9% kommer att rösta blankt och väljer drygt hälften av dessa att rösta på Erkoreka så är det helt jämt..

spännande!!
Athletic oskar
2007-07-12 10:38
Om man granskar resultatet från den senaste undersökningen så ser det ut så här:

Candidate to vote at 9-10 July (between brakets at 2-3 July):
· 35.0% (53.1%) - Dont know.
· 29.2% (26.7%) - Makua.
· 14.8% (07.6%) - Erkoreka.
· 12.5% (08.2%) - González.
· 08.5% (04.4%) - "En blanco".

Jämför man detta med den senaste undersökningen (se lite längre ned) så ser det inte så alarmerande ut. Både Erkoreka & Gonzaléz har tagit upp dryga 7% enheter resp drygt 4%procentenheter.

Macua (det namnet påmminner mig bara om "den sista mohikanen":.) har bara tagit 2,5% enheter

Så av de 18% enheter som gått från "vet inte" så har Erkoreka ökat mest, sedan Gonzéles, sedan "blankröst" och sist den sista mohikanen.

Det kanske inte är så illa ändå..
Athletic KungYeste
2007-07-11 23:15
Macua leder klart vid sista undersökningen innan själva valet imorgon... som tur är verkar det vara väldigt många som inte bestämt sig...
Vinner Macua kan det vara början på en än större katastrof än Lamikiz frambringade....
illa illa illa :(
Athletic KungYeste
2007-07-10 22:30
Macua är på krigsstigen också, enligt Marca har redan pre-contracts med Ocio och Munoz. Dessutom verkar Ezquerro, Cuellar och Xabi prieto också gott som klara och på det ytterliggare 2 icke namngivna spelare. Munoz och Ezquerro kommer gratis och Ocios övergång verkar hamna på runt 30 miljoner...

Valet närmar sig med stormsteg....
Athletic losleo
2007-07-10 17:33
Grymt bra, Iraizoz är också grym. Med dom 3 så kan vi nästan inte förstärka laget mer, det finns bara 3, Xabi Alonso, Arteta och Ocio, Ocio ryktas vara på väg han med, vi kan komma riktigt långt ifall allt går som det skall.
Athletic KungYeste
2007-07-10 17:21
Vinner Ercoreca valet vill han köpa Del Horno, Irazoz och Joseba Llorente...
Irazoz kan väl kvitta men de andra 2 tar jag gärna :)
Athletic oskar
2007-07-10 11:34
SvF kommer ursprungligen från Gnagarforum som startade i slutet av 90-talet. Gänget bokom GF drog igång den breda satsningen, jag tror det var i början av 2000.

Fotboll borde därför vara först.

Det finns säker skrivet lite historia på det här ngn stans.
Barcelona Tip Harris
2007-07-09 21:29
tjenna gubbar hjälp mig lite här.. vilket år grundades svenskafans.. ochV ilken sport var först ut på SvenskaFans.com fan om ni kan detta är en stor hjälp för mig...

peace
Athletic oskar
2007-07-07 21:31
EITB publicerar idag en valundersökning. Endast 511 personer (medlemmar i Athletic) deltog.

Intention to vote:
· 66.7% of socios think they will vote.
· 18.8% of socios think they will not.
· 14.5% of socios think they do not know.

Candidate to vote:
· 53.1% - Dont know.
· 26.7% - Makua.
· 08.2% - González.
· 07.6% - Erkoreka.
· 04.4% - They will vote but to any of them ("en blanco").

Candidate the voters think will win:
· 49.7% - Makua.
· 34.1% - Dont know.
· 13.9% - Erkoreka.
· 02.3% - González.

Imorgon är det en TV debatt så det blir intressantare att se ett resultat senare i veckan.

Kanske inte Del Bosque inte är så nära ändå med tanke på Javí González siffror...
Athletic KungYeste
2007-07-07 18:36
Ämne: Tarantino måste tydl....
Dessutom har Capparos visat att han kan formera ett fungerande lag med mycket unga spelare och faktiskt klara sig hyfsat bra i ligan med nästan inga resurser alls. Han har också stor del i dagens Sevilla som är så otroligt hyllat. Han var en av dom som la grunden till det "nya" Sveilla, detta gjordes till stor del med hjälp av unga "egna" spelare.Det är något som borde passa Athletic oerhört bra. Han har också klarat en 8e och en 13e plats med Deportivo under två säsonger där deras trupper varit betydligt sämre än Athletics. Del Bosque har visserligen en hel del titlar att luta sig mot men enda gången han provat vingarna utanför Madrid blev det fiasko i Turkiet. Hur fungerar han som tränare utan "världsstjärnor" och hur blir mottagandet från alla Athletic-supportrar, han är ju trots allt Madridista??

Nä för mig är valet solklart om vi skall satsa på framtiden, Caparros :)
Athletic oskar
2007-07-07 13:20
Caparròs, Caparròs, Caparròs

eup!
Athletic KungYeste
2007-07-07 11:23
Madridista tiv tvi tvi
Athletic KungYeste
2007-07-07 11:04
Ämne: Tarantino måste tydl....
Min morsa hade kunnat vinna titlar med det laget han förfogade över ;)
Athletic losleo
2007-07-07 04:17
Tarantino måste tydligen vänta tills valet är färdigt förhoppningsvis behåller vi honom och säljer Casas, men man vet ju aldrig med vår styrelse...
Jag säger Del Bosque, även ifallhan är Madridista så vill jag se en som kan vinna något...
Athletic KungYeste
2007-07-07 00:24
Vicente del Bosque eller Caparrós det är frågan... 11 Juli vet vi vem som tränar Athletic... Tror jag lägger min röst på Capparós :)
Athletic oskar
2007-07-06 15:22
Tarantino's flytt är väl redan klar tyvärr!?

Hur länge sträcker sig Casas kontrakt?
Athletic losleo
2007-07-06 13:09
Oskar har min nedskriven;)
jag har "rankat" de bästa vänsterbackarna, den stämmer rätt bra faktiskt...
1. Del Horno, Valencia
2. Garrido, Real Sociedad
3. Koi, Sestao River
4. Nacho Monreal, Osasuna
5. Tarantino, Athletic
6. Xabier Castillo, Real Sociedad
7. Aitor Tornevaca, Recre
8. Sarasola, Real Sociedad
9. Asier Salcedo, Ponferradina

Anledningen till att Aranzabal int är där är för att han la av, och Rekarte är ju inte aktuell, anledningen till att Casas inte är med är för att han suger. fall vi inte köper någon och säljer Tarantino, kan vi lika gärna spela Gabilondo lr Exposito där, det känns tryggare än Casas iaf...
Athletic oskar
2007-07-06 10:27
-------------Gorka----------------
Iraola - Prieto - Ustaritz - Del Horno
Etxeberria - Orbaiz - JavíMar- David Lopez
-----------------Yeste---------------------
-----------------Aduriz--------------------

Ganska lika.. :-D
Athletic KungYeste
2007-07-05 23:45
-------------Aranzubia----------------
Iraola - Prieto - Ustaritz - Del Horno
Etxeberria - Orbaiz - Gurpegi - David Lopez
-----------------Yeste---------------------
-----------------Aduriz--------------------

Bänk: Sarriegi, Amorebieta, J.Martinez, Tiko, llorente, Ezquerro, Gorka, Garmendia osv...

Låter som en trevlig säsong :)
Athletic KungYeste
2007-07-05 22:38
Del Horno kommer att göra Yeste till världsstjärna igen :)
Athletic oskar
2007-07-05 15:23
Valencia ser ut att plocka hem försvararen Caneira från Sporting. Hittade det här på Sportings SvF sida:

"Carlos Freitas (Sportings värvningsansvariga) sade igår att man blivit officiellt meddelad att Valencia vill ha tillbaka Caneira. Han sade att Sporting kommer att göra allt som står i deras makt för att behålla spelaren. Agenten sade igår att han trodde att Sporting och Valencia skulle komma överens och att prislappen på Caneira inte behöver bli allt för stor. Ett möte mellan agenten och Valencia ska äga rum idag i Valencia. Klart är att Caneira inte inleder försäsongen idag med Sporting. (2007-07-04)"
Athletic losleo
2007-07-05 00:47
Det rullar på bra när det gäller Del Horno, vilket trots mitt pessimistiska skrivande gör mig fullständigt extatisk. Vad vi vet är att han vill till oss, och spelar för en betydligt lägre lön en det han tjänar till vardagen.
Jag TROR att alla 3 diktatorerna vill köpa in Del Horno, men jag har en lustig känsla av att Javier Gonzalez som utgår ifrån att vara en klok man, väljer att satsa på Lezama, det känns som om att det är hans plan, och att han är väldigt sträng när det kommer till det.
Macua som jag inte har mycket för kommer definitivt att ja-a på den frågan, han vet att han kan förlora röster annars, det samma med Ercoreca som även han verkar vara något bättre än Macua. Ifall en av dom tar upp det så kommer de två andra att haka på.

Hoppsalejsan, Lopez Rekarte skrev visst på för Almeria, alltså blir det Garrido, Del Horno eller Koi!
Athletic KungYeste
2007-07-04 23:43
Du ser ;)
Athletic oskar
2007-07-04 21:42
ser onekligen ganska bra ut när det gäller Asier.

Vore en grym värvning!!

bara en är ledsen i hela Baskien.. Garrido...
Athletic oskar
2007-07-04 17:38
OJ! vad har du hört...?

Nyfiken..
Athletic KungYeste
2007-07-04 16:50
Del Horno närmar sig...
Athletic oskar
2007-07-04 15:39
Undrar om det blir så mkt fler värvningar. troligtvis Gorka i målet från espanyol och garrido från real sociedad.

som leo skrev så är kassan inte full.

en tränare vore bra...
Athletic losleo
2007-07-04 14:53
Nej dom är inga superstjärnor men fortfarande så har vi 2 väldigt lovande mittbackar som även är egna produkter och en väldigt stabil, om han inte är skadad, Prieto. Jag tycker väl att Ocio är en rätt jämn och stark mittback men han är även relativt trög i vändningarna och snabbheten börjar dala, dessutom fyller han 31 i år, det är inte särskilt konstruktivt att köpa sådana spelare, visst jag håller med, får vi honom på free transfers och han har inte så hög lön som vissa i vårt lag, så vore det en grym värvning. Men först vill jag dumpa Sarriegi till någon amatörklubb, och dessutom är Ocio en viktig spelare i Sevilla, dom har väl ett antal mittbackar men när det är någon som är skadad eller i viktiga matcher ser man honom alltid spela. Och jag tror därmed inte att dom släpper honom för småpengar, speciellt inte till oss.

Det stämmer ang Gurpe han är avstängd tills nästa säsong, jag tror att chanserna på att vi får se honom under höstsäsongen är minimala men under vintern kan nog något ske. Han är kanske inte världens bäste passnings spelare, varken det eller så kan han dribbla särskilt bra, men han vinner grymt mycket bollar, han är ju vanligtvis en nyckelspelare, han gör viktiga mål åxå (har varit anfallare), enligt mig är han bättre än Ocio.
Annons: