/spanien/bilbao/forum/364.aspx/spanien/bilbao/forum/364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gourmet
2007-09-03 13:37
Bara så ni vet tycker jag ni förtjänade en poäng igår. Domaren var bedrövlig. Jag håller med Nina i det hon skriver i sin krönika, och skäms över de culés som i Vestuarioforumet ändå sågar och försöker bortförklara.
Athletic losleo
2007-09-03 13:31
Glömde tillägga att jag missade hur frisparken där Ronaldinjo gjorde 1-0, men vad jag har hört så säger alla att den inte borde gillas.

Kan ni sluta säga att Barca hade vunnit om målen INTE hade dömts som mål, hur fan kan det vara så? Det är väl hugget som stucket, 3 felaktiga mål, och en fuskvinst, oavsett ifall dom hade 5% mer bollinnehav, så var vi dom moraliska segrarna, det ärliga laget... Puta-Puta Barcelona...
Athletic oskar
2007-09-03 12:50
Jag vet inte vad det gröna bandet stod för. Det brukar inte vara där.

Var det någon mer än jag som reagerade på det glada mötet mellan Ezquerro och Capparós? Märkligt att Ezquerro alltid sitter själv i hörnet på de matcher han är med i truppen..

Hoppas bara att vi kan hålla det självförtroende i passningsspelet även om vi står på få poäng efter ganska många omgångar.

Visst tog ungdomarna för sig igår, linjedomarna åxå.. lol

Veléz var bättre än Artiz

Susaeta mycket bättre än Gabilondo som var precis lika osynlig som alltid.

Märkligt att Llorente återigen hamnat i frysboxen. Han är nog ingen fotbollsspelare. Basket kanske...

Koi var däremot en besvikelse. Darrigt passingsspel och långsam. Gick bort sig med chansbrytningar emellanåt. Vanlig rookie misstag eller när en forward kommer ner i defensiven.

Lite kul i Aftonbladet där Campo blev utvisad och Laskurain gjorde målet! Stämmer i och för sig men det ser lite konstigt ut..

Vi heter ATHLETIC!
Athletic mikelastaRLoza
2007-09-03 12:31
Bedrövlig domarinsats igår. Fy fan. Nåväl.. 0 poäng på Camp Nou var ju väntat. Jag tror på vår Caparrós. En fråga bara.. Det gröna armband som ständigt bärs på överarmen.. står för vaddå? Frihetstänket? ..eller är det bara för att ge våra röd/vita tröjor ett grönt inslag likt Ikurrinan?
Athletic Etxeberria
2007-09-03 06:51
Bra insats igår tycker jag, i alla fall andra halvlek. Vårt försvar såg tätare ut än under hela förra säsongen och vi visade också att vi kan vårda bollen och spela bra passningsspel. Synd på domartabbarna, så där ska det inte få gå till!

För övrigt, härligt att Susaeta och Ion Velez tog för sig!
Real Madrid Realpwnage!
2007-09-03 04:16
Ämne: Faktiskt dåliga doma....
Vem bryr sig om ett lag är värda 3p hit eller dit? Det är inte alltid man får de poäng man förtjänar och jag tycker inte barca var värda dessa 3 p sett till insatsen från domarna. Jaja, spelarna och ni kan inte rå för att domarna dömer som de gör, men so what? Det är ju ändå lite löjligt att vinna en match på ett sånt sätt.

Sen skulle inte han Koi eller vad han heter ha rött kort direkt. Visst, det var en väldigt ful och sen tackling som stoppade en kontring, men om du kollar på Marquez tackling i repris så ser du att den är minst lika ful och ännu närmre straffområdet. Koi fick rött kort på egen planhalva...

Personligen tyckte jag ni spelade väldigt bra stundtals, men jag hade inte blivit förvånad om matchen hade slutat 1-1 med tanke på att Barcelona, även under stora delar av förra säsongen, inte tar vara på de få heta målchanser de får fram. Sen att motståndarlaget backar hem är ju inte precis nån överraskning för spelarna i Barcelona.
Barcelona jarre
2007-09-03 02:07
o så hoppas vi alla att dessa aldrig får dömma mer.. usch vilken domarinsats. bland d värsta jag har sett. Ronaldhinos frispark var däremot en skön pärla.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-03 00:05
WalterZenga/

onödigt och skriva så om Ronaldinho?, då han Inte hade nånting o göra med att Domarna idag dömde fel 2gånger så att barca kunde göra mål :S?

KungYeste: Barca muta dommarna?.ok. finner inga ord.

till resten, håller med om att Touré´s Underbara o mäktiga skott inte var mål, och ok, hållermed om att det inte skulle vara straff heller, så jag skulle inte bli, förvånad om det skulle sluta 1-1.

mycket bra spel andra halvlek from bilbao.
tack o hej.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-02 23:53
WalterZenga/

Grovt imbecillt och omoget inlägg!

Jag finner det vara intressant hur du tycker om att skratta om de döda. Sitter du hemma och skriver sådana roliga skämt om Antonio Puertas död också? Eller visste inte din morbida hjärna om att Ronaldinho förlorade sin far då han var 10 år gammal?

Tänk dig för innan du påbörjar dina uttalanden!
Atlético WalterZenga
2007-09-02 23:28
Ronaldinhos pappa hälsar: "Gnägg"..
Athletic KungYeste
2007-09-02 22:51
Ämne: KungYeste

Tja, De....
Tja Santos var kanske att gå händelsenra i förväg...
Athletic losleo
2007-09-02 22:29
Det kallas ironi, Messi
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-09-02 22:16
skadan på eto'o är ingen fara, vi har Henry och Giovani som ersättare, dugliga ersättare
Athletic oskar
2007-09-02 22:08
Ibland är de riktigt dåliga.. Ibland påverkar de resultaten...

Men som någon sa i TV4. Det är inte de här matcherna som vi skall vinna men det är de här matcherna som påverkar spelarna mest ändå. Det är just de här matcherna som gäller allt. Kolla bara på inställningen idag jmf med många Levante/Espanyol o andra matcher.

Lider med Barca åxå. Måste vara jobbigt med skadan på Eto'o.... ;-D
Barcelona krullo
2007-09-02 21:57
Lider med er. Oerhört dålig domarinsats, man skäms.
Athletic losleo
2007-09-02 21:35
Alavés, BA, Osasuna B, och Eibar torskar alla hemma, ingen bra helg med andra ord, hoppas Osasuna vinner i alla fall...
Athletic oskar
2007-09-02 21:34
Messi_CE_Iniesta

Eller om vi hade ett par domare i samma lag.. :-D
Athletic oskar
2007-09-02 21:33
Med all respekt så var det inte filmningarna som var problemet idag. Hade Exteberria varit med så hade han filmat lika bra som någon annan.

Alla fotbollsspelare filmar mer eller mindre. Deco mer Messi mindre.

Messi är förövrigt grym i balansen. Klar Maradona varning där.. Santos vra lika grym i matcherna i Kina. hans 1-0 mål i Peking var såå känsligt. Han kommer att bli riktigt bra. Tur för honom att Eto'o är borta en stund.. fram till Jul faktiskt..

Vi heter ATHLETIC!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-09-02 21:30
losleo//

Ni kanske skulle lyckas vinna om ni hade lite syd amerikaner!
Barcelona Myrran
2007-09-02 21:30
KungYeste

Tja, Deco kan jag väl hålla med om för att va snäll. Ronaldinho kan ha sina stunder ibland. Men snälla Messi? Santos? Messi är nog den som står upp mest med på tanke på sin storlek och de tacklingar, tröjdragningar osv han får utstå varje match. Santos kan du inte yttra dig över för han spela 30 min. Runt 100 min på försäsongen kanske lite mer. Tror knappast du har sett mer av han så yttra dig vid jul om Sanos tack.
Athletic KungYeste
2007-09-02 21:24
Ämne: KungYeste

Vem me....
Tja, Deco, Ronaldinho, Messi, Santos mfl....
Athletic oskar
2007-09-02 21:23
Helt klar skall vi spela 4-4-2. Det har vi gjort hela försäsongen. Jag vet inte varför vi skulle möta Barca så lågt i första. Andra däremot var jäkligt bra. Hög press och massor med spring i benen.

OM man skiter i domarna för det betyder inget längre, matchen är slut, så var det här det bästa jag sett Athletic spela på väldigt, väldigt länge! Det bådar gott inför framtiden. Sätt in Extebe (appropå filmare) Yeste (appropå Ronaldonho), Del Horno och Ocio så är vi ett topplag.

Jag tror på topphäng i år och jag blev inte mindre säker idag.

Vi heter ATHLETIC! Fan Hedman.. kom igen, atletico.. hallå..
Athletic losleo
2007-09-02 21:19
Grym matchrapport Oskar! Alla som såg matchen vet att det stämmer. Anledningen till att Koi fick det röda kortet var ju att domarn håller på Barca, och när deras juvel är "nära" att bli skadad som måste han dra en gräns, inte helt oväntat...
Barcelona Myrran
2007-09-02 21:17
KungYeste

Vem menar du är en filmare som ligger mer än vad den står upp?
Barcelona Myrran
2007-09-02 21:16
Alltid lika kul med junior domare i högsta ligan. Bra andra halvlek idag av er, ni försvarde helt annurlunda och fick till mer spel på Barcas planhalva. Hatar att domaren ska avgöra matcherna men jag har accepterat när det varit negativt Barca också...

Sen eran utvisning var verkligen brutal tackling, ingen chans att ta bollen och upp med dobbarna i närheten av knät :/
Athletic losleo
2007-09-02 21:12
Tack för sympatierna förresten, dom tröstar!
Men väldigt viktigt, vi heter Athletic, inte Athletic Bilbao, inte Bilbao, inte ATLETICO, inte Atletico Bilbao, vi heter ATHLETIC, det är inte så svårt att komma ihåg.
Athletic losleo
2007-09-02 21:10
Den största domarskandalen på oerhört länge, och dom kallar Italien skandal... Jajo, vi vinner matchen moraliskt, dom filmar sig fram och får i princip alla domslut till sin egen fördel. Rött kort på Marquez, ja det borde det ha varit, det skulle bara ha kommit tidigare, när han fick sitt första gula för en given 3-röda-korts-tackling. Koi's röda är helt fel, lilla äckelfjollan Gio dos Santos, (jag svär att det kommer vara en massa snorungar som går runt med hans tröja och kallar sig "dos Santos diva") faller enkelt, precis som alla deras vidriga fjant syd amerikanera, som kommentatorerna (som var hyfsade idag btw, Hedman i alla fall) tycker är så häftiga.

Gud vad glad jag är att vi har vår policy, tänk er alla filmande syd amerikaner vi skulle haft i andra fall...

2 felaktiga mål
1 felaktigt rött
2 hörnor som inte blev av
Marquez borde fått rött vid första tillfället

med mera, lyckat domarteam denna dag med andra ord...
Barcelona L.Messi19
2007-09-02 21:04
Faktiskt dåliga domarbeslut. Men att barca inte var värda 3 poäng? Doubt it.
Atlético WalterZenga
2007-09-02 20:50
Önskar er lycka till framöver. Tycker helt klart att ni är värda poäng i den här matchen. Respekterar också Bilbao för deras filosofi gällande spelares ursprung. Lycka till.
Valencia Piraten
2007-09-02 20:46
Bara att klaga till förbundet och kräva en rättmätig poäng om matchen slutar med det här resultatet,alltså 1-1,sen att domarteamet har gjort två kan väl inte räknas!
SKANDAL.
Annons: