/spanien/bilbao/forum/363.aspx/spanien/bilbao/forum/363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic toreadore
2007-08-24 15:33
jeg er født pessimist og tipper 12a
Athletic oskar
2007-08-24 15:17
Ingen Ezquerro som det ser ut.
Athletic oskar
2007-08-24 15:15
Kuba - 5a
Oskar - 6a
KungYeste - 6a
aitorurzaiz - 8a
Athletic aitorurzaiz
2007-08-24 13:17
Jag tippar på en fin åttonde plats
Athletic oskar
2007-08-24 13:03
Tipsen så här långt.

Kuba - 5a
Oskar - 6a
KungYeste - 6a

Fler bud? Fina priser utlovas, ära och berömelse!

Murillo lär inte starta tror jag.
Athletic KungYeste
2007-08-23 23:55
Tror Murillo kan vara en lite överraskning i startelvan om han bara hinner bli frisk.
Athletic KungYeste
2007-08-23 23:49
6a :)
Athletic oskar
2007-08-23 22:29
Tipsen:
Oskar - 6a
Kuba - 5a

Någon annan som vill gissa slutposition den 18 maj när ligan stänger igen!?
Athletic oskar
2007-08-23 22:28
På träningarna de senaste dagarna har Muñoz och Orbaiz delat på platsen. Jag tror på Muñoz. Det ger Orbaiz ytterligare två veckor att komma i form över landslagsuppehållet.

Även Murillo är med på träning.

Lätta skadebesvär för Aranzubia, Prieto och Amorebieta. Men alla lär vara med i truppen
Athletic Kuba
2007-08-23 22:27
Äh, vafan, kan väl lika gärna dra till med ett tips: vi blir femma, knôr oss in mellan Sevilla och Depor.
Athletic Kuba
2007-08-23 22:06
Ämne: Och var slutar vi i ....
Det svarar jag på när serien är slut... ;)
Athletic Etxeberria
2007-08-23 21:55
Ja, det är svårt att gissa startelva. Men Aduriz - Llorente på topp är nog spikat. David Lopez och Etxeberria tar nog varsin kant också, men innermittfältet och mittbackarna (förutom Ocio) är svårgissat. Orbaiz verkar inte 100%återställd efter skadan, eftersom han har spelats mycket sparsamt i träningsmatcherna. Kanske JaviMar - Munoz i mitten?

Athletic oskar
2007-08-23 19:50
Och var slutar vi i ligan Kuba?
Athletic Kuba
2007-08-23 16:48
Kommer man våga sig på att tippa en startelva till premiären? Backlinjen kan bli intressant... Men förmodligen blir det Exposito på högerkanten och Amorebieta bredvid Ocio i mitten? Koi som vänsterback ska bli spännande att följa!

Själv är jag mycket nyfiken på om Orbaiz lyckas komma upp i samma nivå som innan skadan. Det är nästan ett måste om Athletics mittfält ska fungera! Ordbajs är ju bäst i laget när han är i form.

Ger mig på ett tips också, vi vinner med 2-1. Mål av... hmm... äh, säger Aduriz x2. Osa tröstmålar i 90:e.
Athletic oskar
2007-08-22 21:40
Biljetterna släpps alltid sista veckan. Spelschemat spikas ofta måndag samma vecka. Det beror på vilka lag som skall spela lördag/söndag matcher.

Jag har alltid handlat ett par dagar före match i bankomater.

Lägger upp ett tips på var vi slutar dänna säsong på startsidan.

Mitt tips vet Ni redan. Vi slutar sexa.

Malaga Robban (Red)
2007-08-22 19:14
Skön känga till Villarreal Kuba. Väntar med spänning på en motkrönika ;)
Athletic Agur
2007-08-22 16:40
Ämne: Är det någon här som....
Jag hade stora problem med att få biljetter till matchen mot Valencia våren 06: Sökte förgäves på webben, och fick inget svar på mina kontaktförsök via klubbens officiella hemsida.

I Bilbao kan man köpa biljetter i typ Bankomater, men när jag kom ner två dagar innan match var matchen slutsåld. Återstod bara svartabörsen, där jag fick betala nästan 2 000 kr för två platser på nedersta raden.

Vill dock understyrka att det var värt pengarna. Nu förlorade iofs Athletic, men inramningen och den positiva atmosfären runt matchen var enorm!
Athletic toreadore
2007-08-22 14:04
Også mange roser fra København til Sundsvall for den flotte nye side! Aupa den nye side!
Athletic KungYeste
2007-08-22 13:45
Stor applåd för Kuba :)
Väldigt nice design på sidan!
Athletic Autopsy
2007-08-22 13:40
Är det någon här som har tips och råd om hur man bäst gör för att få tag på biljetter till Bilbaos hemmamatcher... Någon mailadress där man kan beställa biljetter och betala dem via nätet...? Eller skall man chansa på att man kan få tag i biljetter där nere...? Tacksam för hjälp!
Athletic oskar
2007-08-22 10:54
grymt!! så snyggt!

Bra gjort Kuba!

BTW Jag hade en hemsk dröm inatt. 1-2 i premiären. Läskigt..
Athletic Kuba
2007-08-22 10:52
Ny design uppe och med den en hel radda nya länkar i vänsterspalten! Enjoy!
Athletic Julken
2007-08-21 11:07
När det gäller våra lovande spelare Velez, Susaseta och Raul kan de alltså spela A-lagsmatcher även om de bara får ett tröjnummer i B-laget.
Athletic Julken
2007-08-21 11:05
Som jag förstått det hela så kan man spela A-lagsmatcher så länge man har registrerats med B-laget som en av deras 25 spelare.

Det finns några undantag från den regeln. Garmendia och Daño var förra säsongen registrerade hos A-laget. De får nu inte registreras hos B-laget. De måste alltså få ett tröjnummer i A-laget om de ska kunna spela några matcher mer Athletic. Förmodligen blir de utlånade istället.

Ytterligare ett undantag är spelare som är 26 år eller äldre (tex Koikili). Där har jag förstått det som att de inte får återvända till B-laget om de spelar någon A-lagsmatch. Om det ligger till så, förstår man varför Koi fick ett tröjnummer helt plötsligt...

(Infon är från Xtratime-forumet)
Athletic Etxeberria
2007-08-20 17:53
Lovande trion Velez, Susaeta och Garmendia står utan tröja. Antar att dom slåss om den sista tröjan. (Om inte Del Horno eller Ezquerro kommer) Tråkigt att inte hela trion tog plats i A-laget. Jag hade hoppats mycket på Susaeta, Caparros talade ju så gott om honom tidigare. Verkar inte heller som om Garmendia utvecklas som man hade trott. Han får nog sista chansen denna säsong, sen slussas han nog vidare till något annat lag... tyvärr.

Kan dessa spelare få spela matcher i a-laget fastän de inte har någon tröja nu, eller får man bara använda 25 spelare i la liga? Nån som vet?
Athletic Kuba
2007-08-20 17:14
Ämne: Kul att du läser om ....
Baskiska spelare är inte spanjorer! ;)
Athletic Julken
2007-08-20 15:09
Koi får visst en tröja i alla fall... Då var det bara ett nummer kvar, då...
Athletic KungYeste
2007-08-19 13:38
Ämne: ...Athletics försäso....
Herregud...
Athletic oskar
2007-08-19 13:25
Valencias lag igår mot Parma:

Hildebrand,
Miguel, Albiol, Helguera, Moretti;
Angulo, Marchena, Baraja, Gavilán;
Villa & Morientes.

Inbytta: Mata, Silva, Caneira, Sunny, Joaquín, Alexis

Ingen Del Horno.
Athletic oskar
2007-08-19 13:20
Kul att du läser om Athletic! Det finns en Athletic supporter i de flesta fotbollsintresserade! Laget som går sin egen väg!

Utan att vara säker så tror jag att startelvan hos Viola bestod av en majoritet Italienska spelare. Typ 7-8 av de 11 skulle jag tro. Ett övertänt Italienskt lag med övertända spelare varav de flesta är Italienare.. Ett övertänt Italienskt lag kanske hade kanske varit det bästa..

Visst jag hade kunnat skriva att laget var övertänt och den rumänska spelaren Mutu blev utvisad i den 45e minuten, men nu gjorde jag inte det.

Kul att du läste artikeln hur som helst! Sällan någon kommenterar åxå.. Mer sånt.

Aupa Athletic!

ps Jag hade säkert kommenterat om någon skrivit "övertända spanska spelare" om det baskiska laget.
Annons: