/spanien/bilbao/forum/357.aspx/spanien/bilbao/forum/357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-09-12 21:23
Yeste yeste yeste yeste !!!!
Athletic oskar
2007-09-12 14:27
Precis därför så har jag tekcnat upp mig på Telias digitalTV istället. Trist för Boxer är ganska enkelt och driftsäkert.. Hoppas Telia funkar lika bra.
DzJocke
2007-09-12 14:18
tv4 sport kan det inte bli förrän nästa år på boxer, då man man först kan ansöka om tillståndet för den kanalen på det digitala marknätet. Senaste man sökte blev man nekad till förmån för andra kanaler. Då hette kanalen Sportexpressen.
Athletic toreadore
2007-09-08 10:17
I aften står jeg på den anden side end jer. God kamp til alle. Må den afvikles uden alt for mange dikkedarer.
Athletic KungYeste
2007-09-07 22:48
Isma lopez Spanien har tagit sig till final i
U-17 VM där Isma bidragit med 3 st assists. :)
Framtiden är säkrad :)
Athletic Etxeberria
2007-09-07 16:57
Gorka Iraizoz gula kort från situationen med Henry dras tillbaka och Koikili får 1 match avstängning. Enligt officiella hemsidan... Tur att vi har Del Horno...
Athletic KungYeste
2007-09-07 14:05
Fuera de Juego; v.36
"Nina:
– På grund av de hotelser och personangrepp jag utsatts för i samband med mer kritiska kommentarer gällande FC Barcelona kommer jag för tillfället inte att diskutera kring någonting som har med klubben att göra utöver det rent resultatmässiga"

Tragiskt tragiskt men så går det med en massa snorungar til fans.

"Kan inte påstå att det är synd om Bilbao heller. Dem är nöjda så länge man uttalar deras lagnamn rätt. Athletic Club de Bilbao. Varsågod!"

Respekt var det ja....

"Det ingen nämner, eller kanske inte vill nämna, är att frisparken som följde Athletics mål inte ens existerade"

Precis som Ronaldinhos innan 1-0 målet...
Barcelona Vurpalainen
2007-09-07 01:40
Om man inte skriver det svenskafans vill att man ska skriva så blir man ip spärrad, åsiktsförtyck?
Athletic KungYeste
2007-09-06 23:15
Ämne: Ämne: Nån tro....
I know it! Se bara till att skaffa ett PS3 och Pes2008 när det kommer ut :)
Athletic Kuba
2007-09-06 13:34
Ämne: Nån trogen Athletic-....
You know it
Athletic KungYeste
2007-09-05 23:46
Nån trogen Athletic-supporter som lirar
Pro Evolution Soccer? :)
Athletic Kuba
2007-09-05 21:41
Vilken soppa! Undrar hur det kommer sluta...
Athletic KungYeste
2007-09-04 23:18
Macua och Ezquerro ägnar sig åt riktigt pajkastning och kallar varandra för lögnare. Vet inte vem man skall tro på då båda visat goda färdigheter på att just ljuga vid tidigare tillfällen. Ezquerro utesluter dock inte en övergång till Athletic när transferfönstret öppnar igen...
Athletic losleo
2007-09-04 19:29
Bra skrivet Per och Oskar, tankar från alla förutom självsäkra Barca fans.

För er som påstår att frisparken som ledde till vårt mål var billig, var den inte lika billig som den som ledde till 1-0, men det gnäller vi inte om, hur kan man göra det med en sådan katastrofal domare...
Athletic losleo
2007-09-04 19:16
GRÖNT BAND=CARLOS GURPEGI.
Barcelona Juaníto
2007-09-04 19:07
Bra krönika Kuba, man måste våga säga ifrån.

Att inte ens kunna namnet på ett av La Ligas mest traditionella lag samtidigt som man utger sig för att vara någon sorts expert på spanska ligan eller ens ha den minsta koll är lite sådär lagom pinsamt.

Lycka till Athletic, ni hade minst sagt otur med domsluten men ni har ett ungt och intressant lag iår och kommer inte behöva slåss om överlevnad enligt vad jag förutspår.
Las Palmas Pio pio
2007-09-04 16:56
Ok Kuba. Men då undrar jag vad är respekten mot den som tyvärr råkade skriva fel? Tror inte det handlar om respekt utan mer att någon tyvärr skrev fel. Respekt har ett större innebörd än den du ger den.. Tycker du drar alltför stora växlar av en liten sak. Personligen så skriver jag direkt till den som är redaktör för tillfället och pekar ut felet...Man ska våga misslyckas för att göra rätt! Tycker jag åtminstone. Förväntar mig inget svar då du inte har mer att säga om krönikan..
Athletic Kuba
2007-09-04 15:33
Får reaktioner på senaste krönikan. Yttepyttesynd om centralred som inte tål minsta kritik. Klart jag fattar att ni inte sitter dygnet runt vid datorn, men på matchdag borde man agera snabbare.

Krönikan är som den är, jag ändrar ingenting.

Och Rickard: "Trist att få skit för nåt man inte gjort". Det var ju just det som var problemet, att inget gjordes.

Edit: Härmed har jag inget mer att säga om krönikan.
Athletic KungYeste
2007-09-04 13:19
Ämne: Ämne: "B....
Kommer ihåg båda situationerna du beskriver och dom var långt ifrån så klara som de felaktiga domsluten i söndagens match.

"Ibland går det ens väg, ibland går det emot. Trist men sant" Där har du helt rätt, det som tyvärr är ännu tristare är att storlag som Barca eller Real Madrid får betydligt fler avgörande domslut med sig.
Real Madrid Sneeijder
2007-09-04 12:40
Visst barca va det bättre laget men så oehört vanligt att barca får fördelar som i matchen mot er (Athletic).
Visst kan säga att ibland kan Real osså få lite fördelar av domaren, men dock inte så mycket och ofta som barca!
Barcelona Kim
2007-09-04 09:22
Ämne: "Både straffen ....
Att Real Madrid skulle få just detta, och sen vinna ligan, ja det var väl ungefär vad som hände i våras också. I mötet på Camp Nou fick marängerna en fruktansvärt billig straff när Guti spelade upp sin egen version av Svansjön och den döende svanen. Att sen Ronaldinho skulle ha en solklar straff, men att domaren blundade för det, det hade i så fall kunnat ge oss segern med 4-2 istället för 3-3. Sånt är dock onödigt att spekulera i, domaren ska göra bedömningar på en tiondels sekund och har inte tillgång till repriser.

Dessa misstag, som jag just räknat upp, kostade oss kanske ligatiteln, men det är sånt som händer i dagens fotboll. Det är svårt att acceptera, men tyvärr kan vi inte göra annat. Ibland går det ens väg, ibland går det emot. Trist men sant.
Barcelona Der Afro
2007-09-04 09:10
Usch, jag skäms över domarens insats :( Men vi spelade iaf grymt snyggt och bra i 1a halvlek.
Lycka till i fortsättningen!
Valencia Red. Rickard
2007-09-04 01:25
Kuba//

Tyvärr så har inte vi som jobbar med sidan och som sitter inne med spanskakunskaperna möjligheten eller betalt för att sitta 24/7 vid sidan och vaka. Därav faller det på mindre insatta att göra puffning och sätta rubriker allt som oftast. Vilket också görs med oftast goda resultat.

Skulle därför uppskatta om du bytte ord i krönikan eller omformulerade dig. Såväl jag som Kviborg vet att det är Athletic.

Trist att få skit för något man inte gjort.
Athletic KungYeste
2007-09-04 00:42
Grande applåd till Kuba!
Athletic KungYeste
2007-09-04 00:40
Ämne: Helt korrekt frispar....
Jag säger inte att den var felaktig bara att den var billig precis som Aduriz frispark.

De 2 andra var varken billiga eller tveksamm utan helt felaktiga.

Å du fortsätt håna oss och lek lite ironisk, när ni kommer till San Mames i vår lär det se annorlunda ut ;)

Athletic KungYeste
2007-09-04 00:35
"Både straffen och sista målet var tveksamma domslut men naturligtvis svåra bedömningar. Någon domarskandal var det verkligen inte tal om"

Skriver Martin Selander i sin matchrapport och man undrar då genast om vi sett samma match?
Tveksamma domslut och svåra bedömningar? Skämtar han eller? Hur man någonsin ens kan få straffsituationen till tveksam eller som en svår bedömning för domaren förefaller obegripligt. Möjligtvis om man hävdar att Iraizoz försöker bita Henry i knät, men det borde då endast reultera i ett gult kort då situationen är överspelad ;)

Yayas 3-1 mål kan väl möjligtvis bedömmas som tveksam om man är en die-hard Barca-fan men knappast annars. Är domaren inte helt övertygad om att hela bollen är inne skall han ej döma mål. Som jag uppfattade det var det linjedomaren som tog beslutet och normalt sett har han en urusel vinkel vid skottögonblicket och är inte i stånd att bedöma om bollen är inne eller inte. Detta gör ju bara beslutet än märkligare.

Jag skulle också vilja veta vad Martin Selander betraktar som en domarskandal? Att 2 horibelt felaktiga domslut avgör en match i en Europeisk toppliga inte betraktas som en domarskandal tycker jag låter konstigt. Lek med tanken att Real Madrid vinner ligan till våren pågrund av 2 liknande misstag i sista omgången, är det en domarskandal?

Kom inte dragandes med nån skit om att Barca skulle vunnit ändå, Barca var värda vinsten rent spelmässigt men det är inte det som är poängen.

Lycka till i fortsättningen ni har ett grymt spännande lag :)

AUPA!
Cádiz Sergi
2007-09-04 00:26
Helt korrekt frispark, men det spelar väl ingen roll hur länge vi ältar det för det skulle du aldrig erkänna ändå.

Domaren var kass, helt korrekt. Straffen var billig men ändå inte lätt för domaren att läsa från sin position. Faktum är att Gorka är för het i utrusningen och missar totalt bollen just för att Henry är snabbare och klart före honom på bollen.

Målet som dömdes inne var säkerligen aldrig inne, åtminstone inte hela bollen. Men visst, Athletic var det bättre laget och förtjänade minst 1 poäng, jag menar 10 spelare i knäet på målvakten i hela första halvlek vittnar ju om total dominas från Athletic Club. Det är jobbigt att vara det "lilla" laget i bortamatcher i la liga. Orättvist så det förslår. ;)
Athletic mikelastaRLoza
2007-09-04 00:26
..då kommer frågan igen då. Någon här borde ju veta varför vi ständigt bär ett grönt band kring överarmen. Det är ju där i match efter match.
Athletic KungYeste
2007-09-04 00:10
Ämne: Det "lilla"....
Eller hur billig var inte frisparken som föregicks av Ronaldinhos 1-0 mål...
Athletic KungYeste
2007-09-04 00:08
Ämne: Skrattretande att se....
Tragiskt med alla dessa småungar som fortfarande inte förstår poängen. Poängen är inte OM Barcelona var värda vinsten eller OM dom hade vunnit ändå. Poängen är att domarens felaktiga beslut ledde till att Barcelona fick 2 mål dom inte skulle ha haft, eller hur? Hur matchen skulle sett ut utan dessa mål vet varken ni eller jag, men tänk OM....
Annons: