/spanien/bilbao/forum/354.aspx/spanien/bilbao/forum/354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-10-01 00:39
Ser att pojken bara är 20 år, det gör ju att man nästan kan förlåta hans pinsamma text...
Athletic KungYeste
2007-10-01 00:34
Ehh villareals matchsammanfattning...
"Extra plus försvarsspelet, ty baskerna skapade inte en enda farlig chans under 90 minuter"

Ehhh... undrar vad de räknar some en
"farlig chans"

"Den första halvleken var måhända den tråkigaste som någonsin spelats på el Madrigal"

Ehhh kanske beror på att Villareal inte förmådde att skapa ett enda dugg och att Athletic var det klart bättre laget!

Mamma mia, har iofs läst en del skit tidigare men JIMI MÅNSSONs var nog det sämsta på länge...

Athletic Kuba
2007-09-30 21:49
Tillbaka i Sundsvall efter ett ytterst givande årsmöte!

Gora Peña Athletic Eskandinavia - Getxokolmo!!!
Athletic oskar
2007-09-30 19:49
Håller med dig helt.

Märkligt uddlösa. fyra mål på sex matcher.

David Lopez blir väl bänkad när Gabilondo är hel... lol

Som sagt. Det är nu det hettar till!
Athletic KungYeste
2007-09-30 19:36
Bra första halvlek där vi är det bättre laget men i andra halvlek är vi helt håglösa och skapar inte en enda målchans. Anfallsspelet saknar helt och hållet fantasi och de chanser vi skapar är uteslutande från individuella prestationer. Etxeberria och Aduriz var bra i första halvlek tillsammans med hela lagets försvarsspel. Andra halvlek kan man ju glädjas åt att trots uruselt anfallsspel skapar inte Villareal särskilt mycket och målet är mer en slump än bra spel. Att Davis Lopez får fortsatt förtroende på vänsterkanten är en gåta, han ser helt vilsen ut och det märkliga är att när väl Susaeta kommer in tar man ut Etxeberrria!!??
Velez fick chansen från start men gjorde ungefär lika stort intryck som Llorente brukar göra, det här laget skriker verkligen efter en målskytt.
Tja då var det slut på matcher mot topplag på ett tag och nu måste vi verkligen börja vinna!
Hemma mot Almeira nästa omgång vore en bra idé!
AUPA!
Athletic oskar
2007-09-30 13:20
Nu var det ändrat.

tack för att du säger till och jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

kanske dags att ändra i Er rubrik åxå...

Vi heter Athletic
Athletic oskar
2007-09-30 13:18
hahah det är inte lätt med spanska..
Villarreal #xisco#
2007-09-30 12:34
oskar//

"Jag har mailat spelarna som blev mkt upprröda och lovade att hämnas det språkliga misstaget på plan idag! "

Vilket sammanträffande då vi också gjorde det efter att ni skrivit Villareal(VillaRReal) i rubriken
Athletic oskar
2007-09-30 11:11
sorry. stod 28 i el correo... ändrat nu

tack för att du uppmärksammade det

och framförallt tack för att du läser om Athletic!!

Synd att Villareal använder fel lagnamn i sin rubrik..

Vi heter Athletic.

Jag har mailat spelarna som blev mkt upprröda och lovade att hämnas det språkliga misstaget på plan idag!

;-D
Sevilla Henryscorer (Sevilla-Red)
2007-09-29 12:45
''Nu är det två 28-åriga små importer som skall utmana Athletics försvarsmur.''

Rossi är väl inte 28 år? Han är född 1987 och då är man 20 år. Står fel i inför-rapporten.
Athletic oskar
2007-09-28 21:49
Lång intervju på engelska med Asier Del Horno.
Athletic oskar
2007-09-28 21:44
kul med match!

(men hoppas att sämsta lag vinner.. för det är nog tyvärr vi..)

Även om sammandraget visade att det var mindre marginaler än jag först trodde som skiljde oss från poäng i onsdags.

Lite stolpe in och vi tar alla poäng på söndag!
Villarreal Mejillones
2007-09-28 17:30
Hej allihopa... som det ser ut så blir det tv-match för oss, jättekul...

hoppas på en fin match... må bästa laget vinna!
Athletic oskar
2007-09-28 13:11
sammandrag av matchen
Athletic KungYeste
2007-09-26 22:56
Herregud, hade jag varit Atletico supporter nu had jag skyndat iväg och köpt en trisslott medans turen håller i sig. 2 skott i stolpen och 2 bortdömda mål lyder dagens facit i otur....

En match vi inte förtjänade att förlora :(
Athletic oskar
2007-09-26 21:13
0-1

piss
Athletic oskar
2007-09-26 21:01
Exteberria från start!

Ustariz in från start brevid Ocio.

På topp med Aritz!

Chansen för poäng ökade just!

Avspark nu
Athletic oskar
2007-09-26 20:45
hade vart coolt med en halv miljard!

Jag måste sluta mitt dagjobb snart...

Kul att du läser!
Atlético Beer
2007-09-26 18:47
"Javí Martinez värvades från Osasuna för närmare 60 miljoner euro"
Det är väl kronor?!
Athletic oskar
2007-09-26 15:19
tv4 hör bön!

blir tufft ikväll. jag är glad om det blir en pinne..
Athletic oskar
2007-09-25 08:02
Ingen match på TV på onsdag

Tyvärr är Villareal-Athletic klockan 17:00 på söndag så chansen att få se den är också minimal.

Vore kul att få se någon match nu.. Förutom mot Top3 lagen där spelet alltid blir annorlunda.
Athletic Teodoro
2007-09-24 21:52
Efter att ha sett höjdpunkterna från matchen, så måste jag starkt säga ifrån Levante tränarens kommentarer om att vi var osportsliga gentemot Levante "änglarna".
Man ser klart o tydligt att under ett Levante anfall så ligger en Athletic spelare och de fortsätter mot mål, jag måste tillägga att jag inte ser något fel i att fortsätta även om en spelare "ligger ned". Det känns som om Levante tränaren försöker svartmåla oss. Men om det krävs ett "fulare" Athletic för att vinna, så får det så vara! Alla poäng är viktiga!
Athletic KungYeste
2007-09-24 21:08
Spelarbetyg enligt Goal.com

Iraizoz Goalkeeper 7.5
15 Iraola A. Defender 7
20 Aitor Ocio Defender 6.5
5 Amorebieta Defender 6
3 Del Horno A. Defender 5.5
19 Murillo A. Defender 5
24 Javi Martínez Midfielder 6
28 Susaeta Midfielder 7
12 David López Midfielder 6.5
23 Aduriz A. Striker 8
9 Llorente F. Striker 6
22 Muñoz I. Midfielder 5.5
21 Cuéllar Midfielder 7
29 Vélez Striker 6.5
Athletic oskar
2007-09-24 10:19
grymt tack!

Efter att ha sett Aritz chanser i slutet av de båda halvlkearna så känns det som om vi skulle vunnit med mer faktiskt.

Otroligt viktigt att vi får med oss ett par segrar i just de här matcherna. Låt det här bli året då vi slår alla bottenlag!
Athletic Chau
2007-09-24 08:14
Länken = Alla höjdpunkter från Levante - Athletic. Mycket nöje!

Skönt med första segern för säsongen! =)
Athletic Teodoro
2007-09-23 22:56
Ja! Så skönt!
Känns som om samarbetet mellan Llorente/Aduriz fungerade!
Levantes tränare anklagar baskerna för "fulspel"??
Synd att man inte såg matchen för att kunna kommentera dessa redogörelser!
Murree
2007-09-23 20:28
I dag skulle TV4+ visat Atletico Madrid-Racing Santander klockan 19.00.
Inte ens två timmar före avspark kom kontraoder från Spanien och matchen kan inte visas:

- Det här är en stor skandal, säger Emir Osmanbegovic, redaktör för La Liga på TV4.

- I onsdags fick vi besked att konflikten var över och att alla matcher var tillgängliga, men i dag kom ett annat besked om att Atletico Madrid-Racing inte kan distribueras.

Däremot ska det inte vara någon fara för Valladolid-Real Madrid och den sändningen inleds 20.30.
Athletic oskar
2007-09-23 19:24
är den på TV4 sport kanske..? Kolla in www.fotbollskanalen.se
Real Madrid REAlMadrid-11
2007-09-23 19:13
på hemsidan så står det att atl Madrid ska spela kl 7 och visas i tv4+ men den sänd inte någon som vet vfr?.
Länktips: tvmatchen.se/
Athletic oskar
2007-09-23 19:06
Precis vad vi behöver. Unga spelare och nya spelare. De behöver ingen kniv mot strupen. De kommer att leverera bara vi inte ligger i nedflyttningsstriden.

Skall bli kul att kolla in atl madrid nu!

eibar håller 0-0 borta mot malaga efter 50 minuter.
Annons: