/spanien/bilbao/forum/353.aspx/spanien/bilbao/forum/353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Etxeberria
2007-10-28 19:43
Missade matchen mot Betis. Hur gick det för Susaeta?
Athletic tiopepe
2007-10-28 19:33
Sådärja, nu är Allsvenskan slut. Nu kanske man kan intressera sig litet för La Liga.
Det verkar gå bättre än förra säsongen.
Athletic bost
2007-10-28 19:25
Lite off topic: Jag tittade på "tippningstoppen" här och på grund något fel (mitt tips för gårdagens match har kommit med två gånger), så ligger jag på sjunde plats bland alla fans till Real Madril, Valentzia och Bartzelona. Det rättas väl snart, så jag tog en skärmdump som man når via länken.

On topic: det borde ha blivit vinst igår. Jag tyckte spelet gav ett märkbart övertag och det borde man ha utnyttjat. Om laget ska undvika att säkra kontraktet i sista matchen så måste man vinna de här matcherna.
Athletic oskar
2007-10-27 23:52
vi var i alla fall bättre än Betis.

Borde vunnit med lite flyt.
Athletic oskar
2007-10-26 13:32
fan vad kul!!

det behövde jag idag!!

aupa!
Athletic KungYeste
2007-10-26 13:20
Matchen mellan Athletic och Betis har flyttats fram till kl 22:00 vilket glädjande betyder att tv4 sport sänder matchen!!
Härligt!!
Athletic oskar
2007-10-23 17:38
Utvisad!? Tror domarkåren att han redan spelar i Athletic.. :-D

Fotbollskanalen har inte indikerat vilken match det blir på lördag. I tablån står det La Liga så så långt allt väl. MEN Mallorca möter Espanyol samma tid på ONO stdion.. sexig match... Finns dock en risk att LaLiga sensationen Espanyol kan prioriteras..

Hoppas att de visar Athletic-Real Betis istället..

Blev det inte 4-4 i en lördagsmatch mellan dem för ett par år sedan? Borde passa TV4..
Athletic KungYeste
2007-10-23 16:50
J-LO var avstängd efter utvisningen förra helgen.
Athletic oskar
2007-10-23 08:23
Märkligt att Susaeta inte ens är inhoppare nu. Uttagen i U21 och succé i inledningen av säsongen. Capprós har verkligen inga problem att förändra sin tro till sina spelare. Det skall bli intressant att se om Gabilondo och David Lopéz är kvar i startelvan nu på lördag.

Undrar om Del Horno kliver in igen och om Extebe fortsätter på topp?

VArför spelade inte J-Lo för Valladolid? Är han skadad?

Kommer det att var TV sändning på lördag i TV4Sport eller har TV4 snöat in på italiensk fotboll nu efter 4-4 matchen på olympiastadion..?

Och varför envisas "fotbollskanalen TV4" med att skriva Atl Bilbao på sin textTV? Tom svt´s Bilbao är bättre...

Nina har dessutom tagit fasta på att Athletic är det som gäller. I tabellen i hennes krönika ligger Athletic Bilbao platsen före Athletic Osasuna.. Undrar hur det gick för Athletic Sociedad i helgen..? Aupa Athletic!
Athletic Etxeberria
2007-10-22 19:32
Så otroligt skönt!!!!! Nu får vi lite arbetsro ett tag.

Tror att Susaeta kommer vara jäkligt laddad när han väl får chansen igen.
Las Palmas Baresi442
2007-10-22 08:35
starkt!!
Athletic KungYeste
2007-10-21 20:36
Härliga 3 poäng men av vad jag har hört satt dom väldigt hårt inne!

AUPA ADURIZ!
Athletic oskar
2007-10-21 19:06
Jag tror det varit match..

Enligt TV4s textTV så vann Atl Bilbao med 2-1

Kan det vara AtHletic de menar..?

Aduriz x 2

AthleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC

EUP!
Athletic bost
2007-10-19 19:00
Ämne: In sätt en 10 i bety....Jorå, det verkar vara en del som har lyssnat - just nu är han rankad 12a (om man tittar på topplistan, på Susaetas sida står det 22a).
Athletic oskar
2007-10-19 15:10
In sätt en 10 i betyg på Susaeta. Han ligger 59a på rankingen över världens bästa spelare! Med ett litet gäng 10or så är han snart på top 30!
Athletic oskar
2007-10-18 21:32
Caparrós ser ut att mixa ordentligt med laget till helgen. Smaka på den här uppställningen:
Gorka
Zubiarre-Ustariz-Amorebieta-Koi
D.Lopéz-JaviM-Orbaiz-Gabilondo
Extebe-Aduriz

Iraola ser tt att vara petad
Spelaren som precis skrev kontrakt är ersatt med Extebe på topp.
Den andra glada kontraktsskrivaren är åxå petad. David Lopez tar Susaetas plats..

Mycket pyssel med laget nu.. undrar om det hjälper..

Jag gillar dock Extebe på topp.
Athletic tiopepe
2007-10-17 10:10
Ämne: Athletic kommer att ....
Källa?
Athletic oskar
2007-10-16 14:37
jag är tveksam till det. Det beror såklart på hur ekonomin ser ut. Jag gillar att de inte har reklam. Kanske det blir Euskaltel-Bilbao och nya oranga bortatröjor.. :-(

OM pengarna investeras rakt in i ungdiomsakademin och inte på Ivan Campo köp så kan det vara lite ok men inte mer.

Det är coolt att vara utan reklam men ur ett ekonomiskt perspektiv jätte dumt.

Jag var på Manu Chau i söndags. Om våra anfallare kunde visa upp samma energi i 90 minuter som de tre längst fram på scen så skulle våra anfallare vinna skytteligan och athletic vinna ligan..!

Grymt tempo, grym energi!

Aupa Manu Chau!
Athletic Teodoro
2007-10-16 11:46
Athletic kommer att bära reklam på tröjorna iår, kanske...
Athletic KungYeste
2007-10-13 00:03
0-0 mot milan, ingen skräll...
Athletic oskar
2007-10-12 19:59
Jag blir alltid lycklig när en spelare som spelat i Athletic sedan 11-års ålder blir till en stjärna.

Hoppas att fotbollspelaren med numera världens vackraste namn stannar!!
Athletic oskar
2007-10-12 06:53
ETB sänder. kolla in på www.eitb.com
Valencia furiaceca
2007-10-11 22:16
nån som vet ifall man kan se matchen imorrn och på vilken kanal ?
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99 ¦ Pato
2007-10-11 16:46
Elvan mot er imorgon, vi har ett B-lag typ, då Ronaldo, Kaladze, Oddo, Jankulovski, Gattuso, Pirlo, Kaká, Seedorf, Ambrosini, är borta.

Det här är elvan: Kalac; Cafu, Nesta, Maldini, Favalli; Brocchi, Emerson, Serginho; Gourcuff; Gilardino, Alexandre Pato.

Hur ser erat lag ut inför imorn?

Athletic oskar
2007-10-11 16:21
Han spelar i AJAX numera.. eller snarare sitter på bänken..
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99 ¦ Pato
2007-10-11 16:14
Kan Urzaiz hota oss imorn? är han kvar

Forza AC Milan
Athletic oskar
2007-10-11 09:06
men jag stavar som en kratta.. som vanligt..
Athletic KungYeste
2007-10-10 22:47
"Athletic med självförtroende kan slå de flesta
Athletic utan självförtroende kan förlra mot alla."

Touché!
Athletic oskar
2007-10-10 19:35
Nog har de sig själva att skylla åxå men några av domsluten har varit ganska tveksamma.

Det är ju spelets regler men för ett lag som Athletic blir det tyvärr ganska avgörande.

Athletic med självförtroende kan slå de flesta
Athletic utan självförtroende kan förlra mot alla.

Jag tycker personligen att avsaknaden av en riktigt bra forward är det största problemet.

Aduriz är ok, inte mer. Llorente och Vélez håller inte. Lösningen kan vara att flytta upp extebe eller Susaeta på topp men jag tycker inte att de två är några utpräglade forwards/strikers.

Nej vi skulle behöva en ny Urzaiz... En riktig killer i boxen. Vi har ju faktiskt haft rätt mycket boll och levererat mängder med inlägg men precisionen är för dålig både i inlägg och avslut.

Yeste kan bli en del av lösningen men det verkar ju dröja tyvärr. Vi måste dock bli vassare på de fasta situationerna.
Athletic Etxeberria
2007-10-10 17:58
Känns ju helkasst att skylla på domarna tycker jag. Det är ju trots allt laget som inte varit så bra. Visst har vi haft lite otur med några domslut, men sen tycker jag att Athletic i de matcher jag sett spelat på gränsen och gått in otroligt hårt (och sent) i många närkamper. Känns lite ibland som om vissa spelare inte riktigt hinner med och måste kompensera med fult spel. Är det bara jag som har uppfattat det så ibland?

Men jag hoppas och tror att det släpper snart, några vinster och vi ligger bra till igen. Defensiven har ju funkat hyfsat, hoppas bara vi kan börja producera lite mer framåt också!
Annons: