/spanien/bilbao/forum/352.aspx/spanien/bilbao/forum/352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic KungYeste
2007-11-11 17:05
Jaaaaa!!! Gabilondo 0-1!!!!!
Athletic oskar
2007-11-11 12:47
samtidigt har vi ett av ligans bästa försvar. Vi har bara ett par av topplagen före oss i antal insläppta.

Eibar vann igår btw!!
Athletic oskar
2007-11-11 12:46
och Iraola som skall upp på mitten i bortamatcherna.. Behöver vi 5 försvarare i varje match när vi har två defensiva innrar i Orbaiz o Javí?

Blir trångt därbak...
Athletic KungYeste
2007-11-11 12:40
Cuellar ja... den värvningen är faktiskt helt oförklarlig!
Athletic oskar
2007-11-11 09:55
Vad har hänt med Garmendia. Han var en av de piggaste inhopparna förra säsongen!?

Varför värvade vi Cuellar? Även om han var gratis så ser han inte ut att tillföra något alls.

Vi får hoppas på en dålig dag för Tamudo idag..
Athletic oskar
2007-11-11 09:54
Ser ut som en riktigt defensiv uppställning i eftermiddag.

Hoppas att vi kan få en lika bra start som i Valladolid för i uppförsbacken i Madrid var vi inte speciellt imponerande.

Ätafett tog sin tredje raka 2-0 seger igår.. imponerar helt plötsligt i ligan åxå..
Athletic Kuba
2007-11-09 00:07
Va? Susse till Manure?! Hell no! Om Llorente vill till Norge och frysa är det hans problem... Men Rosenborg borde väl vara aktade i Spanien nu efter 2 x 2-0 mot Valencia.
Athletic oskar
2007-11-08 17:32
Jag saknar de flesta här inne..

Vore kul med lite debatt

Det är faktiskt lite transferrykten ute och snurrar i Baskien just nu..

Susaeta till MAN U
Del Olmo till ATH
Llorente till Rosenborg

Dessutom är vi ett av ligans försvarstarkaste lag..

Kommer Del Horno tillbaks? Fortfarande bakis?

Heja Kuba!
Athletic Kuba
2007-11-08 11:30
Som den medgångssupporter jag är dyker jag upp här på sidan igen efter Athletics första hemmaseger för säsongen. Oerhört skön vinst och kul att se Etxebe göra mål! Hoppas ni inte tycker att jag är allt för dum som inte skriver oftare... :)
Athletic oskar
2007-11-05 17:10
borde vunnit med 7-0

Kolla in sammandraget!
Athletic oskar
2007-11-05 07:16
Tröjsponsor.. du skämtar?

Recreativo gör reklam för tomater. Kolla in brallorna.. Snyggt, stilrent och fyndigt... NOT!
Blancos
2007-11-04 23:05
kan ni hjälpa mig? vad heter er tröjsponsor, vad är det för märke? och även recreativos hittar inte på hemsidan. tack
Athletic KungYeste
2007-11-04 23:02
2-0 Så härligt.. äntligen har vi skrämt bort San Mames-spöket!!!
Athletic oskar
2007-11-04 22:56
Rättvist!
Skönt!
YES....te!
Athletic oskar
2007-11-04 22:00
Med lite skärpa i sista passningen och kanske ett riktigt avslut någon gång så kan vi kansek sätta ett mål i andra.. Första kvarten var sprakande. Vi hade behövt 1-0 där.

Nu härjar San Mamés spöket fritt i andra... Ett snabbt ledningsmål nu...

Varför tar Orbaiz alla fast när Susaeta finns på plan?
Athletic KungYeste
2007-11-04 21:55
Tycker Koi skött sig bra bortsett bakåtpassningen som kunde gettt Pongolle friläge...
Athletic oskar
2007-11-04 20:56
märkligt faktiskt. Inget fel på Koi men mot Del Horno borde han vara chanslös tycker jag..

Dubbelbyte i pouas kanske.. Del Horno och Yeste..!?
Athletic KungYeste
2007-11-04 20:47
Fortsatt tungt för Del Horno...
Athletic oskar
2007-11-04 20:37
Bekräftad startelva:

----------Iraizoz------------
---Iraola-Ocio-Ustariz-Koi---
Susaeta-Orbaiz-Javí-Gabilondo
-------Extebe-Aritz----------

Athletic oskar
2007-11-04 18:57
1-1 till slut för Real Sociedad. :-)
Athletic oskar
2007-11-04 17:50
Erreala är i problem. Ligger under med 1-0 i paus borta mot Héercules.

Valladolid ser ut att skrälla borta mot Zaragoza. leder 3-1

Levante tar årets första (?) seger idag. 3-0 i paus hemma mot Levante

Osasuna har 0-0 hemma mot Getafe i paus.
Athletic oskar
2007-11-04 16:01
Den sista träningen inför matchen genomfördes idag på San Mamés. Alla ingångar var förhängda så det råder ganska stor osäkerhet kring dagens startelva.

Ihärdiga rykten placerar Yeste som starspelare. Flera tidningar har satt upp honom som vänsterbreddare.

Jag hoppas att Del Horno och Yeste kan få speltid på samma kant idag. Det vore kul och se om det gamla sammarbetet fungerar.

Det skall bli intressant åxå att se hur mycket 4-2-3-1 det känns när Extebe spelar på topp, om han nu gär det vill säga. Fler pratar om Llorente som startspelare. Då lär det vara ren 4-4-2 som gäller.

fem timmar till avspark. Jag tycker att det är säsongens hittills viktigaste match. En vinst här och vi är klart med på mittenitabellensneglauppåt tåget! En förlust eller oavgjord.. vill inte tänka på det nu..

AUPA Athletic!!
Athletic KungYeste
2007-11-04 16:00
KUNGEN ÄR TILLBAKA!
AUPA YESTE!
Athletic oskar
2007-10-30 17:30
Ingen TV match från Madrid imorgon men det var ju inte väntat.

Däremot får vi chansen att stifta närmare bekanskap med spöket på Söndag då 21:00 matchen spelas på San Mamés och sänds på TV4 plus!

Nu skall första segern komma och det kan vi bjuda hela svenska folket på!!

AthleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC!
Athletic KungYeste
2007-10-29 13:24
Otroligt att vi inte har förmågan att vinna på hemmaplan, total dominans över Betis utan att skapa alltför många chanser. Gabilondo, Aduriz, Llorente och Etxeberrias chanser var dock såpass bra att det borde gett oss åtminston ett mål.
Försvaret ser dock väldigt säkert ut och Amorebieta växer för varje match som går, snart dags för landslaget? Mot Betis var han fantastisk och att ha Ocio som kollega gör nog mycket för hans spel. Susaeta var bra igen synd bara att han blev utbytt i andra, kändes som han var den enda som kunde bryta det lite fantasilösa spelet. Llorente gjorde ett finfint inhopp och ställde till besvär för Betisförsvaret, synd bara att han märkbart lider av dåligt självförtroende när han skall sätta bollen i nät.
Athletic Etxeberria
2007-10-28 19:43
Missade matchen mot Betis. Hur gick det för Susaeta?
Athletic tiopepe
2007-10-28 19:33
Sådärja, nu är Allsvenskan slut. Nu kanske man kan intressera sig litet för La Liga.
Det verkar gå bättre än förra säsongen.
Athletic bost
2007-10-28 19:25
Lite off topic: Jag tittade på "tippningstoppen" här och på grund något fel (mitt tips för gårdagens match har kommit med två gånger), så ligger jag på sjunde plats bland alla fans till Real Madril, Valentzia och Bartzelona. Det rättas väl snart, så jag tog en skärmdump som man når via länken.

On topic: det borde ha blivit vinst igår. Jag tyckte spelet gav ett märkbart övertag och det borde man ha utnyttjat. Om laget ska undvika att säkra kontraktet i sista matchen så måste man vinna de här matcherna.
Athletic oskar
2007-10-27 23:52
vi var i alla fall bättre än Betis.

Borde vunnit med lite flyt.
Athletic oskar
2007-10-26 13:32
fan vad kul!!

det behövde jag idag!!

aupa!
Annons: