/spanien/bilbao/forum/347.aspx/spanien/bilbao/forum/347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic La Leona Sueca/Vasca
2007-12-11 20:49
Arratsalde on,

Här kommer en länk till skön video med Athletic och mkt bra låt av Kepa Junkera...

Har precis flyttat till Stockholm med min bakiske sambo o hittils har vi antingen tittat på Athletics matcher hemma eller på o'Learys...vi har dock alltid känt oss i minoritet. Brukar några av er hänga på ngn bar o titta tillsammans? Vore kul att träffa andra fans i Stockholm! =)
Athletic KungYeste
2007-12-10 17:34
Tänk om Iraola hade tittat upp och spelat Llorente vid friläget...
Tycker fortfarande att Arnazubiaz uppträdande vid målet är svagt...
Athletic oskar
2007-12-10 14:31
sammandrag av matchen.
Athletic oskar
2007-12-09 16:38
Kul artikel om Donostia skriven av Cadiz sidan idag!
Athletic oskar
2007-12-09 16:29
Ämne: Skulle uppskatta om ....
Baskiska är det. Rätt kul att lyssna för man förstår inte nånting. Helt orginellt.

Kul att höra AthleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC ala bin ala ban ala bin bon ban i bakrunden i början av inslaget!

ETB är den baskiska televisionen. ETB1 och ETB2 finns. Kolla länken.

Agur
Länktips: www.eitb.com/
Athletic KungYeste
2007-12-09 15:07
Svårt att säga att man är helt objektiv när man pratar om sitt "egna" lag. Jag tycker själv att vi förtjänade en poäng igår men vill inte använda ordet objektiv då det inte låter speciellt trovärdigt när jag kommenterar en match med Athletic.
Osasuna tahoma
2007-12-09 14:43
Skulle uppskatta om jag kan få hjälp med detta:

På klippet jag länkar till, är kommenteringen på baskiska?
Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-09 13:55
Repris från senast där idioter kastar saker på Casillas. Rätt trist att se.
Real Madrid Metze
2007-12-09 13:19
KungYeste// Jag antar att du är sarkastisk, men det är ju min åsikt och jag försöker vara så objektiv som möjligt.
Athletic KungYeste
2007-12-09 12:18
Ser det inte också mycket osäkrare ut på fasta situationer mot oss då Aranzubia vaktar målet jämfört när Iraizoz gör det. Iraizoz har betydligt större auktoritet i luftrummet jämfört med "lille" Aranzubia. Måtte han snart vara tillbaka!
Athletic KungYeste
2007-12-09 12:09
Anledningen till att vi tog initiativet i början var just pågrund av loja motståndare. Då och där borde vi satt en högre press och ett mycket högre bolltempo för då hade målet kommit. Det var ett väldigt lågt tempo i första halvlek och tycker inte vi satte fart på bollen förrän vi låg under.
Athletic KungYeste
2007-12-09 12:07
Ämne: Ni spelade bra och ä....
Jo du verkar ju vara väldigt objektiv...
Athletic KungYeste
2007-12-09 12:07
Ämne: Ni spelade bra och ä....
Jo du verkar ju vara väldigt objektiv...
Athletic oskar
2007-12-09 11:36
Klassisk förstamålsmatch. Mot Valencia fick vi in det första och de stressade Valencia spelarna blev ännu mer stressade.

Hade vi gjort 1-0 igår under den första halvtimmen så hade de loja legoknektarna blivit tagna på sängen och säkert haft svårt att ställa om siktet. Nu kunde de istället köra lite översteg när de fick bollen, utan direkt press vare sig mentalt eller av försvarande lejon.

Men visst är de rödvita på väg tillbaks! Spelet blir bättre för varje omgång. Det stabila försvarsspelet är nu kryddat med en bättre offensiv. Fler spelare är med i anfallen och Caparrós har äntligen slutat spela med dubbla defensiva mittfältare eller 4-6 mittbackar på plan samtidigt.
Real Madrid Metze
2007-12-09 10:42
Ni spelade bra och är ett bra lag, men objektivt sett var Real bättre och förtjänade att vinna.
0-1 är ett resultat som speglar matchbilden, kanske 1-2.
Athletic oskar
2007-12-09 09:21
Första 25-30 hade vi ett klart kommando. Vi borde gjort ett mål där. Då hade vi satt press på ett för dagen ganska oinspirerat Real.

Men ett lag med deras klass kommer alltid till ett par avslut som bör bli mål. Märkligt nog var det ett avslut som inte borde blivit mål som gav utdelning.

Att vi sedan skapar tryck är snarare en effekt av att REAL backar hem då de tycker att de har avslutat dagens jobb.

Visst måste något göras när det gäller de tuffa killarna bakom målet som vågar kasta saker på försvarslösa fotbollsslpelare. Däreot var stämningen i övrigt helt magisk. Kul att kommentatorn uppmärksammade det åxå. Sjukt bra tryck när hela arenan sjunger!
Athletic KungYeste
2007-12-09 03:55
Ja tjena... jo vi SPELAE väldigt bra, TYVÄR inte lika bra som BROSAN bara...
Herregud.
Stavningspolis tack :)
Real Madrid Yazid Zidane
2007-12-09 02:30
Ni spelae väldigt bra men tyvär så vinner store brosan alltid:D
Athletic KungYeste
2007-12-09 01:54
Håller inte riktigt med dig idag Oskar, tycker vi gör en riktigt dålig match fram till sista 25-30 minuterarna. Dåligt tempo, dåligt passningsspel ja det mesta sög riktigt illa innan Real tog ledningen. Som vanligt förtjänar vi mer hemma än vi får utdelning för men fortsätter man att göra individuella misstag som idag lär det knappast bli bättre. Någon mer än jag som tycker att Aranzubias uppträdande vid målet var märkligt, ser ut som bollen går precis ovanför huvudet....

Tråkigt uppförande av publiken och det är något man måste börja ta tag i ordentligt innan vi råkar ut för värre bestraffningar än böter.

Tack också alla härliga Realsupportrar som sannerligen förgyller tillvaron här, ett skratt förlänger livet sägs det ju och jag tror nog att jag plussade på några år ikväll. Trodde iofs på fler inlägg men den sena matchstarten kan nog vara en förklaring!

AUPA ATHLETIC!
Athletic KungYeste
2007-12-09 01:43
Ämne: Ni suger som fans! o....
Men det mest pinsamma måste vara din stavning...
Athletic oskar
2007-12-09 00:16
Vi fortsätter att ha problem med att göra mål. Avsaknaden av en riktigt het striker är det som gör oss till mittenlag. I övrigt måste jag säga att spelet fungerar allt bättre!

Trist att kommentatorn trodde att A-lags Susaeta skulle till skottland..

Aupa Athletic!
Barcelona tarrak
2007-12-09 00:15
Om du inte har hjärnkapacitet att hålla dig till sakfrågan behöver du inte göra dig besväret...
Athletic oskar
2007-12-09 00:11
Ämne: Öhhhh Atlethic tog l....
Blev lite distraherad av att försöka tolka alla sköna inlägg här... ;-D

Tack för att du uppmärksammade mitt misstag!
Athletic oskar
2007-12-09 00:09
Synd att vi inte lyckades få in en boll under de första 30 minuterna då vi var helt överlägsna. Iraola och Llorente borde satt sina chanser. Mot DEM REGERANDE MÄSTARNA får man inte så många lägen.

Jag har precis hunnit hem från San Mamés. Fortfarande törstig. Jag slängde min cola i mitten av andra. Oj vad vi suger.. men VI FÖRKÄNNADE ändå att suga. Pinit...

Med det här flytet så förtjänar alla grymt intelligenta supportrar som Real har, troligtvis alla 100% som är både smarta och snälla, att vinna ligan.

Bra stämning. Kul tack. Moget.. Ta en oboj och gå och lägg er.

Personligen tycker jag att det är roligare att glädja sig över en seger än att håna de som förlorar. Men det är ju jag och jag suger som fan.. :-D
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2007-12-09 00:07
Ämne: Haha! Kul att det ko....
Kul att du har så kul och är så avundsjuk på hur stabila Real Madrid är jämfört med ett visst bajse...lona.
2007-12-09 00:06
Öhhhh Atlethic tog ledningen? I drömmarna eller vadå? Ändra!
Barcelona tarrak
2007-12-09 00:06
Haha! Kul att det kommer in maränger och skäller ut folk på forumet för vad som skett nere i Bilbao. Varför är jag inte förvånad?
2007-12-08 23:58
Jävla pisspublik. Förövrigt bra spel från er sida.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2007-12-08 23:58
Ni suger som fans! omogen o pinsamt.
oavsett spelbilden så förkännade ni att lossa!

Pinsamt.
Real Madrid El_Madrídísta
2007-12-08 23:34
NI har kanske Spaniens omognaste fans som kastar in saker när ni ligger under men vad förväntar ni er?

En vinst mot DEM REGERANDE MÄSTARNA????
Annons: