/spanien/bilbao/forum/346.aspx/spanien/bilbao/forum/346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2008-01-04 11:29
Ocio.. Men den förra omgången var det han som gav bort segern. Man kan däremot tycka att Caparrós skulle varit lite mer vaken och plockat ut honom innan utvisningen.
Athletic oskar
2008-01-04 08:34
Vélez har inte spelat mycket i a-laget. varit ordinarie i Bilbao Athletic de senaste månaderna.

Ocio.. Han hara inte varit dålig. Tvärtom. Det var inte det jag menade. Däremot är betyder så mucket för det stabila försvar som Caparrós har byggt upp. Han är än grym försvarare MEN det brinner ju till lite för ofta. Armbågarna viftar runt lite väl mycket och han tar fel beslut lite för ofta, ofta i frustration. Lite som om han bär vääl mycket ansvar på sina axlar. Men jämför vi honom med Sarriegi så är det ju lite bättre... :-D

Ersättare har vi gott om dock. Värre i anfallet..

Cupen lottas idag 12:00 tror jag.

Vi gör helt rätt som lånar ut spelare. kanske skulle även Susaeta vara utlånad under våren till tex Eibar för att få 90 minuter varje vecka. Han är inte klar som startspelare än.

Även Garmendia borde lånas ut. Kanske även Murillo.
Athletic Etxeberria
2008-01-03 18:19
Håller med om att det skulle vara kul om Susaeta fick chansen igen. Han var riktigt bra i början av säsongen.

Håller med Oskar att Aitor Ocio har varit dålig hitills. Han verkar inte riktigt palla trycket att leda Athletics försvar. Många kort, utvisningar och sedan det snöpliga självmålet.. Men hoppas han tar sig samman och kommer igen, tur att vi har en fullgod ersättare i Ustaritz.
Athletic Julken
2008-01-03 13:38
Velez utlånad till Hercules ända till sommaren. Bra för Ion att få speltid, men betyder det här kanske att en forward är på väg in då?
Athletic Julken
2008-01-03 11:22
Den bästa värvningen skulle vara att låta Susaseta spela! På hemmaplan måste vi ju ha lite killar som kan göra sin gubbe (vi har bara Yeste) eller komma med fart (vi har bara Exteberria). Susaseta grejar båda dom sakerna.

Kul med en seger i cupen. Recretativo i nästa omgång, va?

Förstår inte hetsen mot Ocio här på svenskafans. Han är ju riktigt bra. Visst har han gjort bort sig någon enstaka gång (löst tillbakaspel i nån match) och precis som Amorebieta tar han ju några onödiga kort ibland. Men det blir ju bara lite mer spännande för oss då ;)

För övrigt: Racing smiskar vi upp med 3-0. Vi är bäst på bortaplan. Ustaritz gör säkert en toppmatch, förresten.
Athletic oskar
2008-01-03 10:42
ja skönt med en hemmaseger även om det var mot segunda lag

den jämna tabellen är både bra och dålig. Men visst måste vi börja vinna snart. Till Racing kan vi vänta oss en stor rödvit klack. Förra året vra vi nära att vinna 5-4 har jag för mig.

Dags för en liten skrällpoäng nu.

Fortfarande arg på Ocio.. Han borde bänkas.

Inga värvningar på gång? Strikers kanske... Spelade Fifa07 igår och Ezquerro avgjorde när jag torskade mot Barca. Ett tecken..!? :-D
Athletic KungYeste
2008-01-02 23:57
ÄNTLIGEN!!!!!
Hemmaseger till slut, 2-0 mot Hercules är kanske inte helt övertygande men ack så viktigt för ett sargat självförtroende...

God natt och AUPA!
Athletic Julken
2008-01-02 12:40
För övrigt måste jag instämma i Extes oro - känns inte bra just nu... Krampaktigt spel, katastrofalt på hemmaplan och tabellen är riktigt, riktigt jämn. Skijler 4 poäng från position 19-9... Att tappa poäng varje omgång kommer att straffa sig!
Athletic Julken
2008-01-02 12:37
Jaha, tv4 väljer bort oss denna vecka, kanske inte så konstigt efter två oavgjorda och tråkiga matcher i rad. Nån som har koll på om det går att streama någon av de kommande matcherna någonstans?

2/1 CdR Hercules (h)
6/1 La Liga Racing (b)
Athletic oskar
2007-12-31 12:22
8 minuter sammandrag.
Athletic oskar
2007-12-31 12:19
heta publikbilder men utan ljud från landskampen mellan Baskien och Katalonien i lördags.
Athletic Etxeberria
2007-12-26 07:55
Usch det börjar bli jobbigt det här.. Liknar mer och mer fjolårssäsongen. Vi har påtagligt svårt att ta 3-poängare och utan sådana kommer vi inte långt. Nu hoppas vi på en winning-streak efter nyår.
Depor93
2007-12-23 21:47
GOOOOOOOOOOOOOOLLLLL!
Ville bara att ni skulle veta
Athletic Teodoro
2007-12-19 17:39
ZORIONAK och som man säger på japanska Sayonara bitches! ;D
24:e bär det av till Athletianernas mekka!!!
Athletic La Leona Sueca/Vasca
2007-12-19 13:58
Jag och Unai kommer att vara i Katedralen på söndag och se matchen live - men jag hoppas verkligen att vi kan få till en pubträff med schysst stämning under början av 2008!

Om någon för övrigt känner för utbyte svenska - spanska över lite Athleticsnack o en öl vid ngt annat tillfälle står min sambo gärna till tjänst.

Zorionak till er alla!
Athletic oskar
2007-12-19 13:12
HoHo
Athletic tiopepe
2007-12-19 12:48
Ämne: Pubsamling dagen inn....
Kan du inte säga att du ska gå ut och köpa tidningen...
Athletic oskar
2007-12-19 06:39
Pubsamling dagen innan julafton.. tror min familj har andra planer tyvärr... nästa gång då j-lar!
Athletic KungYeste
2007-12-18 12:41
Fy fan vad förbannad man blir varje gång man läser om Gurpegis "doping"-avstägning... total jävla skandal!
Athletic tiopepe
2007-12-18 10:25
Ämne: Ämne: Arratsa....
Athletic-Murcia på TV4 Sport söndag 21:00. Ska vi få till en pubsamling i Stockholm?
Athletic oskar
2007-12-17 20:12
8 minuters sammandrag.

Turpoäng för Athletic. Vilken sjukt bra chans de har i sista övertidsminuten..

Vi skapade just ingenting. Etxe hade ett par halvchanser.
Athletic oskar
2007-12-16 21:31
Absolut men visst kunde man begärt 3 poäng mot ett decimerat lag i småkris!?

Vi skapar ju inga chanser. Märkligt när spelet ändå är rätt bra.
Athletic KungYeste
2007-12-16 21:12
1 poäng är åtminstone bättre än ingen och kul att Susaeta fick hoppa in, nu tar vi Murcia hemma nästa vecka!!! GRRRRRRR AUPA!!
Athletic oskar
2007-12-16 18:56
0-0
skitmatch
Athletic oskar
2007-12-16 18:25
Susaeta in
Gabilondo ut
67e

Ocio ut
Ustariz in
74e
Athletic oskar
2007-12-16 18:24
En man mer på plan sedan ca 35e
Del Horno in i HT för Koi
Spel mot ett mål i andra. vårt.
Ser ut som om vi skall få en andra varning snart på Amorebieta eller Iraola tex
Athletic oskar
2007-12-16 17:37
kolla matchen LIVE här.
Athletic oskar
2007-12-15 21:13
Det är ingen lätt match imorgon. Jag har inga höga förhoppningar om poäng då Mallorca är ett grymt starkt hemmalag.
Athletic tiopepe
2007-12-14 15:55
Ämne: Arratsalde on,

H....
Jag brukade försöka ordna pubsamlingar utan att lyckas så bra. Barcelona Tapas Bar vid Sergels Torg är annars ett bra ställe att se La Liga.
Athletic oskar
2007-12-12 23:19
Välkommen hem lejoninnan!

Matcherna avnjuts oftast i soffan hemma...

Vore kul om vi kunde ta en match snart med alla Atleter i Stockholm med omnejd! Det var ett par åt sedan nu som vi sågs senast. Typ Real-Athletic för två säsonger sedan..!? O´learys Kungsholmen var det då.

Jag tror en del kola på OléOlé på hantverkargatan.

Agur!
Annons: