/spanien/bilbao/forum/345.aspx/spanien/bilbao/forum/345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2008-01-06 20:46
Jag vet att en av våra medlemmar, Nacho, går på Olé Ole´. Frågan är om han inte sa att de var från Seviila de som har stället..!?
Athletic unai
2008-01-06 19:52
Jag har inte så bra koll på barer i Stockholm än men jag kan kolla med till expempel Olé Olé eller La Bodega... Någon annan som vet ett bra ställe?
Athletic oskar
2008-01-06 19:28
Jag håller verkligen med angående målskytt. Llorente är tyvärr ingen striker och Aduriz fokuserar mer på att gnälla än att måla...

J-lo.com nu..! eller kanske Ezquerro men är han en målskytt..?
Athletic oskar
2008-01-06 19:25
Absolut! Jag är med. Kanske finns det bättre bar alternativ!? Lite mer spansk inramning.. jag är dock en förortsråtta utan koll så o´learys hittar jag ju till..

Senast vi träffades var just där. mot Real Madril har jag för mig.. börjar bli länge sen...

Ja idag hade vi inte marginalerna på vår sida. Jag fattar inte varför vi skall köra med två defensiva innermittar.. Vi har ju så många kreativa sköna offensiva mittfältare..
Athletic unai
2008-01-06 19:05
Aupa! Vilken jävla pissmatch! Nästa vecka måste vi vinna - tycker vi ska träffas i Stockholm på en bar (Kungsholmen O´Learys?) nästa vecka för att titta på matchen mot Sevilla (lördag 22.00). Vad säger ni?
Athletic Etxeberria
2008-01-06 19:01
Ajajaj.. Är så besviken. Måste få skriva av mig lite nu..

I första går det så OTROLIGT långsamt när vi vinner bollen, nån driver bollen 15 m och hela kontringsläget försvinner. Kantspelet är också helt obefintligt.

Positivt att vi lyckas sätta en rejäl press i slutet iaf. Tyckte Susaeta gjorde ett bra inhopp också. Synd att inte Garmendia tog chansen, han var riktigt blek tycker jag. Sen skulle vi verkligen behöva en målskytt. Llorente/Aduriz missar alldeles för mycket! Köp in JLo nu!!
Athletic oskar
2008-01-06 18:50
fölust 1-0
piss
Athletic oskar
2008-01-06 18:11
haha

byte nu ut Garmendia och in Aduriz in
Två anfallare och Yeste ut på vänsterkanten.

Ut med Orbaiz och in med Susaeta sen....
Athletic Julken
2008-01-06 18:05
Nja, jag får typ en suddig stillbild var 5-10 sekund :(
Athletic oskar
2008-01-06 17:57
funka streamen?
Athletic oskar
2008-01-06 17:56
koi på vänsterbacken
två defensiva Javí o Orbaiz
DavidL/Yeste/Garmendia(!)
Llorente
Athletic oskar
2008-01-06 17:49
Vet faktiskt inte när de river men jag har för mig att den nya arenan skall vara klar till 2010/11 och de har väl inte börjat bygga än!?
Athletic Julken
2008-01-06 17:49
Vad hände? Vilken startelva kör vi med?
Athletic oskar
2008-01-06 17:48
oj vilket tungt mål. vi spelade rätt bra..

Dags att ändra 4-2-3-1 uppställnigen i paus. In med Aritz!
Athletic Julken
2008-01-06 17:25
myp2p la precis upp matchen!
Athletic Etxeberria
2008-01-06 14:59
Nån som vet om det går at streama matchen ikväll nånstans??

Känns som vi har bra chans att ta poäng ikväll. Skulle sitta fint med en trepoängare!!
Athletic Julken
2008-01-06 14:43
Ska dom inte riva den redan nu efter säsongen? Man borde verkligen åka ner i vår, helt klart...
Athletic oskar
2008-01-06 11:38
Det är två år sedan jag var nere. Ingen aning om HNT. Måste ner i vår.

Snart river de gamla vackra San Mamés så man måste skynda sig. Bara ett par säsonger kvar i Katedralen.
Athletic Julken
2008-01-06 09:45
Murillo: Det är ändå bra att ha killar som spelar tufft, inte klagar att när de får sitta på bänken (?) och är lojala mot klubben. Han är väl ingen dynamo, men gör inte bort sig när han kommer in.

Förra säsongen fick han ju spela för att vi körde med en uppställning med två defensiva innermittar men oftast bara hade en eller två andra som var hela.

Sen undrar jag om nån av er som har varit nere och kikat på en match under de senaste säsongerna: har det gått att köpa supporterklubben Herri Norte Taldeas zine Anti-Ultra utanför arenan i samband med match? Eller är det nån som vet ett annat sätt att få tag på den?

(HNT är klubbens största peña, håller till på norra sidan av plan, skapar extremt bra tryck på matcherna, grundades säsongen 81/82 och precis som de flesta andra supportergrupper i Spanien ganska politiska inritkade - men det ska vi inte prata om här)
Athletic Julken
2008-01-06 09:26
Ang. cupen: Espanyol fullkomligt slaktade Villareal igår. Det blir tufft att slå ut Espanyol med tanke på formen de är i, men absolut inte omöjligt.

Hoppas att Espanyol väljer att spela med en gammal och skröplig Ivan så våra bandhundar på mittfältet får nåt att tugga på :)
Athletic KungYeste
2008-01-06 00:10
Ämne: Fast en titel vore p....
Har aldrig gillat Murillo och har igentligen aldrig sett hans storhet i likhet med de senaste årens tränare...
Athletic oskar
2008-01-05 17:14
jag hoppas att du har rätt. Det var en usel match på sant moix för några veckor sedan när vi var där. Hoppas att det blir bättre underhållning ikväll mot barca! lycka till!
Mallorca Jimmie (red.)
2008-01-05 16:56
jag tror på 3poäng för er i helgen.
Athletic oskar
2008-01-05 15:55
Fast en titel vore på tiden.. 24 år sedan nu...

Vad har hänt med Murillo? Kallare än kallast nu.. var han inte lite av pålägggskalv för ett par år sedan? Han var ju mer eller mindre ordinarie under de tre senaste säsongerna.. Debuterade i A-laget som 18-åring 2001..

EDIT: tack!
Athletic Julken
2008-01-05 15:50
Alltså det hade varit så fantastiskt att komma nära en titel. Men - vi får inte trilla ut ur serien. Det får bara inte hända!

EDIT: Bra matchrapport förresten!
Athletic oskar
2008-01-05 12:48
ja det är ingen lätt fråga.. Om man ställer den på sin spets. Rösta gärna i omröstningen jag la upp på startsidan!
Athletic KungYeste
2008-01-05 12:07
Måste säga att ligan är snäppet viktigare men samtidigt är det som du säger att cupen är vår enda realistiska chans till en titel...
Athletic oskar
2008-01-05 11:27
Rätt ok lottning även om Espanyol varit lite spöke för oss de senaste säsongerna. Racing och Zaragoza låter marginellt enklare i en ev kvartsfinal.

Jag är en cupromantiker. Känns som den enda titeln vi har chans på inom rimlig tid. Däremot är det svårt att prioritera cupen i dagsläget.

Vad vill ni se? Cuptitel och nedflyttning eller reserver i cupen och klart kontrakt?

Det klara svaret är såklart titel OCH kontrakt men om Ni nu måste välja?
Athletic Julken
2008-01-04 17:32
Cupen har lottats och vi kommer möta Espanyol. Därefter vinnaren mellan Zaragoza och Racing.
Athletic Julken
2008-01-04 13:13
Ocio... Alltså han ÄR bra. Men visst han hade faktiskt kunnat få rött kort i alla av de matcher jag sett i år. Han är så fruktansvärt ful med armbågarna inne i staffområdet på fasta.
Annons: