/spanien/bilbao/forum/343.aspx/spanien/bilbao/forum/343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2008-01-20 18:34
Yeste utvisad och 2-0 till Osasuna

Utan Yeste mot Barcelona nästa vecka. Smart.

Vi är på nedflyttnignsplats om vi förlorar även mot Barcelona.

trist
Athletic oskar
2008-01-20 18:18
Fantastiskt mål från den Llorente som borde spela i Athletic... 8 sekunder.. grymt...
Athletic oskar
2008-01-20 13:10
OM inte TV4 fått en brinning och trott att Frankrike-Island i Handboll är intresantare än fotboll... så hade det varit bask derby på TV4Sport...

Antar att den streamas för att den sänds i fler kanaler..

synd.

Ja inte gillar jag tanken på Raúl i mål.. Det verkar som om de skriver fler kontrakt med juniorer på Lezama just nu så att vi har en pot tredje keeper åxå.
Athletic losleo
2008-01-20 12:55
Den bästa lösningen på målvaktsfronten är att kalla tillbaka utlånade Lafuente alternativt Mandaluniz. Det skulle nog kosta lite pengar men å andra sidan slipper vi göra en till Alba. Vi behöver inte en bra målvakt som Riesgo eller Almunia eftersom att Gorka redan är bättre än de två och när han kommer tillbaka så kommer vi ha en duktig reservmålvakt, visst, men en överbetald reserv, likt dagens situation med Aranzubia, som är ungefär på samma nivå som Riesgo, Almunia, López Vallejo, och de övriga målvakterna. Ifall vi kallar tillbaks Lafuente kan vi vara relativt säkra på positionen, och fortsätta ha Raul i reservlaget. Jabi är inte lika duktig men han duger eftersom att även ifall det är likt vår otur så tvivlar jag på att även Dani bryter benet eller nåt. Dessutom är det billigare att bryta lånkotraktet med Jabi.
Athletic KungYeste
2008-01-20 12:28
Dagens match streamas på flera kanaler! :)
Länktips: rojadirecta.com/
Athletic Julken
2008-01-20 12:11
Idag tror jag vi tar en stabil seger! Yeste kommer dominera banan!
Athletic oskar
2008-01-20 10:40
Nästa lördag 22:00
Athletic-Barcelona
Med lite flyt står jag bland rödvita vänner på La Bodega igen!
Athletic oskar
2008-01-19 16:02
Kom ihåg hur stabila vi varit i försvaret även när Aranzubia stått. Jag upplever det som om försvaret finns över hela banan om Ni förstår hur jag menar! Mer ett spelsystem av Caparrós än en enda spelare. Men visst är det ett avbräck.

Värre då med Etxeberría!!

Uteställen.. Vet tyvärr inte alls.. Kanske Unai!?

Visst var det ingen utvisning på Garcia...

Imorgon vinner vi "derbyt"!!
Athletic Autopsy
2008-01-18 17:22
Jag och en kamrat åker om ett en vecka till Bilbao för att se Athletic mot Barcelona... Tänkte bara höra om någon hade bra tips på schyssta uteställen...?
Athletic KungYeste
2008-01-18 14:06
Gorka är borta 5-6 månader efter sin operation!
Detta är väldigt dåliga nyheter...
Athletic KungYeste
2008-01-17 13:19
glömde skriva att vi nog hade en del del tur med den märkliga utvisningen på Garcia, visst får Tiko nåt i ansiktet men knappast en medveten handling av Garcia. Tack tack herr domare :)
Athletic KungYeste
2008-01-17 13:13
Länk till sammandrag ovan...
Såg ut som Del Horno var väldigt aktiv, kanske dags att ta över vänsterbacksplatsen i startelvan? Dani... ja han har väl som du säger Oskar inte varit direkt svag men är ett konstant problem på hörnor, frisparkar eller i inläggssituationer. Igår var han dessutom i mitt tycke direkt orsaken till Espanyols mål. Målet mot Racing får han också ta på sig så visst är det en katastrof att Gorka blivit "långtidsskadad"...

Men men, AUPA DANI!!!!
Athletic oskar
2008-01-17 08:01
Fick för mig att att Zaragoza vann igår.. kvällstrött... Nu står det rätt..

Men fan vad skönt!!! Det här behöver laget. Självförtrende boost! Rätt reservbetonad uppställning åxå. Även om det var utvisningen som gjorde att vi kunde skapa sådant tryck.

Värst var när radiosändningen bröts under hela förläningnen men som tur var kom den igång efter Yestes straff!

Katastrof med Gorka.. men Aranzubia har inte varit svag. Vi har inte släppt in många mål sedan han ställde sig i mål. Inte mer än ett mål i någon match faktiskt.

Revansch mot sardinerna nu!!! Vi brukar ju kunna slå dem..

ps bara 9% av de röstande vill se cuptitel och nedflyttning... vi får drömma om cuptitel OCH nytt kontrakt nu...

AthleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTIC

EUP!
Athletic KungYeste
2008-01-16 23:00
Fan vad sköööönnnttt!!!!
Athletic unai
2008-01-16 22:43
Kanoon!!!!...Vi ska spela mot Racing nästa vecka (Onsdag)på "Copa del Rey"!!!
Athletic oskar
2008-01-15 12:54
Skönt sammandrag med riktigt bra publikbilder i inledningen! Dessutom en kort intervju med Yeste..
Athletic oskar
2008-01-13 20:15
Märkligt vad svårt de har att tända till mot bottenlag och nykomlingar.

Så fort ett bra lag kommer på besök så är det gasen i botten..
Athletic oskar
2008-01-13 20:13
det har du rätt i... drömde mig tillbaka till Alaves storhetstid..

De visade UEFA cupfinalen mot L-pool på Eurosport häromdagen..

Nu blir det Osasuna som får spela med kniven på strupen efter dagens hemmaförlust mot Racing. De ligger under strecket nu..
Athletic toreadore
2008-01-13 17:47
Supert i går! Efter så mange usle tv-kampe var det skønt at se Athletic i topform.

Ang. artiklen, næste kamp er vel i Pamplona og ikke Vittoria eller hur?
Athletic unai
2008-01-13 17:33
Hej! Aupa! Det var jättetrevligt att så många från "la peña" var med på La Bodega igår. Vi måste göra om det snart igen! Matchen var super och sällskapet och ölen med =)
Athletic oskar
2008-01-13 14:41
Ja han försökte smyga sig in på alla bilder... :-D
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-01-13 14:12
Nice supportträff, men det finaste är ju han i baren med en Real Madrid tröja..
Athletic oskar
2008-01-13 12:57
Sköna bilder! Snart på en hemsida nära dig...
Athletic oskar
2008-01-13 12:49
Kul kväll igår! Jag hoppas verkligen att vi hänger i samma bar när Athletic spöar Barcelona om två veckor!

EDIT: Jag la in en länk till målen från igår
Athletic tiopepe
2008-01-13 12:12
Tack för igår, alla som var med. Har lagt upp mina foton i La Catedral.
Athletic KungYeste
2008-01-13 03:05
Också fortfarande lite oroad över att våra anfallare inte gör vad dém ska, det vill säga MÅL!
Athletic KungYeste
2008-01-13 02:15
Ämne: verkligen en skön se....
Verkligen kul för Susaeta att näta igen men idag var han verkligen blek, hade alltför stor respekt och vågade igentligen inte utmana förrän efter sitt mål.
Nu tar vi Osasuna av bara farten!!
AUPA!!
Athletic KungYeste
2008-01-13 02:13
Härligt, härligt!!! En arbetsseger som är ack så viktig!! Javi Martinez är vår näste superstjärna, idag var han överallt och var enligt mig bäste Athleticspelare!!!
Athletic oskar
2008-01-13 01:12
verkligen en skön seger! två mål i samma match = seger den här säsongen. Stabilt försvarsspel!

Kul med Susaeta åxå!
Villarreal #xisco#
2008-01-13 00:37
Grattis till seger!
Annons: