/spanien/bilbao/forum/337.aspx/spanien/bilbao/forum/337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Getafe Feyenoord & AJA
2008-03-23 22:00
Spännande match, men vi kvitterar i andra.
Athletic KungYeste
2008-03-23 21:51
Etxeberria äger...
Athletic KungYeste
2008-03-23 21:51
Ämne: Hehe, Abbondanzieri ....
Not anymore... ;)
Getafe Feyenoord & AJA
2008-03-23 21:18
Hehe, Abbondanzieri äger ;)...
Getafe Feyenoord & AJA
2008-03-23 12:12
Håller med skribenten till "Athleticnotiser", varför skall inte Betis straffas? Det skall inte spela någon roll ifall man har en bra supporterkultur.

Visst gillar jag Betis men de skall nog straffas i det här fallet. Straffet på 3-5 år tycker jag är i överkant...

Väl mött!
Athletic oskar
2008-03-19 18:50
Straffet är ok. Det verkar ju som om killen åker in på 3-5 år åxå.

Bara böterna som saknas men det gör inte så mkt..

Nämn INTE U-ordet!!!! Men visst, matchen är viktig.

Undrar hur många poäng som räcker i år. Med 36p borde det kännas rätt tryggt men det är ett sabla getingbo..

Formen är dock strålande och det borde bli något annat lag som hamnar i kris den här säsongen.. Många nykomlingar eller andra åringar i kopplet som ligger risigt till.. Min 6e plats inför säsongen är inte hlet långt borta.. Nu är jag där själv.. sorry... :-D
Athletic KungYeste
2008-03-18 23:04
6 poängsmatch mot Getafe i helgen och vid en ev vinst där finns det kanske en möjlighet att nå en eftertraktad Uef...
Ehhh bäst att inte säga något...
Athletic KungYeste
2008-03-18 21:35
Bra beslut, självklart skall Athletic ha de 3 poängen när det är en spelare som attackeras. Samtidigt är 2 matcher utan publik för Betis lagom hårt.
Athletic oskar
2008-03-18 07:48
Absolut. Det är dags att visa att detta inte accepteras i spanien heller. Svårt att tänka mig något annant land som ens skulle fundera på annat än en sträng bestraffning. Möjligtvis i Turkiet eller Grekland men jag tror inte att det är dessa ligor som LFP vill efterlikna..

Tomma läktare resten av säsongen.
0-3 i helgens match
fängelse förr Peña killen
Stora böter till Klubben.

Sorr Betis men gör de inget nu så blir det bara värre!
Athletic KungYeste
2008-03-17 23:39
Tittade just på Euro-talk där man bla pratade om Betis - Athletic incidenten. Till min förvåning var den allmäna åsikten i panelen att Betis inte borde straffas alls och att det var EN enskild supporters handling. Detta stämmer givetvis till viss del men man är som ofta när det gäller oss "små"-lag väldigt dåligt pålästa. Om man bortser från förra årets händelse med flaskan som kastades i huvudet på Sevillas tränare räcker det med att läsa domarraporten från helgens match för att förstå att problemet är större än så, att "blixten slagit ner på samma ställe 2 gånger" löd förklaringen...

Redan i 34e minuten hoppade ett hemma-fan in på planen för att fira kvitteringen, han stoppades inte...

Efter att vatttenflaskan kastats beodrades en bollpojke att "gömma" flaskan...

Tidigare under matchen när Athletic firar ett av målen kan man på bilder tydligt se att fler flaskor än den just nämnda kastades in...

Även Bilbao-journalister blev bombarderade av olika saker som kastades från läktarna...

Att ett antal hemmafans väntade utanför stadion för att förolämpa Armando gör ju inte saken bättre...

Tror nog att läktarproblemen är större på Ruiz de Lopera än vad Eurotalk-panelen beskriver den som...

Athletic oskar
2008-03-17 12:10
den som söker finner... ser ut som att de slutförde matchen i Madrid...
Athletic oskar
2008-03-17 12:04
"Just arenan och publiken är något man alltid fascineras av när man ser matcher med Real Betis."

För den som läste min införrapport... märkligt..

mitt fel!?

Han sitter i fängelse nu. killen som hette Peña... dåligt namn.. borde byta..

Vad hände när Juande Ramos blev träffad? Var det efter matchen eller bröts den åxå? Omspel?
Athletic KungYeste
2008-03-16 23:04
Ämne: --KungYeste--
Bry d....
Nej du har helt rätt...
Skall nog försöka lägga energin på andra saker istället :)
Valencia J.T....Hope Is...
2008-03-16 19:47
Riktigt tråkigt att detta händer, kvittar vilket lag det drabbar.
Atlético paniagua
2008-03-16 13:53
--KungYeste--
Bry dig inte om den där fjortispajasen till Real-fjant. Han har varit inne på vårt forum och bråkat också.
Det är med stor sorg och beklagan som jag läst det inträffade. Hoppas allt går bra med Armando. Är ögonskadan allvarlig? Har ni fått några nya rapporter?
Aupa kusin!
Athletic oskar
2008-03-16 09:32
Låt oss njuta av att det var vår match igår. Vi var vassare och skapade mer!

Dessutom ser det ut som om det blir TV sändning nästa söndag. Matchstart 21:00! Borde vara TV4+
Real Betis Aptur
2008-03-16 02:11
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

http://www.youtube.com/watch?v=D0ebLDlj9C8

Dessutom ska man aldrig bli glad när en spelare skadar sig, aldrig.
Athletic KungYeste
2008-03-16 01:41
Riazor??? Vad snackar du om... Lär dig namnen på lagens arenor inna du öppnar munnen tack.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-03-16 01:34
Ämne: Ämne: Det var....Vad snackar du om? Casillas utsätts för detta varje gång vi är i baskien, men vad har LFP gjort? Ingenting! Du klarar inte av att veta att jag har rätt, förfan. Okej, det är synd om han som blev träffad men dem måste ske för att era idiotiska fans ska fatta att det kan hända Casillas med.

Betis måste få ett straff så era fans inte vågar göra detta..
Athletic KungYeste
2008-03-16 01:16
Ämne: Det var på tiden att....
Moget inlägg som inte har ett skit med dagens händelser att göra och borde inte du ligga till sängs för länge sen... idiot!
Zaragoza dmn
2008-03-16 01:12
Ämne: Video med incidenten....
Hmmm, om Betis-fansen har batong och handbojor med sig på läktaren så har de nog verkligen problem med säkerheten...

... eller så kanske det var en handfull ordningsvakter som plockade med honom ;)

Hoppas förbundet inte fjantar runt utan skriver resultatet till 3-0.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-03-16 00:57
Det var på tiden att ni får smaka på eran egna medecin, vad händer varje gång Real Madrid är på besök? Får Casillas blommor eller, det är bara tur att Casillas inte har skadat sig.
Athletic KungYeste
2008-03-15 23:51
Tyvärr har Armando fått någon typ av skada på själva ögat :(
Athletic KungYeste
2008-03-15 23:50
Otroligt korkat, men vilken pricksäkerhet...
Hoppas dem stänger av honom på livstid!
Atlético zoran
2008-03-15 23:13
Video med incidenten, bra att Betis-fansen tar hand dom den där idioten.
Athletic oskar
2008-03-15 22:55
det som talar mot det är kanske att det inte är första gången det händer just där..

vi får se
Athletic KungYeste
2008-03-15 22:28
Inget skulle förvåna mig i Spanien men det skulle verkligen vara ett horibelt beslut att spela färdigt matchen!
Athletic oskar
2008-03-15 22:25
Frågan är nu om vi skall spela klart de sista 20 minuterna.

Det är inte helt omöjligt att så blir fallet men det känns lite synd om det blir så. Vi får se.
Athletic oskar
2008-03-15 22:12
och det låter som om det fortsätter att vara bus. Mkt poliser och hotade journalister.
Athletic KungYeste
2008-03-15 22:10
Verkar som Armando blvit träffad av flaska¨n i ögat...
Annons: