/spanien/bilbao/forum/333.aspx/spanien/bilbao/forum/333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Betis Aptur
2008-04-24 23:00
När spelare blir avstängda så är det oftast med stor säkerhet att de har gjort någonting som inte är tillåtet. Visst han kan vara oskyldig, men jag litar faktiskt mer på läkare som förmodligen kom fram till beslutet än den som blev dömd, då vissa dopare har till och med svurit vid sin mammas grav på de inte har dopat sig.

"Är det inte mer fusk att shoppa spelare för 500 millar om året.. ?? "

Förstår din poäng och håller med till viss del, men det ju faktiskt tillåtet i jämförelse med doping. Sen om det ska vara tillåtet eller ej är en helt annan sak.
Athletic oskar
2008-04-24 22:55
Ämne: Mycker bra och läror....
Tack MatiF. !
Athletic KungYeste
2008-04-24 22:55
Ämne: Inte för vara oschys....
Därför många är av den åsikten att Gurpegi är oskyldig. Orkar man ta sig tid och läsa igenom all fakta och turer kring fallet Gurpegi ser man inte allt i svart eller vitt längre.
Athletic oskar
2008-04-24 22:54
eller har han det!? det är ytterst tveksamt enligt de flesta bedömare.

Är det inte mer fusk att shoppa spelare för 500 millar om året.. ??

Jag tror att de flesta ser hans orättfärdiga avstängning just som det den är. orättfärdig.

Han kommer att fylla tomrummet efter Orbaiz. Även om jag för några år sedan ställde mig väldigt tveksam till hans passningsspel...

Han avgjorde ju faktiskt träningsmatchen förra veckan mot Portugalete..

AUPA GURPEGI

vi får äntligen se Athletic spela utan gröna band för första gången på flera år!

Marängsvish, marängsvish!
Real Betis Aptur
2008-04-24 22:44
Inte för vara oschysst eller så, men hur man man vara glad när en fuskare kommer tillbaka?
Athletic Teodoro
2008-04-24 22:31
GURPEGUI TILLBAKA!!!
Villarreal MatiForlano
2008-04-22 19:17
Mycker bra och lärorikt skrivet OSKAR EKMAN
. Om europa platserna i La Liga..

Hoppas att ni får UEFA-cup plats skulle vara fint att se atletic Bilbao spela i europa.. men jag tror faktist att Almeria kommer att hota många lag!
Athletic oskar
2008-04-21 21:14
Javí försöker locka över Osasunas vänsterback Natxo Monreal till nästa säsong. OM inte Del Horno kommer i spel igen. Vi har defenetivt inte läst sista kapitlet i den sagan.

Jag håller med om Urza.. förlåt Llorente!! Vilken utveckling.

Gurpegi är avstängd i ett par dagar till. Omtvistad dopingavstängning. Han startar troligen på söndag!
Athletic KungYeste
2008-04-21 21:00
Vi får inte glömma att hylla Llorente som gjort ett fantastiskt jobb i år. Inte nog med att han är viktig som targetplayer han genererar också en hel del mål, 9 mål i ligan kanske inte låter så imponerande men då har han "bara" startat 18 matcher i år och dessutom gjort 5 mål i cupen.

Vill nog sticka ut näsan och föreslå honom som en potentiell spelare för EM truppen!!
En spelartyp som inte finns eller har funnits på många år i Spanska landslaget.

AUPA LLORENTE!!
Real Madrid King_Raul [catalunya is not Spain...thank god!]
2008-04-21 20:40

Real Madrid Artan | Ruudinho
2008-04-21 20:34
Vem e den här Gurpegi?

En intelligent person som kan berätta om han :)
Aguero3
2008-04-21 19:40
Fan vad ni smekte valencia

Hala Bilbao
Athletic Etxeberria
2008-04-21 19:00
Matchen mot Valencia var en av de skönaste Athletic-matcherna man sett de senaste åren! Caparros har gjort ett jättejobb med det defensiva spelet, man kom ju ihåg hur illa det såg ut stundtals förra säsongen.

Llorente och JaviMar har ju verkligen växt till giganter, inte långt kvar till landslagsklass nu! Susaeta är också lovande, men jag tycker att han ser lite osäker ut med bollen. Har en bit kvar till riktigt bra la liga klass.

Vår svaghet är vänsterbacken där Koikili inte riktigt håller. Om nu inte Del Horno kan skärpa sig, vilka baskiska vänsterbackar finns tillgängliga? Någon lovande i b-laget? Nån som har koll?
Athletic oskar
2008-04-21 17:33
ändrat.
Athletic oskar
2008-04-21 17:31
Såklart de är, det var ju i en artikel om dem jag hämtade infon...

tack!!
Deportivo depo
2008-04-21 17:06
Även Deportivo är inskrivna i Intertoto cupen!
Athletic oskar
2008-04-21 15:39
Räknas bortamål i inbördes möten vid summering av tabellen!?

Eller blir det målskillnad då!?
Athletic oskar
2008-04-21 14:55
Annars var just Barca ett av ryterna inför denna säsong om jag inte missminner mig.. Bäst vi skyndar oss att skriva nytt kontrakt...
Barcelona Barcelona #7
2008-04-21 14:04
Ni får runt 240 Miljoner för han nu och om 2 år så är han värd 300 miljoner men ni kommer säkert att skriva nytt kontrakt
Athletic oskar
2008-04-21 13:45
Javí Martinez

Kontrakt till 2012

Föräljningsklausul: 24 MEUR fram till 2010 och 30 MEUR 2010-2012
Athletic oskar
2008-04-21 13:31
Intertoto för sjuan va!?

Vet vi vilka som accepterat Intertoto? Jag har just kollat igenom matchprogrammet.. det ser intressant ut...
Athletic KungYeste
2008-04-21 13:30
Ja Amorebieta borde förbjudas att slå längre bollar än 3-4 meter då han har urusel precision!
Japp UEFA är lite väl avlägset men Intertoto känns ganska nära!

AUPA!
Athletic oskar
2008-04-21 12:52
Han är bisarrt bra Javí. Vi har väl ett låååångt kontrakt med en hööög transferklausul!?

Läste att Caparrós skulle spela Gurpegi från start på söndag på Bernabeu.. matchtränad!? vältränad lär ha vara och spelsugen..

Jag tror vi vinner. De om ställningar vi har är av toppklass. Med ytter backar som fyller på. Framförallt Iraola.

Susaeta och Javí som transporterar boll snabbare än en långboll rfån Amorebieta...

och Llorente som verkligen växer för varje gång man ser honom...

Etxebes passningsspel är fantastiskt. Men det är små marginaler och igår var de på rätt sida nästan varje gång.. Dessutom var VAlencias försvar riktigt dåligt..

Synd att UEFA är så avlägset. 6p bort med 15p att spela om

Tur att strecket är så avlägset. 9p bort med 15p att spela om..
Athletic KungYeste
2008-04-21 10:09
JAVI MARTINEZ! Herregud, hur många gågner stal han bollen av Valenciaspelare??? Helt sjukt bra igår, den pojken måste bara med i Em-truppen! Hade han spelat i Barca eller Madrid hade han redan varit med.

JAVIMAR for president!!!!
Valencia J.T....Hope Is...
2008-04-20 23:37
Grattis för en enkel seger..
Ni förlorar säkert mot Real Madrid vilket vi vann mot ..
Ah de filliruttanlejhopp o hå!
Grattis ..
Athletic oskar
2008-04-20 23:15
Fantastiskt!!

Redan i första halvleken märkte man hur svaga Valencia är försvarsmässigt. Sjuka ytor till de snabba lejonen!

Däremot tappade vi mitten rätt rejält i första vilket blev mkt bättre i andra. Undrar om det var Garmendia eller att Valencia bytte spelrare de åxå.. Yeste kan vara på kanten hur som helst om Ni frågar mig. Säkerhetsrisk.

I andra är vi brillianta!

Nu äter vi upp de redan firande marängerna till efterrätt!
Athletic bost
2008-04-20 23:03
Härlig match.
Athletic Etxeberria
2008-04-20 22:54
Fan vad härligt!! Utklassning!

Håller med om kommentatorn, snackar bara om Valencia hela tiden.. Helt kass.
Athletic Ottar
2008-04-20 22:51
5-1 och njutningen saknar gränser!
Athletic daniel_yeste
2008-04-20 22:50
ADURIZ
Annons: