/spanien/bilbao/forum/327.aspx/spanien/bilbao/forum/327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2008-08-21 14:14
Synd att inte Amorebieta fick debutera också...

Är det nån som vet ifall kvällens match streamas någonstans?
Athletic Etxeberria
2008-08-20 22:29
Såg Iraolas kvart för Spanien. Kul att han fick chansen! Iraola är en riktig klasspelare, känns som en fullgod backup för Ramos. Han får inte bli skadad i år...

Läste att Xabi Castillo kan vara aktuell för Athletic trots allt. Hoppas det finns lite sanning i det ryktet. Känns lite tunnt med ytterbackar då både Exposito och Zubiaurre är borta. Kom igen nu Caparros, gör en sista-minuten-värvning!
Athletic KungYeste
2008-08-20 00:12
Några kommentarer ang segern mot Villarreal?
Lite tråkigt att intresset för Athletic verkar ha svalnat ordentligt med tanke på mängden kommentarer, ja ja några vinster och kanske nån vaknar till.

Lafuente kan vara på väg till Getafe.
Athletic KungYeste
2008-08-16 21:19
1-0 mot Villareal, målskytt Iraola!
Det svänger verkligen ...
Athletic oskar
2008-08-16 09:06
Gabilondo är en intressant tanke. Visst skulle han kunna bli en bra ytterback. Placeringssäker och duktig defensiv. Konditionsstark.

Lite ironi när vi är som mest nervösa över backlinjen så tar Del Bosque ut två försvarare från Athletic till Lansdlaget.. :-o

Tanken med Iraola är kul. Var det några platser som var svaga i Spaniens EM lag så var det ytterbackarnas.
Athletic oskar
2008-08-15 10:06
Man börjar ju undra hur det är med konditionsträningen....

Amorebieta känns extra skönt. Det hade varit jobbigt om han valt att spela för Venezuela. Långa resor varje gång. Man kan anta att han hade lättare att välja efter framgångarna i EM.. ;-D

Kul för Andoni åxå!
Athletic KungYeste
2008-08-14 23:52
0-2 nu...
Athletic KungYeste
2008-08-14 23:49
0-1 i slutminuterna, Yeste utvisad. Börjar bli riktigt orolig inför säsongen, återigen är vi riktigt bra i första halvlek men tappar i andra.
Athletic KungYeste
2008-08-14 23:10
0-0 i halvlek mot Cadiz
Athletic KungYeste
2008-08-14 23:10
AUPA BASKISK FRAMTID!
Athletic Etxeberria
2008-08-14 21:57
... Ismael Lopez uttagen i U19-truppen dessutom.

Noterbart är att två baskiska vänsterbackar(!) finns i U19 resp U21 truppen. Real Sociedads Alberto Morgado i U19 och Osasunas Monreal i U21. Kanske någon av dem går att locka till Athletic? Monreal har de iofs pratats om förut, han skulle visst bli för dyr eller hur det nu var...
Athletic KungYeste
2008-08-14 20:09
...och att Iraola!! samt Amorebieta i A-landslaget som ställs mot Danmark.
Athletic Julken
2008-08-14 11:46
Intressant att Capparos slänger in B-laggsspelaren Urko Arroyo från start. Ett sätt att motivera alla unga och lovande B-lagsspelare genom att visa att det lönar sig att ge järnet på träning, kanske?

Verkar alltså enligt försäsongsbloggen som att Athletic ställer upp så här:

-------------Irazoiz-------------
Iraola- Ocio - Amorebieta - Casas
--------Javi M. - Itturaspe------
-----Arroyo - Yeste - Susaseta---
-------------Llorente------------

Ganska nära en trolig startelva i ligapremiären får man tro, även om lagkapten Etxeberria säkert tar nämnde Arroyos plats.

Såg också att Javi M. och Susaseta tagits ut i Spaniens U21-trupp.
Athletic oskar
2008-08-12 22:26
ganska slut... 2-0

Hela laget verkar bytt i paus..

ny liten skada på en back... Etxeita

Nya tag!
Athletic KungYeste
2008-08-12 21:24
2-0 !!! Till Eibar nu...
Athletic oskar
2008-08-12 18:09
De som startar är dessa (egen formering enligt vilka som är med)

----------Iraizoz--------------
Iraola-Gurpegi-Etxeita-Casas
Ariño--Javí----Yeste--Susaeta
----Llorente-Etxeberria------

Bara kända namn på bänken:
Gabilondo, Aduriz, Murillo, David L, Lafuente, Koi, Ituraspe, Del Olmo, Muñoz
Athletic oskar
2008-08-12 18:03
Det känns som om vi har två fullgoda alternativ på alla platser utom i backlinjen.

Se på AIK hur bra det har funkat i år... eller Barcelona för tre-fyra säsonger sedan. De värvade knappt en defensiv spelare ett par år. Katastrof såklart.

Nu tror jag inte att vi behöver vara speciellt oroliga trots allt. Caparrós har byggt laget kring en säker defensiv och på mittfältet har vi gott om defensiv kraft:

Javí
Orbaiz
Gurpegi
Gabilondo
David López

Alla enorma lagspelare och grovjobbare. Gurpegi kan vi lika gärna hitta som mittback.

Får vi dessutom upp en junis eller hem Berniche så är det nog lugnt.

Iraola som någon skrev nedan vore den värsta skadan. Kanske inte för att han är toksäker i defensiven utan för hans offensiva spel.

En trasig mittback eller rent av två tror jag vi klarar. Om nu Ocio kan hålla sig på banan. Jag funderar på att åka ner personligen och klistra silvertejp över munnen på honom...

Matchstart mot Eibar nu.
Athletic Julken
2008-08-12 08:39
Håller med om att försvarslinjen känns tunn, även om vi säkert har ett flertal talangfulla backar.

Men vår förstauppställning ser stark ut. Kanske nåt sånt här:

-------------Iraizoz---------------
--Iraola--Ocio---Amorebieta---Koi--
-------Javi M.----Orbaiz-----------
Etxeberria-----Yeste-----Susaseta--
------------Llorente---------------

Ustaritz kanske kan spela vänsterback? (han är ju vänsterfotad, väl?). Om Itturaspe är så bra som det skrivs bör han få minuter, likså Del Olmo och kanske Ion Velez.
Athletic Julken
2008-08-12 08:26
Enligt Marca för några dagar sedan var Toquero på väg att lånas ut till just Eibar. Vilket alltså gör det hela till ett litet märkligt köp, han är ju ändå 23 år och borde vara redo att ta en tröja redan nu. Köper man verkligen in 23-åringar för att låta dom stå på tillväxt?

Sen finns det säkert några yngre försvarare från BA som kan bli aktuella. Tex Etxieta mfl har ju fått speltid under försäsongen.
Athletic KungYeste
2008-08-11 22:16
Visst är det ett sätt att få in ungdomar i A-laget men hellre att man riktar in sig på 3-4 stycken och ger dem lite ordentliga chanser isället för att slänga dem på ett plan till Teneriffa...

Ja försvaret ser lite otäckt ut just nu, att sälja Prieto kanske inte var en så bra ide ändå. Glömde en grej med matchen igår... Murillo, ja Murillo vad skall man säga. Igår fick han chansen som högerback och gjorde ehhh ingeting rätt, mest positivt var det för Ramalho som han visa mer på sin 10 minuter och han är ju bara precis fyllda 16 år. Vem skall spela istället för Iraola om han blir skadad?

Försvaret ser ruskigt ömtåligt ut, för tillfället har vi 6 spelare till 4 platser, 7 om vi räknar in Gurpegi. Säg att Iraola går sönder och Ocio eller Amorebieta är avstägnda var 3e match... Murillo-Ocio-Gurpegi-Casas.... Uhhh hemska tanke.

Beställde förresten en en matchtröja igår, förstatröjan med Etxeberria på ryggen. UTAN reklam :) Kan nog lova att jag käkar upp den med...
Athletic oskar
2008-08-11 21:34
He started his professional career in 2000 at the Basque team Euskaltel-Euskadi and still rides there today. He is highly unusual in being a non-Basque member of the team.

Så var det med det..
Athletic oskar
2008-08-11 21:27
Visst kan man diskutera de 16 matcherna.

jag tycker dock att det är ett strålande sätt att ge ungdomarna chansen med A-laget. Det ges inte så många tillfällen att spela in dessa spelare och helt plötsligt behöver vi en av junisarna.

Som jag ser det så bör vi verkligen leta efter en försvarare till. Jag ser gärna att han kommer från ungdomsleden.

Jag som just skrev in David López som säsongens överaskning...

Ivan Campo till Ipswich Town föresten.. Jag gillar Campo!

Ps, jag har många halsdukar om du nu skulle behöva käka upp den... Jag litar på Caparrós... :-D Jag påminner dig när du faller in i hyllningskören i höst... Kan bli lite som Adamsson "Jag lovar att gå till Varese om den attacken håller.." Den höll.. Var det Jens Voigt i Girot.. har för mig det..

Aupa Samuel Sanchez!! OS-Guld till Euskaltel-Euskadi.. Men han är dock från Asturien. Cykellaget har inte lika strikta regler som fotbollslaget. Kul hur som! nära att Emma gjorde en exakt repris igår!
Athletic KungYeste
2008-08-11 21:09
Jag hade lyckan eller kanske olyckan att se gårdagens match och det var ingen vacker syn. Ingen vidare uppladdning och givetvis en hel drös med ungdomar och b-lagsspelare gjorde matchen helt meningslös i mina ögon. Man kan ju verkligen fråga sig till vilken nytta 16 träningsmatcher kan ha då man spelare de här matcherna. Trots allt, detta var vad jag såg...

Del Olmo - Kan bli riktigt rolig att se med sin låga tyngdpunkt och aviga dribblingar. Igår hade han tyvärr svårt.

Toquero - Katastro, får han en enda minuts speltid i år skall ja äta upp min Athletic halsduk.

Orbaiz - har en bit kvar till matchform.

Munoz - Var ganska bra och gjorde ett fint mål.

David Lopez - Nja verkar fortfarande ängslig och utmanar alldeles för sällan.

Koi - hade det svårt både offensivt och defensivt. Vänsterbacken kommer att bli våran svaga länk i år, garanterat.

Amorebieta - Tuff och stabil men precis som Orbaiz en bit kvar till matchform.

Som sagt ingen direkt värdemätare och tror nog att mrgondagens match mot Eibar blir mer A-lagsinriktad.
Athletic oskar
2008-08-11 14:21
Inte bra med Ustariz skada. Det börjar kännas riktigt tunnt i backlinjen. Nu försvan även Zubban vilket iofs var skönt. Dyr och dålig värvning. En av de sämsta genom alla tider faktiskt.

Jag skulle strål av lycka om den unga vänsterbacken från Tottenham, Beriche skulle komma hem!

Tänkt om Ocio eller Amorebieta blir skadade nu... Mitt tips är att Gurpegi snart är mittback..

Match redan imorgon igen mot laget från den lilla staden inklämd mellan bergen på vägen mellan Donostia och Bilbo. Räkna med extra laddning från Del Olmo!
Athletic Julken
2008-08-11 08:08
Ytterligare en förlust under försäsongen. Denna gång mot Tenerifa med 1-3. Vi ska dock inte dra så stora växlar av det. Dels vilade vi våra bästa spelare, dels var förberedelserna inte de bästa. Resan dit tog runt 16 timmar, flyget var försenat och laget landade bara några timmar innan match.

Ustaritz för övrigt skadad. En månad är första prognosen.
Athletic KungYeste
2008-08-09 10:18
Ämne: Grymt kul med ungdom....
Precis som du säger, fantastiskt roligt att vi äntligen börjar satsa på unga egna spelare igen. Tror defenitivt att Caparros är rätt man när det gäller att plocka upp unga talanger och förädla dem. Vill det sig väl kan vi hamna på en startelva med en snitålder på 23-24 år vilket vore helt otroligt. Iturraspe är en spännande spelare som har fått mycket speltid och lovord från Caparros under försäsongen och kan mycket väl bli årets Susaeta. Vänsterbacken ja.... det är fortfarande en gåta varför inget görs åt den, Casas har underligt nog fått mest speltid hittils... hoppas han överbevisar mig.
Athletic KungYeste
2008-08-08 23:17
Zubiaurre till Elche.
Athletic Etxeberria
2008-08-08 15:46
Grymt kul med ungdomar som tar för sig! Hoppas Iturraspe får chansen o det känns som Caparros kommer ge honom den också. Synd att han inte är vänsterback bara.. :)

Ezquerro klar för Osasuna. Lika bra det, vi satsar ungt istället!
Athletic Julken
2008-08-07 15:34
Instämmer. Det är naturligtvis en katastrof att man skrotar vår fina tradition på det här sättet.
Athletic The Kuba
2008-08-07 13:17
Nämen goddag på er! Även om det var evigheter sen jag var inne här sist har jag inte glömt er. :) Men reklam på tröjorna, ärligt talat?!

Publicidad en la camiseta NO!!!
EZ kamisetetan publizitaterik!!!
Annons: