/spanien/bilbao/forum/326.aspx/spanien/bilbao/forum/326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2008-08-30 16:29
Lite Zubiarre varning på Baentziaga...

..men han har varit lovande i många år så det är dags att ta ett kliv i utvecklingen nu!!

Kul med en vävning dock, rätt billg dessutom.

Läste att Caparrós har sagt att försäljningen av Aduriz var ett litet kliv tillbaka för att ta större steg framåt. Med bud på 12 mln på Llorente samt en superstjärna som Javí Martinez i truppen så r det viktigare att behålla dessa. Susaeta är ytterligare en som vi måste ha kvar. Jag är beredd att hålla med i det resonemanget.

Det har däremot varit stormigt i Bilbao kring Aduriz försäljningen och vi får se hur publiken reagerar på San Mamés om vi inte målar duktigt de första två tre hemmamatcherna...
Athletic Etxeberria
2008-08-30 16:27
Truppen officiell nu till premiären. Koi är inte uttagen, så det blir nog Casas på vänsterbacken, eller möjligtvis Gurpegi. En positiv överraskning är att Ustaritz är med, jag trodde han var skadad. Iturraspe är inte med, så det lär väl bli Orbaiz eller Gurpegi i mitten med JaviMar.
Tror nog det ser ut så här:
Iraizoz
Casas, Ocio, Amorebieta, Iraola
Susaeta, JaviMar, Orbaiz, Yeste
Etxebe, Llorente
Athletic oskar
2008-08-30 15:45
Inget dumt ställe att bo på!! Avis!!

Faller alla bitar på plats kommer jag att vara i Barcelona en vecka i höst och jag hoppas att det är någon match man kan se!

Nära nu!!! (undrar om man skall skolka från kräftskivan ikväll för att kolla jutta...)

Athletic har jag följt sedan jag började läsa sportdelen i DN. Alltså sedan tidigt 80-tal... Jag har familj som bor i Bilbao å det var naturligt när mitt fotbollsintresse växte att även följa Athletic.

Sedan är det ju en speciell klubb med tanke på att det endast spelar Basker i laget. Sjukt att de ens är med på högsta nivån i Spanien!!

Dessutom verkar Baskien ha en förmåga att producera mycket bra spelare. Tittar vi på startelvan som jag skrev tidigare och dessutom lägger till Javi Alonso, Joseba Llorente, Del Horno, Almunia, Arteta, Mendieta, Ezquerro och ett gäng till så måste man inte annat än imponeras av den lilla regionens (ca 4 mln invånare) förmåga att skapa bra spelare!

Jag måste nog erkänna att jag gillar Barcelona åxå. Jag har varit på Camp Nou ett par gånger och sett dem köra över mina favoriter varje gång.. Fantastisk stad, fantastiskt lag och en enorm arena!
Barcelona barçaroffe
2008-08-30 14:05
OSKAR//

He he, du skrev ju faktiskt att dessa 5 utan vidare tar ordinarie plats i samtliga lag i La Liga. For att gora det maste man ju konkurrera ut, dvs vara battre, an de befintliga i dessa lag. Eller hur ?
Naja..

Jag skall folja Athletic lite battre denna sasong och kolla upp era stjarnlirare med lupp! :-)

Hur kom det sej forresten att du valde Athletic som din klubb?

Sjalv borjade jag halla pa Barca nar jag blev fortjust i den katalonska huvudstaden for 8 ar sedan. innan dess hade jag inte sa bra koll.
Har dock haft Arsenal som No 1 sedan barnsben!

Nu bor jag endas 200 m fran Camp Nou, sa det blir mycket fotboll. Har tankt aka upp till Bilbao vid tillfalle. Kanske nar Barca gastar. Ar det svart att fa biljett da tror du ?

ikvall blir det La Liga pa TV. Harligt att det ar igang igen.

Lycka till med sasongen!

Mvh
Athletic oskar
2008-08-30 13:10
Utan att vilja prata för mycket om Barcelona eller Real.. Ett av BArcelonas många problem förra säsongen var mittbackarna. Milito var helt enkelt för svag. Där skulle Ocio varit ett bra alternativ. Även ytterbackarna var av för dålig kvalitet och Iraola skulle lätt ha spelat i förra årets lag. Med D. Alves ser det ut som att Barcelona gjort en toppenvärvning!

Ett annat problem som Barcelona haft i ett par säsonger är balansspelaren, den defensiva innermitten. Där kommer Javí MArtinez att spela om ett par säsonger (nästa!?) men om vi nu skall ta Orbaiz som exempel så skulle han vara ett bättre älternativ än Keita tex.

I det offensiva spelet är det svårast att klaga på Barcelona. Yeste skulle dock vara ett bra alternativ till tex Henry till vänster i anfallet. Han skulle dessutom vara perfekt att ha i ett lag som Barcelona då han skulle birdra med en perfekt vänsterfot vid fasta situationer.

Etxeberría är den spelare som skulle vara längst från laget även om han är den meste landslagsspelaren i Athletic just nu.

Nu böhever vi inte prata mer om det. JAg försökte ju faktiskt bara skriva om att vi har en ganska bra rutinerad stomme i Athletic. Den kompletterar verkligen de unga spelarna, Amorebieta, Susaeta, Javí Martinez och Llorente.

Är alla dessa friska har vi en strålande första uppställning.

Iraizoz
Iraola-Ocio-Amorebieta-Koikili
Susaeta-Javí-Orbaiz-Yeste
Llorente-Etxeberría

Bara vänsterbacken som är svag. Vänstersidan blir nog defensivt ingen höjdare och det är där motståndarna kommer att sätta in sina anfall.
Athletic Trumoi
2008-08-30 08:21
Äntligen Athletic spelar igen!Jag hade goda förväntingar innan vi sålde Aduriz, konstigt gjort tycker jag, han var en riktigt krigare på planen ...
Jag tipsar en placering mellan 6-10, även om vi har inte kanon förstankingar vi har en bra ballanserat lag med unga och erfarna spelare som har asimilerat Caparros nya system ...

Jag tycker att både Barcelona och Real Madrid supportar kan börja att fundera över de problem som har redan i deras lag ... till sist ligan ska placera alla i sitt plats

Athletic zu zara nagusia!
Barcelona barçaroffe
2008-08-30 00:40
OSKAR//

Vilka av Barcas ordinarie spelare skulle dessa fem sla ut menar du ?
Athletic oskar
2008-08-29 09:09
Det relativt enkla inledande schemat följs av en serie riktigt tuffa matcher. Har vi inte flyt direkt så kan det bli kämpigt.

Vi har dessutom haft problem i försfarsspelet den senaste tiden. Det är jobbigt.

Dessutom verkar försäljningen av Aritz skapat osäkerhet och oro i gruppen. Inte optimalt.
Athletic oskar
2008-08-29 09:02
Ämne: Hahaha ironi kanske.....För den som har barn så vet man att det inte fungerar under 10 års ålder... Jag försöker även hemma...
Athletic KungYeste
2008-08-28 23:11
Spänningen börjar snart bli olidlig och tänkte avslut med lite egna tankar i morgondagens försäsongsblogg! Dock är jag riktigt orolig för de båda ytterbacksplatserna, vänstern har vi redan tjatat ut men även högerbacksplatsen känns väldigt bräcklig. Iraola har inte varit skadad på 100 år så det vore väl väldigt lämpligt om han ex bröt benet och Murillo fick axla landslagsmannens mantle... halleluja, segunda nästa! Har också smält försäljningen av Aduriz något men kan inte hitta en enda vettig fördel då pengarna inte används till förstärkningar som verkligen behövs.

Lite skvaller, tydligen har Athletic fått ett 12 miljoners bud på Llorente från en ej namngiven CL klubb nyligen och tackat nej...
Athletic KungYeste
2008-08-28 23:05
Hahaha ironi kanske...
Real Madrid ViktorioL
2008-08-28 22:18
Iraola och Yeste är de enda som skulle platsa i vilken la Liga klubb som helst.

I "Avspark i La Liga nummer 78!" skriver skribenten att de fem inledande matcherna kommer bli lätta som pankaksmet. Aldrig. Ni må vara bättre nu än förrut när ni kämpade för att hålla la liga-kontraktet men ni komme inte att slå Almeria och Getafe. Kanske ALmeria eftersom ni spelar hemma men Getafe tar ni inte. Möjligtvis oavgjort - ni kommer få se.
Athletic oskar
2008-08-27 10:03
Caparrós kommenterar Aritz flytt. (på engelska)
Athletic oskar
2008-08-27 09:47
Möjligtvis kanske Yeste kan ha problem att platsa i REAL men annars ser jag inga konstigheter med att övriga skulle vara ordinarie i samtliga lag i La Liga.
Barcelona barçaroffe
2008-08-27 00:25
För det sjätte har vi en äldre stomme i det unga laget som känns riktigt bra. Ocio, Iraola, Orbaiz, Yeste och Etxeberria är spelare som skulle vara ordinarie i samtliga lag i La Liga.

Ha ha ovanstaende far man val anda ta med en nypa salt.
Athletic oskar
2008-08-26 17:07
jaha.. då är han på väg till semesterön vår lilla anfallare...
Athletic oskar
2008-08-26 14:38
Tröjnummren officiella.

Inget officellt om Aduriz men ingen tröja har han...
Athletic oskar
2008-08-25 11:06
visst är det ett bra pris för en bänknötare...

...men jag vill ha en vänsterback nu!
Athletic Julken
2008-08-25 08:50
Pengarna kommer inte att gå till spelarköp enligt "källor" som uttalar sig i El Correo.

Ett bra pris i alla fall, med tanke på att Aduriz haft det ganska tungt nån säsong nu.
Athletic oskar
2008-08-25 06:42
Jag skulle verkligen vilja veta mer om ekonomin!!

Ser det det inte som en jätteförlust. En av de gnällisgaste spelarna i gruppen. Svårt att levera. Hur många mål gjorde han egentligen..!?

Tänk om vi köpt J. Llorente istället när vi spräckte succéduon i Valladolid...

Hoppas verkligen att pengarna inte går till att fylla hålet i kassan utan till att fylla hålet i backlinjen... den känns ju inte vattentät nu efter de senaste 5-6 matcherna.. 2-5 torsk mot redan nämnda Valladolid i lördags imponerar föga..

Två målnickare, Llorente och Amorebieta efter fasta situationer (hörna resp frispark) från lagkapten Yeste. Inget skrämmande annfallsspel heller således..

Iraizoz verkar vara lätt skadad. Lafuente stod.

Iraola skadad - Murillo som högerback.

Det enda positiva med matchen var väl att Yeste verkar få mkt speltid och förtroende iom att han var kapten samt att Llorente gjorde mål.

Annars gör hela klubben det mesta för att hålla nere förväntningarna... :-D
Athletic KungYeste
2008-08-24 21:42
Velez troligtvis, förhoppningsvis kan Aduriz försäljninggenerera pengar till ett köp av en vänsterback. Monreal, Morgado eller kanske Del Horno? Detta är ju så klart en förhoppning men risken är nog tyvärr stor att pengarna bara hamnar i en skuldtygnd kassa. Är det någon som vet med säkerhet hur Athletics ekonomiska situation ser ut?
Athletic Etxeberria
2008-08-24 20:42
Oj vilken kalldusch! Aduriz fick ju iofs inte jättemycket speltid i slutet av förra säsongen, men han är ju en kompetent spelare.

Antar att klubben behöver pengar..

Vem blir backup om Llorente eller Etxebe blir skadade?
Athletic KungYeste
2008-08-24 18:51
Aduriz är enligt Marca klar för Mallorca för 6 miljoner Euro!! Vilke kalldusch! Deesutom förlust i genrepet mot Vallodolid med hela 5-2!!
Usch det här luktar fiaskosäsong lång väg är jag rädd!
Athletic Etxeberria
2008-08-24 15:09
4e plats låter lite väl optimistiskt tycker jag. Tror inte truppen är tillräckligt bred för att hålla så bra kvalitet rakt genom serien. Kanske möjligt om alla ungdomarna tar ytterligare ett steg framåt till toppspelare.

Men jag tror stenhårt på Caparros och att han kan lyfta laget ytterligare nu när han fått en säsongs "uppvärmning".

Om jag måste gissa tror jag att vi hamnar i mellanskiktet på plats 7-12 igen.
Athletic oskar
2008-08-23 11:11
att jag spårat ur... :-D

Fler än jag som har problem med att komma in på forumet!?

Katastroflopp av Kesiakoff... mer som Kassidagpoff.. Kanske skulle satsa mer på sin kaffeimport... som såklart heter Kessiacoffé... kul!
Athletic KungYeste
2008-08-23 09:58
sant så sant...
Athletic oskar
2008-08-23 08:27
Vi får väl se.. Inför förra säsongen drömde en annan orginell klubb om att ta samtliga titlar... Ingen dröm vi hånade härifrån...

Före en säsong drömer alla om framgångar och för de flesta blir inte säsongen bättre än vid avspark av den första omgången.

Du kanske skulle försöka glädja dig med de kommande framgångarna för brödralaget från Baskien istället..

Ja ja, för de som är stora nog att förstå så tycker jag att det finns många anledningar att vara positiv. Även om Del olmo kanske inte kommer att vara den positiva överaskning många hoppas. Nu ryktas det om utlåning till Alavés.. Märkligt..

Jag är, som vanligt inför säsongen, övertygad om att Athletic blir en positiv överaskning.

Inför förra säsongen tippade jag laget som nummer 6. Det var inte många som inte höll med men hade vi vunnit en match var mot Mallis och Racing så hade vi nog varit där.

I år tror jag stenhårt på minst UEFA plats men troligen den 4e CL platsen. Ett par lag som jag tror kan drabbas av lite hybris är Villarreal samt, som alltid, Atlético Madrid. Sevilla bir svåra men övriga lag som kom före oss förra säsongen skrämmer ju inte riktigt om man räknar bort alltid strålande Barcelona och Real Madrid.

Mallorca utan målkung...
Almería alltid svårare andra året..
Deportivo känns inte så heta längre..
Valencia är dock ett orosmoln.. kan bli tuffa i år.

Som vanligt när folk skall förutspå framtiden så går de i de vanliga psykologiska fallgroparna.

Om en person vunnit en medalj i ett OS för 8 år sedan så är han eller hon givetvis en medaljkandidat i detta OS...

Om börsen faller med 2 procent idag så tror de flesta såklart att den faller imorgon åxå..

Har ett lag vunnit två tre matcher i ligan så tror de flesta att laget vinner även nästa..

De flesta har dock inte sett en enda av dessa matcher eller tävlingar men tittat på resultatbörsen i sportdelen eller dagens industri.. Ingen aning således...

För en som gilalr cykel kan man förundras över sveriges svaga sportjournalistik. Gustav Larsson hade vunnit det senaste tempo loppet (Danmark runt) innan OS och hade under säsongen hamnat bland de 16 bästa i Giro dÍtalia. INGEN nämde Gustav innan tempoloppet, trots att banan var perfekt för honom. Han är en av världens bästa på tuffa tempobanor med ganska mkt uppför.

I DN nämndes inte ens att det var linjelopp för herrarna på lördagen men dagen efter sammanfattade man loppet på tre (!!) sidor. Seriöst, vem vill läsa en sammanfattning av ett linjelopp.. dessutom hade de ganska noll koll i sammanfattningen..

Nu har jag spårat ur igen..
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-23 00:26
4plats för Bilbao? Fortsätt dröm, haha.
Athletic oskar
2008-08-22 11:35
Iraola skadad efter 3 min. Huvudskada efter en krock med Gurpegi. Fick sy 6 stygn om jag fattade det hela rätt. Borde inte vara någon fara inför premiären om en dryg vecka!!

Nära nu!
Athletic KungYeste
2008-08-21 22:36
Bara 1-1 mot Conquense och sedan förlust på straffar. llorente gjorde målet och Koi missade den avgörande straffen. Det enda positiva ur detta klena resultatet var väl att Llorente fick göra mål.
Annons: