/spanien/bilbao/forum/325.aspx/spanien/bilbao/forum/325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barçaroffe
2008-09-05 21:25
Oskar//

Det blev ingen vidare start for vara lag, hoppas det gar battre nasta fight!

Aker forresten upp mot Baskien sista helgen i Oktober, da min idol, gitarrgeniet och hardrocklegenden Michael Schenker lirar i Bergara.

Athletic spelar ju hemma mot Villareal samma helg. Utmarkt tillfalle att borja beta av de andra spanska arenorna! Blir nog en bra match!Sedan ar det ju alltid kul att upptacka nya stader!

Hasta la vista!
Barcelona barçaroffe
2008-09-05 21:24
Oskar//

Det blev ingen vidare star for vara lag, hoppas det gar battre nasta fight!

Aker forresten upp mot Baskien sista helgen i Oktober, da min idol, gitarrgeniet och hardrocklegenden Michael Schenker lirar i Bergara.

Athletic spelar ju hemma mot Villareal samma helg. Utmarkt tillfalle att borja beta av de andra spanska arenorna! Blir nog en bra match!Sedan ar det ju alltid kul att upptacka nya stader!

Hasta la vista!
Athletic Julken
2008-09-02 12:27
Otroligt tung ligastart... Nu hinner i alla fall Amorebieta bli hel under landslagsuppehållet, stämningen i truppen/klubben verkar ju katastrofal!

Förhoppningsvis slipper vi Casas i fortsättningen. Alla andra förslag är bättre: Koi, den nye ungtoppen från Erreala, Gabilondo, Ustariz, t.o.m. Gurpegi på vänsterbacken....
Athletic KungYeste
2008-08-31 21:29
Yeste måste ju fan gå och klippa sig, ser ut som en tönt och spelar som en.
Athletic KungYeste
2008-08-31 21:17
Bedrövligt men vi förtjänade inte 3 insläppta sett till spelet.
Athletic Etxeberria
2008-08-31 21:03
Skrämmande dålig premiär. Typiskt när man fick streamen att funka ovanligt bra för en gångs skull..

Man pressar onödigt högt i första halvlek, Almeria fick många kontringslägen med mycket yta och få Athletic-försvarare. Sen är ju Casas en katastrof. Bjuder på ett mål och verkar inte alls hänga med. Nej, in med Koikili istället! Yestes straff ett skämt och våra "super youngsters" praktiskt taget osynliga. Det enda positiva var att Velez fick göra mål, men nog hade man hellre sett en pigg Aduriz komma in i andra... Nej, fy fan vad besviken jag är.
Athletic Etxeberria
2008-08-31 20:48
Usel straff av Yeste. Om han hade satt den hade det ju varit match igen...
Athletic oskar
2008-08-31 20:36
Straffmiss av Yeste. Räddning
Athletic oskar
2008-08-31 20:18
BAKALAO BAKALAO BAKALAO!!!!!!!!!

1-3 Ion Vélez
Athletic oskar
2008-08-31 20:17
Varför, varför, varför spelar Casas!? Jag fattar inte vad han tänker. Funkade ju hyfsat med Koikili förra säsongen. Vi hade det tätaste försvaret av alla lag om man räknar bort Barca och Real.

Lät som en gåva igen från försvaret. Jag fick inte strömmen att funka.
Athletic KungYeste
2008-08-31 20:12
0-3 god natt... 3 anfall 3 mål
Athletic oskar
2008-08-31 20:12
fast då gjorde de 0-3 istället... bra premiär..
Athletic oskar
2008-08-31 20:11
Nu plockade han i alla fall av Gurpegi i paus så Orbaiz kan få lira. Alltid nåt...
Athletic KungYeste
2008-08-31 19:59
Ämne: Ämne: Alla ja....
Casas... kan göra vem som helst mörkrädd
Athletic KungYeste
2008-08-31 19:59
Ämne: NI SUGER HÄSTKUK!
S....
Man skall inte kasta sten i glashus...
Athletic oskar
2008-08-31 19:53
Blir press direkt nu med premiärtorsk. Svårt att plocka poäng med nervdaller mot Malaga..

Gurpegi - årets överaskning... när han lånas ut till Eibar..
Athletic oskar
2008-08-31 19:51
Ämne: Alla jag pratat med ....
trevlig kommentar. jag antar att du låter så IRl åxå..!?

moget.. kul.. fantasifullt..

varför spelade du inte på Almeria då..

Blev mörkrädd redan när jag såg Gurpegi i startelvan..
Barcelona AssaDinHo
2008-08-31 19:45
NI SUGER HÄSTKUK!
SKA TORSKA PENGAR PÅ JUST ERT SKITLAG!
FAAAN VA KASSSAAA!!!!!!!!!!!!
Athletic KungYeste
2008-08-31 19:41
Japp men bry dig inte om den.. Casas har spelat fram Negredo till 0-2 TOTAL KATASTROF
Athletic KungYeste
2008-08-31 19:41
Japp men bry dig inte om den.. Casas har spelat fram Negredo till 0-2 TOTAL KATASTROF
Athletic oskar
2008-08-31 19:17
Någon som får strömmen att funka!?
Barcelona barçaroffe
2008-08-31 18:18
Joda, det var mycket biltutande och fyrverkerier runt om i staden nar EM-guldet bargades!
Athletic oskar
2008-08-31 15:18
Alla jag pratat med i Baskien efter EM triumfen var stolta och glada över landslagets framgång. Jag hade dessutom turen att få se finalen tillsammans med ett par basker och de var rätt upphetsade kan jag lugnt säga.

Som jag upplever det är de flesta åxå väldigt glada över Iraola, javí och Amorebietas senaste landlagsuppdrag.

Mest som ett skämt säger man ofta i Bilbao att man inte hoppas att Spaniens landslag skall vinna men när de väl vann så var nog merparten rätt nöjda med det. Jag tror nog att det var detsamma i Barcelona.
Athletic KungYeste
2008-08-31 12:40
Konstigt också att Iturraspe inte är med i truppen då han fått väldigt mycket speltid under försäsongen.
Athletic KungYeste
2008-08-31 12:38
Ämne: Oskar//

Sa det ar....
Visst är det fortfarande bara Basker i truppen men vilka regler som igentligen gäller för att få kallas Bask är väl i vissa fall tveksamma.

Ang Basker i landslaget är det nog lite delade meningar precis som i Katalonien men gemene man tycker nog att det är positivt då det har varit ganska tunnt med Athletic spelare i lndslaget på senare år.
Barcelona barçaroffe
2008-08-31 12:30
Traffade en fanatisk katalonier pa puben. Han sag Xavi iniesta och Puyol som stora forradare, darfor att de spelar i landslaget. Hans enda hjalte i Barca var Oleguer.
Tycker man sa har i Bilbao ocksa ?
Barcelona barçaroffe
2008-08-31 12:26
Oskar//

Sa det ar fortfarande sa att det bara ar basker i truppen ? Det tycks sa om man tittar i Guia Marca De La Liga 09! Harlig fotbollsbibel med "all" statistik och spelar/lagbilder!
Rekommenderar inkop av den nar du gastar Barca!

Bien fortuna!

Hasta la vista!
Athletic KungYeste
2008-08-31 10:47
Kvällens premiär kan ses på webben! Kolla in länken och leta upp Athletic!
Länktips: rojadirecta.com/
Athletic KungYeste
2008-08-31 10:38
Ola todos!!
Vad härligt att vakna upp efter vild svensexa och se att man äntligen värvat en VÄNSTERBACK!!!
AUPA Baentziaga!
Athletic oskar
2008-08-30 16:33
Etxeberria// Låter som startelvan om du växlar ytterbackarna.

Märkligt med Koikili. Är han skadad!? Men Caparrós har visat rätt tydligt att det är Casas han vill spela.

Orbaiz är nog inte helt säker som starter.

Truppen:

Iraizoz, Armando.
Ustaritz, Amorebieta, Iraola, Aitor Ocio, Casas;
Garmendia, Yeste, Gabilondo, David López, Orbaiz, Gurpegi, Susaeta, Javi Martínez;
Llorente, Ion Vélez, Etxeberria.
Annons: