/spanien/bilbao/forum/323.aspx/spanien/bilbao/forum/323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2008-10-19 12:50
Tråkigt att forumet är helt dött trots match mot Barca ikväll, dessutom tv-sänd...
Athletic PedroYeste
2008-10-19 12:50
Har väl också pratats om Garmenida ev skall starta bakom Llorente, det tycker jag låter spännande då han gjort bra inhopp när han fått chansen. Synd att han har en glaskropp bara...
Athletic Julken
2008-10-17 13:15
Enligt El Correo verkar vi fundera på att antingen ställa upp mittfält/anfall så här:

Gurpegi - Orbaiz - Yeste - Lopes
------------Susaeta-------------
------------Llorente------------

eller så här:

Susaeta-Orbaiz-Yeste-Lopes
---------Exteberria-------
---------Llorente---------

Den första varianten är speciellt framtagen för att stoppa Iniesta på sin vänsterkant. Antagligen ska man under match kunna växla mellan dessa uppställningar om det behövs.

Javi M har läkt bra enligt tidningen, men man verkar ändå ställa över honom på söndag.

Ytterligare en artikel i tidningen handlar om att Bojan hyllar Athletics publik. Det blir med all säkerhet utsålt.
Athletic PedroYeste
2008-10-15 23:11
Ämne: Alla lag i La Liga h....
Jämfört med Arsenal har vi ju ganska många egna produkter, Arsenal har väl ehh.... ingen eller?
Athletic oskar
2008-10-14 21:30
Egen produkt är väl någon som utbildats inom klubbens ungdomsakademi. Att de kom till klubben som 10-åringar är väl rätt normalt. Få skickar ju in sina söner från förorten (eller döttrar för all del) till gnaget eller bajens 7 årings lag.

Så länge de formats av klubben från 12-13 års ålder så är de ju utbildade inom klubben.

Aup!
Athletic oskar
2008-10-14 19:41
Alla lag i La Liga har domsluten emot sig mot Barca och Real. punkt. Det är inget att gråta över. Vi skall ta dem ändå!

Nu när livet känns 3 ton lättare så kan man prata vidare om egna produkter eller kanske lagets låga ålder..

Målvaketer snittålder 31.3 (3 spelare)
Backar snittålder 25.6 (8 spelare)
Mittfält snittålder 25.5 (11 spelare)
Anfall snittålder 25.7 (4 spelare)

Kollar man på startelvan senast (Sevilla borta)så är snittåldern 25.8

25.8 är inte så lägt som jag trodde faktiskt.

Jämför med Arsenal där mittfältet endast har en spelare (Rosicky) är över 22. Helt makalöst!! I anfallet är två spelare 25 och resten 24,20,19 och 19... Försvaret har faktiskt två spelare på 31 och resten är 27, 25, 25, 23 och 21..

Utan att kunna startelvan helt så borde snittåldern hamna lägre än våra 25.8 men faktiskt bara marginellt. Vi spelar dock inte Cl...
Athletic Julken
2008-10-14 10:52
Matchen mot Barca då? El Correo gör en stor grej av att vi haft många domslut emot oss i de senaste matcherna mot storklubben. Läs själva länken!
Athletic Julken
2008-10-14 10:44
Äsch, blev tvungen att kolla upp hur det ligger till. Llorente kom till klubben som 11-åring (och inte från Osasuna). Garmendia och Amorebieta som 10-åringar. Då är det väl OK att kalla dessa för egna produkter?

Ion Velez och Iraola (m.fl) kom till klubben som 17-åringar. Är man då en egen produkt? Beror kanske på om klubben är en samarbetsklubb till Athletic?

Vi kan i alla fall konstatera att det bara är Yeste, Susaeta och Garmendia som aldrig spelat för nån annan klubb (av de 25 spelararna som har en A-lagströja).

Min tolkning är att det är 6/25 som är egna produkter. Som sagt kan ju detta diskuteras...
Athletic Julken
2008-10-14 10:30
Llorente är väl som många andra i laget fostrad i Osasuna?
Athletic oskar
2008-10-13 12:39
För övrigt anser jag att inget lag i världen kan jämföras med Athletic då det gäller egna produkter. Samtidigt kan man tycka at det är ganska få i laget just nu om man ser till startelvan eller snarare starttruppen:
Amorebieta
Iraola
Yeste
Llorente
Susaeta
Garmendia
Ion Vélez
Ustariz

Spelare som formats på annat håll:
Etxeberria - Real Sociedad
Balenxiaga - Real Sociedad
Orbaiz - Osasuna
Javí - Osasuna
David L - Osasuna

orkar inte mer. Men vi har nog typ hälften egna produkter i laget. Men i startelvan är det lite färre som det verkar

Aup!
Athletic oskar
2008-10-13 12:29
Iraola fick spela drygt sista halvtimmen i landskampen i lördags. Bytte av Ramos efter 54 minuter vid ställningen 2-0.

Kul.

När gjorde en Athleticspelare senast en landskamp? Etxebe kanske!? Slutspelet i Portugal var han väl med!?
Hugo - Romanista
2008-10-08 22:24
Tja grabbar, ni borde läsa Helmerssons senaste krönika för Roma där han även ger en vink till er!
Forza Roma!
Athletic oskar
2008-10-07 11:31
Bra om känt inte var så dåligt

Jag är mer orolig för hans form. Han var verkligen inte dominant i söndags. Bänkad veckan innan.

Kanske är det bra om han får vila och köra lite rehab i 4 veckor. Han spelar ju mer eller mindre non-stop i och med att han spelar landslag åxå.

Vi får hålla tummarna för Iraola nu. Vore trist att spela en säsong helt utan ytterbackar... Kanske Lagerbäck kan flyga in och köra en 3-5-2 skola... Vi har tre bra mittbackar och ett koppel med bra mittfältare...

Skit, glömde att vi bara har en forward... :-o
Athletic tiopepe
2008-10-07 08:52
Ämne: Jag är lite orolig f.... "Man gjorde i morse en magnetisk resonanstomografi på honom. Den visade att hans knä inte är svårt skadat. Det kan vara posttraumatisk artrit. Han blir borta från spel mellan tre och fyra veckor."

Artrit är ledgångsinflammation. Om "artrit traumatica" är detsamma som "posttraumatisk artrit" vet jag inte säkert, men det jag hittade när jag googlade på det är att det kan utvecklas efter en skada där ben och brosk är dåligt läkt.
Athletic Etxeberria
2008-10-06 20:13
Jag är lite orolig för Javi M.

Kan ingen spansktalande översätta detta som skrivs om honom på officiella hemsidan?

http://www.athletic-club.net/acc/home.asp?a=0&b=50¬icia=7205&idi=1
Athletic PedroYeste
2008-10-06 17:31
Kul att höra från dig igen Kuba!! ;)

Kan exorcism vara ett alternativ? Kan väl knappast vara annt än en förbannelse eller?

Lite ironiskt också att det vara just Del Horno som räddade kvar Valencia i Uefa-cupen, bittert? Ja väldigt...
Athletic The Kuba
2008-10-06 16:20
Sökes: vänsterback med hyfsat baskiskt påbrå som inte bara klarar av offensivt spel utan också kan fixa en brytning eller skicka en tvåmeterspassning till rätt adress på egen planhalva.

Finnes: rödvit klubb på den norra delen av Iberiska halvön som behöver vänsterfotade spelare, alternativt övertala FIFA om att endast tillåta tio spelare i vardera lag och ingen på vänsterkanten.
Athletic oskar
2008-10-06 12:33
Skall du bara se en match på Katedralen i år så är väl nästa match att rekomendera... Även om trycket nog blir bättre mot Real Madrid..

AUP!
Athletic Teodoro
2008-10-06 11:24
Aupa! Kanske är möjligt att jag tjackar biljetter till kommande hemmamatch o tittar, men de är dyyra....Men kanske kanske
Athletic Robertho
2008-10-05 21:19
Nä fy fan, nu börjar jag bli orolig för resten av säsongen. Såg bara första halvlek idag, men det var inte roligt.
Athletic Etxeberria
2008-10-05 19:30
Ja, vad fasen har hänt med försvaret? Känns som det finns så mycket yta för motståndarlaget.

Kanske Koi är ett bättre defensivt alternativ än Balenziaga?
Athletic oskar
2008-10-05 19:06
Någon som minns att vi hade bästa försvaret i ligan förra året!? (om man bortser från Barca och Real)

Sabla kasst försvarsspel. Orbaiz liknade en småskadad Linderoth idag. Kantig och oföljsam..

Det blir en tuff säsong. Men den är lång och ett par segrar räcker för att lyfta självförtroendet.

Räkna med ett heltaggat hemmaag på Katedralen nästa omgång!
Athletic oskar
2008-10-05 18:58
Såg lite märkligt ut när Javí var längst fram oftare än någon annan. Undrar just hur et gick för honom. Såg INTE bra ut.

Shit vad tungt det är nu. Vi är inte superkassa men vi har noll flyt. Vi kan inte ge bort mål.

Nu var det här en kassaskåpssäker noll poängare dock.

Vi lär ju ta Barca lätt hemma i nästa match.. NOT!

Inte kul att vara rödvit idag...
Athletic PedroYeste
2008-10-05 18:57
Bedrövlig och pinsam eftermiddag och ett hur rättvist resultat som helst. Europaplatser kan vi glömma denna säsongen blir det en strid om överlevnad, garanterat!

Det vara männens lek med pojkarna idag...
Athletic PedroYeste
2008-10-05 18:55
Snabba omställningar, beror nog mer på att det inte finns några att spela...
Athletic Etxeberria
2008-10-05 18:53
Håller med om allt du skriver förutom om Yeste. Han har hela tiden för många touch på bollen och drar ner tempot. Alla chanser till snabba omställningar försvinner när han tar sådan tid på sig.

Sen är det ju på tok för lite löpningar i offensiven. Llorente, Yeste och Gabilondo springer ju inte mer än nödvändigt och det blir så fantasilöst. Enda gångerna vi skapar är då Iraola kommer med upp i sina löpningar.

Ja, ja, det är bara att ladda om till nästa match..
Athletic PedroYeste
2008-10-05 17:57
Usch usch usch, otroligt uddlöst framåt! Om man nu väljer att spela med en anfallare MÅSTE man ju använda sig mycket av kantspelarna... Lopez har inte haft någon vidare bra dag och Gabilondo är ... ja Gabilondo. Om han nu skall vara med för sin defensiva styrka skall han väl också hjälpa Balenziaga? eller? Nu har han sprungit omkring ensam i ingemansland. Sen har vi jhu det med vänsterbacksplatsen... Balneziaga har ju varit riktigit bra tidigare men det tycks vila någon form av förbannaelse över den positionen.
Sålänge vi ger bort mål som det första lär vi aldri vinna några bortamatcher. Hoppas VCaparros vågar chansa med Susaeta i andra, tycker också att Yeste är riktigt bra idag igen!
AUPA YESTE!
Athletic oskar
2008-10-05 17:53
Vi vänder blad...

2 billiga noll tycker jag.

tokmiss av Ballen vid första målet. Hur många mål skall vi bjuda på den här säsongen...

Han har svårt med markeringen åxå.

Vi är ogiftiga framåt. Två tunga skott som blockerats är allt vi haft. segt.

pinar mig igenom andra halvlek åxå...

AUPA ROJOBLANCO!
Athletic oskar
2008-10-05 16:44
De som skall skriva en ny sida i historieboken är:

Athletic 4-5-1
Iraizoz
Iraola, Ocio, Amoerbieta, Balenziaga
Gabilondo, Orbaiz, Yeste, JavíM, DavidL
Llorente

På bänken: Lafuente, Susaeta, Ustariz, Garmendia, Muñoz, Ion Vélez och Gurpegi

Det blev 4-5-1
En kombination av att övriga strikers(?) bommade sig ur varje starelva de närmsta månaderna samt att vi möter ett av ligans 5 bästa lag.

Såg Ni att Iraola är med i landslaget även denna gång! Grymt!

AUPA LOS LEJONES!!!!!
Athletic PedroYeste
2008-10-05 16:40
Dags att ändra på historien idag...
Annons: