/spanien/bilbao/forum/321.aspx/spanien/bilbao/forum/321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2008-11-09 18:22
Nu är streamn helt oduglig. 2-1 till Mallorca. Vi bytte in Yeste (mot Exteberria) och Velez (mot Gabilondo). Verkar riktigt tungt...
Athletic Julken
2008-11-09 17:53
Vila. Skönt med målet, måste vara psykologiskt viktigt. Ändå känns det inte speciellt bra inför andra halvlek. Ocio tog ett ganska tidigt gult och sånt känns ju aldrig bra.. (Å andra sidan väger Aduriz gula kanske lika tungt. Någon av dom åker såkert av banan innan det här är slut.)

Vi måste variera anfallsspelet mer. Bara långt och hörnor på Llorente räcker ju inte. Balenziaga har haft det lite svårt i en mot en lägena mot Varela. Det håller inte heller.

Gorka känns inte lika stabil som vanligt, bland annat gick han ut på en hörna men missade bollen. Aduriz nätade nästan. Alla dessa baklängesmål under säsongen kanske påverkar Gorka?

Jag vill se Susaeta på plan! Plocka gärna någon annan än Exteberria. Gammelgubbe har varit småpigg hittills.
Athletic Jonas1990
2008-11-09 17:49
Halvtid
Athletic Julken
2008-11-09 17:46
JA! Iraola!
Athletic Julken
2008-11-09 17:46
JA! Iraola!
Athletic Julken
2008-11-09 17:45
Llorente görs ner i straffområdet när en frispark lyras in. Och....
Athletic Jonas1990
2008-11-09 17:44
STRAFF!!
Athletic Julken
2008-11-09 17:44
Straff!
Athletic Julken
2008-11-09 17:41
Llorente nästa hörnnick räddas på mållinjen! Men det känns ändå som om Mallorca är lite vassare...
Athletic Jonas1990
2008-11-09 17:39
Llorente nära igen, måste lossna snart!
Athletic Julken
2008-11-09 17:28
Llorente nickar nästan in en hörna. Aduriz varnad för avsiktlig hands som gav ett friläge.
Athletic Julken
2008-11-09 17:22
Och andratröjan är su ful, så ful.
Athletic Julken
2008-11-09 17:21
rojadirecta bjuder på en stream, men den är usel...
Athletic Etxeberria
2008-11-09 17:16
Och nu blev det tydligen 1-0 till Mallis.. Usch vad tungt..
Athletic Etxeberria
2008-11-09 17:15
Startelvan är tydligen:
Iraizoz
Iraola-Ocio-Ustaritz-Balenziaga
Orbaiz-Javi M
Etxebe-David Lopez-Gabilondo
Llorente

Yeste på bänken alltså. Har han känningar av en skada eller helt enkelt bänkad? Tycker ändå att han har varit en av de bästa hittills i år (iaf de matcher jag sett)..
Athletic Jonas1990
2008-11-09 17:08
Någon som har hittat stream?
Athletic PedroYeste
2008-11-09 13:50
Ämne: Ämne: Ämne....
Enklast vore ju att plocka bort Gabilondo!
Athletic Julken
2008-11-09 13:20
Ämne: Ämne: Men Bal....Det är ju det jag menar. Vill man se både Susaeta och Exteberria på plan så var sätter man David Lopes? Iofs, som vänsterback skulle han säkert inte vara sämre än någon annan...

Kvällens match: http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=23139&part=sports

Tack för införrapporten, Oskar! (Är det nån som skrivit om ETA eller någon onlinespel förresten, eller varför påminnelsen? För övrigt tycker jag det borde vara förbjudet att skriva om R**l M*dr*d på detta forum också... Eller på alla forum!)
Athletic PedroYeste
2008-11-09 13:12
Härligt med en grym inför-rapport igen!!! Nu skall jag ta tag i i mitt liv och börja skriva igen :)

Grymt spännande idag, vill verkligen se Susaeta från start idag!
Athletic PedroYeste
2008-11-09 13:09
Ämne: Men Balenziaga har f....
Nja jag tycker nog David Lopez varit Athletics genomgående bästa spelare så här långt...
Athletic oskar
2008-11-09 10:27
Koi utanför truppen. Han är verkligen iskall nu. Tänk vad det kan svänga över sommaren... Del Horno spelar dessutom i Valencia..

Garmendia lämnad i Bilbao. Jag gillar honom. Synd. Han brukar röra om rätt bra när han får vara med.

Hattrick av Llorente idag! Vore et enklet sätt att få tyst på allt Aduriz och J-Lo tjat...

Jag håller på Ballen!

Påminner dessutom om:

"Inlägg om Baskiens självständighet, ETA och andra politiska inlägg samt reklam för managerspel online kommer att ovillkorligen raderas!"

Javí från start igen. Kommer han i form så är det positivt. Han var säsongens spelare förra säsongen. Vi behöver en Javí i form. Enskilt viktigaste spelaren i laget.
Athletic Trumoi
2008-11-08 18:35
Ustaritz och Casas reser till Mallorca enlig Spanska media ... hoppas verkligen Ustaritz eller Gurpegi spelar som mittback ...
Athletic Julken
2008-11-07 16:43
Men Balenziaga har faktiskt gjort en hel del individuella misstag som kostas både baklängesmål och poäng (både mot Sevilla, Real, Villareal eller hur var det nu?)

Han har hittills inte hållit måttet i defensiven, Koi skulle göra jobbet däremot. Sen så ser jag hellre Balenziaga än Gabilondo på yttern, absolut, även om Gabilondo gjort några hyfsade matcher på slutet.

Om jag var Capparos:

---------------Gorka--------------
Iraola---Ocio---Ustaritz (?)---Koi
-----Orbaiz------Javi M-----------
Exteberria---Yeste------Balenziaga
-------------Llorente-------------

Susaeta in tidigt i andra när gammelgubben Joseba tröttnar. David Lopes tycker jag inte borde vara säker på en plats i startelvan.
Athletic oskar
2008-11-07 13:47
Att börja byta tränare igen leder oss garanterat ner i segundan. Det är det sista jag vill se.

Efter det är det Casas på plan..

men efter det Yeste som mittback.. lol

Jag tror att Ballen blir en grymt bra ytterback. Låt han spela. Det är inte Gimnastic han debuterat mot direkt. Det är 3-4 av världens absolut bästa lag. Lite skillnad mot heta derbyn mot Alaves och Eibar.

Vi brukar faktiskt ha det lätt på San Moix.. om jag tänker fritt.. vågar inte kolla statistiken..

Aupa!
Athletic Julken
2008-11-07 12:01
Jag skulle kunna tänka mig att någon av BA:s mittbackar får chansen, några spelade ju faktiskt nån match på försäsongen. Men en frisk Ustaritz är naturligtvis förstavalet... Gurpegi har en hel del kvar att bevisa efter comebacken. (Men det är klart att vi ska ge honom chansen!)

I backlinjen skulle jag faktiskt så vår lille krigare Koi få chansen igen. Och varför inte Balenzaiga som ytter framför honom? Han har ju en jättefin vänsterdojja och löper bra under nittio minuter.

Förhoppningsvis drar vi in några fler poäng på de omgångar som är kvar till jul. Annars blir jag riktigt, riktigt orolig.

När det gäller klubbens långsiktiga arbete är det väl lika att Caparros får vara kvar ett par år och ge lite kontinuitet. Den stora fråga är hur organisationen i klubben ska se ut. Vad händer egentlige i Lezama kan man fråga sig? På xtratime är det en rätt intressant tråd i ämnet just nu. In och läs!

Och, ja, jag tippar med hjärtat. Vi vinner med 3-0 på bortaplan. Aduriz övertänd och tar ett av alla sina röda kort...
Athletic PedroYeste
2008-11-06 14:03
Vad är oddsen på att Aduriz stänker in några baljor mot oss på söndag?
Athletic PedroYeste
2008-11-06 12:52
Ämne: Amorebieta är skadad....
Ajajaja Casas som mittback :(
Luktar katstrof, ingen skräll att Ustartiz blev skadad han går ju fan sönder av en lätt bris!
Gurpegi låter som sagt vad som ett bättra alternativ kanske till och med Javi Martinez. Förresten ser jag nog hellre Yeste som mittback före Casas!
Athletic oskar
2008-11-06 11:11
Ett bättre alternativ vore att dra ner Gurpegi som mittback. Helt säkert.

Såg att Itturaspe var kallad till U-21 träningslägret i nästa vecka.

Ustariz kan nog läka iofs.
Athletic Trumoi
2008-11-06 09:40
Amorebieta är skadad och Ustaritz också enligt spanska media. Caparros provar med Casas som mittback i träningarna den här veckan ...
Athletic Trumoi
2008-11-06 09:36
Jag håller med dig PedroYeste, vi har gått genom det svåraste nu. Jag tror att poängerna kommer nu att börja falla på vår sida.
Annons: