/spanien/bilbao/forum/317.aspx/spanien/bilbao/forum/317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2008-12-07 18:52
Amroebieta missar fri med målvakten i matchens sista sekund. Nickar dessutom sin egen retur utanför. f*n f*n f*n vad nära
Athletic oskar
2008-12-07 18:50
Vilken chans Iraola hade att avgöra med 1 minut kvar av tillägget!! synd
Athletic oskar
2008-12-07 18:41
målvaktstavla
Athletic oskar
2008-12-07 18:41
jävla skitmål
Athletic oskar
2008-12-07 18:37
Ballen har feber

Orbaiz utvisad med kvarten kvar. 2 gula.
Athletic PedroYeste
2008-12-07 18:19
Koi spelar idag, vet inte om Balenziaga är skadad eller om Caparros har tröttnat på tabbarna.
Athletic PedroYeste
2008-12-07 18:11
Nja en urusel!

0-1 Yeste på frispark!!!!
Athletic oskar
2008-12-07 17:49
Någon ström idag?
Athletic Etxeberria
2008-12-06 23:25
Jag vill se Yeste på plan imorgon. Jag ser också gärna att Gurpegi får chansen istället för Javi Martinez och Koi istället för Balenziaga. Dom med dålig form kan inte vara givna match efter match bara för att dom är unga. Kanske Del Olmo från start istället för Susaeta också?

Så här skulle det kunna se ut:
Iraizoz
Koi - Ocio - Amorebieta - Iraola
Orbaiz - Gurpegi
Del Olmo - Yeste - David Lopez
Llorente

Tror nog Caparros uppställning kommer skilja sig en hel del från denna.. :)
Athletic oskar
2008-12-01 21:51
Ja verkligen den lätta halvan men det var det ju förra säsongen åxå..
Athletic Etxeberria
2008-12-01 20:33
Skön lottning i cupen. Semi känns inte helt omöjligt. Men det är en lång väg att gå. Osasuna kommer väl säkert göra sina två bästa matcher under hela säsongen mot oss. Om vi tar dom borde vi väl ha också ha hyfsad chans mot både Valladolid och Sporting.
Athletic oskar
2008-12-01 10:31
Ämne: Skönt med 3 poäng hu....
Tintin kan åka till Tibet nu...
Athletic oskar
2008-12-01 08:30
En brilliant framspelning till Susaeta från Yeste innan 1-0 målet!!

2-0 målet utstrålar verkligen självförtroendet. Det är inget snack, jag skall göra mål här. Grymt star striker vi har!

Susaeta träffade ribban i andra och Iraola var nära att sätta ett långskott.

Numancia hade i princip en ok chans i varje halvlek men utan att det såg farligt ut.

AUPAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Athletic oskar
2008-12-01 08:24
Längre sammandrag med vanlig kamera.. Ingen SVT bevakar Allsvenskan vinkel.. ;-)
Athletic PedroYeste
2008-11-30 23:24
Llorentes 2 sköna mål!
Athletic oskar
2008-11-30 18:57
Skönt med 3 poäng hur som helst och en 16e plats nu. Märkligt att Sporting vann borta mot Espanyol. Nu lär han väl få sparken, tränaren i Espanyol.

Osasuna torska igen.

Ett par små segrar till så kanske man kan börja sova bättre...

Hittade faktiskt en ström som fungerade hjälpligt. Synd bara att den visade Espanyol matchen mest hela tiden. JAg kunde dock se utvisningen och bli arg för mig själv framför skärmen.. Störde i Bollibompa..
Athletic oskar
2008-11-30 18:54
Vilken onödig utvisning. VARFÖR skall han ta frisparken när han redan har ett gult kort. Smart.. Nu har vi bara en mittback till matchen i Santander.
Athletic oskar
2008-11-30 17:57
2-0 i paus! Llorente x 2

Startuppställningen exakt som i inför artikeln.
Etxeita fick gult kort efter 45 sekunder.. tung start för honom.

Håll det här nu!
Athletic oskar
2008-11-30 08:14
Verkligen bra nyheter! Jag tror att Del Horno har mycket kvar att ge. Dessutom är jag rätt sugen på de unga spelarna som nu formas i England (Tottenham och Liverpool)
Athletic PedroYeste
2008-11-29 19:01
Ämne: Atletico Madrid är i....
Skulle vara gott om Del horno kunde bli Röd-vit randig igen, frågan är om han själv vill komma bara...

San Jose skulle vara en bra förstärkning om det finns en utköpsklausul bara!
Athletic losleo
2008-11-29 04:51
Atletico Madrid är intresserade i Iraola, vet inte hur pålitligt ryktet är.
Del Horno är nu till salu, eller transferlistad som man kan kalla det, hans lön lär ju inte bli den högsta eftersom det var 3.5 år sen han var på sitt bästa.
Mikel San José (mittback) som vi sålde till Liverpool förra sommaren kan nu vara på väg tillbaka på lån.
Athletic martinifk
2008-11-28 16:59
Låt oss gå upp över nedflyttningssträcket nu på söndag, snälla!
Athletic oskar
2008-11-26 15:43
IRON MAIDEN/ Fear of the dark..

Men förmodligen är du inne på fel forum.. så mer Run to the hills om du hittar rätt forum ;-)
Valencia IRON MAIDEN
2008-11-26 14:14
Hur tror ni det kommer gå i år?
Athletic PedroYeste
2008-11-26 13:42
Ämne: Välkommen Martinifik....
För att spinna vidare lite på JAvi Martinez "teorin" roade jag mig med att gå in och kika på lite officiell statistik från de 5 senaste matcherna. Jag jämförde Orbaiz med Javi Martinez i kategorierna, vunna bollar, förlorade bollar samt antalet slagna passningar. Gissa om vi fick rätt? Med skrämmande överlägsenhet var Orbaiz givetvis bättre i antalet slagna passningar, kanske ingen större skräll men att han nästan slår dubbelt så många passningar per match var ändå oväntat. Han förlorar också betydligt mindre bollar(dueller) och mest förvånande av allt är att han i samtliga matcher också vinner mestt bollar(dueller), det är en skräll!

Där har vi det, svart på vitt! ;)
Athletic martinifk
2008-11-26 00:58
Tackar för det varma välkomnandet! :)

Jo jag hade större förhoppningar också inför säsongen men med denna inledning har man börjat tvivlat tyvärr. Väldigt skön och nödvändig seger mot Osasuna innan förlusten mot Deportivo f.ö.
Krossa Numancia är ett måste, även om jag nöjer mig med VINST helt enkelt.
Athletic oskar
2008-11-25 19:36
Välkommen Martinifik!

Förhoppningarna p¨å laget är nog ganska stora här. Vi har en bra startelva med bra reservkraft på mittfältet. Tyvärr har Caparrós misslckats med att hitta balansen i laget i år.

Defensivt har vi som alla sett haft stora problem. Jag har skrivit, precis som PedroYeste, att det troliga är att Javí Martinez har sin första formsvacka sedan han kom till klubben och att det är det som påverkar oss så negativt.

Jag tycker dock att det är fler som är på för låg nivå denna säsong. Amorebieta och Ocio till exempel.

Jag är däremot helt emot att spela Gurpegi på mittfältet. Han gör sig bäst i Eibar..

Några mer rutinerade spelare från start hemma mot Numancia önskar jag mig dock. Gärna Yeste istället för Garmendia och Gabilondo eller Etxebe för Susaeta.

Ballen är svag nu men vi måste nog ge honom chansen i brist på bättre..
Athletic PedroYeste
2008-11-25 13:05
Ämne: Ämne: Varför ....
Jag menar givetvis inte det spelet han oftast visat hittils men som jag ocså skrev har han inte haft de bästa förutsättningarna. Tror dock att han kan utvecklas till en riktigt bra ytterback men han ade nog mått bra av att få vila några matcher.
Athletic PedroYeste
2008-11-25 13:03
Ämne: Tjena!
Är inte ny h....
Välkommen! :)

Japp håller med dig, nytt kontrakt är målet för mig med. Bedrövligt med en så lovande trupp...
Athletic martinifk
2008-11-25 00:06
Tjena!
Är inte ny här på SF, men att skriva i forum däremot. Har alltid kännt något extra för laget ifrån Baskien, Bilbao förstås. Är liksom ni andra suportrar till laget väl förstås oroliga vad säsongen har att erbjuda. Känns som att nytt kontrakt är målet. Hur ser ni andra på resterande delen av säsongen? :)
Annons: