/spanien/bilbao/forum/314.aspx/spanien/bilbao/forum/314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Liverani
2008-12-22 20:03
Wikipedia, samt mitt eget minne säger att Urzaiz inte spelar kvar i Ajax. Trevlig sida, förresten.
Athletic oskar
2008-12-22 13:31
10 poäng och 7-1 i målskillnad på de avslutande fyra matcherna. Grymt!

Synd bara att vi gett bort poäng till Racing och Getafe..

Skönt med lite arbetsro och att Caparrós slipper bilan över julen.

Synd om alla sjuka medier som inte kan spekulera allt för mycket i värvningar...

Fast Mendieta vore ju kul!

De sa igår att Urzaiz spelar kvar i AJAX. Stämmer det? Lite kul om det är så och OH AH Kennedy inte får vara kvar.. :-o
Athletic martinifk
2008-12-22 04:29
Riktigt skön seger, härligt med 3 poäng i en sån här match! :)
Athletic PedroYeste
2008-12-22 00:54
Skitmatch var ordet, tur att poängen räknas ändå!
Athletic oskar
2008-12-21 23:02
Sköööön seger. Vilken skitmatch. Vi sög lika mycket båda två. Snabbast var bollkallarna...

Märkligt att vinna en sån här match. Det var länge sedan. Vi spelade ju helkasst.

AUPA!!!
Athletic losleo
2008-12-21 22:59
Jo, han spelar redan för oss, men du hade turen att se honom i en av/några av de bra matcherna han gjorde, han var ju relativt ojämn, dock är han den bästa vänsterbacken vi har i dagsläget, men Capparos gillar att satsa på ungdomar och Ballen är ju som sagt 20 år och var eftertraktad av Real innan han till slut gick till oss, och då är man ganska lovande.
k31-fc bayern31
2008-12-21 22:01
Kolkilli hette han.. han va ju ändå ok, och med tanke på att han kom från lägre divisioner vågade han ju ta för sig.. har man inte tänkt o köpa loss honom?
Athletic oskar
2008-12-21 21:59
Javí har i alla fall börjat att springa.. Det gjorde han inte i inledningen av serien..

Känns inte helt tryggt på våra kanter nu. Ballen och Etxita som har Susaeta och Yeste som hjälp... hua

Vi har dessutom bara ett byte kvar som vi måste hålla på länge.. Etxebe mot Ion med 20 kvar.

Jobba lejones!!
Athletic oskar
2008-12-21 21:58
Vi köpte Balenziaga från Real Sociedad. Ung och lovande ytterback som effektivt upphäver de flesta offsider för motståndarna.. :-o

I det långa arbetet så är det såklart att föredra en 20 årig ytterback än en 28 årig (?) dito.

Tursam ledning i en riktigt usel match. Det öppnade upp sig lite på slutet men hur kunde de bli trötta av den här halvleken!? Det är ju inte ens varmt i Sevilla..

Fan, om de inte har lust att spela så kan de vällan i alla fall springa..!?

Kom igen nu ATH!!!!

Risken är att ledningsmålet ger positiv bekräftelse på det usla spelet.. :-=
Athletic losleo
2008-12-21 21:47
Javimar! Hoppas han kommer igång igen!

Du tänker på Koi, vänsterback från Sestao River, en samarbetsklubb till Athletic.
k31-fc bayern31
2008-12-21 21:41
Undrar bara, vad har hänt med den ytterbacken som kom från lägre division förra året..Han va duktig minns jag..
Athletic oskar
2008-12-21 20:35
JAg hör aldrig några ramsor på Collagejuttan men de gapar just hela tiden.. :-D

Blev just sur på Pique i synnerhet och i fotbollsspelare i allmänhet. VARFÖR måste de alltid protestera mot allt hela tiden. ok om det är märkliga domslut ibland men det är ju bara att gilla läget. Det skapar bara trist stämning på plan och läktare. Så onödigt.

Om det du skriver stämmer så lär jag hetsa upp mig allt mer till nästa match..

ok 0-2 då..!?

AUPA LOS LEJONES!!!!
Athletic losleo
2008-12-21 20:13
Jag gillar inte Betis för att dom filmar, dom spelar fult, dom gråter så fort dom själva får lite ond, annars står dom och skriker att spelaren ska gå upp. Visst det är stämning på Loppan till och från men det är inte som på San Mames eller England direkt, det krävs mer än det för att få min respekt. Har dock sympatier för dom som har en president som har döpt om arenan efter sig själv:P Tänk er själva "San Macua", ingen skönhet direkt.

Om traditionen upprepar sig kommer dom att vara väldigt hårda i tacklingar, speciellt efter att vi tar ledningen ifall det skulle hända, 0-3 är lite väl optimistiskt Oskar men 1-2 är nog ingen omöjlighet.

Collegefootball är det bra stämning på matcherna men med tanke på att deras ramsor låter som att de är tagna från deras cheerleaderklack så är de svåra att gilla.

Tror inte Koi sätts som högerback, Murillo, Etxeita eller nån av mittbackarna låter mer naturligt, tyvärr så litar inte Capparos på Murillo men jag hoppas i alla fall på draghästen.
Athletic oskar
2008-12-21 19:56
Jag vet inte vad du har emot Real Betis. Det är ett av de lag jag gillar i La Liga. Nu är de väl, likt oss, ett par år efter bäst före datum men när de var som bäst var de sprakande. Denilsson höll show som bäst där.

Många matcher har varit rejält underhållande mellan de tvärrandiga lagen. Det är dessutom två av lagen i ligan som har den allra bästa stämningen på läktaren (även om det haglar lite väl mycket från densamma på Ruiz de Lopera samt San Mamés emellanåt.)

Många är de som vallfärdar från Sverige för att se Spansk fotboll. De flesta åker för att se Spaniens bästa lag i Barcelona men de häpnar av teater stämningen på Cam Nou. lite som att åka 10 år tillbaka i tiden och kolla på hockey i Gävle. Totalt dött, avmätt och faktiskt ganska trist. Om det inte är en toppmatch, då är stämningen hyfsad...

Jag kollar en del på Amerikansk Collagefotboll. Där är det ofta 80-90k på läktaren och med ett sabla drag från första kicken till slutsignalen. Det är sjuk ofta sjuk stämning. Annat än Camp Bou.. ;-) (snacka om sidospår)

Undrar verkligen om Murillo startar.. Jag tippar Koi.. Vi får se.. Tur att Gurpegi inte finns med i truppen. Då hade jag varit rejält nervös.. :-s

Jag ser fram emot en spännande tillställning!
Athletic losleo
2008-12-21 17:48
Skont att fa se Athletic igen, speciellt mot de vidriga andaluserna som spelar den fulaste och fegaste fotbollen i hela ligan, resultatet ar inte det viktigaste i denna match, det ar att komma undan med 11 spelare levande. Hoppas det gar bra for Murillo nu ifall han far chansen.
Athletic oskar
2008-12-21 17:43
Men det blir nog tufft ändå. Märkligt nog har dock försvaret varit rätt bra de senaste matcherna när Amorebieta och Balenziaga samt Ocio åkt in och ut ur laget på grund av skador och avstängningar..

Vore kul med en seger men det är nog att hoppas mer än att tro.. Jag tippade 0-3 ändå när jag såg avstängningarna men det är ju oftast så att de som får chansen i ett lag med lite tveksam form ofta kan lyfta laget..
Athletic PedroYeste
2008-12-21 16:00
Kan bli en oerhört rolig match ikväll! Bra för Athletic att Emana och Turken är avstängda idag!
Barcelona realrealrealreal
2008-12-21 14:26
Här kan ni se matchen idag

http://fotbollive.se/news_show_folj_real_betis-athletic_bilbao_live.html?id=4885333
Athletic tiopepe
2008-12-20 16:56
Real Betis - Athletic på TV4 Sport i morgon 21:00. Någon i Stockholm som har lust att se den på nån pub?
Länktips: tvmatchen.se/
Athletic oskar
2008-12-16 09:30
Bättre kvalitet på målen.

3-0 är såå snyggt! Yeste tar den på uupstuds åxå!!

Deestuom med Bakalao, Bakalao, Bakalao bonus så upp med volymen!!
Iraolaolaolaolaolaolaolaolaolaolaolaolaolaolaola!!

Ion Vélez inblandad i två av tre mål Det verkar som om han kommit in bra i lgaet medans Garmendia varit skadad. Jag är sugen på att se honom spela (Ion alltså). Hoppas att han startar i Sevilla på Söndag!

Gurpegi lämnade sjukhuset igår. Det läg en video utlagd via marca.com där man kunde se honom lämna Hospital San Sabastia.
Athletic oskar
2008-12-15 16:17
Bättre sammandrag via den officiella hemsidan.

Någon mer än jag som har en bwin annons som busar till forum sidan?
Athletic oskar
2008-12-15 14:36
JAg håller med om passningen. Fantastisk. Bra avslut åxå!

Straffen däremot.. Jag hade varit tokig om han inte spelade i Athletic.. Snacka om att njuta av att vara landalagsman..

2 av 3 mål efter hörna.
Athletic PedroYeste
2008-12-15 12:50
Vilken passning av Yeste!!! Fantastico!
Solklar straff och riktigt otäckt med Gurpegi...
Athletic oskar
2008-12-15 09:39
Målen.
Athletic oskar
2008-12-15 09:02
Nu känner man igen honom igen. (se länken)

Kan någon svara på varför han promt skulle göra sitt livs match mot sina gamla lagkamrater!?
Athletic oskar
2008-12-14 19:49
HAHA Försökte söka efter lite bilder på youtube.. Skrev Athletic-Sporting.. Funka dåligt..

Finns det något sammandrag?
Athletic oskar
2008-12-14 19:34
Vilken kväll! 3 raka hemmasegrar nu utan insläppta mål mot lag som vi verkligen skall slå hemma (Osasuna, Numancia och Sporting). Verkligen inte likt de rödvita..

Vore kul om vi kunde sno 3 pinanr i Sevilla nästa helg. Känner mig fortfarande sur över presenten till Racing förra helgen.

Jag skrev en ny önskelista till Tomten.
1. Stream som fungerar
2. Fler Athletic matcher på TV4Sport
3. Europaplats till Athletic i vår.
Athletic oskar
2008-12-14 18:56
slut 3-0!!
Athletic PedroYeste
2008-12-14 18:56
Huvudskada, krockade med målvakten
Athletic PedroYeste
2008-12-14 18:54