/spanien/bilbao/forum/311.aspx/spanien/bilbao/forum/311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2009-01-21 11:00
Tack Nina!

I princip borde han stanna i Zaragoza under våren för att kanske ta steget i sommar upp i La Liga.

Samma som förövrigt gäller de två unga spelarna från Alavés som är på ingång.

Undrar om klubben vill sälja Toquero. Finns det någon annan anledning till att han spelar istället för Etxeberria!?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-01-21 10:11
Oskar, apropå Herrera.

Jag har bara sett klipp på honom från Zaragoza B, men att det är en stor talang råder inga tvivel om, han är titt som tätt aktuell för uppflyttning till A-laget med, men nu verkar han ju ganska nära Athletic.

Sen ska man vara försiktig med ord som "supertalang", naturligtvis. SOm du skriver, O, så har han inte debuterat i A-laget ens i Segunda so far, givetvis är han lite hypad speciellt bland de yngre Zaragozasupportrarna.
Men. Ingen rök utan eld, så är det.

Och av alterativen att döma hoppas jag att han går till er , om han inte stannar, vilket förstås vore att föredra.
Athletic tiopepe
2009-01-21 08:42
Ämne: Någon som vet om det....
Jag vet inte. Jag är ju reseansvarig. Första året gjorde jag några försök att få till en resa. Men nu har jag inte riktigt tid.

Athletic PedroYeste
2009-01-20 11:11
"supertalang" hade väl varit mer korrekt ;)
men ordet är faktiskt taget från Zaragozas egna sida här på Svenskafans.
Robbahn1
2009-01-20 10:22
Någon som vet om det blir någon resa ner till spanien och titta på en Athletic match, skulle vara något att åka med på.

Athletic oskar
2009-01-20 07:27
Spännande men man kan ju undra vilken supertalang som inte spelat en enda match i La Liga vid 19 års ålder...!? Sorry, inte ens Segunda...

Om vi värvar honom har vi ju ett par misslyckade mittfältsvrvningar att finansiera med.

Kan vi få betalt för Muñoz!? eller Gurpegi!?

Fast skulle de sälja Gurpegi blir det nog mer livat än när Aduriz drog. Någon som saknar honom!?

När sålde vi senast en spelare btw!? Läser mest om utlåningar eller free transfers.. :-o
Athletic PedroYeste
2009-01-20 00:20
Ämne: Den här Ander Hererr....
Ander Herrera är född i Bilbao.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-20 00:11
Den här Ander Hererra, var kommer han ursprungligen ifrån?
Athletic oskar
2009-01-19 16:50
Någon mer än jag som tycker att bilden på vår startsida är kul. Han är rätt sen in i den duellen stackars målvaktsreserven i Valencia... jajajajajaja :-D

Jag har lagt upp en till i artikeln som ser lika kul ut!!
Athletic oskar
2009-01-19 15:09
Kolla Silly artikeln...

Själv har jag hört att Arteta och Xabi Alonso skall ersätta Gurpegi och Muñoz men inget är officiellt än...

Det hetaste är väl anfallsbytet med Alavés samt den unge spelaren från Zaragoza med det vackra förnamnet..

Annars löper vi väl en risk att det kommer ett minimiklausulbud på Llorente.

Javí Martinez har ju underpresterat mest hela säsongen och sitter nog säker tillsammans med Susaeta.

Banksektorn är på väg att raderas ut så vänta Er inga superbud de kommande årenn. Fler klubbar kommer att gå omkull tyvärr..

Vi får bara hoppas att Athletic inte har belånat sig allt för mycket...
Robbahn1
2009-01-19 12:28
Är det någon som vet om det är något nyförvärv som är på gång in i laget eller någon som kommer säljas under tranfserperioden?
Athletic Etxeberria
2009-01-19 06:15
Fattar inte heller varför Toquero kom in istället för Etxebe. Etxebe brukar ju vara väldigt bra att få in när vi är pressade, han håller boll och drar ofta på sig frisparkar.

Toquero håller ju tyvärr inte primera klass. Måste finnas bättre baskiska anfallare.

Sen tror jag att det kan funka bra med Yeste-Orbaiz när Javi är avstängd. Dom var riktigt bra mot Getafe hemma tidigare i höst. (visseligen förlorade vi den matchen, men det var maximal oflyt..)
Athletic PedroYeste
2009-01-18 23:04
Underbar kväll jag tillbringade hos min Valenciatrogne vän, tveksam till om han någonsin vill se Athletics matcher mot Valencia mer...

Lopez var riktigt bra idag och första halvlek var en fröjd för ögat. I andra halvlek märks tröttheten på spelarna, undrar om inte det tuffa spelschemat börjar ta ut sin rätt när man satsar hårt på cupen. Svårt också att låta några spelare vila nu när man tagit sig till kvarten.

Tror Javi Martinez avstägning gäller för cupmatchen mot Sporting...

Ärligt talat, kan någon ge mig en rimlig förklaring till att Toquero får spela? Dessutom verkar han gå före Etxeberria, ofattbart!

Athletic
2009-01-18 22:39
Vad ska man säga, Javi avstängd , han håller uppe mittfälltet och sen vet jag inte om Yeste är helt återställd för 90min spel , vi får hoppas på det bäst och tar poäng mot lagen som väntas
Athletic oskar
2009-01-18 22:24
Kul att de kan spela bra och dessutom få utdelning. Någon som minns de fem raka förlusterna i höstas..

Nu går vi in i en ganska läskig period. Dels cupen mot Sporting (Varför kallar de Sporting för Sporting och oss för Bilbao i samma mening.. märkligt) som vi borde vinna.

Sedan en rad med matcher mot lag vi borde slå. I och för sig ett formstarkt Malaga men Almeria, Malaga, Valladolid, Recre och Getafe...

Håller flytet i sig!? Hur länge kan man vara i zonen!?

Llorente är otroligt bra nu! Dessutom tycker jag att Ion Vélez växer i varje match. Hans snabbhet skapar mycket yta för Llorente, Gabilondo och López.

Blir tufft utan Javí nästa helg. Vem skall spela med Orbaiz!? Varken Yeste eller Gurpegi känns heta. Eller blir han avstängd redan i cupen!?
Athletic
2009-01-18 22:14
Otroligt, underbart att se Athletic Bilbao, spela bra och ta 3poäng och det behövdes för självförtroendet inför kommande matcher. Fernado Loriente är juh guden i Athletic
Valencia Villa/Silva
2009-01-18 22:08
väldigt starkt av Bilbao. Jag blir jämnt imponerad av laget och vilken lirare Llorente är.
Athletic oskar
2009-01-18 20:58
Oj vilken match!! Vi borde haft 3-1 i paus eller nåt. 2-4 efter 90 men vinner med 3-2.. sjukt!!

Vi är bra, har flyt och tar poäng. Det är kul att hålla på Athletic nu!!
k31-Bayern
2009-01-18 20:04
Kan inte sluta imponeras av Bilbao.. Jag undrar bara om Iraola och Llorente är spelare som skulle kunna tänka sig att lämna klubben..? Vi i bayern har högerbacks kris, samt lite anfallskris, vore 2 goda nyförvärv..
Real Madrid hejdureal
2009-01-18 14:13
Där visas eran match helt gratis idag!

Länktips!
Athletic oskar
2009-01-18 09:00
Synd att Susaeta är borta. Han har verkligen varit bra den sista tiden. Undrar om Ballen tar tillbaka sin vänsterback plats idag!?

Riktigt svår match.
Athletic oskar
2009-01-16 09:11
Verkligen. Bra drag!

Jag glömde att såga grodätaren som nästan skadade vår Messi... Vilken idiot.
Athletic Julken
2009-01-16 08:29
Ett extra beröm till publiken. Det är fantastiskt att se alla dessa Palestina-flaggor runt om på arenan. Vi är Athletic!
Athletic PedroYeste
2009-01-15 22:44
Japp, helt rätt att berömma Gabilondo.
Han verkar ju också vara en av de få som vågar avlossa bössan utanför straffområdet.

Athletic oskar
2009-01-15 22:01
Ja verkligen kul. Söndagens stream var av modell sämre..

Gurpegi är inte en bra passningsspelare tyvärr. Kanske kan han vara en ok mittback men annars har han inte i laget att göra. Inte ens på bänken.

Men låt oss fokusera på det positiva.

Gabilondo var grym idag. Vilket tillslag, inlägg, passningar och avslut. Sällan har jag sett honom så bra.

Susaeta, grym igen! Vilken känsla. Han är irrationell, snabb och ständig fara för motståndarna.

Iraola glänser offensivt.

Koikili, måste bara tagit platsen till vänster i backlinjen. Klasser bättre än Balenziaga!

Ion Vélez, visste inte att han var så snabb. Får han bara ordning på avsluten så... Märkligt att de kallar det själmål dock..

Har jag glömt någon!?

Iraizoz såklart! Utstrålar verkligen lugn nu!
Athletic PedroYeste
2009-01-15 21:56
Stabil match utan att glänsa, riktigt bra spel de första 10 sen spelar vi bara av matchen. Koi, Gabilondo, Susaeta och Orbaiz höjde sig lite över mängden.

Otroligt synd att snubbelfoten Velez inte kan få ordning på sina 2 vänsterfötter för han är ju raketsnabb när han få upp farten.
Athletic Etxeberria
2009-01-15 21:47
Vad kul med TV-match! Härligt att se laget på större än 2 tums skärm.

Vad har hänt med Gurpegi? Han har ju inte en passning rätt. Kommer inte ihåg att han hade så dåligt passningsspel innan avstängningen...

Annars har väl det sett rätt så bra ut. Susaeta het och försvaret verkar hålla tätt. Gabilondo ovanligt bra och Koi stabil. Borde vara svårt för Balenziaga att ta tillbaka ordinare platsen.
Athletic oskar
2009-01-15 18:56
Det brukar jag faktiskt göra. Just den här gången skrev jag bara under med www.svenskafans.com. De svarade faktiskt på 5 minuter även om svaret var att de hade 21:00 som starttid.. vilket uppenbarligen var fel.

Hopppas på en underhållande match nu när man bråkat för att få se den på riktig TV och inte via ubåtslänk från Uruguay...

Vore kul med avancemang även om det sliter lite väl mycket på grabbarna att spela cup om Caparrós skall köra ordinarie startelva även i cupen.

Vi får åxå hoppas att det inte blir förälngning. Av två skäl. Tröttare spelare på söndag då vi möter formstarka Valencia (TV 19.00) Men även med respekt för alla dem som vill se The human spider dokumentären 22:00... jajajajajaja
Athletic Julken
2009-01-15 09:13
En tanke när du mailar TV4, Oskar: skylta med att du är skribent/lagsideansvarig/eller den "titel" du nu har.

Svenskafans är åtminstone lite respekterat, och de som skriver på sidan anses väl vara de mest passionerade/kunniga på sitt lag.
Athletic oskar
2009-01-15 07:27
Nu har de ändrat avsparkstid till 20:00 på fotbollskanalens TV-tider.

Ser lovande ut!
Annons: