/spanien/bilbao/forum/307.aspx/spanien/bilbao/forum/307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Julken
2009-02-03 08:28
Suck...

TV4-sport har bestämt sig för att sända italienska cupen imorgon istället för drabbningen i Sevilla.

"Barcas cupmatch" visar de på torsdag kväll.

Nu gäller det bara att det finns en hyfsat bra stream nånstans att få tag på... Låt oss hoppas att u-båtarna har trimmat sin utrustning till imorgon!
Athletic oskar
2009-02-02 16:54
Yeste som släpande tror jag är toppen! Men Susaeta får nog sitta på bänken då David López varit riktigt bra den senaste tiden.

Susaeta hade en periond då han var riktigt bra men har halkat ner lite igen.

Utan Iraola blir vårt anfallspel riktiggt lidande... hua..

För övrigt har vi en tunn trupp förutom på mittfäletet där det fakrikst finns två bra lineups (nästan)
Athletic Julken
2009-02-02 16:30
Yeste får ha vilken frisyr han vill. Tunnhårigt långt, helrakat eller den klassiskt punkiga tuppkammen. Bara han fortsätter spela bättre och bättre.

Alla kommenterar hans frisparkar (vilket är helt rätt), men vilka hörnor han slår!!!

Ion Velez, Ocio och Koi är förresten tveksamma inför cupmatchen... Jäkligt tur bara att Iraola klarade sig, såg riktigt otäckt ut när knäet vek sig mot Malaga.

Om Velez är skadad vill jag se Yeste som en släpande andra forward. Så här:

-----------------Irazoiz--------------------
Iraola-Ocio(Ustaritz)-Amorebieta-Koi(Ballen)

Susaeta---Javi Mar---Orbaiz-----Gabilondo---
---------------Yeste------------------------
----------------------Llorente--------------

Och så in med Exteberria och David Lopez när vi behöver få mer spring på banan. Vad tycker ni?

Om Velez är hel kör vi väl på med 4-4-2 som vanligt med Susaeta och Yeste på kanterna.
Athletic Trumoi
2009-02-02 09:58
En sista sak!

Vi är bara 4 poäng från UEFA-cup platser. Vem skulle hade sagt det förra sasöngen!

Aupa Athletic!!
Athletic Trumoi
2009-02-02 09:39
Jag tror att med Toquero vad händer är att Caparros vill ge speltid till andra spelare. Kom ihåg att Etxebe slutar nästa år och då behöver vi spelare i hans position
Athletic Trumoi
2009-02-02 09:37
Tjena!
Jag håller med er. Jag får samma känslan när Valverde elle Luis Fernandez hade laget. Cup-finalen känns verkligen nära. Sevilla förlorade 1-0 mot sporting med ett man mer under 60 minuter!!!. De måste ha moralen under fötterna just nu!.
Jag hoppas verkligen att de sänder matchen på onsdag ... snälla TV4 ...
Athletic zu zara nagusia!
Athletic PedroYeste
2009-02-01 20:28
Ämne: Kikade på matchen ig....
Tunnhårig är väl ett understatement? Ge karln en rakhyvel eller åtminstone en trimmer!

Men visst har du rätt ang dina övriga observationer, inte sen Valverdes dagar har vi sett ett liknande Athletic-spel och då skall vi komma ihåg att laget fortfarande är ungt!

Bara en sak som stör mig, Toquero! Vad kan möjligtvis Caparros se i honom som ingen annan ser? Han är långsam, inte speciellt bra med bollen, inget vidare skott och är inte heller bra på att nicka...

Etxeberria är klasser bättre utan tvekan och hade man varit ute efter en nickstark spelare hade väl Inigio Velez varit ett bättre alternativ?
Athletic oskar
2009-02-01 16:21
The Cube / Tunnt men långt...

Yeste är faktiskt ganska bra nu. Han rör sig över stora ytor och sätter alltid fart på bollen. Snabba, precisa passningar som gärna söker sig ut mot kanterna. Hans sega dribblingar är ett minne blott!

Måste säga att just det är den största skillnaden mot tidigare. Vi har ingen spelare som löper med bollen. Det är bollen som gör jobbet till 95% Snabba passningar och snabba avslut.

Ett varierat passninspel som söker anfallarna både på marken och i luften.

Shit vad spännande det blir på onsdag!!

Hittar inte någon bekräftelse på att de kommer att sända matchen tyvärr men i TVSports tablå är det tid avsatt för Copa del Rey på onsdag (se länken). Fast det var det inför kvarten åxå...

På torsdagen är det hockey så om Barca-Mallis spelar på onsdag 22:00 så lär det väl vara den de visar tyvärr.

Enligt athletics officiella hemsida startar Sevilla-Athletic 21:00 på onsdag

Enligt Barcelonas officiella hemsida så spelar Barvelona-MAllorca den torsdag 5/2 klockan 21:30!

Det finns hopp om sändning helt klart!!!
Athletic The Kuba
2009-02-01 16:04
Kikade på matchen igår. När Yeste klippte in 1-1 fick jag vibbar från när Athletic var bra på riktigt och kämpade om Europaplatser för några år sen. Men börjar han inte bli lite tunnhårig?

Aupa!
Athletic oskar
2009-01-31 10:07
Ja, jag tror åxå att Sevilla var bättre. Vi har iofs mentalt underläge men det verkar ju inte vara något problem med psyket just nu.

Sevilla däremot har det lite tufft nu. Svårt att måla.

Dessutom prestige x100 för Caparrós!

Vi tar det här!

Ikväll däremot känns 3.5x pengarna som en bra investering om man spelar på Malaga...
Athletic PedroYeste
2009-01-31 02:28
Ja Sevilla blir en svår nöt att knäcka, inga goda minnen från de matcherna senaste säsongerna.

Men hade vi mött Valencia igen tror jag att vi hade åkt ut, känns lite orealistiskt att slå dem så många gånger på raken. Kändes lite som om det var deras tur...
Athletic Julken
2009-01-30 12:47
Ok, vi får möta Sevilla. Tur i oturen att Luis Fabiano ser ut att vara skadad i första matchen...
Athletic Julken
2009-01-30 12:19
Man kan väl vara fantastiskt glad över cupframgångarna utan att skriva nåt här, va? ;)

Men även om man inte skriver så ofta vill jag bara säga att ni som driver Athletic-sidan gör ett kanonjobb! Jag föreslår en deal: om ni fortsätter med det så skriver vi andra lite oftare. Ok?

PS. Jag undrar också när det blir klar vilka vi möter?
Athletic PedroYeste
2009-01-29 23:12
Ämne: Sammandrag.

Vilke....
Det är min Yeste Det!
Härlig dribbling och framspelning till chansen innan frisparken. Vilken underbar frispark sen då!! Förtjänade ett bättre öde!
Athletic PedroYeste
2009-01-29 23:04
Ämne: En ödmjuk fråga:

....Nu är det faktikst uppe i 333 st som läst men då har jag nog läst den 20 gånger nu ;)

Men problemet med inläggen på forumet kvarstår ju...

Konstigt att bara 5 av 43 registrerade medlemmar av "supporterklubben" är så engagerade att man orkar skriva något inlägg i veckan!
Athletic PedroYeste
2009-01-29 23:01
Ämne: En ödmjuk fråga:

....En motiverad fråga! Som sagt uppslutningen är faktiskt bedrövlig...

Athletic PedroYeste
2009-01-29 23:00
Ta en titt på länken och lyssna på den något exalterade kommentatorn när Gabilondo kvitterar, oslagbart!
Athletic oskar
2009-01-29 15:06
En ödmjuk fråga:

Athletic känns ju rätt heta just nu. Spelar bra fotboll och ha avancerat till semi i cupen.

Trots det verkar det bara vara fem (5!) personer som bryr sig i hela sverige... 150 personer har läst artikeln från igår varav jag minst 10 gånger.. (jaja det blir 140 men Peder har ju läst den 10 och då är det 130 kvara men bara 5 som diskuterar här)

Är vi så få..

Athletic supportrar visa Er nu!? om Ni finns...

Är det någon som bryr sig eller skall vi lägga ner sidan?
Athletic oskar
2009-01-29 11:12
Sammandrag.

Vilken snygg kvittering!

Vilka chanser och vilken frispark av Yeste!

Kunde varit straff dock för hemmalaget vid stälnningen 1-0...
Athletic oskar
2009-01-29 11:05
David López mål

Fantastisk löpning och framförallt ett glänsande inlägg av Iraolaolaolaolaolaolaola!!!

Första semifinalen spelas redan nästa vecka. Sedan få vi vänta till den 4 mars för returen.

Matchen mot Malaga ligger således i farozonen...

Vilket lag vill vi möta!?

Ett Sevilla helt ur form men som vi har förskräckligt svårt att slå eller ett VAlencia som vi verkligen har mentalt övertag på sedan de senaste årens matcher!?

Jag tror nog att Sevilla är att föredra faktiskt. Märkligt nog.
Athletic oskar
2009-01-29 07:22
Utan att veta så tror jag att det blir sjuan (7) i ligan då. Men jag är väldigt osäker.
Athletic Etxeberria
2009-01-29 00:13
Visst får segraren av Copa del rey en plats i Uefa-cupen? Och om segraren redan har plats i Europacuperna måste det bli 2:an som får Uefa platsen.

Men vad händer om 2:an också har en plats? Blir det en av semifinalförlorarna? Isf vilken?

Känns som vi borde ha en bra chans att komma till Europa. Valencia/Sevilla och Barca ligger ju alla på Europaplats. Då borde det stå mellan oss och Mallorca om Uefa-platsen?
Athletic PedroYeste
2009-01-28 23:04
Japp!! Fan vad härligt med lite framgång!!
Athletic oskar
2009-01-28 22:58
Slut!!

Är det någon av Valencia-Sevilla som vi skall möta va!?
Athletic oskar
2009-01-28 22:55
tjohooooooooooooo!!!!
Athletic Trumoi
2009-01-28 22:52
ooeoeoeoeoeoe !!! Till semifinalen oeoeoe
Aupa athletic!
Athletic oskar
Jo det håller det här!!!!
Athletic oskar
du har mail...
Athletic PedroYeste
2009-01-28 22:50
Tror att Lopez träffade stolpen innan, kan ha varit det Oskar trodde var mål.
Athletic PedroYeste
2009-01-28 22:48
Bara några minuter kvar, känns som det är klart!
AUPA SEMIFINAL!!
Annons: