/spanien/bilbao/forum/296.aspx/spanien/bilbao/forum/296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid One world one club RM
2009-05-13 11:05
Kom igen bibbao visa barca nu.
Barcelona true_barca_fan
2009-05-13 10:53
lycka till ikväll..
Barcelona Tan
2009-05-13 10:04
Ser fram mot matchen ikväll. Bilbao är mitt andralag i Spanien och ett lag jag känner för. Djupt imponerad av er satsning och känslan i klubben. Hade det varit något annat lag än mitt älskade Barcelona på andra sidan i kvällens final hade jag hållit stenhårt på er. Så jag förstår att andra fans håller på er ikväll. Kan inte önska er lycka till men hoppas på en bra match och en riktig folkfest oavsett resultatet.
Vi ses ikväll!
Valencia Miran T
2009-05-13 00:56
Fyfan va jag håller på er i CdR-finalen, idag är jag Athletic-fan för hela slanten.
Inget lag i hela Spanien förtjänar den här titeln mer än ni, så hårt som ni satsat och så bra ni har spelat för att nå finalen, helt sjukt vad den här titeln betyder för inte bara laget utan hela staden.

Vinner Barca så kommer det bara vara en parentes i deras säsong, vinner ni så är ni på väg mot något stort, Europaspel och äntligen en ny titel och på sättet ni gör det, ert ökända system med bara baskiska spelare är anmärkningsvärt.

Kan bli en historisk final om ni presterar och det tror jag ni kan göra, lycka till!

Aupa Athletic!!!!!
Athletic Djalminha
2009-05-12 22:37
Finns det några Athletic-fans i Malmö som tänker kolla på finalen utanför hemmet? Själv går jag till Bakfickan, som har öppet till 24. Ev förlängning hemma alltså, haha. Kom gärna dit!
Vamoscampeones
2009-05-12 22:35
Kom igen nu Atleti ni tar hem cupen ! AUPA ATLETI !
Athletic tiopepe
2009-05-12 22:31
Ämne: Jag har pratat med O....Jag kommer. Hantverkargatan 30.
Athletic Joseba
2009-05-12 22:31
Olé olé it is then klart jag kommer!!!

Om mindre än 24 timmar har det börjat, grymt!!!Athleeeeeetic! eup!
Messinho
2009-05-12 22:26
kolla länktips!
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-05-12 21:50
pokke
Har du tråkigt? Gå kolla på "Sweet 16".
Barcelona pokke
2009-05-12 21:43
Autobahn Arjen

Vilken särskrivare du var då. Bidrar med mycket sär-------------skrivning.

Väl mött imon.
Athletic unai
2009-05-12 21:01
Jag har pratat med Ole-Ole (Stockholm), De kommer att titta på machen. Jag kommer att vara dar, alla är välkomma!!!!
Aupa Athletic Txapeldun!!!!!!
2009-05-12 20:05
Krossa barca på onsdag gubbaR!!
2009-05-12 20:05
Messinho
2009-05-12 15:05
Athletic tiopepe
2009-05-12 13:59
Ämne: Hej!, Ska vi titta f....
Kom igen nu Oskar. Bestäm något!
2009-05-11 23:18
Hoppas att ni tar barca på onsdag!!!
2009-05-11 23:18
Unai

Hur är de där nere?
Athletic unai
2009-05-11 21:06
Hej!, Ska vi titta finalen nanstans i Sto?, Jag är på!!!Aupa Athletic, Aurrera!!!
bateni
2009-05-11 15:21
Ämne: Ämne: HAHA, k....
Jag gillar Maradona, men jag håller med dig om att han inte brukar vara sansad, och hans agerande där var verkligen oacceptabelt (precis som alla andra spelarna). Dock tror jag att 9/10 hade reagerat som Diego. T.ex. ifall Pique hade sekunden efter CL-semifinalen kommit fram till Drogba och kallat honom för n-ordet så hade nog Drogba "gjort en Pepe" (eller "en Maradona" då). Fast, det försvarar å andra sidan inte misshandel, men man får mer förståelse till orsaken till agerandet...Hur som helst, precis som du säger så är det helt fel att misshandla på fotbollsplanen, oavsett anledning.

//

Jösses vad tända supportrarna är i baskien - 20 000 kom och såg Ath. Bilbaos träning! Jag visste att det här var viktigt för Athletic, men att det skulle vara så här stort...Mäktigt.
Athletic PedroYeste
2009-05-11 14:22
Ämne: Peder!!! Våra namn s....
Ojojoj! Ber så hemskt mycket om ursäkt ;)
Kanske bäst att vi börjar skriva artiklarna på Baskiska också?

Problemet med namnen är ju att inte alla som läser våra artiklar är Athletic fans och skulle helt enkelt inte känna igen flertalet gamla eller för den delen nuvarande spelare.
Athletic Teodoro
2009-05-11 13:10
Peder!!! Våra namn skall skrivas på rätt sätt!!! Goikoetxea, Endika, etc... TX och K är de rätta!!!

Athletic AURRERAAAA! PÅ ONSDAG HAR JAG BILJETT TLL SAN MAMÉS FÖR ATT SE MATCHEN PÅ STORSKÄRM!!! DETTA ÄR HELT GALET I STNA!!! FLAGGOR ÖVERALLT OCH SKOLOR SOM SENARESÄTTER PROV PGA MATCHEN O ALLT!!!
Athletic Teodoro
2009-05-11 13:05
Ämne: HAHA, klockrent - de....
Försvarar inte de uttalandet, men Maradona slog medvetslös en i Athletics tränarstab...Och för mig, har aldrig gillat Diego ändå, så är de fel att tända till på sånt vis, det är ju fullkomligt normalt att såna kallelser sker under en match...Men jag försvarar det inte...:D
bateni
2009-05-11 00:36
HAHA, klockrent - det med slagsmålet mellan Barcelona- Bilbao, har sett det klippet flera gånger, lika underhållande varje gång.

Men jag måste bara nämna detta...Anledningen till varför Maradona fick damp var att han - precis innan tumultet- blev kallad för "sudaca", vilket är väldigt rasistiskt och fult att säga till en sydamerikan. Det är exakt som om man skulle kalla en mörkhyad för "neger". När man precis har åkt på en smärtsam förlust så är det inte lätt att kontrollera sig själv när man (som sydamerikan) blir kallad för "sudaca"...

//Bara för att det är Caparros så hoppas jag att ert lag vinner finalen!! Tror även att Ath.Bilbao har en stor chans att ta hem titeln, lycka till!
Athletic Etxeberria
2009-05-09 21:59
Tjusig vinst över Betis med vår B-uppställning. Ingen höjdarmatch, men det är rätt kul att se lite nya spelare och hur dom klarar sig. Backlinjen med Boveda, Ustaritz, Etxeita och Balenziaga var faktiskt helt ok. Etxeita kan nog bli riktigt bra.

Men nu laddar vi till onsdag. Tror ni Caparros vågar spela med två anfallare eller bara en ensam Llorente? Jag tycker att han borde satsa på Llorente-Ion Velez (Velez var riktigt bra ikväll). Tycker spelet brukar bli ruskigt blekt framåt när Llorente är ensam.
Athletic Babooshka
2009-05-09 09:49
Nån som vet var man kan få tag på athletics svarta bortatröja (lejonhuvud på sidan)? Har letat förgäves i sverige och utomlands. Och hitta inte den på deras sida heller...
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-05-09 01:32
En fråga:

Är man ett medgångsfan ifall man tar en förlust hårdare än vad man gläds åt en vinst, att man är mer bitter åt en förlorad titel än att vara glad åt en vunnen titel. Är man också ett medgångsfan ifall man minns spelarnas tabbar starkare än deras otroliga prestationer. Minns spelarens sämsta matcher bättre än spelarnas otroliga matcher?..Jag vill ha ett bra svar och väl formulerat..
Athletic Joseba
2009-05-08 10:59
Jag har inte varit på något av ställena. Vilket funkar bäst fotbollsmässigt? Jag är på oavsett vilket vi väljer. Spänningen stiger!!!
Athletic unai
2009-05-07 15:29
Hej!!!, Jag kommer!! Olé olé eller La bodega funkar bra för mig!
Athletic Trumoi
2009-05-07 14:44
Kul att ni är så "många" i STCK. Det verkar ganska tunt med Athletic supportrar här näre i Malmö.
Aupa Athletic!
Annons: