/spanien/bilbao/forum/295.aspx/spanien/bilbao/forum/295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2009-03-24 21:36
Ämne: Tillåts utländska ba....
Japp!
Real Madrid Ramos y Hierro
2009-03-23 15:14
Tillåts utländska basker att spla i klubben så som, Arruabarena(argentina) Laslandes(frankrike)??
Athletic martinifk
2009-03-23 02:21
Om man tittat framåt nu.. vilka otroligt viktiga matcher mot bottenkonkurrenterna.. låt oss ta några segrar i de kommande matcherna så sträcket känna lite mer avlägset än det gör nu alltså!
Athletic PedroYeste
2009-03-22 23:38
Ämne: Finns det några stor....
Iker Muniain
Real Madrid Ramos y Hierro
2009-03-22 19:26
Finns det några stora baskiska talanger inom fotbollen just nu?
Athletic PedroYeste
2009-03-21 23:30
Samma start på andra halvan av säsongen som den första, 5 poäng på 9 mathcer gör verkligen ingen människa glad. Såg bara från minut 57 ikväll men tycker att vi var sämre i det mesta, känns som det är något som fattas. Känns bara lamt...

Av vad jag såg var väl resultatet helt rättvist.

Spanska domare, ja herregud tror helt seriöst att en flock babianer hade lyckats med att pricka in fler korrekta avblåsningar än kvällens domherre.

Susaetas utvisning? Sennas varning? och hur i helvete lyckades han hitta en varning på Amorebieta då han blev påsprungen av Llorente bakifrån? Han såg ju honom inte ens...

Mamam mia...
Athletic Etxeberria
2009-03-21 20:54
Ser ju hyfsat ut. Skulle ju ha haft en straff för hands!! Solklart. Den hade vi behövt.

Synd att Ion Velez är avstängd, hans snabbhet skulle vara nyttig en match som denna. Toquero har väl varit ok, springer mycket och så men hans teknik är lite bristfällig.
Atlético Roni
2009-03-21 20:39
Ni ser ut att kunna ta hem detta, lycka till!
Athletic Julken
2009-03-19 13:31
Och nu skriver Marca (Madrid-tidningen!!!) också att domaren borde få stå över nästa omgång. De listar några av hans försyndelser under matchen:
* Den tveksamma utvisningen på Yeste
* Huntelaars uteblivna utvisning i 4:e minuten
* Han missade en klar straff när Heinze rev ner Toquero i 18:e minuten
* I 28:e minuten borde Ocio åkt ut när han tog ner Sneijder utanför spelet
* Att Lass och Henize klarade sig utan att bli varnade på hela matchen

Kolla länken: http://www.marca.com/2009/03/18/futbol/equipos/malaga/1237402260.html

Intressant tabell längst ner också där tidningen beskriver hur tabellen borde se ut om domarna alltid tagit rätt beslut. Kolla hur otroligt rånade Osasuna är!
Athletic PedroYeste
2009-03-18 23:36
Fullständigt oduglig domare på alla sätt och vis. Bedrövligt, La Liga bevisar återigen att man har de överlägset sämsta domarna i Europa!
Athletic Teodoro
2009-03-18 13:25
Muñiz domarrapport var extremt felaktig, han missade att rapportera Llorentes gula kort samt att alla målen var felskrivna. Nästan alla Athletics varningar var för "Diskutera med motståndare utan att komma till handgemäng eller fultspråk" och de 4 (!) varningarna till Madrid var alla för "dispyt om bollen"...
Athletic PedroYeste
2009-03-16 12:49
Ämne: Måste bara stämma in....
Japp inga mer artikelkommentarer inför eller efter matcherna mot Real.
Athletic Julken
2009-03-16 08:13
Måste bara stämma in i det du säger martinifk: publiken var helt fantastisk. aldrig sett nåt likanden förut.

och så tycker jag att vi bör ta Deions råd på allvar. Stäng artikelkommentarerna när det gäller r**l. De kommentarer som lämnats håller ju i regel mycket lågkvalité.
Athletic martinifk
2009-03-16 02:56
Vilken match det va i lördags!! publiken va fantastisk :) nu kämpar vi på för att befästa våran plats i tabellen och inte åka neråt..
Real Madrid El-Siete7
2009-03-15 19:15
Folk älskar att hata Real. Vad ag inte förstår är vad alla Cules & Pateticos gör här inne och fjäskar.. Människor, domarna i spanien brukar va emot alla lag. De var emot oss väldigt mkt i början av säsongen. Ett bar ex till alla er patetico fans är derbyt. Kommer ni inte ihåg då äre bara o ladda ner matchen o kolla på den. Så ni är de sista som ska klaga på att domaren e på vår sida!
Atlético Deion
2009-03-15 18:23
Och för eran egen skull, öppna inte era artikelkommentar alternativ när ni har med Real att göra i samband med krönikor och artiklar. Vi på Atlético red har slutat med det. Det blir som innergårdens sandlåda med massa kissande 5 åringar höga på raffinerat socker.
Atlético Deion
2009-03-15 18:18
Det är klart Athletic spelarna var tända för matchen, men i detta var det domaren som tände på bensinen när han i början av matchen totalt ignorerade alla fulheter Real spelarna höll på med. Klart man blir frustrared då.

Lider med er, men det finns inget man kan göra mot världens mest överskattade lag med 12 man. Tro mig, jag vet, Real fick med sig 1 poäng från Bernabeu med ett offside mål på 1 meter mot oss.

Tack gode gud att den spanska domarkåren rövslickeri och korruption inte når utanför Spanien, annars hade väl Real vunnit CL.

Dom är totalt värdelösa och okempetenta utan Casillas. Robben blir bortsopad som gårdagens ruttna tonfisksallad mot Europeisk motstånd.

Gå nu och vinn CdR.. håller på er..

Athletic PedroYeste
2009-03-15 18:11
Ämne: Domaren var bra. End....
Han var grym ;)
Athletic PedroYeste
2009-03-15 18:11
Ganska kul att jag satte Yeste som "HET" i min införrapport, hahaha visste ju inte då hur rätt jag skulle ha...
Athletic PedroYeste
2009-03-15 18:08
Ämne: Ah sluta böla. Ni bl....
Konstigt att dessa omogna och ofta korkade inlägg nästan alltid kommer från Real Madrid supportrar?

Vi hör aldrig något liknande från andra...
Athletic oskar
2009-03-15 17:59
Domaren var kass. Missade bl a en solklar straff för RMA. Men det var inte därför vi förlorade. :-D
Real Madrid Zidané
2009-03-15 17:38
Domaren var bra. End of story. d-:
Athletic oskar
2009-03-15 17:03
Ingen bölar. Sluta nu. Vi analyserar. Oj vad fånigt allt det här blev... Inverterad bakalaoo... so what.
Athletic Teodoro
2009-03-15 15:06
Vill bara klargöra mig, inte på något sätt tar jag ifrån Real Madrid segern och att de var bättre... Som Oskar säger, domaren är vi inte alls nöjda med, klasskillnad mellan Athleti Club och Real, ingen tvekan, klasskillnad mellan domarna i Spanien och Europa, ingen tvekan heller...
halamadrid123
2009-03-15 14:57
Ah sluta böla. Ni blev krossade ingen snack om saken. Det var klassskillnad från minut 1. Glöm inte att om Robben hade passat mer så hade det blivit 7-2, exakt varenda anfall vi hade resulterade i en målchans så sluta böla över tur, fel taktik, utvisning, frisparkar och straff för vi hade ändå krossat era 11 man på plan.
Athletic oskar
2009-03-15 14:29
lite sand i ögonen...

... men rättvisan i resultatet har ingen pratat om. Bara att domaren var usel.

Det vi framförallt gnäller över är ju just övertändningen och de onödiga utvisningarna.

Det vore kul om folk läser det som skrivs innan de kastar sand i sandlådan igen. Jag stängde kommentarerna på artikeln. Orkar inte med småbarnens retorik. Hänger inte riktigt med.. :-o

Jag tror att vi ogillar att förlora så mycket för att vi älskar att vinna lite mer än alla andra lag i hela världen. 4 miljoner Basker vill verkligen slå köplagen såååå gärna.

Jag tycker att alla som ser matcher med Athletic skall betänka att det är ett lokalt lag som utmanar världens bästa klubbar år efter år!!!!
Athletic Julken
2009-03-15 14:02
ja... "så vinner real madrid" verkar hålla ytterligare en säsong...

rent generellt kan man väl säga att i en match där ett lag får tre röda (yeste, velez och en ledare) så måste både det laget och domaren rannsaka sig själva.
Athletic PedroYeste
2009-03-15 14:01
Ämne: Kul match igår

Me....
Vem har sagt att resultatet var orättvist, kan väl knappast ha varit mer rättvist sett till spel och målchanser.

Läste dock lite intressant statisktik.

Orsakade frisparkar:
Athletic: 15 = 7 varningar + 1 utvisning
Real Madrid: 27 = 4 varningar

De 2 värsta kålsuparna, Ramos och Heinze klarade sig märkligt nog utan varning.

Lägger igentligen ingen värdering i statistik men lite konstigt är det.
Real Madrid zidane
2009-03-15 13:53
Kul match igår

Men satan vilka dåliga förlorare ni är, faktiskt.
Det värkar som om det var mycket prestige i den här matchen, och jag kan inte se att domaren gjorde så dåliga beslut, rätt många i real fick även dem kort.
Det hela började med erat 2-2 mål och med yestes huvudlösa handling, spelarna i bilbao agerade oproffisionellt och eran bänk var pinsam. Men ni gjorde ändå en bra match men det lyser klassskillnad i beteende, man skulle ge igen i exakt varje tackling och närman dessutom har en tränare som gör samma sak så blir det svårt. Tråkigt att ni istället kan säga, fan vilken bra match det var igår, så säger ni att det var orättvist pga av att domaren gjorde en dålig match.

Väntade mig bara mer av er, lycka till i finalen
Athletic oskar
2009-03-15 13:39
Tror inte att någon här är hatiskt. Fånigt påstående. Vi är nog mer svennar de flesta av oss än Basker. Precis som alla brallisar i Real lägret som inte kan stava till paella.. ;-)

Vi brinner dock för laget och har av naturliga större sympatier med Atheltic än med Real.

Jag tror att både Robben och Yeste gynnades av att vara på samma kant. Ingen av dem tar ju det deensiva arbetet på allvar...

Men jag håller verligen med Pedro om att domaren satte helt fel nivå. Han misslyckades de första 5-10 minuterna och då lade han sig på en knasig nivå som han inte kom ifrån.

Hade det utvecklats till en mer normal drabbning kunde vilket av lagen vunnit. Lite som matcherna mot Sevilla. Två bra offensiva lag som möts helt enkelt.

Casillas är en grym målvakt men han uppträdde inte helt fair igår. Det gjorde ju verkligen inte Yeste heller. Eller Ocio, eller Amorbieta eller Llorente för den delen.

Men utan Casillas utbrott efter målet hade det varit en annan match. Så det är inte helt fel att kalla Casillas matchvinnare trots tabben på 2-2 baljan...

Ingen Real eller Barca spelare är ju dumare än att han försöker utnyttja de övertända motståndarlag, som ofta väntar de två storlagen på bortaplan, på vägen till bucklorna. Domarkåren dansar ju nästan alltid storlagens vals. I Spanien precis som i de andra stora ligorna.

Fotboll är lika delar bollkänsla, fysik OCH psykologi.
Annons: