/spanien/bilbao/forum/291.aspx/spanien/bilbao/forum/291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-05-12 20:05
Messinho
2009-05-12 15:05
Athletic tiopepe
2009-05-12 13:59
Ämne: Hej!, Ska vi titta f....
Kom igen nu Oskar. Bestäm något!
2009-05-11 23:18
Hoppas att ni tar barca på onsdag!!!
2009-05-11 23:18
Unai

Hur är de där nere?
Athletic unai
2009-05-11 21:06
Hej!, Ska vi titta finalen nanstans i Sto?, Jag är på!!!Aupa Athletic, Aurrera!!!
bateni
2009-05-11 15:21
Ämne: Ämne: HAHA, k....
Jag gillar Maradona, men jag håller med dig om att han inte brukar vara sansad, och hans agerande där var verkligen oacceptabelt (precis som alla andra spelarna). Dock tror jag att 9/10 hade reagerat som Diego. T.ex. ifall Pique hade sekunden efter CL-semifinalen kommit fram till Drogba och kallat honom för n-ordet så hade nog Drogba "gjort en Pepe" (eller "en Maradona" då). Fast, det försvarar å andra sidan inte misshandel, men man får mer förståelse till orsaken till agerandet...Hur som helst, precis som du säger så är det helt fel att misshandla på fotbollsplanen, oavsett anledning.

//

Jösses vad tända supportrarna är i baskien - 20 000 kom och såg Ath. Bilbaos träning! Jag visste att det här var viktigt för Athletic, men att det skulle vara så här stort...Mäktigt.
Athletic PedroYeste
2009-05-11 14:22
Ämne: Peder!!! Våra namn s....
Ojojoj! Ber så hemskt mycket om ursäkt ;)
Kanske bäst att vi börjar skriva artiklarna på Baskiska också?

Problemet med namnen är ju att inte alla som läser våra artiklar är Athletic fans och skulle helt enkelt inte känna igen flertalet gamla eller för den delen nuvarande spelare.
Athletic Teodoro
2009-05-11 13:10
Peder!!! Våra namn skall skrivas på rätt sätt!!! Goikoetxea, Endika, etc... TX och K är de rätta!!!

Athletic AURRERAAAA! PÅ ONSDAG HAR JAG BILJETT TLL SAN MAMÉS FÖR ATT SE MATCHEN PÅ STORSKÄRM!!! DETTA ÄR HELT GALET I STNA!!! FLAGGOR ÖVERALLT OCH SKOLOR SOM SENARESÄTTER PROV PGA MATCHEN O ALLT!!!
Athletic Teodoro
2009-05-11 13:05
Ämne: HAHA, klockrent - de....
Försvarar inte de uttalandet, men Maradona slog medvetslös en i Athletics tränarstab...Och för mig, har aldrig gillat Diego ändå, så är de fel att tända till på sånt vis, det är ju fullkomligt normalt att såna kallelser sker under en match...Men jag försvarar det inte...:D
bateni
2009-05-11 00:36
HAHA, klockrent - det med slagsmålet mellan Barcelona- Bilbao, har sett det klippet flera gånger, lika underhållande varje gång.

Men jag måste bara nämna detta...Anledningen till varför Maradona fick damp var att han - precis innan tumultet- blev kallad för "sudaca", vilket är väldigt rasistiskt och fult att säga till en sydamerikan. Det är exakt som om man skulle kalla en mörkhyad för "neger". När man precis har åkt på en smärtsam förlust så är det inte lätt att kontrollera sig själv när man (som sydamerikan) blir kallad för "sudaca"...

//Bara för att det är Caparros så hoppas jag att ert lag vinner finalen!! Tror även att Ath.Bilbao har en stor chans att ta hem titeln, lycka till!
Athletic Etxeberria
2009-05-09 21:59
Tjusig vinst över Betis med vår B-uppställning. Ingen höjdarmatch, men det är rätt kul att se lite nya spelare och hur dom klarar sig. Backlinjen med Boveda, Ustaritz, Etxeita och Balenziaga var faktiskt helt ok. Etxeita kan nog bli riktigt bra.

Men nu laddar vi till onsdag. Tror ni Caparros vågar spela med två anfallare eller bara en ensam Llorente? Jag tycker att han borde satsa på Llorente-Ion Velez (Velez var riktigt bra ikväll). Tycker spelet brukar bli ruskigt blekt framåt när Llorente är ensam.
Athletic Babooshka
2009-05-09 09:49
Nån som vet var man kan få tag på athletics svarta bortatröja (lejonhuvud på sidan)? Har letat förgäves i sverige och utomlands. Och hitta inte den på deras sida heller...
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-05-09 01:32
En fråga:

Är man ett medgångsfan ifall man tar en förlust hårdare än vad man gläds åt en vinst, att man är mer bitter åt en förlorad titel än att vara glad åt en vunnen titel. Är man också ett medgångsfan ifall man minns spelarnas tabbar starkare än deras otroliga prestationer. Minns spelarens sämsta matcher bättre än spelarnas otroliga matcher?..Jag vill ha ett bra svar och väl formulerat..
Athletic Joseba
2009-05-08 10:59
Jag har inte varit på något av ställena. Vilket funkar bäst fotbollsmässigt? Jag är på oavsett vilket vi väljer. Spänningen stiger!!!
Athletic unai
2009-05-07 15:29
Hej!!!, Jag kommer!! Olé olé eller La bodega funkar bra för mig!
Athletic Trumoi
2009-05-07 14:44
Kul att ni är så "många" i STCK. Det verkar ganska tunt med Athletic supportrar här näre i Malmö.
Aupa Athletic!
Athletic Joseba
2009-05-06 12:01
läge att boka bord kanske???
Athletic Joseba
2009-05-05 23:35
hahaha, ja vi är inte hysteriskt många iaf, tror iofs att jag får sällskap
har inte varit på olé olé hur funkar det med teve? blir dom andra gästerna sura om man är lite högljudd lr är det ok? verkligen laddad ju mer jag tänker på det
Athletic tiopepe
2009-05-05 08:57
Ämne: Tjohoo, bortapoäng f....
Jag är med den 13:e.
Athletic oskar
2009-05-05 07:33
Ja, finalen bör vi se tillsammans. Vi borde blir 3-4 stycken... :-D
Olé olé kanske!?
Athletic PedroYeste
2009-05-05 00:11
Ämne: Tjohoo, bortapoäng f....
Ja otroligt att vi bara kostade på oss ett enda gult kort!!! Sanslöst ojämna domare...
Athletic Joseba
2009-05-04 22:52
Tjohoo, bortapoäng för Athleti och Aitor Ocio blev inte utvisad. Livet leker!!!
Nu till det väsentliga, vilka ska se matchen den 13:e i Stockholm och vart. Läge att styra upp nåt? Jag är på!!!
Aupa Athletic!!!
Athletic PedroYeste
2009-05-04 21:25
Japp oerhört skön poäng då bottenlagen knappar in mer och mer. Dock tror jag att vi behöver 3 poäng till för att känna oss helt säkra.

Vad gäller llorente står det i dagens tidningar att han är redo för cupfinalen men troligtvis står över matchen mot Betis på lördag.

Ser som sagt vad ut som vi ställer upp med ett rent B-lag då, lite tråkigt då matchen trolitgvis kommer att visas på tv.

Athletic oskar
2009-05-03 20:30
Skön bortapoäng idag men det överskuggas helt av Llorentes skada. På den officiella hemsidan står det så här: Fernando Llorente: Contusión cuádriceps derecho.

Jag roade mig med att se sammandraget av förra helgens match mot Racing. Klicka er in via den officella hemsidan. Det ser ut att ha varit en underbar första halvlek. Vackert 1-0 mål. Mängder av hemmachanser. Sedan blir det riktigt kul Orbaiz röda är ju sjukt och alla andra kort han viftar med.. skoj..

Aup
Athletic Julken
2009-04-28 19:25
Enligt El Correo är det nu klart - men ännu officielt obekräftat - att Inigol skrivit på ett mångårigt kontrakt med Athletic. Andra klubbar som jagade den till sommaren fria agenten var Valladolid och Espanyol.

En bra förstärkning. Grattis dessutom även om det är lite trist att sno talang från lillebror (men vi har gjort det förrut: Exteberria).

Nu får äntligen Llorente en anfallskollega som också kan göra mål brevid sig. Om nu Fernando blir kvar över nästa säsong...
Gorka
2009-04-27 16:40
Fin seger igår!
Athletic Julken
2009-04-26 19:09
För övrigt rekord i antal kort på San Mames.
Athletic Julken
2009-04-26 19:08
Mmm, det var länge sedan man såg en domare tappa en match så här mycket.

Kommentatorerna på streamen sa att det var 16 gula och 5 röda (plus en utvisad racing-funktionär).

Hur många av korten tror ni blir upphävda efter matchen den här gången då? Orbaiz röda kan ju inte stå kvar i alla fall. Ett krokben kan väl aldrig bli rött?

Det gula Toquero fick när Zigic knuffar omkull honom känns ju också som en kandidat för att strykas.

Yestes röda var ju ett skämt om han inte sa nåt. Men det finns väl goda chanser att det kortet också försvinner.

I alla fall: domaren var ett stort skämt, men de tre poängen blir ju inte mindre sköna för det.
Athletic PedroYeste
2009-04-26 18:42
Rött igen, för Racing denna gång...

Spanska domare... mamma mia!
Annons: