/spanien/bilbao/forum/289.aspx/spanien/bilbao/forum/289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Trumoi
2009-05-16 19:53
Ämne: Ämne: Ingen m....
Jag håller med dig Julken, den kan inte hända i en cupfinal att en spelare kan dribla 3-4 spelare och sköta utan att någon stoppa honom på något sätt. Jag tror att om vi hade hållit hela första halvleken utan att få ett mål emot skulle vi hade vunnit.
Jag tycker endå att vi var lite fega efter den 1-0. Barca hade bolen hela tiden. Jag förstår att man ska försvara men vi håll inte bolen ingenting.
Athletic Etxeberria
2009-05-16 11:19
Ja, man är ju trots allt ganska besviken. Trodde ändå att Athletic skulle kunna hålla uppe spelet bättre. Tyvärr kom nog ledningsmålet lite för tidigt och Athletic backade hem. Sen var ju anfallsspelet alldeles för förutsägbart, bara långbollar mot Llorente.

Antar att Caparros satte Yeste på högerkanten för att han var orolig för defensiven på vänsterkanten. Är väl beredd att hålla med. Messi/Alves mot Yeste/Koi känns ju sådär.

Sen tycker jag att Orbaiz/Javi M hade ruskigt svårt på mitten, både i offensiven och defensiven. Kanske man ändå skulle spelat med 3 centrala mittfältare (Yeste/Orbaiz/Javi) och en ensam anfallare trots allt?

Som tröst fick man ju iaf vara stolt över Athletic-fansen. Kommentatorerna var helt klart tagna av stämningen och berömde ju hela tiden Athletic-fansen.

Athletic Julken
2009-05-15 20:53
Ämne: Ingen med Athletic p....
Kryper väl fram då, fast man helst hade velat slicka såren nån dag till.

Vi fick i alla fall hoppas och njuta första kvarten. Sen la Barca i en växel så hög att vi inte hängde med. Håller med PedroYeste om att vi kunnat göra annorlunda och spelat bättre.

Vi sjönk tillexempel väldigt lågt. Alldeles för lågt. När Yaya kvitterar är det väl först Toquero och sen Llorente han tar sig förbi långt in på vår planhalva. Orbaiaz hinner inte fram förrän strax utanför straffområdesgränsen, Amorebieta avvaktar inne i straffområdet (bollen går turligt tunnel på honom sedan). Och denna sekvens var alltså ingen kontring utan det vanliga Barcaanfallet med en miljon pass i sidled, framåt och bakåt innan.

Sen (jag kan inte låta bli!) blir man ju lika irriterad på Dani Alves varje gång man ser en match. Han är en mycket skicklig fotbollsspelare, men som människa tillhör han nog bottenskrapet i tunnan. Filmar, fuskar, gnäller, retas, hånar etc. Jaja...
Athletic Trumoi
2009-05-15 20:14
Jag är förtfarande deppigt ... solen skiner inte lika dånt som innan finalen ...

Vi får nöja oss med att spela UEFA cuppen och att veta att vi är en del av världens bästa supportar

Athletic zu zara nagusia!
Athletic tiopepe
2009-05-14 23:39
Ämne: Ingen med Athletic p....Jag var på Olé Olé. Njöt av stämningen så gott det gick. Innan Barca gjorde mål trodde jag att de flesta var där för att se Athletic. Men vid 1-1 så blev det uppenbart att det inte var så utan tvärtom.

Vad kan man säga? Barca var bäst. Deras mål var välgjorda. Men i en kvart så var Athletic bäst.
Athletic PedroYeste
2009-05-14 22:55
Ingen med Athletic profil på forumet sedan kl 8 igår kväll, skandal! Kryp fram!

Oskar? Kuba? Teodoro?
Athletic PedroYeste
2009-05-14 22:53
Ämne: halloj där, tack för....
Yeste är mannen du letar efter!
Barcelona puskas66
2009-05-14 22:24
vilken publik matchen hade, respekt till alla Athletic fans som inte slutade sjunga.
Barcelona Stune
2009-05-14 21:47
halloj där, tack för en fin inramning kring matchen igår, grymma supportrar athletic har.

Jag såg någon spelare i athletic som har ett "X" tatuerat på underarmen, vilken spelare är det?

Tack på förhand.
Barcelona pokke
2009-05-14 15:14
Skönt att Athletic fansen pekar ut idioten som kastade flasken i huvudet på Dani Alves.
Barcelona LennyRomario
2009-05-14 15:10
Tack för matchen. Vilken fantastisk publik! La märke till publiken när ni mötte Real Madrid och trots en man mindre (Yeste knuffade Casillas tror jag) bara blåste på framåt. Publiken stod och viftade med halsdukarna och hyllade satsningen trots underläge/förlust. Fantastiskt!

Är era fans så här underbara generellt? Har alltid fått en bild av att spanska fans är ganska tystlåtna och passiva, men verkar ju inte stämma på era fans?
Villarreal Sorín
2009-05-14 08:53
Det är inte enkelt att slå Barca i dagens läge, det ska man veta.

Jag diggar Bilbao stenhårt, mycket tack vare era grymma fans. Dom som snackar om att det saknas läktarkultur i Spanien är okunniga.

Ska bli kul att få se er ute i Europa nästa år. Lycka till!
jacooob
2009-05-14 08:27
fantastisk publik ni har ! lycka till i fortsättningen:)
Barcelona J.Gamper
2009-05-14 01:22
Hoppas att ni tar Uefa cupen nästa säsong. Skulle vara glad om ni kunde bli topp4 i ligan också =)
Athletic PedroYeste
2009-05-14 00:53
kan inte riktigt släppa min irritation på att vi inte presterar bättre i en sån här stor match! man spelar för fegt, med för stor respekt och utan tanke... förstår inte iden med yeste på högerkanten? en matchotränad lopez? ska samla mina tankar och ge lite mer konstruktiv kritil imorgon. återigen, vilka fans! fantastiskt!
Athletic PedroYeste
2009-05-14 00:42
tack själva och lycka till i cl finalen!
Athletic PedroYeste
2009-05-14 00:39
tråkigt,tråkigt men vi får trösta oss med att vi faktiskt spelar i uefacupen nästa år och att vi har spaniens bästa fans! vilken stämmning, otrolig till och med i 1-4 underläge! sådana fans förtjänar verkligen en titel! matchen då? tja jag tycker att man gör en mycket bra match fram till att barca gör 1-1. tyvärr faller allt efter det, llorente gör sin sämsta match på 2 år och vägrar man samtidigt att försöka hålla i bollen är det bara en tidsfråga innan barca gör mål. dessutom var de ju ovanligt effektiva idag. inte mycket att deppa för, vi förlorar trots allt mot världens bästa lag!
Barcelona pokke
2009-05-14 00:35
Tack för matchen. Vilka fans ni har.
Barcelona Tan
2009-05-14 00:31
Instämmer med föregående talare. Vilken inramning! Man får rysningar i hela kroppen. Vilken stämning! Vilken match! Vilka spelare! Och framförallt vilka fans!!!
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 00:29
Tack för en härlig match och tack för den helt enorma stämning som eran publik bjöd på. Spaniens bästa fans! Eller jag menar Baskiens bästa fans!
Real Madrid Rivas05
2009-05-14 00:29
All heder åt er!
Messinho
2009-05-14 00:17
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! champions!
Barcelona Smogen
2009-05-14 00:12
tack för matchen och stämningen. jösses vilken publik ni har! unnar er verkligen en titel så snart som möjligt, så länge som ni inte slår ut barca på vägen. ;)
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-05-14 00:10
b.munchen
Vem hatar inte barca, förutom de medgångsfansen som håller på barca just nu?
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-05-14 00:09
Barcelona10Messi
Kamma dig
Real Betis Joaquin_JR
2009-05-13 23:59
Fantastisk match, fantastisk publik. Man blir riktig rörd, synd att ni inte vann :/
Barcelona Kim
2009-05-13 23:59
Fantastiska fans ni har! Sjukt mycket cred till er. Ni har stått för stämningen på läktarna ikväll. Var stolta över ert lag!
Atlético Larajinha
2009-05-13 23:52
Ni har vunnit min respekt efter att jag har sett dagens match. Det är ändå världens bästa lag ni mötte idag. Men vilket hjärta era spelare och fans har. Och eran filosofi är helt unik. Atletic är mitt nya favoritlag i Spanien
Barcelona Ghazza
2009-05-13 23:51
Fantastisk publik. Man blir nästan rörd.
b.munchen
2009-05-13 23:14
faaaaaaaaaaaan vilken oturrrrrrr jävla barcelona hatar de
Annons: