/spanien/bilbao/forum/285.aspx/spanien/bilbao/forum/285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2009-07-30 20:25
Ämne: Tack för inför-rappo....
Är nog ganska säker på att Susaeta spelar då Lopez varit allt annat än bra hittils på försäsongen.
Athletic PedroYeste
2009-07-30 20:24
Ämne: Någon som har koll p....
De leder efter 3 omgångar!
Athletic PedroYeste
2009-07-30 20:24
Ska bli riktigt spännande ikväll, hoppas vi kan vara några här som följer matchen!
Athletic Julken
2009-07-30 19:02
Tack för inför-rapporten, Peder!

Hoppas att Muniain får debutera! Dock lämnas Ion Veles utanför truppen, så kanske kan det tolkas som ett tecken på att han lånas ut i alla fall...

Hade också varit kul om de Marcos får några minuter. Sen så hoppas man definitivt på Susaeta från start, David Lopes försäsong har varit svag.

Young Boys spelar 3-4-3, för övrigt, så Susaeta och Yeste får förhoppningsvis hålla lekstuga på kanterna...

Vi vinner med 3-0. Yeste, Llorente och Susaeta målskyttar. Kom ihåg var ni hörde det först!
La Liga Bengan
2009-07-30 18:03
Vad tror ni om mina tips idag? 1.62 på er borde vara spelvärt?
Athletic oskar
2009-07-30 16:49
Någon som har koll på motståndet!? Spelar de nu, hur ligger de till i ligan?

Någon som sett länk till matchen? Uruguay?
Athletic toreadore
2009-07-30 16:11
Athletic Young Boys - I like!
viktor-z
2009-07-30 15:32
Jag tror ni vinner med 3-1 ikväll
Athletic oskar
2009-07-30 09:21
hemma igen..
Oj vilken vikitg match ikväll!!! Vi bör få med oss ett bra resultat till returen!

Jobbigt motstånd. Det kommer verkligen inte att bli lätt och jag är tyvärr inte helt säker på att vi klarar av det. Jag har dåliga vibbar...

Åkte vi inte ur UEFA mot ett lag från samma land senast!?
Barcelona Missi764
2009-07-26 23:42
Roligt litet spel!
Athletic Joseba
2009-07-24 13:18
Jag håller med, vi ska vara stolta över vår Aitor, han spöar ju t ex Pepe som ändå gillar att sparka på liggande motståndare. Däremot vore det skönt om vi denna säsong kunde vara lite kyligare i vissa lägen. Det var ju perioder under förra säsongen då det känndes som att laguttagningarna mer berodde på vilka som inte var avstängda än vilka som var i form. Jag är för hårt spel och det är en gammal fin Athletic-tradition. Dock fårdet gärna vara kalkylerat. Vissa matcher förra året kändes det som att Caparros eldat upp gäng illrar på speed när Athletic kom ut!!!
Real Madrid Ronaldo10
2009-07-24 11:50
Lycka till mot YOUNG boys
Athletic PedroYeste
2009-07-23 23:18
Ämne: PS. Jag vill se en o....
Fixat :)
Robbahn1
2009-07-23 17:35
Försäsonge är Försäsong , men det är bra att vinna några matcher så man kommer in i tempot :D

Längtar till säsongen börjar
Athletic Julken
2009-07-23 15:19
PS. Jag vill se en omröstningen om hur långt vi går i UEFA-cupen!
Athletic Julken
2009-07-23 15:16
Young Boys blir absolut ingen enkel match. Matchen i Bern blir dessutom på konstgräs, något som kanske inte passar våra spelare särskilt väl. Hittills har Athletic knappast imponerat på försäsongen. Förlust mot Benifca och Anderlecht och igår en knapp seger mot nykomlingarna i segunda B SanRoque (1-0 av Exteberria på en tveksam straff i 88:e minuten. Enda glädjeämnet enligt El Correo och AS: en pigg Muniain som på allvar utmanar om en plats i A-truppen)

Llorente pratar om att förlänga kontraktet med klubben eftersom han "vill fortsätta här många år till" (enligt El Correo). Men har han inte redan ett kontrakt till 2011 (klausul 35 mille)? Perfekt om vi lyckas binda upp honom ännu längre, med en ännu högre klausul!

Angående Ocio - han är faktiskt jäkligt ful. Vilken spelare i La Liga är ett värre råskinn, tycker ni som inte håller med? Och han lär ju inte börja spela schysstare nu när han börjar tappa tempo... Frågan är om inte Flaño skulle konkurera ut honom ifall han nånsin blir klar för oss?

Nej, nog har vi ligans fulaste råskinn i laget. Men jag tycker vi ska vara stolta för det, är ju inte många andra utmärkelser vi brukar få.

För övrigt: Iñigo Vélez släpps på fri transfer till Numancia (precis som Lafuente tidigare). Vi får en återköpsklausul på okänt belopp som gäller två år.
Athletic PedroYeste
2009-07-22 22:36
ha ha ha google translation är ibland obetalbar när det gäller humor eller vad sägs om följande översättning under kvällens match mot San Roque...
"David Lopez finska försvaret under en låda minnen"

Hahahahha
Athletic Etxeberria
2009-07-22 20:24
Ämne: Hoppas ni har sett d....
Ocio är ju oerhört klumpig och smäller ju på rätt friskt ibland, men om han skulle vara ligans råskinn.. nja, det låter lite överdrivet.

Men visst skulle det gynna laget om han kunde hålla igen lite i närkamperna. 2-3 röda kort per säsong är inte ok!
Athletic Etxeberria
2009-07-22 20:24
Ämne: Hoppas ni har sett d....
Ocio är ju oerhört klumpig och smäller ju på rätt friskt ibland, men om han skulle vara ligans råskinn.. nja, det låter lite överdrivet.

Men visst skulle det gynna laget om han kunde hålla igen lite i närkamperna. 2-3 röda kort per säsong är inte ok!
Athletic Joseba
2009-07-22 09:43
Hoppas ni har sett den här artikeln. Tydligen så är Ocio "ligans fulaste råskinn". Själv tycker jag bara att han är lite småklumpig i sitt agerande men det väggs å andra sidan upp av hans välkammade frisyr, inget Yeste-fjun där inte :)
Athletic Joseba
2009-07-22 09:34
Håller inte riktigt med. Young Boys känns som ett knepigt lag att möta den här tiden på året. Dom klev ju rakt in i tredje kvalomgången som Athleti, hade hellre mött ett kvallag. Men vi borde väl ha en god chans.
Real Madrid El Nisse
2009-07-20 21:08
hallo,har varit ett par rykten ett tag nu om martinez till liverpool och jag har ingen koll på honom efter som jag ej följer spanska så undradr bara hur pass bra han är och vilken spelar typ han är.Skulle han kunna axlla alonsos mantel tro?
Robbahn1
2009-07-17 23:05
Hoppas på ett enkel lag i Uefa . Cupen , så vi kan avancera till gruppspelet det vore nåogt
Athletic Etxeberria
2009-07-17 22:24
Såg att vi får möta Young Boys (ligatvåa i Schweiz) i kvalomgången till Uefa-cupen.

Har dålig koll på Young Boys, men det känns ju som en ganska bra lottning. Klarar vi inte av dom har vi inget i Europa att göra..
Athletic Julken
2009-07-17 11:36
Kul att Muniain gjorde ett piggt inhopp. Hur gick det för Iturraspe och de Marcos?
Athletic PedroYeste
2009-07-16 23:50
2-1 till Benfica nu efter bedrövligt försvarsspel på 2 fasta situationer. Muniain har kommit in och får 45 minuter :)
Athletic PedroYeste
2009-07-16 22:44
1-0 till Athletic mot Benfica, Susaeta slog ett inlägg till Toquero som inte gjorde något misstag utan nickade in bollen!
Athletic Julken
2009-07-16 20:50
Och det verkar som om den trixige lille forwarden från Numancia som jag tänkte på för några inlägg sedan och AS-ryktet Goiria är samma spelare.

Hade för mig att Goiria var nån målvakt, men jag antar att jag tänkte på Goitia (eller nåt sånt) och blandade ihop dem. Jaja...

Hur som helst; enligt AS så är det just denna spelare som Caparros menar när han pratar om en forward.
Athletic Julken
2009-07-16 20:45
Joseba - Jag gör likadant som Tore och raderar delar av tidigar inlägg som kunde störa någon.

Tore - Tack för boktipset, skall kolla om det finns att fjärrlåna via biblioteket.

Exteberria - Caparros har sagt att spelarna som inte får följa på försäsongslägret bör söka sig bort. Han har också sagt att om de inte kan hitta några klubbar kommer de att få träna med resten av truppen under säsongen, men det känns ju uppenbart att de knappast får spela några matcher.

Balenziaga måste denna säsong registreras som en A-lagsspelare och konkuransen är ganska hårt om en av de 25 tröjnumrena. Han kan inte registreras för B-laget även denna säsong. När det gäller just honom - som är den enda ungtuppen av de fem "utfrusna" - har Caparros sagt att han kan lånas ut till en klubb i Segunda eftersom han borde spela 40 matcher under säsong för att utvecklas.
Athletic toreadore
2009-07-16 15:06
Ämne: Ja, sänd in bilderna....Julken, mange tak for bogtips - jeg har straks gået i gang med både Beevor og The Basque History of the World.

Jeg sender et tilbage (hvis du læser dansk): Bjarke Møller: I Hadets have.
Annons: