/spanien/bilbao/forum/282.aspx/spanien/bilbao/forum/282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2009-08-20 22:54
Problemet är tvådelat.

Vi saknar vår spelfördelare. Yeste fyller inte alls den platsen.

Vi spelar 4-2-4 så när vi tappar boll, och det gör Yeste ofta även om det var Javí som gav bort bollen innan målet, så är vi väldigt sårbara bakåt.

Jag kan verkligen inte förstå uppställningen han startar med. Muniain på kanten och Yeste på mitten... Ut med Yeste och in med Orbaiz! Nähä han sitter PÅ LÄKTAREN
Athletic oskar
2009-08-20 22:50
Vilken svag insats. Fullt rättvis ledning. Närmare 0-2 än 1-1

Bättre när han satte Iker på topp och De Marcos på kanten även om det var från vänsterkanten TIL score..

VARFÖR VARFÖR VARFÖR spelar inte Orbaiz. Sån sabla underskattning igen. Så dumt.

Yeste oduglig.

Nu måste vi hålla tätt bakåt. Det är viktigare än kvittering. 0-1 kan vi ha chans att vända på Alfheim 0-2 och vi är stekta. eller skall man säga djupfrysta.. torkade kanske...

Åh vad dåligt vi spelar.

Llorente kall.

Amorebieta spelar inte bra. Skön offsidfälla han körde själv som sånär ställde en TIL spelare fri. fiffigt...

Caparrós gör något nu!
Athletic Julken
2009-08-20 22:47
muniain har varit riktigt nära två gånger.

tycker vår stora brist idag är att vi tappar boll alldeles för ofta och i alldeles fel lägen när vi är på väg fram med hela laget.
Athletic PedroYeste
2009-08-20 22:47
llorente ser oroväclkande seg ut och försvaret ser för jä... stabbigt ut. Målet såg verkligen inte hetl otagbart ut, vi kan ju för i helv... inte åka ut mot ett norskt lag!

Ryck upp er NU!
Athletic Joseba
2009-08-20 22:43
vi måste ha fler avslutsalternativ än llorente och hur kunde muniain missa den där
Barcelona Real madrid Ultras
2009-08-20 22:43
fan synd kanske målisen skulle tagit :/
Athletic Joseba
2009-08-20 22:42
satan!!!!!!!!!!!!
Athletic PedroYeste
2009-08-20 22:22
Stream för dem som vill
Athletic oskar
2009-08-20 21:32
Låter fiffigt om TIL attakerar oss på vår högerkant. Med Susaeta och Iraola som säkert kommer att ligga högt i banan.

Vi har en naiv och farligt offensiv 4-2-4 uppställning som jag ser det... kan straffa sig mot ett förmodligen, som vanligt, taktiskt skickligt nordiskt lag.

prova rojadirecta.com
Barcelona rosenborg
2009-08-20 20:55
Noen her som har stream?
Barcelona rosenborg
2009-08-20 20:01
Dere må se opp for Moldskred og rushfeldt. Spesielt Moldskred er en Ekstremt rask og målfarlig spiss som ligger å venter på offisdegrensen.

Står dere høyt, kan de gi Moldskred kjærkommet bakrom som han vet å utnytte.

Håper dere har raske midtstoppere.
Athletic oskar
2009-08-20 12:43
Det verkar dessutom som om Liverpool kan stilla sin panik med en grekisk mittback (se länken).

Oerhört viktigt ikväll. Lite läskigt att Orbaiz inte är med. Iturraspe som inhoppare om Yeste skall ut... :-o

Bokade mitt flyg till Tromsö nu!! Synd bara att laget flyger upp dagen innan (25/8), det hade varit kul att möta dem på flygplatsen...

Så viktigt ikväll....
Athletic Julken
2009-08-18 11:26
Enligt den här artikeln säger Macua: "De får betala 50 miljoner-klausulen eller så blir det inget". Och han kontratk till 2013.

Underbart! Till skillnad från Oskar vill jag inte se Amorebieta såld. I alla fall inte förrän San José, Exteita mfl utvecklats lite till.
Athletic oskar
2009-08-17 21:43
Vore det inte rätt bra om vi fick 15-20 mln för en mittback... Sjukt mycket pengar. Sälj.
Athletic oskar
2009-08-17 20:19
Jag åker. Har fått biljetter via en kompis i Tromsö. Letar fortfarande bra flyg dock..

Laget anländer redan på tisdagen och jag hade tänkt möta dem på flygplatsen men jag kommer inte loss innan onsdag tyvärr.

Det borde inte vara ett problem att komma in på bortaläktaren.
Athletic Teodoro
2009-08-17 18:31
Vill inte vara elak eller "gloata" men chansen till att jag går på matchen på torsdag är stor.
Athletic Joseba
2009-08-17 16:47
vilka drar till tromsö och hur tänker ni fixa biljetter, drar ni dit och köper bortabiljetter på plats samma dag eller?
Athletic Julken
2009-08-17 16:04
* Amorebieta skulle ta en ordinarie tröja i Liverpool. Han är stark, snabb och tuff. Gör nästan aldrig några misstag. Väldigt "brittisk" och har varit uttagen i La Seleccion. För vår del skulle det vara en katastrof att tappa honom, men det kommer inte heller att hända. Jag tror att hans klausul ligger på 25-35 miljoner euro och under förra säsongen betecknades han, Javi M och Llorente som nyckelspelare av Macua.

* Jag är riktigt avundsjuk på er som ska åka till Troms. Hoppas ni får en fantastisk resa!

* Finalen igår: Gurpegi svag, Castillo en katastrof. Men De Marcos!!! Äntligen någon som kan spela jämte Llorente.

* Numancierad är årets verb

* Startelvan på torsdag borde se ut så här:
Gorka
----------
San José
Amorebieta
Ustaritz
Iraola
----------
Fran Yeste
Orbaiz
Javi Martinez
Susaeta
----------
Llorente
de Marcos

Muniain, de Cerio och Iturraspe får minuter.

* Dani Alves... Nej, jag orkar inte skriva nåt.
Athletic oskar
2009-08-17 14:15
Han har kontrakt till juni 2011 men jag hittar inte vad hans utköpsklausul är.
Athletic oskar
2009-08-17 14:10
Han är mycket bra. Skulle färga i PL, helt klart.

Vore inte alls bra om han försvann!!

Någon som vet vad hans kontrakt säger!?
Athletic Hammill
2009-08-17 12:15
Så att Amorebieta ryktades till oss (Liverpool) skulle han klara av spelet i PL? Har knappt sett honom spela, hurdan spelare är han?
Athletic oskar
2009-08-17 10:02
Denna Iraizoz såg jag göra 3-4 svettiga räddningar samt släppa in ett mål, det andra, som han kanske kunde räddat.

Vi förlorar för att Barca är ett bättre lag. På samtliga positioner. Skillnaden mellan dem och oss är att de sätter mer än 50% av sina chanser en sån här match. Det gör de i de flesta matcher som är av jämn karaktär. Det är inte en slump och defenitivt inte en spelares fel eller ansvar i motståndarlaget.
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-08-17 02:44
Som vanligt viker ni ner er mot barca! snygggt jobbat!...Denna Irazoz bjuder ju barca hela matchen!
GoonerSlayer
2009-08-17 02:03
Jag satt och hoppades att någon av era spelare skulle sparka ner psykopaten Dani Alves i slutet. Han är en störd person, det räcker med att kolla på honom. Ni gjorde ändå en ganska bra match, innan allt föll ihop efter deras mål.

Ni är faktiskt ett lag som jag verkligen respekterar, och tycker att det är riktigt kul med ett sådant lag från Baskien. Hoppas ni går långt i ligan nu, det vore kul för en Chelsea-supporter som jag :-)

Jag hoppas ni spöar dom med 7-0 i Barcelona, så lycka till :-)
Athletic PedroYeste
2009-08-17 00:17
Yeste, Javi Martinez, Amorebieta lär också vara tillbaka..

Ser bra ut inför torsdagen :)
Athletic oskar
2009-08-17 00:13
Mmm, jag tror åxå att De Cerio startar på torsdag med tanke på hans insats i onsdags. Tror dock inte att han flyttar på Ocio Dessutom lär nog Castillo starta på vänsterbacken. Jag tycker inte att Koi imponerade idag.
Athletic PedroYeste
2009-08-17 00:09
Ämne: Ja, men vi har De Ce....
Hahah Numancierad.. den var fan bra :=)
Athletic PedroYeste
2009-08-17 00:08
Iraizoz
Iraola-Ustaritz-Amoerbieta-Koi
Susaeta - Javi Martienz-Yeste-De Marcos
Llorente - Inigol

Ocio, San Jose, Orbaiz, Gurpegui, David Lopez, Muniain,

Där har ni min premiär startelva :)
Athletic oskar
2009-08-17 00:05
Ja, men vi har De Cerio, De Marcos (?), Vélez och Muniain som knackar på dörren.... Toquero blir snart Numancierad.. :-D
Athletic PedroYeste
2009-08-17 00:04
Ämne: Rätt trist match. Av....
En viktig skillnad på Toquero och Gurpegui... nämligen vilken position de spelar i, Gurpegui kan ju komma undan med den typen av spel som defensiv bollvinnare. Men Toquero däremot...

Måste vara en av ligan allra sämsta anfallare alla kategorier.

Annons: